astra Elküldve Január29, 2016 Megoszt Elküldve Január29, 2016 (edited) 17 órája, Geopake írta: Milyen szerelők vannak felétek:) Nincsen fűtött műhelyük,ahol télen is lehet szerelni? Eszem megáll. van mühelyük de horribilis pénzt kérnek el érte .azért van 15 éves y17 dt caravánom mert nincs másikra zsetonom és azt kell sterilbe vágni ami van. a másik meg csak hétvégén lehet javitani a müszert mert munkaauto Módosítva Január29, 2016 : astra Link to comment Megosztás: More sharing options...
hezso Elküldve Január31, 2016 Megoszt Elküldve Január31, 2016 üdv mindenkinek. Tudom nem ide illő dolog,de olyan problémára keresek megoldást, ami eddig nem volt még. Adott egy 2002-es g astra z12Xe motorral. Utólag beszerelt klímával. Az autó pár napja olyat csinál, hogy bekapcsolja a ventilátorokat vészüzembe és a műszerfalon világít a lámpája is. Gáz nincs az autóban már pár éve,tehát a klímát nem használom. Ma pl akkor kapcsolta be a ventiket amikor a fűtéskapcsolót elfordítottam. Most olyan megoldást eszközöltem, hogy a klímahűtő nyomáskapcsolójáról lehúztam a csatit. így nem kapcsolja be. Kérdésem , hogy ez mennyiben befolyásolja a motor hűtését, mert amikor a víz eléri a 99 fokot , akkor csak első fokozatban kapcsolnak be a ventik. mi lehet a gond? Link to comment Megosztás: More sharing options...
huggybear Elküldve Január31, 2016 Megoszt Elküldve Január31, 2016 Sziasztok! Egy Y20DTH Astram van, melynek sajnos a fűtőrendszere meghibásodott, mert az utastérben áll a fagyálló. Nagy lendülettel vettem bele egy újat és ma nekiálltam szétszedni, VISZONT, lesre futottam két okból is. Az egyik, hogy a fűtésbox teljesen száraz (tehát gyanítom, hogy egy tömítés ereszt) ez a kisebb gond. A másik, hogy nem tudom kiszedni a nyomorultat. Akárhogy próbálom, nem enged. A motortérben a csövek környékén van két csavar, azt is kitekertem (lehet semmi köze hozzá), de úgy sem bírom kiszedni. Valaki segítsen kérlek, hol van még rögzítés, vagy mi lehet az oka, hogy nem jön ki. Elég sürgős lenne szétszednem, mert nem a legjobb, hogy a fagyálló áll az utastérben. Behr (patentos) rendszerű a fűtés valamint klímás. Nagyon köszönöm előre is. G. Link to comment Megosztás: More sharing options...
huggybear Elküldve Február3, 2016 Megoszt Elküldve Február3, 2016 On 2016. január 31. at 17:57, huggybear írta: Sziasztok! Egy Y20DTH Astram van, melynek sajnos a fűtőrendszere meghibásodott, mert az utastérben áll a fagyálló. Nagy lendülettel vettem bele egy újat és ma nekiálltam szétszedni, VISZONT, lesre futottam két okból is. Az egyik, hogy a fűtésbox teljesen száraz (tehát gyanítom, hogy egy tömítés ereszt) ez a kisebb gond. A másik, hogy nem tudom kiszedni a nyomorultat. Akárhogy próbálom, nem enged. A motortérben a csövek környékén van két csavar, azt is kitekertem (lehet semmi köze hozzá), de úgy sem bírom kiszedni. Valaki segítsen kérlek, hol van még rögzítés, vagy mi lehet az oka, hogy nem jön ki. Elég sürgős lenne szétszednem, mert nem a legjobb, hogy a fagyálló áll az utastérben. Behr (patentos) rendszerű a fűtés valamint klímás. Nagyon köszönöm előre is. G. Sziasztok! Tud estleg segíteni nekem valaki ebben a kérdésben? Előre is köszönöm. G. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve Február3, 2016 Megoszt Elküldve Február3, 2016 Hello! Ma reggel az Astrán kaptam egy P1540 hibát,digitklímás,nem megy a szellőzés sem (kikapcsolt állapotban van a panel),és ahogy látom,a hűtőventilátor sem kapcsol. Biztosítékok úgy látom rendben. Találkoztatok már ilyen hibával? Link to comment Megosztás: More sharing options...
SargaRigo123 Elküldve Február3, 2016 Megoszt Elküldve Február3, 2016 (edited) 4 órája, huggybear írta: Sziasztok! Tud estleg segíteni nekem valaki ebben a kérdésben? Előre is köszönöm. G. Aktuális! Éppen én is ráfutottam ugyanerre, valószínűleg azért ázott fel a szőnyegem. Szerelőm tanácsára vettem egy ilyen löttyöt (1060 Ft volt), beleöntöttem a hűtőtartályba, mentem vele 20km-t, és remélem a legjobbakat. Elvileg akár jó is lehet. Egyébként azt hallottam hogy a fűtésbox szereléséhez ki kell venni a műszerfalat. Egy ezer forintos próbát megér ez a lötty mielőtt szétdíbolod az autót. Módosítva Február3, 2016 : SargaRigo123 Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Február3, 2016 Megoszt Elküldve Február3, 2016 4 órája, SargaRigo123 írta: Aktuális! Éppen én is ráfutottam ugyanerre, valószínűleg azért ázott fel a szőnyegem. Szerelőm tanácsára vettem egy ilyen löttyöt (1060 Ft volt), beleöntöttem a hűtőtartályba, mentem vele 20km-t, és remélem a legjobbakat. Elvileg akár jó is lehet. Egyébként azt hallottam hogy a fűtésbox szereléséhez ki kell venni a műszerfalat. Egy ezer forintos próbát megér ez a lötty mielőtt szétdíbolod az autót. Fűtés jó? mert ha nem akkor szívás,mert ettől a folyadéktól pici kis golyhók keletkeznek a hűtő rendszerben és megszűnik a szivárgás de viszont a fűtő radiátorban fen akadnak és eldugul nem lesz fűtés,ilyenkor lekel kötni a radiátor felé be menő vizet és a kimenőt slaggal át kell mosni és aztán jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SargaRigo123 Elküldve Február3, 2016 Megoszt Elküldve Február3, 2016 26 perce, astra 1 írta: Fűtés jó? mert ha nem akkor szívás,mert ettől a folyadéktól pici kis golyhók keletkeznek a hűtő rendszerben és megszűnik a szivárgás de viszont a fűtő radiátorban fen akadnak és eldugul nem lesz fűtés,ilyenkor lekel kötni a radiátor felé be menő vizet és a kimenőt slaggal át kell mosni és aztán jó lesz. Szerencsére jó, fűt ahogy kell! Ma még nem volt szivárgás, remélem jó lesz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Február3, 2016 Megoszt Elküldve Február3, 2016 2 órája, SargaRigo123 írta: Szerencsére jó, fűt ahogy kell! Ma még nem volt szivárgás, remélem jó lesz! De azért ellenőrizd a kiegyenlítő tartályt ,hogy vannak -e golyhók,mert nekem is jó volt egy darabig és utána jött a hiba. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
SargaRigo123 Elküldve Február3, 2016 Megoszt Elküldve Február3, 2016 (edited) Köszönöm, figyelni fogom! Te amúgy kijárattad rendesen amikor betöltötted? Módosítva Február3, 2016 : SargaRigo123 Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Február3, 2016 Megoszt Elküldve Február3, 2016 8 perce, SargaRigo123 írta: Köszönöm, figyelni fogom! Te amúgy kijárattad rendesen amikor betöltötted? átmostam a radiátort és utána tőltöttem fel fagyállóval.De az óta fűt mint az állát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Február9, 2016 Megoszt Elküldve Február9, 2016 On 2016. 02. 03. at 7:38, huggybear írta: Sziasztok! Tud estleg segíteni nekem valaki ebben a kérdésben? Előre is köszönöm. G. erre én is vevö lennék itt gyál környékén Link to comment Megosztás: More sharing options...
SargaRigo123 Elküldve Február9, 2016 Megoszt Elküldve Február9, 2016 Nos, a csodaszer nem vált be Mondjuk ettől másnak még lehet hogy segít. Tehát a radiátor kiszereléséhez mire van szükség tudja-e valaki? Láttam már szerszámot és műszerfalat is, de azért jó lenne minél kevesebb szívással megoldani. Elképzelhetőnek tartom hogy csak a csatlakozást kellene megerősíteni valahogy. Csinált már ilyet valaki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 Sziasztok! Lassan megcsináltatom a klíma tisztítást. Győr, vagy Veszprém környékén tud valaki egy megbízható és jó klímás szaküzletet? Behr rendszerű van az autómban, szeretném ha valaki jó alaposan kitisztítaná. (Nem csak különböző flakonos szerekkel) Szerintem ráférne, hogy a szellőzőjáratokból is ki legyen pucolva a trutyi. Amikor megvettem és rákapcsoltam a ventilátort, kisebb levél törmelék vihar kerekedett az utastérben. Remélem azért van benne pollenszűrő..... és nem volt hanyag az előző szerelő. Tudom már nyáron jó lett volna megcsináltatni, de anyagi okok miatt elmaradt, télen meg úgysem kell alapon nem foglalkoztam vele. Viszont lassan itt a tavasz és szeretném megcsináltatni. Melyik eljárás a legjobb megoldás? Esetleg kombinálni, pl ózónos+habos? Link to comment Megosztás: More sharing options...
huggybear Elküldve Február18, 2016 Megoszt Elküldve Február18, 2016 Sziasztok! Addig eljutottam, hogy mindent kibontottam, viszont a fűtőradiátor nem mozdul. Elképzelhető, hogy ki kell kötnöm a klímacsövet is? Ennek nem örülnék, ha 10000 elszelelne a levegőbe... Előre is köszi. G. Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Február19, 2016 Megoszt Elküldve Február19, 2016 On 2016. 02. 15. at 22:00, KMilán írta: Sziasztok! Lassan megcsináltatom a klíma tisztítást. Győr, vagy Veszprém környékén tud valaki egy megbízható és jó klímás szaküzletet? Behr rendszerű van az autómban, szeretném ha valaki jó alaposan kitisztítaná. (Nem csak különböző flakonos szerekkel) Szerintem ráférne, hogy a szellőzőjáratokból is ki legyen pucolva a trutyi. Amikor megvettem és rákapcsoltam a ventilátort, kisebb levél törmelék vihar kerekedett az utastérben. Remélem azért van benne pollenszűrő..... és nem volt hanyag az előző szerelő. Tudom már nyáron jó lett volna megcsináltatni, de anyagi okok miatt elmaradt, télen meg úgysem kell alapon nem foglalkoztam vele. Viszont lassan itt a tavasz és szeretném megcsináltatni. Melyik eljárás a legjobb megoldás? Esetleg kombinálni, pl ózónos+habos? Ugyan én csak klímát töltettem, de kérdezz rá. itt Én a takarítást megoldottam otthon, kompresszorral kifújattam (bár már az első kocsimnál is igy tettem ami egy lada volt) az összes levegő járatot, ez minden tavasszal játszik. Pollenszűrő csere. Majd ilyen flakonos fertőtlenítő. Kondenzvíz leeresztő cső ellenőrzése. Durván ennyi. A habot nem nagyon erőlteti senki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SargaRigo123 Elküldve Február19, 2016 Megoszt Elküldve Február19, 2016 14 órája, huggybear írta: Sziasztok! Addig eljutottam, hogy mindent kibontottam, viszont a fűtőradiátor nem mozdul. Elképzelhető, hogy ki kell kötnöm a klímacsövet is? Ennek nem örülnék, ha 10000 elszelelne a levegőbe... Előre is köszi. G. Ez a mindent kibontás mit takar? Nekem is ki kellene szedjem. Műszerfalat ki kell szedni hozzá, vagy van valami trükkje? Link to comment Megosztás: More sharing options...
huggybear Elküldve Február19, 2016 Megoszt Elküldve Február19, 2016 A mindent kibontás jelenleg annyit jelent, hogy a közéspő konzol van kiszedve (két ülés közötti, ahol a váltó, kézifék van) illetve a fűtésbox alja van kiszedve, hogy hozzáférjek a radiátorhoz. Viszont tovább sajnos nem jutottam, mert nem tudom kihúzni a helyéről. Üdv. G. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SargaRigo123 Elküldve Február21, 2016 Megoszt Elküldve Február21, 2016 Ha jó idő lesz a héten, én is nekiállok. Ha addig kitartasz, akkor konzultálhatunk Link to comment Megosztás: More sharing options...
huggybear Elküldve Február26, 2016 Megoszt Elküldve Február26, 2016 Sziasztok! Ma kicseréltem az egyik fűtéscsövem, mert folyton ledobta magát (a három biztosító karom közül az egyik törött volt) és kifolyt a hűtőfolyadék. A lényeg, hogy belül is összeraktam annyira, hogy legyen fűtés az autóban, mert délután hosszabb útra indulunk. Szerelés közben láttam meg, hogy a motortér felő bejövő két alu cső közül az egyik a csatlakozásnál csepeg. Gyanítottam, hogy nem a radiátor dobta el magát, mert akkor a boxban is állt volna a fagyálló illetve párásodott volna az ablak. Gondolom van ott valami tömítő gyűrű. A márciusi hosszú hétvégén majd nekiállok és szétszedem azt a részt. @SargaRigo123 te hogy állsz a projekttel? Elkezdted a szétszedést? Üdv. G. Link to comment Megosztás: More sharing options...
holaszlo Elküldve Március28, 2016 Megoszt Elküldve Március28, 2016 Sziasztok! Tud valaki nagyon megbízható klímaszerelőt? Astra G 2004-es évjárat. Amikor a klímakompresszor mágneskuplungja bekapcsol, a kompresszor néha annyira lefogja a motort, hogy van, mikor alapjáraton leáll. Gondolom, a kompresszor csapágyai szorulnak, a klíma egyébként rendesen hűt. Felújítható a kompresszor vagy vegyek egyet bontóban? Mi a véleményetek? Hová vigyem javíttatni? Köszönöm Laci Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Április4, 2016 Megoszt Elküldve Április4, 2016 On 2016. 02. 18. at 10:39, scream24 írta: Ugyan én csak klímát töltettem, de kérdezz rá. itt Én a takarítást megoldottam otthon, kompresszorral kifújattam (bár már az első kocsimnál is igy tettem ami egy lada volt) az összes levegő járatot, ez minden tavasszal játszik. Pollenszűrő csere. Majd ilyen flakonos fertőtlenítő. Kondenzvíz leeresztő cső ellenőrzése. Durván ennyi. A habot nem nagyon erőlteti senki. Ezt a kondenzvíz leeresztő csövet hol találom? Nagyjából a középkonzol alatt lógna ki a kocsi alján? Mennyi ideig kell járatni a klímát, hogy csöpögjön egyáltalán? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Április4, 2016 Megoszt Elküldve Április4, 2016 26 perce, KMilán írta: Ezt a kondenzvíz leeresztő csövet hol találom? Nagyjából a középkonzol alatt lógna ki a kocsi alján? Mennyi ideig kell járatni a klímát, hogy csöpögjön egyáltalán? Tűzfalnál kicsit balra. Függ sztem h mennyire párás a levegő. De fél óra után nekem szokott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Április4, 2016 Megoszt Elküldve Április4, 2016 (edited) 1 óra, KMilán írta: Ezt a kondenzvíz leeresztő csövet hol találom? Nagyjából a középkonzol alatt lógna ki a kocsi alján? Mennyi ideig kell járatni a klímát, hogy csöpögjön egyáltalán? http://kepkezelo.com/images/g4ngjy3leohed55eexpx.jpg http://kepkezelo.com/images/qx2jd2mibnskcnf905e5.jpg Módosítva Április4, 2016 : astra 1 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
SargaRigo123 Elküldve Április10, 2016 Megoszt Elküldve Április10, 2016 (edited) On 2016. 02. 25. at 14:46, huggybear írta: @SargaRigo123 te hogy állsz a projekttel? Elkezdted a szétszedést? Üdv. G. Igen, tegnap rászántam magam. Esedékes volt már több dolog is, gondoltam összevárom őket (főleg a jó időt ugye). Nos elöljáróban annyit, hogy még nem értem a végére. Mindenesetre találtam egy videót (pontosan egyet), ami szerint az alábbi lépésekből áll a dolog. - Középkonzolt mindenestül kivenni. -- Ehhez hátul van két csavar a könyököd alatt (általában 25-ös torx-ok de lesz más is). -- Elöl ki kell venni az obd takaró lemezt, alatta szintén két csavar ami fogja a váltó fedelét -- A hamutartó felett is van két csavar, ehhez le kell venni a szivargyújtó fedelét és kinyitni a hamutartót -- A lábtérben két csavar fogja az elejét. -- Kivenni a váltó keretet és a kézifék keretét (igazából elég csak felpattintani) - Körbe kell pattogtatni a patenteket a fűtésboxon - A fűtésbox két oldalánál le kell venni a vasakat amik a műszerfalat tartják (30-as torx csavarok) - Ki kell emelni a tálcát, ami meglehetősen macera - Most már hozzáférsz a radiátorhoz. A tálcánál megakadtam, mert az utasoldal felől van egy csatlakozás a tűzfalon amit nem tudtam megbontani. Maga a tálca megy oda, szóval szükséges lenne. Így aztán hiába rángattam feszegettem csak annyit értem el hogy megszorult az egész, mert kicsúszott a kondenzvíz leeresztő cső (gondolom) a helyéről és se ki se be (a videóban is látszik itt egy ugrás az időben, nyilván ő is megszenvedett vele amíg kijött; gyanúsan könnyen csúszik ki). Szerencsére ezen a ponton már hozzáfértem a fűtéscső csatlakozásához, így jobb híján kinyomtam vastagon gasket-tel (ezt használják az autószerelők motortömítésnek, gondolom ide is jó lesz). Most tesztüzem következik, megnézem ereszt-e még, addig nem is teszem vissza a szőnyeget. Kedden menni kell sajnos pestre, úgyhogy meglesz a próbaút is. Ha azt kibírja akkor mindent A videóban a 33:44 -kor látható csatlakozó ami nálam ludas, így magát a radiátort szerencsére nem kell kivennem. Ez a videó amiről szó van. Módosítva Április10, 2016 : SargaRigo123 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts