Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
17 órája, Geopake írta:

Milyen szerelők vannak felétek:) Nincsen fűtött műhelyük,ahol télen is lehet szerelni?  Eszem megáll.

van mühelyük de horribilis pénzt kérnek el érte .azért van 15 éves y17 dt caravánom mert nincs másikra zsetonom és azt kell sterilbe vágni ami van.

a másik meg csak hétvégén lehet javitani a müszert mert munkaauto

 

Módosítva : astra
Elküldve

üdv mindenkinek.

Tudom nem ide illő dolog,de olyan problémára keresek megoldást, ami eddig nem volt még.

Adott egy 2002-es g astra z12Xe motorral. Utólag beszerelt klímával. Az autó pár napja olyat csinál, hogy bekapcsolja a ventilátorokat vészüzembe és a műszerfalon

világít a lámpája is. Gáz nincs az autóban már pár éve,tehát a klímát nem használom. Ma pl akkor kapcsolta be a ventiket amikor a fűtéskapcsolót elfordítottam.

Most olyan megoldást eszközöltem, hogy a klímahűtő nyomáskapcsolójáról lehúztam a csatit. így nem kapcsolja be. Kérdésem , hogy ez mennyiben befolyásolja a motor hűtését, mert amikor a víz eléri a 99 fokot , akkor csak első fokozatban kapcsolnak be a ventik. mi lehet a gond?

 

Elküldve

Sziasztok!

Egy Y20DTH Astram van, melynek sajnos a fűtőrendszere meghibásodott, mert az utastérben áll a fagyálló. Nagy lendülettel vettem bele egy újat és ma nekiálltam szétszedni, VISZONT, lesre futottam két okból is. Az egyik, hogy a fűtésbox teljesen száraz (tehát gyanítom, hogy egy tömítés ereszt) ez a kisebb gond. A másik, hogy nem tudom kiszedni a nyomorultat. Akárhogy próbálom, nem enged. A motortérben a csövek környékén van két csavar, azt is kitekertem (lehet semmi köze hozzá), de úgy sem bírom kiszedni.

Valaki segítsen kérlek, hol van még rögzítés, vagy mi lehet az oka, hogy nem jön ki. Elég sürgős lenne szétszednem, mert nem a legjobb, hogy a fagyálló áll az utastérben. Behr (patentos) rendszerű a fűtés valamint klímás.

Nagyon köszönöm előre is. G.

Elküldve
On 2016. január 31. at 17:57, huggybear írta:

Sziasztok!

Egy Y20DTH Astram van, melynek sajnos a fűtőrendszere meghibásodott, mert az utastérben áll a fagyálló. Nagy lendülettel vettem bele egy újat és ma nekiálltam szétszedni, VISZONT, lesre futottam két okból is. Az egyik, hogy a fűtésbox teljesen száraz (tehát gyanítom, hogy egy tömítés ereszt) ez a kisebb gond. A másik, hogy nem tudom kiszedni a nyomorultat. Akárhogy próbálom, nem enged. A motortérben a csövek környékén van két csavar, azt is kitekertem (lehet semmi köze hozzá), de úgy sem bírom kiszedni.

Valaki segítsen kérlek, hol van még rögzítés, vagy mi lehet az oka, hogy nem jön ki. Elég sürgős lenne szétszednem, mert nem a legjobb, hogy a fagyálló áll az utastérben. Behr (patentos) rendszerű a fűtés valamint klímás.

Nagyon köszönöm előre is. G.

Sziasztok!

Tud estleg segíteni nekem valaki ebben a kérdésben? Előre is köszönöm. G.

Elküldve

Hello!

Ma reggel az Astrán kaptam egy P1540 hibát,digitklímás,nem megy a szellőzés sem (kikapcsolt állapotban van a panel),és ahogy látom,a hűtőventilátor sem kapcsol.

Biztosítékok úgy látom rendben. Találkoztatok már ilyen hibával?

 

 

Elküldve (edited)
4 órája, huggybear írta:

Sziasztok!

Tud estleg segíteni nekem valaki ebben a kérdésben? Előre is köszönöm. G.

Aktuális! Éppen én is ráfutottam ugyanerre, valószínűleg azért ázott fel a szőnyegem. Szerelőm tanácsára vettem egy ilyen löttyöt (1060 Ft volt), beleöntöttem a hűtőtartályba, mentem vele 20km-t, és remélem a legjobbakat. Elvileg akár jó is lehet. Egyébként azt hallottam hogy a fűtésbox szereléséhez ki kell venni a műszerfalat. Egy ezer forintos próbát megér ez a lötty mielőtt szétdíbolod az autót.

130652?$pd_main_v2$

Módosítva : SargaRigo123
Elküldve
4 órája, SargaRigo123 írta:

Aktuális! Éppen én is ráfutottam ugyanerre, valószínűleg azért ázott fel a szőnyegem. Szerelőm tanácsára vettem egy ilyen löttyöt (1060 Ft volt), beleöntöttem a hűtőtartályba, mentem vele 20km-t, és remélem a legjobbakat. Elvileg akár jó is lehet. Egyébként azt hallottam hogy a fűtésbox szereléséhez ki kell venni a műszerfalat. Egy ezer forintos próbát megér ez a lötty mielőtt szétdíbolod az autót.

130652?$pd_main_v2$

Fűtés jó? mert ha nem akkor szívás,mert ettől a folyadéktól pici kis golyhók keletkeznek a hűtő rendszerben és megszűnik a szivárgás de viszont a fűtő radiátorban fen akadnak és eldugul  nem lesz fűtés,ilyenkor lekel kötni a radiátor felé be menő vizet és a kimenőt slaggal át kell mosni és aztán jó lesz.

Elküldve
26 perce, astra 1 írta:

Fűtés jó? mert ha nem akkor szívás,mert ettől a folyadéktól pici kis golyhók keletkeznek a hűtő rendszerben és megszűnik a szivárgás de viszont a fűtő radiátorban fen akadnak és eldugul  nem lesz fűtés,ilyenkor lekel kötni a radiátor felé be menő vizet és a kimenőt slaggal át kell mosni és aztán jó lesz.

Szerencsére jó, fűt ahogy kell! Ma még nem volt szivárgás, remélem jó lesz!

Elküldve
2 órája, SargaRigo123 írta:

Szerencsére jó, fűt ahogy kell! Ma még nem volt szivárgás, remélem jó lesz!

De azért ellenőrizd a kiegyenlítő tartályt ,hogy vannak -e golyhók,mert nekem is jó volt egy darabig és utána jött a hiba.

  • Like 1
Elküldve
8 perce, SargaRigo123 írta:

Köszönöm, figyelni fogom! Te amúgy kijárattad rendesen amikor betöltötted?

átmostam a radiátort és utána tőltöttem fel fagyállóval.De az óta fűt mint az állát.

 

Elküldve
On 2016. 02. 03. at 7:38, huggybear írta:

Sziasztok!

Tud estleg segíteni nekem valaki ebben a kérdésben? Előre is köszönöm. G.

erre én is vevö lennék itt gyál környékén

 

Elküldve

Nos, a csodaszer nem vált be :( Mondjuk ettől másnak még lehet hogy segít.

Tehát a radiátor kiszereléséhez mire van szükség tudja-e valaki? Láttam már szerszámot és műszerfalat is, de azért jó lenne minél kevesebb szívással megoldani. Elképzelhetőnek tartom hogy csak a csatlakozást kellene megerősíteni valahogy. Csinált már ilyet valaki?

Elküldve

Sziasztok!

Lassan megcsináltatom a klíma tisztítást. Győr, vagy Veszprém környékén tud valaki egy megbízható és jó klímás szaküzletet?  Behr rendszerű van az autómban, szeretném ha valaki jó alaposan kitisztítaná. (Nem csak különböző flakonos szerekkel)

Szerintem ráférne, hogy a szellőzőjáratokból is ki legyen pucolva a trutyi. Amikor megvettem és rákapcsoltam a ventilátort, kisebb levél törmelék vihar kerekedett az utastérben. Remélem azért van benne pollenszűrő..... és nem volt hanyag az előző szerelő. Tudom már nyáron jó lett volna megcsináltatni, de anyagi okok miatt elmaradt, télen meg úgysem kell alapon nem foglalkoztam vele. Viszont lassan itt a tavasz és szeretném megcsináltatni.

Melyik eljárás a legjobb megoldás? Esetleg kombinálni, pl ózónos+habos?

Elküldve

Sziasztok!

Addig eljutottam, hogy mindent kibontottam, viszont a fűtőradiátor nem mozdul. Elképzelhető, hogy ki kell kötnöm a klímacsövet is? Ennek nem örülnék, ha 10000 elszelelne a levegőbe...

Előre is köszi. G.

Elküldve
On 2016. 02. 15. at 22:00, KMilán írta:

Sziasztok!

Lassan megcsináltatom a klíma tisztítást. Győr, vagy Veszprém környékén tud valaki egy megbízható és jó klímás szaküzletet?  Behr rendszerű van az autómban, szeretném ha valaki jó alaposan kitisztítaná. (Nem csak különböző flakonos szerekkel)

Szerintem ráférne, hogy a szellőzőjáratokból is ki legyen pucolva a trutyi. Amikor megvettem és rákapcsoltam a ventilátort, kisebb levél törmelék vihar kerekedett az utastérben. Remélem azért van benne pollenszűrő..... és nem volt hanyag az előző szerelő. Tudom már nyáron jó lett volna megcsináltatni, de anyagi okok miatt elmaradt, télen meg úgysem kell alapon nem foglalkoztam vele. Viszont lassan itt a tavasz és szeretném megcsináltatni.

Melyik eljárás a legjobb megoldás? Esetleg kombinálni, pl ózónos+habos?

Ugyan én csak klímát töltettem, de kérdezz rá. itt Én a takarítást megoldottam otthon, kompresszorral kifújattam (bár már az első kocsimnál is igy tettem ami egy lada volt) az összes levegő járatot, ez minden tavasszal játszik. Pollenszűrő csere. Majd ilyen flakonos fertőtlenítő. Kondenzvíz leeresztő cső ellenőrzése. Durván ennyi. A habot nem nagyon erőlteti senki.

Elküldve
14 órája, huggybear írta:

Sziasztok!

Addig eljutottam, hogy mindent kibontottam, viszont a fűtőradiátor nem mozdul. Elképzelhető, hogy ki kell kötnöm a klímacsövet is? Ennek nem örülnék, ha 10000 elszelelne a levegőbe...

Előre is köszi. G.

Ez a mindent kibontás mit takar? Nekem is ki kellene szedjem. Műszerfalat ki kell szedni hozzá, vagy van valami trükkje?

Elküldve

A mindent kibontás jelenleg annyit jelent, hogy a közéspő konzol van kiszedve (két ülés közötti, ahol a váltó, kézifék van) illetve a fűtésbox alja van kiszedve, hogy hozzáférjek a radiátorhoz. Viszont tovább sajnos nem jutottam, mert nem tudom kihúzni a helyéről. Üdv. G.

Elküldve

Sziasztok!

Ma kicseréltem az egyik fűtéscsövem, mert folyton ledobta magát (a három biztosító karom közül az egyik törött volt) és kifolyt a hűtőfolyadék. A lényeg, hogy belül is összeraktam annyira, hogy legyen fűtés az autóban, mert délután hosszabb útra indulunk. Szerelés közben láttam meg, hogy a motortér felő bejövő két alu cső közül az egyik a csatlakozásnál csepeg. Gyanítottam, hogy nem a radiátor dobta el magát, mert akkor a boxban is állt volna a fagyálló illetve párásodott volna az ablak. Gondolom van ott valami tömítő gyűrű. A márciusi hosszú hétvégén majd nekiállok és szétszedem azt a részt.

@SargaRigo123 te hogy állsz a projekttel? Elkezdted a szétszedést? Üdv. G.

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok!

Tud valaki nagyon megbízható klímaszerelőt? Astra G 2004-es évjárat. Amikor a klímakompresszor mágneskuplungja bekapcsol, a kompresszor néha annyira lefogja a motort, hogy van, mikor alapjáraton leáll. Gondolom, a kompresszor csapágyai szorulnak, a klíma egyébként rendesen hűt. Felújítható a kompresszor vagy vegyek egyet bontóban? Mi a véleményetek? Hová vigyem javíttatni? Köszönöm Laci

 

Elküldve
On 2016. 02. 18. at 10:39, scream24 írta:

Ugyan én csak klímát töltettem, de kérdezz rá. itt Én a takarítást megoldottam otthon, kompresszorral kifújattam (bár már az első kocsimnál is igy tettem ami egy lada volt) az összes levegő járatot, ez minden tavasszal játszik. Pollenszűrő csere. Majd ilyen flakonos fertőtlenítő. Kondenzvíz leeresztő cső ellenőrzése. Durván ennyi. A habot nem nagyon erőlteti senki.

Ezt a kondenzvíz leeresztő csövet hol találom? Nagyjából a középkonzol alatt lógna ki a kocsi alján? Mennyi ideig kell járatni a klímát, hogy csöpögjön egyáltalán?

Elküldve
26 perce, KMilán írta:

Ezt a kondenzvíz leeresztő csövet hol találom? Nagyjából a középkonzol alatt lógna ki a kocsi alján? Mennyi ideig kell járatni a klímát, hogy csöpögjön egyáltalán?

Tűzfalnál kicsit balra. Függ sztem h mennyire párás a levegő. De fél óra  után nekem szokott.

Elküldve (edited)
On 2016. 02. 25. at 14:46, huggybear írta:

 

@SargaRigo123 te hogy állsz a projekttel? Elkezdted a szétszedést? Üdv. G.

Igen, tegnap rászántam magam. Esedékes volt már több dolog is, gondoltam összevárom őket (főleg a jó időt ugye).

Nos elöljáróban annyit, hogy még nem értem a végére.

Mindenesetre találtam egy videót (pontosan egyet), ami szerint az alábbi lépésekből áll a dolog.

- Középkonzolt mindenestül kivenni.
-- Ehhez hátul van két csavar a könyököd alatt (általában 25-ös torx-ok de lesz más is).
-- Elöl ki kell venni az obd takaró lemezt, alatta szintén két csavar ami fogja a váltó fedelét
-- A hamutartó felett is van két csavar, ehhez le kell venni a szivargyújtó fedelét és kinyitni a hamutartót
-- A lábtérben két csavar fogja az elejét.
-- Kivenni a váltó keretet és a kézifék keretét (igazából elég csak felpattintani)

 

- Körbe kell pattogtatni a patenteket a fűtésboxon

- A fűtésbox két oldalánál le kell venni a vasakat amik a műszerfalat tartják (30-as torx csavarok)

- Ki kell emelni a tálcát, ami meglehetősen macera

- Most már hozzáférsz a radiátorhoz.

 

A tálcánál megakadtam, mert az utasoldal felől van egy csatlakozás a tűzfalon amit nem tudtam megbontani. Maga a tálca megy oda, szóval szükséges lenne. Így aztán hiába rángattam feszegettem csak annyit értem el hogy megszorult az egész, mert kicsúszott a kondenzvíz leeresztő cső (gondolom) a helyéről és se ki se be (a videóban is látszik itt egy ugrás az időben, nyilván ő is megszenvedett vele amíg kijött; gyanúsan könnyen csúszik ki). Szerencsére ezen a ponton már hozzáfértem a fűtéscső csatlakozásához, így jobb híján kinyomtam vastagon gasket-tel (ezt használják az autószerelők motortömítésnek, gondolom ide is jó lesz). Most tesztüzem következik, megnézem ereszt-e még, addig nem is teszem vissza a szőnyeget. Kedden menni kell sajnos pestre, úgyhogy meglesz a próbaút is. Ha azt kibírja akkor mindent :)
 

A videóban a 33:44 -kor látható csatlakozó ami nálam ludas, így magát a radiátort szerencsére nem kell kivennem.

Ez a videó amiről szó van.

Módosítva : SargaRigo123
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.