Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Az lehetséges,hogy Behr klímás a gép,de Delphihez való pollenszűrő kell bele? :huh:

A középkonzol alatti műanyagház csatos összefogatású,a pollenszűrő ajtaja csavaros,a behrhez való pollenszűrő nagy bele kb.30mm-el...

http://kepfeltoltes.hu/view/150328/F_nyk_p0084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150328/F_nyk_p0076_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

Az lehetséges,hogy Behr klímás a gép,de Delphihez való pollenszűrő kell bele? :huh:

A középkonzol alatti műanyagház csatos összefogatású,a pollenszűrő ajtaja csavaros,a behrhez való pollenszűrő nagy bele kb.30mm-el...

http://kepfeltoltes.hu/view/150328/F_nyk_p0084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150328/F_nyk_p0076_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez DELPI! Azaz DELPHI pollenszűrő kell bele.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

A hétvégén végre lefertőtlenítettem a klímát és a pollen szűrőt is kicseréltem egységesen természetesen. :) Szeretném megköszönni gezoli segítségét a fertőtlenítésben nyújtott segítségéért, tökéletes lett, semmi fura szag már a klímának, friss és üde a levegő! :)

Szűrő aktív szenes került bele, Zaffo típusú, megérdemli hogy elmondjam róla a véleményem, egyszerűen behelyezhető, a két oldala műanyag hatású erős, így nem is hajlik, csuklik össze vissza, a szűrőház sínjébe tökéletesen végig csúszik. Nem a legolcsóbb de nekem megérte :)

Kép róla:

http://1drv.ms/1FMMaVZ

http://1drv.ms/1yi2ez7

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még a topic elején olvastam az enyémhez hasonló problémát, de a végső megoldást nem találom, és a kérdésfeltevő is több éve inaktív...

Szóval tavaly volt egy olyan problémám a klímával, hogy bekapcsolt állapotban erős súrlódó hangot adott a kompresszor, 3-4ezres fordulatnál pedig elkezdett csörögni, mintha csapágyas lenne. 11 év alatt soha nem volt még hozzányúlva (az első kérdező túltöltésre gyanakodott), és a hűtőteljesítményén sem vettem észre változást. Ékszíj nélkül, kikapcsolva a kompresszor ékszíjtárcsája teljesen simán futott.

Idén az első melegnél bekapcsoltam volna, de teljes agyhalál: a kompresszorig eljut az áram, de a kuplung mágnestekercse nem dolgozik.

A kérdésem az lenne, hogy a két hiba összefügg-e: tengelykapcsoló cserével megúszom a dolgot, vagy kezdjek-e el gyűjteni kompresszorra? Ha a kuplungcsere elég, azt házilag is megoldható, vagy a gázt is le kell engedni hozzá?

Köszi

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még a topic elején olvastam az enyémhez hasonló problémát, de a végső megoldást nem találom, és a kérdésfeltevő is több éve inaktív...

Szóval tavaly volt egy olyan problémám a klímával, hogy bekapcsolt állapotban erős súrlódó hangot adott a kompresszor, 3-4ezres fordulatnál pedig elkezdett csörögni, mintha csapágyas lenne. 11 év alatt soha nem volt még hozzányúlva (az első kérdező túltöltésre gyanakodott), és a hűtőteljesítményén sem vettem észre változást. Ékszíj nélkül, kikapcsolva a kompresszor ékszíjtárcsája teljesen simán futott.

Idén az első melegnél bekapcsoltam volna, de teljes agyhalál: a kompresszorig eljut az áram, de a kuplung mágnestekercse nem dolgozik.

A kérdésem az lenne, hogy a két hiba összefügg-e: tengelykapcsoló cserével megúszom a dolgot, vagy kezdjek-e el gyűjteni kompresszorra? Ha a kuplungcsere elég, azt házilag is megoldható, vagy a gázt is le kell engedni hozzá?

Köszi

Zoli

A magnestekercsed a rossz, ha igy van ahogy irtad.

Merd ki, hogy szakadt-e a tekercs.

Ha ez a baj, akkoz Z14XE eseten otthon javithato 200Ft-bol. Mas motornal nincs tapasztalatom. Persze ha az eredeti tekercs van meg benne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kimértem a mágnestekercset, és szakadt. (És eredeti. És Z14XE a motor. ) Hogyan tudom javítani? A súrlódó- és csapágyhang melyik részéből jöhetett a kompresszornak?

A magnestekercsed a rossz, ha igy van ahogy irtad.
Merd ki, hogy szakadt-e a tekercs.
Ha ez a baj, akkoz Z14XE eseten otthon javithato 200Ft-bol. Mas motornal nincs tapasztalatom. Persze ha az eredeti tekercs van meg benne.

Módosítva : lunimaci
Link to comment
Megosztás:

Kimértem a mágnestekercset, és szakadt. (És eredeti. És Z14XE a motor. ) Hogyan tudom javítani? A súrlódó- és csapágyhang melyik részéből jöhetett a kompresszornak?

Az, hogy "fura" hangokat ad a kompresszor, az lehet normális működés közben. Ezek ilyenek. Egyébként valószínűleg csapágy hang, ha kézzel tekerve is csúnya. Ehhez már klímás kell.

Egyébként a javítás:

- kell egy akna

- egy segítő társ

- hossz bordás szíj le

- Kompresszort leszed/kézben megtart

- kompresszort tartó konzolt leszed

- kompresszort kicsit elforgatni, első tárcsát leszedni (torx csavar)

- na eddig emlékszem, de innentől már egyértelmű.

Lesz egy zéger gyűrű is. Illetve kettő, de csak az egyiket szabad kiszedni, amelyik a tekercset tartja.

A tekercsen lesz egy lefedett rész, ahol van egy hőbiztosíték. Azt kell cserélni.

És minden visszarakni fordított sorrendben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A magnestekercsed a rossz, ha igy van ahogy irtad.

Merd ki, hogy szakadt-e a tekercs.

Ha ez a baj, akkoz Z14XE eseten otthon javithato 200Ft-bol. Mas motornal nincs tapasztalatom. Persze ha az eredeti tekercs van meg benne.

Hello!

x14xe motornál is ennyire egyszerű lehet a javítás? Mielőtt megvetem az autót akkor működött a klíma, különben meg sem vettem volna. Most mikor próbáltam nem működött, nem hallok csattanó hangot. Ma voltam villamosságisnál és a kompresszor kap áramot így következő körben a mágnestekercsre gondolok az itt olvasottak alapján.

Szerk.: Most beszéltem klímással, szerinte csak a gáz kevés benne. Ha minden jól megy akkor még ma megnézik. Utána okosabbak leszünk.

Módosítva : trassher
Link to comment
Megosztás:

Hello!

x14xe motornál is ennyire egyszerű lehet a javítás? Mielőtt megvetem az autót akkor működött a klíma, különben meg sem vettem volna. Most mikor próbáltam nem működött, nem hallok csattanó hangot. Ma voltam villamosságisnál és a kompresszor kap áramot így következő körben a mágnestekercsre gondolok az itt olvasottak alapján.

Szerk.: Most beszéltem klímással, szerinte csak a gáz kevés benne. Ha minden jól megy akkor még ma megnézik. Utána okosabbak leszünk.

Ha kevés benne a gáz, akkor nem kap áramot/feszültséget a kompresszor.

Kerüld el ezt a klímást messziről!

Engem három klímás csapott be/vert át, mire ezt megtanultam, és mire megtaláltam a megbízható jól dolgozót!

Ha kap áramot, de nem kapcsol, akkor tekercs hiba van!

Ezt kell elsőre megcsinálni, utána jöhet a további vizsgálat, hogy miért ment tönkre.

Ennek oka lehet a határeseten lévő gáz mennyiség, és emiatt túl sok kapcsolás.

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

Ha kevés benne a gáz, akkor nem kap áramot/feszültséget a kompresszor.

Kerüld el ezt a klímást messziről!

Engem három klímás csapott be/vert át, mire ezt megtanultam, és mire megtaláltam a megbízható jól dolgozót!

Ha kap áramot, de nem kapcsol, akkor tekercs hiba van!

Ezt kell elsőre megcsinálni, utána jöhet a további vizsgálat, hogy miért ment tönkre.

Ennek oka lehet a kevés gáz, és emiatt túl sok kapcsolás.

Én úgy tudtam, hogy ha nincs a rendszerben elég gáz és nyomás, akkor saját maga védelmében nem kapcsol a kompresszor nehogy leégjen.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudtam, hogy ha nincs a rendszerben elég gáz és nyomás, akkor saját maga védelmében nem kapcsol a kompresszor nehogy leégjen.

Így van! Ha nincs elég gáz/nyomás (minimumnál kevesebb), akkor nem kap feszültséget a kompresszor. Ha kap, akkor a minimum feltételek teljesülnek a kapcsoláshoz.

Még a hőmérsékletet is figyelembe veszi a rendszer. És a ventilátornak is kapcsolnia kell a klíma indulásakor.

Kevés, határeseten lévő gázmennyiségnél, vagy hibás hűtő ventilátor előtét ellenállásnál lehet az a hiba, hogy gyakran kapcsolgat a tekercs, ezért vagy a tekercs túlmelegszik vagy a kuplung ég le.

A kevés gáz jelentheti azt is, hogy nem elég hideg, vagy nagy melegben kikapcsol. A túl kevésnél el sem indul.

OBD-n keresztül a klíma működése, gáznyomása is nyomon követhető Scanmyopel programmal.

Módosítva : Stofl
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha kevés benne a gáz, akkor nem kap áramot/feszültséget a kompresszor.

Kerüld el ezt a klímást messziről!

Engem három klímás csapott be/vert át, mire ezt megtanultam, és mire megtaláltam a megbízható jól dolgozót!

Ha kap áramot, de nem kapcsol, akkor tekercs hiba van!

Ezt kell elsőre megcsinálni, utána jöhet a további vizsgálat, hogy miért ment tönkre.

Ennek oka lehet a kevés gáz, és emiatt túl sok kapcsolás.

Első körben telefonon mondta hogy legjobb esetben kevés a gáz és emiatt nem kapcsol. Odavittem, gép rá, nyomás megfelelő szóval ezt kizártuk. Kimérte szépen ő is hogy eljut e az áram a vezetéken a kompresszorig. Utána mérte a tekercset és ott a baj. Azt mondta nem kell cserélni mivel újra tudják tekercseltetni. Aki tekercseli majd őt ismerem, neki egy ilyen munka a játék kategóriába esik.

Akikhez vittem nem csak klímások, ez csak kiegészítő szolgáltatás. A megyei vw márkaszervíz hálózat is őket hívja sok esetben ha valamit nem tudnak. Nem épp egy amatőr gárda. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közben tovább gondoltam ezt a dolgot, és váratlanul aktuális lett a téma, mert szüleim Astrájában csökkent a klíma hűtő képessége.

Működik, kapcsol, de elég lagymatag az elvárthoz képest. Vizsgálódás közben hamar feltünt, hogy a ventillátor nem indul el a klímával együtt.

Ennek ugye egyik oka lehet, a meghibásodott előtét ellenállás. Utánna olvasások során pedig olyat is olvastam, hogy nem a klíma kapcsolására, hanem a nyomás felépülésére

kapcsol a venti.

Ezzel kapcsolatban valaki tud pontos infoval szolgálni hogy hány bar/kPa nyomásnál kell a ventinek indulnia?

Ehhez kapcsolódóan pedig pontosan hány fokos hűtővíznél kell indulnia klímától függetlenül a venti 1-es illetve 2-es fokozatának? (eddigi méréseim alapján 1-es fokozat 99-100 fokon indul)

Köszi!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közben tovább gondoltam ezt a dolgot, és váratlanul aktuális lett a téma, mert szüleim Astrájában csökkent a klíma hűtő képessége.

Működik, kapcsol, de elég lagymatag az elvárthoz képest. Vizsgálódás közben hamar feltünt, hogy a ventillátor nem indul el a klímával együtt.

Ennek ugye egyik oka lehet, a meghibásodott előtét ellenállás. Utánna olvasások során pedig olyat is olvastam, hogy nem a klíma kapcsolására, hanem a nyomás felépülésére

kapcsol a venti.

Ezzel kapcsolatban valaki tud pontos infoval szolgálni hogy hány bar/kPa nyomásnál kell a ventinek indulnia?

Ehhez kapcsolódóan pedig pontosan hány fokos hűtővíznél kell indulnia klímától függetlenül a venti 1-es illetve 2-es fokozatának? (eddigi méréseim alapján 1-es fokozat 99-100 fokon indul)

Köszi!

Nálam is ugyanez van, bekapcsolom a klímát és csak egy bizonyos nyomás után kapcsol a ventilátor ameddig vissza nem megy a nyomás, utána leáll és ez így ismétlődik, csak az egyes fokozatot látom menni, hangja sincs szinte a ventilátornak akkor, többi fokozatot tavaly nyáron se hallottam/láttam, én is gondolkodtam hogy elviszem klímáshoz, tavaly lett feltöltve, azt mondták használható így is de nem tudják mi a baja. Az őszintét megvallva nem is akartak vele foglalkozni én meg úgy voltam vele hogy látván a nem akarást, nem feszegetem tovább a témát velük mielőtt még nagyobb bajt csinálnak, inkább keresek mást az idén. Lehet csak az általad említett előtét ellenállás az oka és gondja, én sem tudom pontosan.

Szerk.:

Leltem itt a topicban _Robi_ jóvoltából egy szép kis leírást, hogy mekkora nyomásnál hányas fokozatot kapcsolja a ventilátor. Nekem azt hiszem 22 bar volt az a nyomás amikor csak az első fokozatot kapcsolja, mintha ez a szám rémlene még tavalyról.

http://www.opelforum.hu/topic/378-legkondicionalo-rendszer-klima-es-futorendszer/page-94#entry896835

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Nálam is ugyanez van, bekapcsolom a klímát és csak egy bizonyos nyomás után kapcsol a ventilátor ameddig vissza nem megy a nyomás, utána leáll és ez így ismétlődik, csak az egyes fokozatot látom menni, hangja sincs szinte a ventilátornak akkor, többi fokozatot tavaly nyáron se hallottam/láttam, én is gondolkodtam hogy elviszem klímáshoz, tavaly lett feltöltve, azt mondták használható így is de nem tudják mi a baja. Az őszintét megvallva nem is akartak vele foglalkozni én meg úgy voltam vele hogy látván a nem akarást, nem feszegetem tovább a témát velük mielőtt még nagyobb bajt csinálnak, inkább keresek mást az idén. Lehet csak az általad említett előtét ellenállás az oka és gondja, én sem tudom pontosan.

Nekem ugyanígy működik. Nagyon melegnek kell lennie ahhoz, hogy a II. fokozat bekapcsoljon. Szerintem így normális.

Az előtét ellenállásnak a motor hűtésnél van szerepe. Pontosan nem tudom, hogy hány foknál kapcsolja a II. fokozatot, de az I-es óra szerint 90 foknál indul. A klímánál az ECU kapcsolja (tudomásom szerint).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem is a mutató szerint 90nél kapcsol, feljebb nem is szokott menni a hőfok. Jó ha talán a 2est hallottam de nem lennék benne biztos. Elvileg ha bekapcsolod a klímát akkor pár percre a ventinek is be kell.

Hűtéssel nem volt gondom, még akkor se amikor 1/3 gáz hiányzott. amint városon kívűl 1es venti elég volt, sőt asszony sokszor szólt h fázik... (35°melegben)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma beszereztem a mágnestekercsbe a hőbiztosítékot, a biztonság kedvéért 2-t. 250V, 10A, 184 C-fok, 4,2mm-es átmérő. Debrecenben tudtok ajánlani valakit aki ki tudja ezt cserélni nekem?

Szia!Nekem is ez a bajom!Azon gondolkoztam odaadom egy tv-szerelőnek vagy egy mikroelektonikus nőgyógyásznak,hogy csinálja meg! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megcsináltam a mágnestekercsben a hőbiztosíték-cserét. Működik, de a hangja továbbra is nagyon furcsa. Valamiért nem tudok linkelni, de a youtube-on "hibás klímakompresszor hangja" címen meghallgatható. Klímás szerint nagyon nem kéne használnom, mert ha nagyobb baja lesz, a teljes rendszer tisztítása nem lesz olcsó.

Szóval valamit kéne csinálni vele, hogy még legalább 5-6 évig jó legyen, amire 3 megfizethető lehetőség van:

- javítani a sajátomat

- felújítottat venni

. utángyártottat venni.

A javítás kb a felújított árába kerül: 50-60 ezer körül, az utángyártott 80-100 ezer körül. Utángyártottból egyébként általam eddig soha nem hallott típusok vannak, nem tudom, mennyire megbízhatóak.

Tanácsot szeretnék kérni, hogy melyik lehetőséget javasolnátok, és ha utángyártottat, akkor milyen márkájút.

Köszi!

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megcsináltam a mágnestekercsben a hőbiztosíték-cserét. Működik, de a hangja továbbra is nagyon furcsa. Valamiért nem tudok linkelni, de a youtube-on "hibás klímakompresszor hangja" címen meghallgatható. Klímás szerint nagyon nem kéne használnom, mert ha nagyobb baja lesz, a teljes rendszer tisztítása nem lesz olcsó.

Szóval valamit kéne csinálni vele, hogy még legalább 5-6 évig jó legyen, amire 3 megfizethető lehetőség van:

- javítani a sajátomat

- felújítottat venni

. utángyártottat venni.

A javítás kb a felújított árába kerül: 50-60 ezer körül, az utángyártott 80-100 ezer körül. Utángyártottból egyébként általam eddig soha nem hallott típusok vannak, nem tudom, mennyire megbízhatóak.

Tanácsot szeretnék kérni, hogy melyik lehetőséget javasolnátok, és ha utángyártottat, akkor milyen márkájút.

Köszi!

Zoli

Erre a videóra gondoltál?

Mert a leírásban benne van hogy: Csapágyhibás klímakompresszor hangja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.