Danek Elküldve Január4, 2013 Megoszt Elküldve Január4, 2013 Hali, nem tudom menyire OFF de bontodik egy calibra 1992es mindent extra olcson adok,vagy cserélek. mert foglalja a helyet ABS-es Légkondis ha valakit valami érdekel írjon privbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január4, 2013 Megoszt Elküldve Január4, 2013 1., Minden Calibra ABS-es, a szervókormány, központi zár és az elektromos tükör mellett ez az az "extra" ami tuti hogy volt mindegyikben. 2., A Vectra A topikban valaki épp most keres fedélzeti computert (BC-t)... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ukslayer Elküldve Január4, 2013 Megoszt Elküldve Január4, 2013 Kibontod a középkonzolt, meg azt ahol a hamutartó van, és ott van alul. Ja meg ha jól emléxem a váltókart is ki kell venni hogy kiférjen. A fűtésbox alját négy pici csavar tartja, tán hatos fejű, elég szar helyeken vannak, de megfelelő kis racsnival ki lehet szedni. Ha az lejött akkor ott a fűtőradiátor. (ez a klímátlan, a klímásat nem tudom olyat sose láttam még) Váltókartól kifér simán,a klímásé meg asszem az anyósülés irányába jön ki,mint az A Omegáé.Viszont két bilincset a motortérben is le kell szedni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa86 Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Üdv mindenkinek! Ha valakit érdekel van egy két calibra cuccom eladó pontosabban 2 elsőlámpa, 2 hátsó, motorháztető, tetőablak motorral együtt, csomagtartó ajtó üveggel, és egy leömlő mindennel együtt. Ha érdekel valakit í gorocssandorKUKACcitromail.hu ra írjon. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
chevykid Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Üdv mindenkinek! Lenne egy tuning kérdésem. A cali 7X15 felnije mögé max mekkora nyomtávszélesítő (pogácsa :)) fér el, úgy, hogy még ne lógjon ki, de tehermentesítő van rajta egy kb.2 mm-s...Állítólag így min.20 mm-s pogácsa kell (?) Elvileg 205/55 r15 lenne rajta. (most 195/55 r15 van.) Felnit egyenlőre nem váltok. Elmennék a kasztni teljes széléig is, csak, hogy a rendőröknek ne legyen igaza ! :D Vagy milyet ajánlanátok, hogy ne terhelje meg a futóművemet hátul? Köszönet minden szakértő válaszért! Szép napot és gázfröcsöket mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január18, 2013 Megoszt Elküldve Január18, 2013 Milyen felni ez pontosan? Sztem nem gyári, mert azok nem voltak ilyen szélesek, de ha az is, akkor is tudni kéne még a felni ET számát is ahhoz hogy meg lehessen válaszolni a kérdést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vectra-mohi Elküldve Január21, 2013 Megoszt Elküldve Január21, 2013 Hali olyan problémám lenne hogy ,volt egy motor cserém (c20ne) műtét sikeres volt minden oké de az egyik nap hirtelen eltünt a viz az autóból másnap rá töltötem azota nincs baj de a csövek felpuffadtak , a kocsi jól megy még mindig . Agdódok hogy hengerfej probléma keletkezet bár semmi tünetét nem érzékelem . ha esetleg van valmi véleményetek vgay gondolatotok kérlek irjátok le köszi :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
chevykid Elküldve Január21, 2013 Megoszt Elküldve Január21, 2013 Milyen felni ez pontosan? Sztem nem gyári, mert azok nem voltak ilyen szélesek, de ha az is, akkor is tudni kéne még a felni ET számát is ahhoz hogy meg lehessen válaszolni a kérdést. Nos ez egy Aluline (német) felni és úgy néz ki, hogy 60 mm az agy mérete (azért is van rajta tehermentesítő, bár hogy ez mekkora, azt nem mértem még le sajnos, de meg lesz...., kb.2-2,5 mm) és asszem 49 ET számú....de megnézem pontosan...csak nem éjnek idején. :D Amúgy az ET szám valójában mit befolyásol szélesítés vagy szélesebb felni feltétele esetén, mert ez az arány duma az ET számról nekem nem világos egészen, mármint hogy mit és mennyire befolyásol ha ennyi vagy ha annyi? :) köszi a türelmet gyerekek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január21, 2013 Megoszt Elküldve Január21, 2013 A kerék középvonalának, és az agy felfekvő felületének a távolsága. Ha kisebb az et, akkor a kerék kifele jön, ha nagyobb akkor befele. Összességében nézve kisebb et -vel szélesedik a nyomtáv, és fordítva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
chevykid Elküldve Január21, 2013 Megoszt Elküldve Január21, 2013 Hali olyan problémám lenne hogy ,volt egy motor cserém (c20ne) műtét sikeres volt minden oké de az egyik nap hirtelen eltünt a viz az autóból másnap rá töltötem azota nincs baj de a csövek felpuffadtak , a kocsi jól megy még mindig . Agdódok hogy hengerfej probléma keletkezet bár semmi tünetét nem érzékelem . ha esetleg van valmi véleményetek vgay gondolatotok kérlek irjátok le köszi :) Nézd meg szerintem az összes vízcső bilincset, mert az így télvíz idején gyakrabban meglazul pontosabban alatta megy egy picit össze a gumicső átmérője... Illetve a vízpumpa környékére is nézzél rá , mert onnan is folyhat a víz, bár ilyen mennyiségnél azt már hallanád. Még a termosztát csavarjánál is megnézheted a folyást. A hengerfejrepedésnél már forrna a vízed és nem menne annyira az autód! Sőt én úgy hallottam - opel szerelőmtől-, hogy ezeknél a mociknál (bár különösen a c20xe-nél) az olaj jut a hűtővízbe és nem a víz jut az égéstérbe, amiből tévesen sokan a fehér füstöt nézegetik nagy pánikkal telt szemmel.Az lehet, hogy más autótipusoknál jogosan nézegetik a motortérbe jutott hűtővizet, de szerintem te ne aggódj, ha nem forr a víz és nem romlott a cali teljesítménye. Hengerfejtömítés repedésnél, meg, ha jól tudom az olaj szokott folyni... Mindenesetre, nézd át a hűtéscsöveket és a puffadtakat mindenképpen cseréld ki, mert azok a végét járják már illetve afelé közelednek idővel. Még egy jó tanács: nekem volt már, hogy a vezető oldalon futó hűtőcső azért repedt szét (meg azért mert nem volt új) mert a neki szánt két aluminium tartó csőbe szorosnak érezte magát, miután kiszedtem belőle és (persze megjavítottam) többet nem volt vele baj! Remélem tudod melyik aluminium tartó -bilincsről beszélek ? (A kuplung fölött kb. csak egy kicsit előrébb és bele kell pattintani a csövet, ha netán kiszeded...............) Remélem segítettem valamit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vectra-mohi Elküldve Január22, 2013 Megoszt Elküldve Január22, 2013 Nézd meg szerintem az összes vízcső bilincset, mert az így télvíz idején gyakrabban meglazul pontosabban alatta megy egy picit össze a gumicső átmérője... Illetve a vízpumpa környékére is nézzél rá , mert onnan is folyhat a víz, bár ilyen mennyiségnél azt már hallanád. Még a termosztát csavarjánál is megnézheted a folyást. A hengerfejrepedésnél már forrna a vízed és nem menne annyira az autód! Sőt én úgy hallottam - opel szerelőmtől-, hogy ezeknél a mociknál (bár különösen a c20xe-nél) az olaj jut a hűtővízbe és nem a víz jut az égéstérbe, amiből tévesen sokan a fehér füstöt nézegetik nagy pánikkal telt szemmel.Az lehet, hogy más autótipusoknál jogosan nézegetik a motortérbe jutott hűtővizet, de szerintem te ne aggódj, ha nem forr a víz és nem romlott a cali teljesítménye. Hengerfejtömítés repedésnél, meg, ha jól tudom az olaj szokott folyni... Mindenesetre, nézd át a hűtéscsöveket és a puffadtakat mindenképpen cseréld ki, mert azok a végét járják már illetve afelé közelednek idővel. Még egy jó tanács: nekem volt már, hogy a vezető oldalon futó hűtőcső azért repedt szét (meg azért mert nem volt új) mert a neki szánt két aluminium tartó csőbe szorosnak érezte magát, miután kiszedtem belőle és (persze megjavítottam) többet nem volt vele baj! Remélem tudod melyik aluminium tartó -bilincsről beszélek ? (A kuplung fölött kb. csak egy kicsit előrébb és bele kell pattintani a csövet, ha netán kiszeded...............) Remélem segítettem valamit! Köszönöm a segitséget remélem igazad van és nem henger fejes! :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
chevykid Elküldve Január22, 2013 Megoszt Elküldve Január22, 2013 Milyen felni ez pontosan? Sztem nem gyári, mert azok nem voltak ilyen szélesek, de ha az is, akkor is tudni kéne még a felni ET számát is ahhoz hogy meg lehessen válaszolni a kérdést. Szóval utánanéztem a felni adatainak, hogy pontosabb választ tudjatok adni a maximális nyomtávszélesítés kérdésemre! Előre is köszönet! Íme: Aluline, 7x15 J ET-28, agyméret: 60 mm , de tehermentesítő van rajta, így rendesen rámegy a gyári calibra agyra.A tehermentesítő bele is megy a felnibe, szóval egy síkban is van a felni belső falával. Jelenleg egy 195/55 R15 -s gumi van rajta, amit kicsit húz is a felni, egyenlőre ez is marad. Esetleg alu vagy fém nyomtávszélesítő amiben gondolkodjak? Bár tudom az alu horror áron is futhat és többnyire mindenki vas pogácsákat árul vagy készít. Meddig (mekkora méretig) nem teheli meg a futóművet a pogácsa? Vagy van egyáltalán valakinek valami tapasztalata ebben a kérdésben? Köszi a türelmes válaszokat! ( 8 év pedál támaszkodás egy Caliban...az már függőség ? :D ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
chevykid Elküldve Január22, 2013 Megoszt Elküldve Január22, 2013 Köszönöm a segitséget remélem igazad van és nem henger fejes! :( Ha még jobban meg akarsz nyugodni, nézd meg az olajbetöltő sapkát meleg motornál és ha nem kávés színű - habos az olaj rajta még hosszabb menet után sem, akkor ne aggódj, de azért egy hétig nézegesd a hűtéscsöveket, ha lehet alulról is, ha van rá lehetőséged! Egyébként meg a C20NE motorokat nem olyan könnyű csak úgy hengerfejessé tenni, bár egy-két női tulajnál hallottam ilyenről! :D És egy másik jó tanács (mondjuk mindenkinek :) ) , bár nincs köze a hengerfejhez vagy a hűtővízhez: tankolj mindig OMW Motion 95 benzint és soha ne sima 95-t! Nekem nagyon bevált és megelőzheted a gyakori alapjárat szabályozó motor eltömődését vagy meghibásodását és jobban is eszik a Cali (kb.1 l-rel kevesebb) utána..sőt egy kicsit jobban is húz, nem kamu reklám !!! 2 éves tapasztalatom! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január22, 2013 Megoszt Elküldve Január22, 2013 Aluline, 7x15 J ET-28 Hova akarod ezt még szélesíteni, már így is 34mm-rel kijjebb van mint a gyári... Link to comment Megosztás: More sharing options...
chevykid Elküldve Január22, 2013 Megoszt Elküldve Január22, 2013 Hova akarod ezt még szélesíteni, már így is 34mm-rel kijjebb van mint a gyári... Hogy hogy 34 mm-rel? Ezt légyszi magyarázd el! ;) Ez csak 7 colos és nem gigányi 8,5-9 collos vagy hasonló? ÉS csak 25,4 mm-rel nagyobb a gyári 6 collos felninél? Ma félig felpróbáltam rá egy 11 mm-s pogácsát..persze láttam, hogy csak 17-18 mm agyterületen fekszik csak fel a felni pogácsa nélkül.(...mondom: ennyi a csupasz agyfelület, amin még nincs se felni se pogácsa! ) Mennyin fekszik fel a gyári esetében normál ET szám esetén? Egyébként meg azért szeretném szélesíteni (és még elfér a kasztni széléig valami..), amiért mások is, akik dögösebb külsőt szeretnének kölcsönözni a Calijuknak, ha már GT a kicsike... : ) és a peremig elférhet szerintem,..... ha azzal jobban néz ki tőle.Nem mellesleg sokkal olcsóbb toldani egy picit a felnit, határokon belül, mint óriási felniket venni drágán, amire ugyancsak még drágább gumikat vagy kénytelen feltuszkolni, hogy hasonló külsővel ajándékozd meg a calibrád és az őt csodáló közönséget ! :D Nekem mindig az a sportos autócsoda tetszik, ahol közel vagy teljsesen a kasztniig kimegy a gumi pereme...nekem persze mindegy , hogy a felnitől+gumitól vagy nyomtávszélesítő segítségével!Ez az én bűnöm, de szeretném, így ezzel a bűnömmel leélni az életem!! :D Az ültetésről még nem is beszéltünk, de azt Budapesten én komolyan nem erőltetném...van már tapasztalatom ezzel kapcsolatban ! ( A-corsa-Koni gátló)... Kérdés, hogy mennyi az az agyfelület amire még biztonsággal felülhet a felni + a csavarok tartása, ami tartja a kereket rendesen? Nos ennyi...remélem nem okoztam szakmai mocsarat? :) ... - Calibra az egy más Caliber! -... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Hogy hogy 34 mm-rel? Ezt légyszi magyarázd el! ;) Ez csak 7 colos és nem gigányi 8,5-9 collos vagy hasonló? ÉS csak 25,4 mm-rel nagyobb a gyári 6 collos felninél? Na igen, a gyári valóban 6" széles, viszont az ET-je annak csak 49, a tiednek meg 28! Itt egy felni ET kalkulátor, ide ha beírod a mostani és az új felnid adatait (vagy a gyári és a mostani), akkor láthatod hogy mennyivel lesz kintebb a széle: http://www.aabroncs.hu/kerek-et-kalkulator.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Hogy hogy 34 mm-rel? Ezt légyszi magyarázd el! ;) Ez csak 7 colos és nem gigányi 8,5-9 collos vagy hasonló? ÉS csak 25,4 mm-rel nagyobb a gyári 6 collos felninél? Ma félig felpróbáltam rá egy 11 mm-s pogácsát..persze láttam, hogy csak 17-18 mm agyterületen fekszik csak fel a felni pogácsa nélkül.(...mondom: ennyi a csupasz agyfelület, amin még nincs se felni se pogácsa! ) Mennyin fekszik fel a gyári esetében normál ET szám esetén? Egyébként meg azért szeretném szélesíteni (és még elfér a kasztni széléig valami..), amiért mások is, akik dögösebb külsőt szeretnének kölcsönözni a Calijuknak, ha már GT a kicsike... : ) és a peremig elférhet szerintem,..... ha azzal jobban néz ki tőle.Nem mellesleg sokkal olcsóbb toldani egy picit a felnit, határokon belül, mint óriási felniket venni drágán, amire ugyancsak még drágább gumikat vagy kénytelen feltuszkolni, hogy hasonló külsővel ajándékozd meg a calibrád és az őt csodáló közönséget ! :D Nekem mindig az a sportos autócsoda tetszik, ahol közel vagy teljsesen a kasztniig kimegy a gumi pereme...nekem persze mindegy , hogy a felnitől+gumitól vagy nyomtávszélesítő segítségével!Ez az én bűnöm, de szeretném, így ezzel a bűnömmel leélni az életem!! :D Az ültetésről még nem is beszéltünk, de azt Budapesten én komolyan nem erőltetném...van már tapasztalatom ezzel kapcsolatban ! ( A-corsa-Koni gátló)... Kérdés, hogy mennyi az az agyfelület amire még biztonsággal felülhet a felni + a csavarok tartása, ami tartja a kereket rendesen? Nos ennyi...remélem nem okoztam szakmai mocsarat? :) ... - Calibra az egy más Caliber! -... A gyári felni ET49 es! Ehhez hasonlíts mindig! :) Ha pl. e helyett ET45ös felnit teszel fel, akkor 4mm el van kijjebb, mint a gyári. Minél kisebb az ET szám, annyi milliméterrel lesz kijjebb a felni. Érted már? :) Minden szám lefele, 1mm ert jelent kifele. Amúgy max. 5-7mm es pogácsát tehetsz fel, ami még nem központosítós, ennyit bír el a gyári központosító rész. Itt még pont belemegy a felnibe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február6, 2013 Megoszt Elküldve Február6, 2013 Bakker... gyári állapotú Calibra, mindössze 582(!) valós kilométerrel az órájában: http://suchen.mobile...Features=EXPORT Eredetileg '92-es ('96-os első forgalomba helyezéssel), de egészen 2006-ig kiállítási darabként tengette életét egy dél-németországi márkakereskedésben, akkor megvették, elvitték Finnországba, berakták egy fűtött garázsba és azóta is ott van. Innen nézve nem is olyan sok érte a 30000€... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Február7, 2013 Megoszt Elküldve Február7, 2013 Bakker... gyári állapotú Calibra, mindössze 582(!) valós kilométerrel az órájában: http://suchen.mobile...Features=EXPORT Eredetileg '92-es ('96-os első forgalomba helyezéssel), de egészen 2006-ig kiállítási darabként tengette életét egy dél-németországi márkakereskedésben, akkor megvették, elvitték Finnországba, berakták egy fűtött garázsba és azóta is ott van. Innen nézve nem is olyan sok érte a 30000€... Úristen... ilyen van? :) Mekkora kincs... Bár én azért nem tartom valószínűnek, hogy mezei halandó adna érte 30k €-t. Abban viszont igazad van hogy ha azt nézem hogy 582km- van benne akkor azért már elgondolkodik az ember :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február7, 2013 Megoszt Elküldve Február7, 2013 Azt hogy nem sok az ára, azt úgy értettem hogy ez gyakorlatilag egy vadonatúj autó (oké, értem hogy az összes gumialkatrészt, csöveket, tömítéseket, szíjakat és folyadékot le kéne cserélni, de most ettől tekintsünk el), és átszámítva szűk 9M Ft. Ha belegondolsz, ma ennyiért nem kapsz egy ilyen kategóriájú autót, bár igaz hogy a maiakban több extra van, viszont nem ehhez képest hétköznapinak számítanak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február7, 2013 Megoszt Elküldve Február7, 2013 Aztaleborult..... Ha lenne ennyim nem is gondolkodnék, egy percig sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Február7, 2013 Megoszt Elküldve Február7, 2013 Azt hogy nem sok az ára, azt úgy értettem hogy ez gyakorlatilag egy vadonatúj autó (oké, értem hogy az összes gumialkatrészt, csöveket, tömítéseket, szíjakat és folyadékot le kéne cserélni, de most ettől tekintsünk el), és átszámítva szűk 9M Ft. Ha belegondolsz, ma ennyiért nem kapsz egy ilyen kategóriájú autót, bár igaz hogy a maiakban több extra van, viszont nem ehhez képest hétköznapinak számítanak. Hát igen. Az eszmei értéke az tényleg felbecsülhetetlen... minden másra ott van a mastercard :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 Tudja valaki, hogy a Calibra és az Omega B hátsó diffije között mi a különbség? Külső méretek? Belső szerkezet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február13, 2013 Megoszt Elküldve Február13, 2013 Teljesen más. Az A omiéval viszont egyezik. http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Február14, 2013 Megoszt Elküldve Február14, 2013 Mármint az A és a B omaega diffije a megegyező? Teljesen más. Az A omiéval viszont egyezik. http://www.opel-info...be/ha_diff.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts