Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szerintem csak a klímásokban volt 92-től!Talán modellfrissítés után (94-től) már rakták klíma nélkülibe is,bár ha minden igaz,akkor onnantól már alapfelszereltség volt.

Elküldve
Szerintem csak a klímásokban volt 92-től!Talán modellfrissítés után (94-től) már rakták klíma nélkülibe is,bár ha minden igaz,akkor onnantól már alapfelszereltség volt.

Az enyém pedig klímás....

Elküldve
Szerintem csak a klímásokban volt 92-től!Talán modellfrissítés után (94-től) már rakták klíma nélkülibe is,bár ha minden igaz,akkor onnantól már alapfelszereltség volt.

én bontottam 92-es klímás xe-t és nem volt benne

Viszomt egy 96-os v6-ban már volt

Elküldve

Sziasztok!

1991-es C20NE-be vettem egy DID kijelzőt a régi mutatós óra helyére. Ebben külső hőmérséklet kijelzés is van. A bekötésben kérnék segítséget (leírás, link, stb...). Kesztyűtartót kivettem, a nagy sárga csatlakozóba próbálva működik is rendesen, a kijelző. Útmutatót is kaptam:

"Ha kiveszed a manuális órát akkor mögötte keresd meg a BC-nek a csatlakozóját,ha esetleg nem látnád akkor vedd le a kesztyűtartót és onnan meglátod majd valamelyik vastag kábelköteghez hozzá kötözve.

Ha megvan ez a sárga csati akkor annak a vezetékeihez kösd majd a D.I.D. vezetékeit kábelszín szerint.

A külső hőmérséklet jeladó a motortérig ki van vezetve,ha kinyitod a géptetőt akkor szemből a bal felső sarokban találsz egy lapos fekete csatit amibe 2 (kék,kék-fehér) vezeték megy .Innen kell tovább vinned majd a lökhárítóba ahol a lökös bal (szemből) alján megtalálod majd azt a kb. 1 cm-es lukat ahova való a jeladó."

A problémáim a következők:

- úgy tűnik, pár vezeték teljesen felesleges a DID-ben (ha kihagyok 2-3-at, akkor is működik. Mindet be kell kötni biztos?)

- Nem találom a sarokban a kék, kék-fehér vezetékes csatit (elképzelhető, hogy nincs is benne?)

Köszönöm a segítséget!

Üdv: Roli

Elküldve
92-töl rakták!nekem legalábbis ezt mondták az autósboltba mikor rendelni akartam!az az elöttiekbe meg állitólag f astrábol kell kiszedni(gondolom a tartót)és utánna azt lehhet használni!

Azt nem tudod véletlenül hogy a b corsa tartókerete passzol e a calibrába?Mert azt most tudnék egyet szerezni, de f astráét nem találok!

Elküldve
Azt nem tudod véletlenül hogy a b corsa tartókerete passzol e a calibrába?Mert azt most tudnék egyet szerezni, de f astráét nem találok!

Végülis egyféle pollenszűrő való mindegyikbe, az Astrába is meg a Corsába is, az a kérdés hogy vajon a fűtőmotor (amire felül ez a keret) kialakítása is egyforma-e. Nem tudod kölcsönkérni azt a keretet annyi időre hogy belepróbáld az autóba?

Elküldve
Végülis egyféle pollenszűrő való mindegyikbe, az Astrába is meg a Corsába is, az a kérdés hogy vajon a fűtőmotor (amire felül ez a keret) kialakítása is egyforma-e. Nem tudod kölcsönkérni azt a keretet annyi időre hogy belepróbáld az autóba?

Hát a vaterán néztem ezt a keretet, de 1000ft-ot kér érte a srác, szóval nem egy hatalmas összeg.....lehet megveszem aztán ha jó akkor örülhetek ha enm akkor meg ez van...

Elküldve
- úgy tűnik, pár vezeték teljesen felesleges a DID-ben (ha kihagyok 2-3-at, akkor is működik. Mindet be kell kötni biztos?)

- Nem találom a sarokban a kék, kék-fehér vezetékes csatit (elképzelhető, hogy nincs is benne?)

-Elvileg a DID-nak nem kell más csak egy pozitív, egy test, egy világítás meg a külső hőmérséklet jele, de én a helyedben bekötném mindet, abból baj nem lehet.

-Azért nem találod a kék-fehér vezetékescsatit, mert rossz a leírás. A motortérben ha szemben állsz az autóval akkor ne a bal felső sarokban keresd, hanem a jobb felsőben, a motortéri biztosítékdoboz mögött a szélvédő felé. Egy 5 tűs csatlakozót keress.

Update: találtam leírást a DID csatlakozójának kiosztásáról, vezetékszínekkel. Mondjuk hogy sebességjel minek kell neki azt nemtom, de íme:

Pin 1 +12v Piros

Pin 2 Hőmérséklet jeladó Kék/Fehér

Pin 3 Test Barna

Pin 4 Megvilágítás Szürke/Fekete vagy Szürke/Zöld

Pin 5 Gyújtás Fekete

Pin 7 Hőmérséklet jeladó Kék

Pin 12 Sebesség jeladó Kék/Piros (csatlakoztasd a rádió vagy a BC azonos színű vezetékeihez)

Elküldve
-Elvileg a DID-nak nem kell más csak egy pozitív, egy test, egy világítás meg a külső hőmérséklet jele, de én a helyedben bekötném mindet, abból baj nem lehet.

-Azért nem találod a kék-fehér vezetékescsatit, mert rossz a leírás. A motortérben ha szemben állsz az autóval akkor ne a bal felső sarokban keresd, hanem a jobb felsőben, a motortéri biztosítékdoboz mögött a szélvédő felé. Egy 5 tűs csatlakozót keress.

Update: találtam leírást a DID csatlakozójának kiosztásáról, vezetékszínekkel. Mondjuk hogy sebességjel minek kell neki azt nemtom, de íme:

Pin 1 +12v Piros

Pin 2 Hőmérséklet jeladó Kék/Fehér

Pin 3 Test Barna

Pin 4 Megvilágítás Szürke/Fekete vagy Szürke/Zöld

Pin 5 Gyújtás Fekete

Pin 7 Hőmérséklet jeladó Kék

Pin 12 Sebesség jeladó Kék/Piros (csatlakoztasd a rádió vagy a BC azonos színű vezetékeihez)

Nagyon köszönöm!

Roli

Elküldve

Hello!!

Egy kérdés!

Calibra c20xe motorhoz ugye F18+CR váltó van, mármint az összkerekes kivitelbe. Ezt a váltót össze lehet hozni x30xe motorral?? Vagy nem....

Thnx!

PSZ

Elküldve
Hello!!

Egy kérdés!

Calibra c20xe motorhoz ugye F18+CR váltó van, mármint az összkerekes kivitelbe. Ezt a váltót össze lehet hozni x30xe motorral?? Vagy nem....

Thnx!

PSZ

Ebben az esetben nem a motortól meg a hajtáslánctól függ hogy milyen váltó van benne, hanem az évjárattól. A C20XE motorhoz (akár összkerekes, akár nem) eleinte F20 váltót társítottak, csak '93-tól szerelték F18+-al, ami annyiban jobb, hogy ez gyárilag speerdiffis.

X30XE motorral nem hinném hogy össze lehetne hozni, még akkor sem ha eltekintünk attól hogy az X30XE-t hátsókerékhajtású autóba (Omi B ) szerelték, emiatt R-es váltó való hozzá (bár gondolom Caliba szeretnéd az X30XE-t, ha már ebbe a topikba írtál), ugyanis minden váltó egy adott nyomatékhatárig van méretezve, és az X30XE nyomatéka meghaladja az F18+ tűrőképességét. Szóval az egész belsejét ki kéne dobnod...

Ha valóban Caliba szeretnél X30XE-t, akkor kérdezd itt a fórumon Vörös Csabit váltóügyben, neki pontosan ilyen MV6 motoros Calija van, de ha nagyot nem tévedek akkor a 2.5V6 F25-ös váltója van rajta.

Esetleg elballagsz némethonba a Gema Motorsport-hoz, és veszel potom 1180€-ért egy 6 sebességesre alakított és szekvenciális kapcsolású F25-öt. :huh:

Elküldve
Ebben az esetben nem a motortól meg a hajtáslánctól függ hogy milyen váltó van benne, hanem az évjárattól. A C20XE motorhoz (akár összkerekes, akár nem) eleinte F20 váltót társítottak, csak '93-tól szerelték F18+-al, ami annyiban jobb, hogy ez gyárilag speerdiffis.

X30XE motorral nem hinném hogy össze lehetne hozni, még akkor sem ha eltekintünk attól hogy az X30XE-t hátsókerékhajtású autóba (Omi B ) szerelték, emiatt R-es váltó való hozzá (bár gondolom Caliba szeretnéd az X30XE-t, ha már ebbe a topikba írtál), ugyanis minden váltó egy adott nyomatékhatárig van méretezve, és az X30XE nyomatéka meghaladja az F18+ tűrőképességét. Szóval az egész belsejét ki kéne dobnod...

Ha valóban Caliba szeretnél X30XE-t, akkor kérdezd itt a fórumon Vörös Csabit váltóügyben, neki pontosan ilyen MV6 motoros Calija van, de ha nagyot nem tévedek akkor a 2.5V6 F25-ös váltója van rajta.

Esetleg elballagsz némethonba a Gema Motorsport-hoz, és veszel potom 1180€-ért egy 6 sebességesre alakított és szekvenciális kapcsolású F25-öt. :huh:

Most csak ilyen variációkkal gondolkodunk, mit lehetne kihozni egy ilyenből... Valóba, most néztem, hogy a v6-os claibrák f25-ös váltóval vannak szerelve, viszont az csak fronthajtásos akkor. Hmm. Variálgatonk, van egy alap masina, és abból kéne valami szörnyeteget összehozni. Viszont ha a hajtáslánc a leggyengébb láncszem, akkor lehet még egyik alternatíva egy 3000 24V motor farhajtással....

Csak kérdezgetek itt!!! Azért kössz!!

Elküldve
...még egyik alternatíva egy 3000 24V motor farhajtással....

Az meg azér' nem jó mert túl hosszú a motor (ugye hátsókerékhajtáshoz el kell fordítani hosszába), és annyira át kell faragni a tűzfalat hogy kábé az öledben lenne a műszerfal. Még a B Omi hajtáslánchoz (V6 hosszában hátsókerékhajtással) is át kell, pedig a V6 ugye jóval rövidebb mint egy sor6.

Elküldve

A véleményeteket szertném kérni ki mit gondol a : Powercap - ról?

Érdemes - e venni ilyet, van e valamilyen hátránya, milyen javulás várható el tőle...stb...

Meg, hogy a Üvegszálas műgyantából készült-ről van e vkinek tapasztalat, mivel ezt könyebb és olcsóbb beszerezni idehaza....

Várom a válaszokat...Köszi!

Elküldve
A véleményeteket szertném kérni ki mit gondol a : Powercap - ról?

Érdemes - e venni ilyet, van e valamilyen hátránya, milyen javulás várható el tőle...stb...

Meg, hogy a Üvegszálas műgyantából készült-ről van e vkinek tapasztalat, mivel ezt könyebb és olcsóbb beszerezni idehaza....

Várom a válaszokat...Köszi!

papíron 4KW-ad el elvileg a teljesítményhez, közvetlenebb lesz a gázreakció. Az üvegszálas cuccot meg hanyagolnám...
Elküldve
Ebben az esetben nem a motortól meg a hajtáslánctól függ hogy milyen váltó van benne, hanem az évjárattól. A C20XE motorhoz (akár összkerekes, akár nem) eleinte F20 váltót társítottak, csak '93-tól szerelték F18+-al, ami annyiban jobb, hogy ez gyárilag speerdiffis.

X30XE motorral nem hinném hogy össze lehetne hozni, még akkor sem ha eltekintünk attól hogy az X30XE-t hátsókerékhajtású autóba (Omi B ) szerelték, emiatt R-es váltó való hozzá (bár gondolom Caliba szeretnéd az X30XE-t, ha már ebbe a topikba írtál), ugyanis minden váltó egy adott nyomatékhatárig van méretezve, és az X30XE nyomatéka meghaladja az F18+ tűrőképességét. Szóval az egész belsejét ki kéne dobnod...

Ha valóban Caliba szeretnél X30XE-t, akkor kérdezd itt a fórumon Vörös Csabit váltóügyben, neki pontosan ilyen MV6 motoros Calija van, de ha nagyot nem tévedek akkor a 2.5V6 F25-ös váltója van rajta.

Esetleg elballagsz némethonba a Gema Motorsport-hoz, és veszel potom 1180€-ért egy 6 sebességesre alakított és szekvenciális kapcsolású F25-öt. ;)

Nem Gabi.F20 van fent.Az mv6 astrában pedig F18 van és bírja még a gyorsulást is.Nem akartam rátenni az F25-öt.Nem tetszik a 25-ös áttétele meg az a nehéz lendkerék sem

Elküldve
papíron 4KW-ad el elvileg a teljesítményhez, közvetlenebb lesz a gázreakció. Az üvegszálas cuccot meg hanyagolnám...

lemérték már páran és valóban 5Le-t ad.Üvegszál nekem se kellene.Hallottam már karbonszálból készültről is de az se volt jó.

Elküldve
lemérték már páran és valóban 5Le-t ad.Üvegszál nekem se kellene.Hallottam már karbonszálból készültről is de az se volt jó.

tudom, hogy páran, nemsokan mérték a cap-et

Elküldve
Nem Gabi.F20 van fent.Az mv6 astrában pedig F18 van és bírja még a gyorsulást is.

Huhh, hát elég bátrak vgytok... Gondoljátok hogy hosszú távon is bírni fogja?

Amennyire tudom, a váltók típusmegjelölésében a kétjegyű szám ( pl. F20 esetében a 20) 10-el szorozva azt a nyomatékot jelzi, amihez a váltót tervezték. Jó, van egy kis ráhagyás (~10%) a tűrőképesség terén, de gondolod hogy egy 200Nm-re tervezett váltó sokáig elviseli az X30XE 270Nm-es nyomatékát?

Elküldve

Tgabika

Te jobban járatos vagy ezen a fórumon.

Vettem ebay-en egy chipet,de mint utólag kiderült 20NE-hez való.

Olyan ECU-ba lehet berakni aminek 2 soros a saru része.

Légyszíves keress itt nekem olyan embert akinek ilyen Kadett GSI-je van és chippelve van az autója.

A lényeg az,hogy szeretném valakivel kipróbáltatni,hogy tisztába legyek azzal hogy egyáltalán mihez való. ;)

Elküldve
Huhh, hát elég bátrak vgytok... Gondoljátok hogy hosszú távon is bírni fogja?

Amennyire tudom, a váltók típusmegjelölésében a kétjegyű szám ( pl. F20 esetében a 20) 10-el szorozva azt a nyomatékot jelzi, amihez a váltót tervezték. Jó, van egy kis ráhagyás (~10%) a tűrőképesség terén, de gondolod hogy egy 200Nm-re tervezett váltó sokáig elviseli az X30XE 270Nm-es nyomatékát?

elég jól bírja.És nem 270 hanem 320Nm ;)

Az F18 több mint egy éve bírja.Nekem tavaly tavasszal már v6-on volt.Nyáron meg a 3.0-án

Elküldve
Tgabika

Te jobban járatos vagy ezen a fórumon.

Vettem ebay-en egy chipet,de mint utólag kiderült 20NE-hez való.

Olyan ECU-ba lehet berakni aminek 2 soros a saru része.

Légyszíves keress itt nekem olyan embert akinek ilyen Kadett GSI-je van és chippelve van az autója.

A lényeg az,hogy szeretném valakivel kipróbáltatni,hogy tisztába legyek azzal hogy egyáltalán mihez való. ;)

Huhh, feladtad a leckét... annyit tudok tenni hogy beírom a Kadett topicba hogy chippelt 20NE Kadett GSi kerestetik egy chip kipróbálása céljából, de őszintén szólva sok reményt nem fűzök hozzá, bár a Kadettosokat nem ismerem.

Elküldve
És nem 270 hanem 320Nm

Sorry, mivel tudatlan vagyok, inkább megnéztem az opelinfos.de-t és ott azt írják hogy az X30XE gyárilag 270Nm-t tud (Sintrában 260-at), de az fel sem merült bennem hogy a tied nem gyári... ;)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.