Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 4 months later...
Elküldve

Tegnap kitakarítottam az autómat (de most jó alaposan), és mit találtam a kesztyütartó csúszásgátló lapja mögé becsúszva: az autó eredeti svájci forgalmijának másolatát, a tulaj jogsijának másolatát, valamint a volt tulaj nemzetközi jogsiját (ez utóbbi eredeti).

Nem valami megnyugtató, hogy az eredeti tulaj valami jugoszláv származású terroristaképü mohamedán volt, viszont legalább megtudtam a kocsim svájci rendszámát (ZH 544659), meg benne van a tulaj címe is, söt még az is, hogy melyik biztosítónál volt biztosítva. Érdekes módon viszont a külföldi forgalmiban nem szerepel a motorszám. Valaki tudja miért? Én mongyuk hallottam már olyat is, hogy idehaza is megszünik a motorszám intézménye, lehet hogy van ennek valami alapja?

Elküldve
A német forgalmikban sem jegyzik a motorszámot,de hogy miért arra lövésem sincs. :roll:

Akkor ott ér csereberélni a motorokat össze-vissza, és nincs vele semmiféle adminisztrációs probléma? Mennyország...

Elküldve
Akkor ott ér csereberélni a motorokat össze-vissza, és nincs vele semmiféle adminisztrációs probléma? Mennyország...

Ez Magyarországon is így van, de csak a mostanában forgalomba helyezettekre igaz. Viszont ha a motorkód utáni rész "olvashatatlan", és nem állapítható meg szándékos rongálás, akkor eredetvizsga esetén a tiédből is kihúzzák a motorszámot, csak a motorkód marad...

Elküldve

Akkor ott ér csereberélni a motorokat össze-vissza, és nincs vele semmiféle adminisztrációs probléma? Mennyország...

Az angolok bejegyzik a motorszámot, de nem nézik a műszaki vizsgán. Rá van bízva a tulajra. Az átírás pedig úgy néz ki, hogy a forgalmi kitölthető részén bármilyen változás kézzel beírható, majd postán elküldhető. Ők pedig visszaküldik a vadi új forgalmit (ingyen, kiv ha elvesztés miatt kell új). Ez a változás lehet tulaj, motorszám szín stb változás. Nagyon emberbarát, itt egyelőre csak álom...

Elküldve

Németo. ban azért nem szerepel a motorszám a forgalmiban mert az adatbázisukból rendszám alapján akár igazoltatásnál is elő tudják hívni az autó adatait a bejelentett módosításokkal együtt. Meg van diagnosztikai műszerük is, úgyhogy hamar le lehet bukni...

Elküldve

Pontosan. És gondolom náluk nem kell köbcentinként 10-20 forintot fizetni egy motorátírásért.

Sőt, nem is a pénz a gond (bár az is horror), hanem hogy kell 3 nap szabi, 3 napi hideg élelem, ingázni többezer forintos üzemanygköltségen különböző irodákba, majd elvinni egy "szakértőhöz", aki néhány óra kávézás után akár alá is mászik, hogy megnézze, nem-e csónakmotort építettél véletlen a bonyolultan szerelhető Trabantodba, ami ráadásul veszélyt is rejthet magában, mert ugye egy motorcsere biztonsági okoból szakmai ellenőrzésre szorul. (Nemúgy, mint egy TK-s autó esetleges ismételt forgalomba helyezése... az nem gond, nem kell vizsgálni semmit rajta még akkor sem, ha 5 darabból varrják össze)

Hú ez már off. Elöntötte az agyamat a kaki. Mehet az anyázós topikba.

Elküldve

Ha már motorcserénél vagyunk (vállalom az offolás következményeit :) ), nálunk beépíthetsz olyan mocit, amivel nem gyártották az adott típust ? Vagy nem nézik, csak bírd fizetni a reg.adót ?

Elküldve
Ha már motorcserénél vagyunk (vállalom az offolás következményeit :) ), nálunk beépíthetsz olyan mocit, amivel nem gyártották az adott típust ? Vagy nem nézik, csak bírd fizetni a reg.adót ?

Szvsz hivatalosan nem. Ha már egy C20XE --> C25XE upgrade-hez is átalakítási engedély kell, egy típusidegen motort szerintem nem fognak engedélyezni. Olyasmi, mint ami a mostani Opel-Tuning magazinban van (kompresszoros Manta A, 4 hengeres Volvo B230 motorblokkal, valamint BMW váltóval) nálunk majdnem kivitelezhetetlen, legalábbis hivatalosan

Elküldve

Kérdés!

C20NE cali lengéscsillapítója és rugója megegyezik a Vectra 2000-rel? Lehet, hogy találtam magamnak valamit...

Köszi

Elküldve
Szvsz hivatalosan nem. Ha már egy C20XE --> C25XE upgrade-hez is átalakítási engedély kell, egy típusidegen motort szerintem nem fognak engedélyezni. Olyasmi, mint ami a mostani Opel-Tuning magazinban van (kompresszoros Manta A, 4 hengeres Volvo B230 motorblokkal, valamint BMW váltóval) nálunk majdnem kivitelezhetetlen, legalábbis hivatalosan

Én márkán belül gondoltam a típusidegen dolgot, tehát pl. C20XE helyett egy 3.0 V6 24 beépítése, mert ilyen mocival nem gyártották a Calibrát.

Elküldve

nyálcsorgatásnak...

a négy új felnim:

25_1_b.JPG

d0_1_b.JPG

RH Porsche Tubo Look, 8x17, 5x130, 4x100-as H&R átalakítóval, Dunlop SP9000 205/40R17-es gumival

ez mind új, az astrán csak a kép erejéig volt

az ára elég vicces volt, egyelőre nem publikálnám, majd ha már nálam lesz

Elküldve

bazs!

már is kiestél a kedvenc modik közül mivel ez a kedvenc felnim. igaz s2n mutat a legjobban meg gsin :) ha nem lett volt anyagi prob, akkor nem azt veszem meg ami most fenn van, hanem ilyet, 17esben gumával 2kilóért....

Elküldve

Ja télleg, mikor áll össze az autó?Mer én már olyat hallottam, hogy el akarod adni.

Söt, olyat is, hogy már el is adtad. Látod ez van, ha nem tolod ki az emberek közé, mingyár el is temetnek

Elküldve
Söt, olyat is, hogy már el is adtad. Látod ez van, ha nem tolod ki az emberek közé, mingyár el is temetnek
Akinek halálhírét keltik az általában sokáig szokott élni :)
Elküldve

január végén felrakom (legkésőbb 23-án már nálam lesz, 24-én már azon gurul 8) )

ha még lesz utána tél, akkor max nem megyek vele

kijárok én mindenhova, ahogy időm, kedvem engedi

most pénteken is kint voltam, a szokásos, éjfél utáni időpontban :wink:

az ára tényleg jó volt, bár ez nézőpont kérdése

igazából azért inkább ez és nem 18, mert ez szerintem nagyobb kuriózum, 18ast meg nem találtam igazán olyat, ami tetszett volna

és azért meg nem kell 18, hogy legyen egy nagy kerék a verda alatt, ami csúnya

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.