Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyebek


amadeus

Recommended Posts

Meee rutintalanok vagytok. Én lemostam három hete, aztán meg betoltam a garázsba. Ott is maradt egész múlt hét végéig, akkor kihoztam egy próbakörre, mocskos ugyan nem lett, viszont elrepedt a hűtőm. :lol: Úgyhogy a magam részéről szívesen cserélnék veletek, inkább mosnám az autót, minthogy hűtőt kelljen venni/cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Nah, túl vagyok az első teljesen egyedül kivitelezett hűtőcserémen. Nagyjából fél óra alatt sikerült, büszke is voltam magamra, amíg valaki fel nem világosított hogy ez bizony elég gyenge részidő. :lol: Úgyhogy még van hova fejlődnöm, bár ha nem muszáj, inkább nem szeretnék minden héten gyakorolni a saját hűtőmmel...

Link to comment
Megosztás:

Nah, túl vagyok az első teljesen egyedül kivitelezett hűtőcserémen. Nagyjából fél óra alatt sikerült, büszke is voltam magamra, amíg valaki fel nem világosított hogy ez bizony elég gyenge részidő. :lol: Úgyhogy még van hova fejlődnöm, bár ha nem muszáj, inkább nem szeretnék minden héten gyakorolni a saját hűtőmmel...

A lényeg, hogy jó legyen.Nem időre megy, ha magadnak csinálod.Szerintem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Meee rutintalanok vagytok. Én lemostam három hete, aztán meg betoltam a garázsba. Ott is maradt egész múlt hét végéig, akkor kihoztam egy próbakörre, mocskos ugyan nem lett, viszont elrepedt a hűtőm. :blink: Úgyhogy a magam részéről szívesen cserélnék veletek, inkább mosnám az autót, minthogy hűtőt kelljen venni/cserélni.

Tudod, hogy miért repedt el?

Érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

Hát tippem az volna, bár biztosat nem tudok:

Először is, a műanyag része repedt el, maga az alumínium az sértetlen, és nemtom ezt lehet-e cserélni rajta, mert ha igen, akkor addig nem dobnám ki a hűtőmet (javítani nem vinném el, mert egy kb. 20centis repedés van rajta, nem hinném hogy azt megbízhatóan meg tudják csinálni).

Amúgy arra tippelek hogy mikor tavasszal kicsit összetörtem az autó elejét (akkor ugyan a hűtő egészben maradt), a zárhíd nekinyomódhatott a hűtő oldalának, ahol nagyon meggyengült emiatt a műanyag, nekem meg van egy olyan (állítólag rossz) szokásom, hogy mindig csontra megbikázom a kiegyenlítőtartály tetején a sapkát, és elképzelhető hogy ebben a sapkában már nem volt jó (elvízkövesedett?) a túlnyomásszelep, ezért ott ment el a nyomás a meggyengült résznél. A furcsa az hogy még hajtva sem volt, amikor elrepedt a hűtő, épp alapjáraton ketyegett az autó... (igaz már vagy 20perce, és igencsak a piros mezőben volt a vízhőfok)

Link to comment
Megosztás:

Hát tippem az volna, bár biztosat nem tudok:

Először is, a műanyag része repedt el, maga az alumínium az sértetlen, és nemtom ezt lehet-e cserélni rajta, mert ha igen, akkor addig nem dobnám ki a hűtőmet (javítani nem vinném el, mert egy kb. 20centis repedés van rajta, nem hinném hogy azt megbízhatóan meg tudják csinálni).

Amúgy arra tippelek hogy mikor tavasszal kicsit összetörtem az autó elejét (akkor ugyan a hűtő egészben maradt), a zárhíd nekinyomódhatott a hűtő oldalának, ahol nagyon meggyengült emiatt a műanyag, nekem meg van egy olyan (állítólag rossz) szokásom, hogy mindig csontra megbikázom a kiegyenlítőtartály tetején a sapkát, és elképzelhető hogy ebben a sapkában már nem volt jó (elvízkövesedett?) a túlnyomásszelep, ezért ott ment el a nyomás a meggyengült résznél. A furcsa az hogy még hajtva sem volt, amikor elrepedt a hűtő, épp alapjáraton ketyegett az autó... (igaz már vagy 20perce, és igencsak a piros mezőben volt a vízhőfok)

javaslom, szerezz egy másik hűtőt, ami esetleg a másik oldalon rossz... kis időráfordítással, meg némi kézügyességgel, ha olyasmi a rendszer, mint a D kadetteké, akkor megoldható... anno nekem pechem volt...szintén alapjáraton eldurrant...és a másik hűtő is ugyanott volt rossz, amit tudtam szerezni, végül megoldottam...csak egy "skoda 120L" hűtőcsöve kellett hozzá. Gond nélkül elment vele utána.

Link to comment
Megosztás:

A hűtőt ha nem találsz jót, ha legközelebb felénk jársz...legfeljebb megbarkácsolom én...Ha hozol alkatrésznek egy másikat is(ami szintén rossz, de máshol). Már ha közben te meg nem csinálod esetleg, meg ha megbízol bennem.

Kössz a felajánlást, a gond ott van hogy nincsen másik rossz hűtőm. Meg még az is gáz, hogy ez egy klímás autóból való, és az említett műanyagban 2db jeladónak van hely (szemben a nem klímás verzió 1db jeladójával), ergo nem is akármilyen második hűtő kéne, hanem egy klímás C20NE-ből való...

...nem hiszem, hogy egy ezres miatt megéri feljönni pestre :blink:

A munkám miatt amúgy is járok Pestre hetente többször, nem kell csak emiatt felmennem.

Link to comment
Megosztás:

Kössz a felajánlást, a gond ott van hogy nincsen másik rossz hűtőm. Meg még az is gáz, hogy ez egy klímás autóból való, és az említett műanyagban 2db jeladónak van hely (szemben a nem klímás verzió 1db jeladójával), ergo nem is akármilyen második hűtő kéne, hanem egy klímás C20NE-ből való...

Akkor ez gáz. Esetleg ha a méret alapján próbálsz menni, és találsz egy olyan hűtőt, amiben szintén két jeladónak van hely, de nem feltétlen calibrába, meg ehhez való, de a méret...mármint a műanyag rész azonos, akkor nyert ügyed lehet.

Link to comment
Megosztás:

Leírná valaki, hogy ez a nyomáskiegyenlítő cucc hogy néz ki a sapkán? Mert azért megnézném.

Kösssszz

Csak egy pici lukat lehet látni a kiegyenlítőtartály sapkájának belső oldalán, egy szelep van benne ami elengedi a nyomást, amennyiben az túllépné az 1,3bart, ezáltal a hűtőfolyadék forráspontja 125celsius fokra nő. Ugyanebben a zárófedélben van egy vákuumszelep is, amelyik meg 0,06-0,1bar nyomásnál nyit, és levegőt enged a hűtőrendszerbe annak megakadályozására, hogy a hűtőrendszer tömlői behorpadjanak. Legalábbis ez áll az idevonatkozó Calibrás szakirodalomban. Ami biztos: a kiegyenlítőtartály sapkája roncsolás nélkül nem szétszedhető, azt egyben kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Csak egy pici lukat lehet látni a kiegyenlítőtartály sapkájának belső oldalán, egy szelep van benne ami elengedi a nyomást, amennyiben az túllépné az 1,3bart, ezáltal a hűtőfolyadék forráspontja 125celsius fokra nő. Ugyanebben a zárófedélben van egy vákuumszelep is, amelyik meg 0,06-0,1bar nyomásnál nyit, és levegőt enged a hűtőrendszerbe annak megakadályozására, hogy a hűtőrendszer tömlői behorpadjanak. Legalábbis ez áll az idevonatkozó Calibrás szakirodalomban. Ami biztos: a kiegyenlítőtartály sapkája roncsolás nélkül nem szétszedhető, azt egyben kell cserélni.

Köszi. Majd ha lejött a húsz méter hó az autóról, akkor megvizslatom.

Link to comment
Megosztás:

Egy érdekesség, amire alapjárat témában akadt Szeles Gabi:

1991-ben a C20XE motorok a 2.5 bar-os benzinnyomás szabályzó helyett 3 bar-osat kaptak, ehhez módosított Motronic vezérlőegység is tartozott (más betűjel, például). Ennek alig van nyoma a hivatalos Opeles technikai leírásokban, mindenhol 2.5 bar-t hoznak. Az alvázszámom és Motronic betüjelem alapján a TIS CD-ről derült ki, hogy az újabb fajta vezérlőm van, de a regi, kisebb nyomású benyaszabályzóval...

Na ki is cseréltük nyomban és érezhetően erősebb, fickósabb az autó, rögtön reagál a gázadásra. :)

A megoldásig a fél motortér kicserélésén át vezetett az út... De nem bánom, így kevés alkatrésszel lesz gondom a jövőben! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hiába szerzel izmosabb benzinnyomásszabályzót, szvsz másik Motronic nélkül sz.rt sem ér.

ezeknél a géjesiknél, calibráknál sohasem lehet tudni mi rejtőzik benne....örülök, hogy megy :blink:

viszont csak ugy érdekességkéépen mostmár tényleg érdekelne

Zorro, nincs meg hogy mettől-meddig (sorszám) számít réginek?

Link to comment
Megosztás:

Egy érdekesség, amire alapjárat témában akadt Szeles Gabi:

1991-ben a C20XE motorok a 2.5 bar-os benzinnyomás szabályzó helyett 3 bar-osat kaptak, ehhez módosított Motronic vezérlőegység is tartozott (más betűjel, például). Ennek alig van nyoma a hivatalos Opeles technikai leírásokban, mindenhol 2.5 bar-t hoznak. Az alvázszámom és Motronic betüjelem alapján a TIS CD-ről derült ki, hogy az újabb fajta vezérlőm van, de a regi, kisebb nyomású benyaszabályzóval...

Na ki is cseréltük nyomban és érezhetően erősebb, fickósabb az autó, rögtön reagál a gázadásra. :)

A megoldásig a fél motortér kicserélésén át vezetett az út... De nem bánom, így kevés alkatrésszel lesz gondom a jövőben! :blink:

Pontosabban, a 91 januárig gyártott motorokon 2.5 bar

Utána 3.0 bar

Hozzá tartozó motorszámot sajnos nem találtam!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.