Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyebek


amadeus

Recommended Posts

kicsit pakolásztam itton és kincseket talátam :P

Calibra bemutatása anno 1989

A cikk később némileg pontatlannak bizonyult a valósághoz képest, ugyanis a linkelt irományban "16V-hez kifejlesztett automata sebességváltó"-ról írnak, holott igazából éppen a 16V-hez (meg a turbóhoz) nem lehetett automatát rendelni, a másik kettőhöz igen. De ettől még érdekes olvasmány.

Link to comment
Megosztás:

érdekelne...

meg az is, hogy ezt mely szerelő tudja jól megcsinálni.

ja, a szaki a kifejezését a zOPEL Sztrádában mondta anno, de nem találom, ő tudott valakit a kormányra.

III. kerületben vagy B.kalász és szentendre környékén tud valaki jó, olcsó szerelőt? karosszériást?

- hol lehet intézni a blokk alatti teknő?lemez cseréjét? nem tudom, hogy mi a hivatalos neve...csak lógicsál szegénykém, mert anyagöregedés miatt nincs hová visszacsavarozni.... vagy szóljak a Tutule családnak?

sajna egyértelmű, hogy "zaccos a hűtővizem" .

remegő ajkakkal kérdezem az előző kérdésemet erre a tételre is...

gondolom olvastátok a "xenon 30.000-ért pozsonyban" topikot. mi a helyzet ezzel? itthon ki csinálja a legolcsóbban?

Elegem van a gyertyafényes városnézésből!!!

Mégvalami , elegem van:

- fékek

- az üléseim minden alkalommal egy picit hátradőlnek

Nem szeretnék Brembo rendszerre váltani, de a gyárinál jobb komplett rendszer érdekelne. Erről mit tudtok, illetve, a felfüggesztésekről is szívesen hallanék valamit. (mit vegyek?) ültetést nem akarok, teljesen jó a gyári beállítás nekem.

u.i.: rendelek kalaptartó kütyüt. (réz tartó a műanyag helyére)

kell valakinek, elintézem.... 1000/db? (3-4 hét)

köszi!

"nem vagyok turbo....csak a nevem"

Link to comment
Megosztás:

érdekelne...

meg az is, hogy ezt mely szerelő tudja jól megcsinálni.

ja, a szaki a kifejezését a zOPEL Sztrádában mondta anno, de nem találom, ő tudott valakit a kormányra.

III. kerületben vagy B.kalász és szentendre környékén tud valaki jó, olcsó szerelőt? karosszériást?

- hol lehet intézni a blokk alatti teknő?lemez cseréjét? nem tudom, hogy mi a hivatalos neve...csak lógicsál szegénykém, mert anyagöregedés miatt nincs hová visszacsavarozni.... vagy szóljak a Tutule családnak?

sajna egyértelmű, hogy "zaccos a hűtővizem" .

remegő ajkakkal kérdezem az előző kérdésemet erre a tételre is...

gondolom olvastátok a "xenon 30.000-ért pozsonyban" topikot. mi a helyzet ezzel? itthon ki csinálja a legolcsóbban?

Elegem van a gyertyafényes városnézésből!!!

Mégvalami , elegem van:

- fékek  

- az üléseim minden alkalommal egy picit hátradőlnek

Nem szeretnék Brembo rendszerre váltani, de a gyárinál jobb komplett rendszer érdekelne. Erről mit tudtok, illetve, a felfüggesztésekről is szívesen hallanék valamit. (mit vegyek?) ültetést nem akarok, teljesen jó a gyári beállítás nekem.

u.i.: rendelek kalaptartó kütyüt. (réz tartó a műanyag helyére)

kell valakinek, elintézem.... 1000/db? (3-4 hét)

köszi!

"nem vagyok turbo....csak a nevem"

Mivel nem vagyok pesti, sajna nem tudok neked szerelőt ajánlani, de a "blokk alatti teknő" (helyesen: kartervédő) ügyben esetleg érdemes körülnézni a Csergőben (www.csergoe.hu) ha már feltétlenül vissza akarod tenni, de szvsz nem használ a motor szellőzésének.

Zaccos hűtővíz: sajna tuti hengerfejes a géped, ha szerencséd van akkor megúszhatod egy tömítéscserével, de rossz esetben (és valószínűleg :P ) viszont gépmunka lesz kemény tízezrekért.

Xenon: A H1-es xenonszettek ismereteim szerint még mindig 60-65E forint körül vannak Magyarországon, a szlovák (Komárno, nem Pozsony) xenonszett nem H1-es hanem D2S szabványú, projektorral együtt van és jócskán kell faragni a lámpán hogy be tudd rakni. Viszont olcsóbb. Ja és az bixenon. Nekem ez a hatvanegynéhányezres van, de mindenképp megéri ennyiért is, ég és föld a különbség. Azóta pölö nem használok reflektort.

Felfüggesztéshez érdemben nem tudok hozzászólni, nekem a gyári van (...még).

Fékek: Nem kell Brembo, ha jó fékhatást akarsz, ruházz be egy ATE PowerDisc II tárcsára meg Ferrodo DS2000 fékbetétre, sokkal jobb a gyárinál és nem is Brembo árkategória, igaz azért valamivel drágább mint a széria.

Kalaptartó kütyü pölö nekem mindjárt jöhet egy pár, megtalálsz itt is meg a másik fórumon is.

Link to comment
Megosztás:

És egy vezérműszíjas, nem 2.

Ez mit takar konkrétan?Mert a szerelő szólt, hogy holnap vihetem a paripát kupunggenerálra, és egyúttal kicseréltetem a vezérlést is.A C20NE "korábbi" változatában a szíj feszítette a vízpumpát is.Ebben már nem úgy műxik?Mert ugye ha mégis, akkor nem ártana azt is vinnem hozzá.Szal HELP Please! :!:

Link to comment
Megosztás:

Ez mit takar konkrétan?Mert a szerelő szólt, hogy holnap vihetem a paripát kupunggenerálra, és egyúttal kicseréltetem a vezérlést is.A C20NE "korábbi" változatában a szíj feszítette a vízpumpát is.Ebben már nem úgy műxik?Mert ugye ha mégis, akkor nem ártana azt is vinnem hozzá.Szal HELP Please! :!:

Jéééééééééé.

Neked Calid van ? :P

Csekk : http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?p=134425#134425

Link to comment
Megosztás:

...A C20NE "korábbi" változatában a szíj feszítette a vízpumpát is...

Tuképpen igen, illetve is-is, de funkcionálisan inkább a vízpumpa feszíti a szíjat. :roll:

Jóóól belédkötöttem.

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, akkor a 8 szelepes opel motoroknál a feszítőgörgő(k) és a vízpumpa is kapcsolódik a vezszíjhoz, ergo mindegyiket cserélni kell / ajánlott a vezszíj cserekor, cserébe viszont szíjszakadásnál a kialakítás miatt nem dut összeakadni a szelepszár és a dugó, így nem lesz cs a motor (persze nem kell kivárni)

...tudtommal...

Link to comment
Megosztás:

cserébe viszont szíjszakadásnál a kialakítás miatt nem dut összeakadni a szelepszár és a dugó

Yes, legalábbis C20NE esetén ez így működik, a többi moci passz. 8)

De ez nem a feszítőgörgők számából következik, hanem a blokk és a hengerfej kialakításából. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.