Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyebek


amadeus

Recommended Posts

egyre biztosabb a 8V :(

Csak találjak egyet türhető állapotban.

Igazából ha a kasznin van egy kis hiba pl korrozió (no nem az alvázon), akkor az nem probléma, csak műszakilag legyen rendben, meg a belseje.

Hála istennek van egy nagyon jó ismerősöm, aki baráti áron javítja a kasznimat.

Link to comment
Megosztás:

bazs, most nézem az avatarodat. Mit tettél a Caravan-nal ? Az rendben van, hogy átfestetted, meg raktál alá egy buta felnit, de le is vágtál a puttonyából ? :(

ezért hívtalak, amikor a bank előtt voltam, de nem tudtál beszélni (még azt se tudtad, mi hol van nálatok) :D :D :D

olvass bele a corsa a topikba ;-)

Link to comment
Megosztás:

Én is ezért döntöttem a piros mellett, olcsón meg tudom csináltatni, utána meg egy wax vagy polír és már csillivilli a gép. :(

Szegény gép most egyébként működésképtelen. :D A xenon kiapplikálása van folyamatban ami ugye a lámpák kivételével és az első lökös leszerelésével jár. Hab a tortán h az akksim is lemerült.

De legalább látom h javítás mentem a lökös, és az eleje se rohad.

Link to comment
Megosztás:

és X20XEV közül az utóbbi hajlamos a jelentős olajfogyasztásra. Beszélgettem szerelőkkel és 100.000 km felett az X20XEV motorért egy kalap ibolyát nem adnának, mert elkezdi enni az olajat, mintha muszáj lenne. Javítható, de tipusbetegség.

ezez én is hozzáfüznék egykettőt....

az én asztrámban egy X20XEV alapjaira épült C18XEL motor van. vagyis az X20XEV elödje. igen. ez igy helyes.

tök ugyanaz a kettő. de minden. idáig bármit rendeltem hozzá, minden X20XEV hez is jó volt. ezt csak azért, hogy elhiggyétek...

szóval az enyémbe van vagy 300.000 biztosan, hisz svájci származásu. én 60 ezret tettem bele.

jelenleg 5w30 as szintetikus olajjal járok, és két olajcsere között nem fogy az olaj. azaz még csak a kettő közé se fogy az olaj.

csak abban az esetben fogyott, mikor 10w40 es olajjal meghajtottam, és utána megette. akkor kicseréltem 5w30 asra, és azóta rendben :(

ugyhogy nincs itt semmilyen tipusbetegség, legfeljebb széthajtott motorokról....

nem olyan rosszak az opelmotorok :D :D

Link to comment
Megosztás:

ugyhogy nincs itt semmilyen tipusbetegség, legfeljebb széthajtott motorokról....

nem olyan rosszak az opelmotorok :( :D

Pontosan eztet magyaráztam Opel16V-nek egy másik topicban, de nem hitt nekem.Pedig úgy tűnik, én álltam közelebb a valós megoldáshoz, és ebben most te is megerősítettél.Thx.

Link to comment
Megosztás:

Hát ember legyen a talpán aki ezek után el tudja dönteni hogy 8v vagy 16v. Folyamatosan jönnek az érvek, aztán rájuk a cáfolatok...

Nem fényezni akarom a 8v-t, meg tisztában vagyok vele hogy a kilométerórák sem pontosak, de az enyém (C20NE) pl. 9mp alatt gyorsul 100-ra, szóval a gyári adat sem szentírás...

Link to comment
Megosztás:

Nem fényezni akarom a 8v-t, meg tisztában vagyok vele hogy a kilométerórák sem pontosak, de az enyém (C20NE) pl. 9mp alatt gyorsul 100-ra, szóval a gyári adat sem szentírás...

Milyen tuning van benne? Elég komoly lehet, ha egy 150~200e km-t futott autó 1 mp-vel jobbat gyorsul a gyári adatnál.

A Calibrám (C20XE) tuningolt hengerfejjel (megnövelt kompresszió), power-cap, direktszűrő, 60-as komplett sportkipuffogó rendszer, Golden Lodge gyertya, 25%-os sper difi-vel 9 és a gyári 8,5 között gyorsult (főtengelyen 140 valahány lőerőt produkált). Sajnos már az AVE oldalán nem elérhető a görbe, pedig szinte szenzációs váltásaim voltak.

Egyszerűen többet nem tudott (pedig közelítette a gyár teljesítményt), hozzátéve, hogy a sper dobott rajta legalább 0,5 mp-t.

Talán 14" kerekekkel, meg slick gumival tudott volna többet, a motor további piszkálása nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is 8,7 és 9,4 között van százon!

Indulás 3000-res fordulatról, 1-es ki 60-ig, föl 2-ikba, nyikkan a kerék és hipphopp 100 km/h. Ja és a 4-ik nagyon picivel 200 km/h előtt tilt! (Astroid is próbálta a sajátjával).

A calibraclubban nagy vita volt pár hónapja belőle de szerintünk a 93.11 után gyártott C20NE-k erősebbek (129 LE) mint a korábbi modellek. Van egy német honlap ahol megadod a motorszámot és elküldöd az adatait és megmondják hány PS. Pár hónapja még megvolt nem tudja vki a címét? Ja és ha tudja vki annak az oldalnak a címét ahol az alvázszámot kell beadni és kiadja hol gyártották az is kéne. Köszi

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is 8,7 és 9,4 között van százon!

Ezt hogy mérted?

A stpperóra, meg nézzük a km órát, amit előzőleg a haverral "calibráltunk" kb olyan mintha vasvillával szilvát aszalnánk...

Még a GPS műszer sem tuti, mert azoknak is 2-3 m a pontosságuk, ami tized mp-kkel is tévedhet.

Az AVE ( www.timeslip.hu ) egy gravitációs gyorsulásmérő modult helyez el az autóban. Ez egy percen keresztül igen nagy mintavételezési frekvenciával pillnatnyi gyorsulást mér. Ezekből számol vissza pillanatnyi sebességet, megtett utat.

Tiszta fizika és matematika az egész. Mint tudjuk a sebesség, a megtett út idő szerinti első deriváltja, a gyorulás pedig a második deriváltja. Azaz ha a gyorulási görbét integrálom idő szerint, megkapom a sebesség görbét, majd ha azt is integrálom idő szerint, akkor megkapom a megtett út görbéjét. Ezen adatokból, a gépkocsi valós tömegéből meg különböző tapasztalati képletek segítségével ki lehet számolni a kerekeken, meg y főtengelyen mérhető teljesítmény becsült (kis hiba%-al) értékét.

Ez pl így néz ki:

gugu.jpg

Ez a mérés kiküszöböli az emberi reakcióidőt is, ugyanis a mérés kiértékelés a valós elindulástól történik.

Link to comment
Megosztás:

hátsz... ezt spec tudom a fele vigye...

Node nem a szin alapján fogok kocsit választani most, az tuti, hanem állapotra megyek, a szin utólagos. Csak legyen viszonylag fullos állapota műszakilag meg esztétikailag, akkor az sem érdekel ha hupilila, át lehet azt majd festeni, pláne ha nem gyöngyházra, hanem sima szinre, akkor megvan 150-200-ból az egész.

Link to comment
Megosztás:

Most aztán már tényleg nem értem. El akarod a adni az Astrát, hogy csökkenjenek a költségeid. Vennél ugyanannyiért egy Calibrát, aminek megasabbak az állandó költségei ( biztosítás, súlyadó ) . Fizetsz min. egy eredetvizsgát, egy átírást . Nagy valószínűséggel nem találsz hibátlant, és hát a Cali javítattása szvsz drágább, mint egy Astráé. Most meg még egy fényezésen is gondolkodsz. Ebből nem sok spórolás lesz.

Link to comment
Megosztás:

Most aztán már tényleg nem értem. El akarod a adni az Astrát, hogy csökkenjenek a költségeid. Vennél ugyanannyiért egy Calibrát, aminek megasabbak az állandó költségei ( biztosítás, súlyadó ) . Fizetsz min. egy eredetvizsgát, egy átírást . Nagy valószínűséggel nem találsz hibátlant, és hát a Cali javítattása szvsz drágább, mint egy Astráé. Most meg még egy fényezésen is gondolkodsz. Ebből nem sok spórolás lesz.

a Bazs is igy szokta csinálni :( :D

eladja az asztrát, hogy spóroljon, majd még haza se ért vele, máris felni, ültetés, motor, lakatolás, fényezés, kipufogo cserén gondolkodik :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.