Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyebek


amadeus

Recommended Posts

DragonK,

az ebay-en elő szokott fordulni Vectra2000 digit, amire te gondolsz. Nem ócsó, mert 400 euro körüli árra szinte mindig felpörög. Nagyon kevés Vectrát gyártottak ilyen műszerfallal, kint vadásznak rá és kuriózum. A beszerelése megoldható, én (illetve Sonique + más autóvill. szerelő is) sokat szopott vele, így inkább eladtam és vettem gyári fehér számlaposat egy fiatal Caliból. Ha ilyet akarsz olcsón a km óra cseréje nélkül, csörgesd meg Rolandot (20/4995471), ő szép számlapokat készít és csak azt kell cserélned. Ezt érdemes szakival csináltatni (pl. Haudek, XIII. Alig u. 12, tel: 329-4195), mert a mutatókat nagyon precízen kell le-és vissza szerelni, másrészt ha már szétszedik, érdemes átnézetni a fogaskerekeket, nincs-e elrepedve valamelyik (az enyémben el volt repedve, holott '96-os Caliból való!).

Sok sikert ! 8)

Ja, a Senator digitje szinte ugyanaz külsőre, de maga a műszeregység nagyobb, nem fér be a Caliba (max. csomagtartóba). :(

Link to comment
Megosztás:

Ha kicserélném a fekete alapú W=1068 számú műszereimet fehér alapú ugyanilyen számúra, passzolni fog minden? Úgy értem, hogy a BC onnan veszi a sebességimpulzusokat, az is OK lessz?

A BC az utjeladotol veszi az adatokat ami az ora hátulján van,igy ha csak a számlapokat cseréled akkor semmi változást nem fogsz tapasztalni. :wink:

Link to comment
Megosztás:

DragonK,

az ebay-en elő szokott fordulni Vectra2000 digit, amire te gondolsz. Nem ócsó, mert 400 euro körüli árra szinte mindig felpörög. Nagyon kevés Vectrát gyártottak ilyen műszerfallal, kint vadásznak rá és kuriózum. A beszerelése megoldható, én (illetve Sonique + más autóvill. szerelő is) sokat szopott vele, így inkább eladtam és vettem gyári fehér számlaposat egy fiatal Caliból. Ha ilyet akarsz olcsón a km óra cseréje nélkül, csörgesd meg Rolandot (20/4995471), ő szép számlapokat készít és csak azt kell cserélned. Ezt érdemes szakival csináltatni (pl. Haudek, XIII. Alig u. 12, tel: 329-4195), mert a mutatókat nagyon precízen kell le-és vissza szerelni, másrészt ha már szétszedik, érdemes átnézetni a fogaskerekeket, nincs-e elrepedve valamelyik (az enyémben el volt repedve, holott '96-os Caliból való!).

Sok sikert !  8)  

Ja, a Senator digitje szinte ugyanaz külsőre, de maga a műszeregység nagyobb, nem fér be a Caliba (max. csomagtartóba).  :(

OK, köszi szépen!

A régi ezüst Calimban cseréltem már számlapot, nem nagy ügy, boldogulok vele és van nagyon jó számlapos ismerősöm is (ReiRoll).

Link to comment
Megosztás:

A BC az utjeladotol veszi az adatokat ami az ora hátulján van,igy ha csak a számlapokat cseréled akkor semmi változást nem fogsz tapasztalni. :wink:

Félreértetted! Én komplett műszereket akarnák cserélni. A számlapot nem akarom cserélgetni, mert pont az a bajom a meglévővel, hogy nem mér pontosan. Kerek 20km/h-val mér kevesebbet. Szerintem az előző tulaj megbuherálhatta.

Szóval felteszem módositva a kérdést:

Ha komplet műszereket cserélek, a fekete számlapos órákat kicserélem fehér számlaposakra, nem fog a BC pontos adatokat mutatni?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tuning cuccok rovatban Astroid (aki szintés Calibrás) hírdetett egy Kadett GSi műszerfalat. Válaszoltam neki, érdeklődtem, de a mai napig nem kapta meg a püt.

Nem tudjátok, hogy meg van-e még neki, vagy hol lehet utolérni?

Köszi!

Irtam Astroidnak p.ü.-t a calibraclubos fórumra, hogy érdeklődsz a cucc iránt.

De ha budapesti vagy, a Lurdy-háznál megtalálod ma 21 órától.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg igen.

Na várjálvárjál.

Nem vagyok benne biztos hogy passzolni fog, ugyanis én is így jártam. Kicseréltem a műszert gyári fehér számlaposra ugyanazzal a kóddal, mégsem mutat helyes fogyasztást a BC menet közben, mert valahogy mégis más az útjeladó abban a műszerben. Elvileg fehér számlapos műszerfallal csak '95 után gyártottak Calibrát, és ha megnézed a www.vectralcd.de ide vonatkozó részét (konkrétan a BC kódokra gondolok), akkor láthatod hogy a '95-ös autónak egész más a BC kódja, hiába ugyanaz a motorkód, a kerékméret, miegymás. Szóval szvsz nem fog jól működni a BC-d, újra kell programoztatni.

Link to comment
Megosztás:

Na várjálvárjál.

Nem vagyok benne biztos hogy passzolni fog, ugyanis én is így jártam. Kicseréltem a műszert gyári fehér számlaposra ugyanazzal a kóddal, mégsem mutat helyes fogyasztást a BC menet közben, mert valahogy mégis más az útjeladó abban a műszerben. Elvileg fehér számlapos műszerfallal csak '95 után gyártottak Calibrát, és ha megnézed a www.vectralcd.de ide vonatkozó részét (konkrétan a BC kódokra gondolok), akkor láthatod hogy a '95-ös autónak egész más a BC kódja, hiába ugyanaz a motorkód, a kerékméret, miegymás. Szóval szvsz nem fog jól működni a BC-d, újra kell programoztatni.

Nekem még nincs mindig a NE-s bc átprogramozva XE-sre, de a sebességmérőm sem az igazi a fentebb irt dolgok végett, ki van kopva a benzinszintmérőm a negyed tank jelzésnél és rohadtul tetszik a fehér számlapos óra. Huhhhh...

Köszi az infót, majd utánajárok, hogy hol, mennyiért lehet szerezni fehér számlapos órákat és szép sorban eltávolitom a hibákat a BC pontosan mérésének útjából. :(

Link to comment
Megosztás:

...majd utánajárok, hogy hol, mennyiért lehet szerezni fehér számlapos órákat...

Nagyon ritkán lehet találni bontóban, és akkor is horror áron mert a bontósok is tudják hogy milyen kurrens cikk. Sima fekete számlapos óra már van 8-10000 körül, fehér számlappal ugyanaz meg 12-16000Ft.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon ritkán lehet találni bontóban, és akkor is horror áron mert a bontósok is tudják hogy milyen kurrens cikk. Sima fekete számlapos óra már van 8-10000 körül, fehér számlappal ugyanaz meg 12-16000Ft.

Megnéztem a www.opelbonto.hu -t, ott úgy árulják, hogy sport óra. Nagyon furcsán néz ki. Igaz, hogy fehér számlapos, de ugyanúgy náz ki mint a fekete számlapos. Mármint ugyanolyan a designja, csak fehár számlappal. Ugyanolyan a fordulatszámmérő piros része, sőt még a jelző karok is fehérek. Nem szaglik túl jónak. Az ára 10000 HUF.

Keresgélek másfelé is.

Nem lehet összehozni az XE-t LET-es órával? Nagy játszadozás lenne, vagy csak a jeladót kellene kicserélni ami a sebváltón van?

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a www.opelbonto.hu -t, ott úgy árulják, hogy sport óra. Nagyon furcsán néz ki. Igaz, hogy fehér számlapos, de ugyanúgy náz ki mint a fekete számlapos. Mármint ugyanolyan a designja, csak fehár számlappal. Ugyanolyan a fordulatszámmérő piros része, sőt még a jelző karok is fehérek. Nem szaglik túl jónak. Az ára 10000 HUF.

Keresgélek másfelé is.

mert nincs más különbség, csak az egyik fehér a másik fekete ;-)

Nem lehet összehozni az XE-t LET-es órával? Nagy játszadozás lenne, vagy csak a jeladót kellene kicserélni ami a sebváltón van?

át kell kalibrálni az órát

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a www.opelbonto.hu -t, ott úgy árulják, hogy sport óra. Nagyon furcsán néz ki. Igaz, hogy fehér számlapos, de ugyanúgy náz ki mint a fekete számlapos. Mármint ugyanolyan a designja, csak fehár számlappal. Ugyanolyan a fordulatszámmérő piros része, sőt még a jelző karok is fehérek. Nem szaglik túl jónak. Az ára 10000 HUF.

Keresgélek másfelé is.

Hát amit az opelbonto.hu-n árulnak, az majdnem biztos hogy nem gyári, mert a gyárinak egyrészt narancssárgák a mutatói, másrészt meg nincsen a fordulatszámmérőben "Sport" felirat. Úgyhogy az szvsz egy sima gyári fekete számlapos óra, csak valaki számlapot cserélt benne. Úgyhogy sztem is keresgélj inkább másfelé, ez nem túl biztató áru. Amúgy jól írtad, másban nem nagyon tér el az újabb (fehér számlapos) gyári óra a régitől: tényleg ugyanolyan a designja, csak a számlap és a mutatók színe különbözik.

Nem lehet összehozni az XE-t LET-es órával? Nagy játszadozás lenne, vagy csak a jeladót kellene kicserélni ami a sebváltón van?

Elvileg át lehet programozni a BC-t, vagy impulzusjeladót is lehet cserélni, de az meg tudtommal nem a váltón van, hanem az óra hátuljában.

Link to comment
Megosztás:

Korrigálnék:

Mégiscsak a bazsnak van igaza, nem elég ha impulzusjeladót cserélsz a turbós órában, akkor sem fog pontosan mérni, mert a turbós óra 280-ig (ill. később 260-ig) van kalibrálva, éppúgy pontatlan lesz, mintha Vectra órát tennél az autóba. Talán a Haudek autóműszernél tudnak vele kezdeni valamit:

Autóműszer Haudek

Cím: 1132 Budapest Alig utca 12.

Telefon: 061 329-4195

Link to comment
Megosztás:

mert nincs más különbség, csak az egyik fehér a másik fekete ;-)

Van különbség!

Az opelbontó által árult óra:

http://www.kepfeltoltes.hu/view/051002/sport.jpg

Az origi fehér számlapos óra:

http://www.kepfeltoltes.hu/view/051002/origi.jpg

És a turbós óra:

http://www.kepfeltoltes.hu/view/051002/turbo.jpg

Ha jól megnézed, az origi és az opelbontós sport óra között annyi a kül., hogy az origin a karok narancssárgák, és a fordulatszám piros tartománya piros csikokkal vannak jelezve. Mig az opelbontóson a karok fehérek és a fordulatszám piros tartománya egybefüggő piros mezővel van jelölve. Meg még a fordulatszámmérő részen ott van egy Sport felirat is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.