Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyebek


amadeus

Recommended Posts

On 2019. 08. 03. at 21:42, tgabika76 írta:

Na ma megint szintet léptem, végre méltó felnik vannak a Calibra alatt amik illenek is hozzá: mostantól Keskin KT4-eken gurulok, 8x17 ET30, 215/40 (Toyo Proxes T1R) gumikkal.

Calibrám_keskinkt4_2.jpg

Úúú, állat. Jó kis szekérkerekek. :icon13: Ilyen gumi van nekem is csak 16 ban.

Van itt valamiféle ültetés is...?:huh:

Enyém most készül a fényezőnél. Matt szürke lesz matt fekete felnikkel (az már rajta, úgy vittem át) egy nagyon min. szolid ültetéssel és semmi felirat vagy jel. Egyszerűen nincs szívem semmit ráragasztani az új dukkóra. Belülről és minden más is a gyári, kivéve amit már nem lehetett pótolni és ezért észszerűsíteni kellett.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 13. at 7:06, Tisu írta:

Az baj,mert az enyém is le van fújva ,de ezek szerint nem gyári, szeretném majd gyári állapotra elkésziteni.

Hm. Érdekes, az enyémen sötétszürkék voltak a díszlécek és azt hittem, hogy kiszívta a Nap mint a Corsáknak. De ahogy leszedtem őket a fényezés miatt, láttam hogy mindenhol egyformán  ugyanolyan színűek, még ahol semmi fény sem érheti őket, hátul és alul pl...

Anyagában színezettek, rücsis. Az egyik volt fújva, na az sima volt a fílertől és világos szürkére szívta a Nap.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tgabika76 írta:

Van- van, elvileg 40mm. Sokan riogattak hogy nem fog elférni a 8" széles felni, de ahogy az ábra mutatja, nincs gond.

Kb. nem is gondoltam többre. Nem is kell több! Szépen ki van töltve aminek ki kell lennie töltve. Enyémben a Lethez való 40-es van, kicsit magasan van a hátulja a 16-os kerékhez, remélem csak a hiányzó súly végett, üres a kasztni. Az eleje jó és szépen áll. Ha összerakás után is nagy lesz a hely esztétikailag--->rugókovács. :inquisitive:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma teljes belső csere lesz, a teljesen hétköznapi Chequers belső helyett (ilyen mint a felső képen, csak nem sárga szürke (az a DTM-é), hanem pisros-kék mintás):a_6_karpit_szovet_chequers.jpg

ez a Linse fantázianevű lesz, ami extraként gyárilag is rendelhető volt a Young-hoz:

linse_belső.jpg

Sajnos az enyém nem ilyen szép fehér, szóval még ki kell valahogy tisztítanom :(

Link to comment
Megosztás:

Enyémben a teljesen alap és átlagos Mexico anthracit van, egy 0 km es szettnek én is örülnék mert amúgy nagyon tetszik nekem, a hétköznapi mivolta ellenére. Enyém is dzsuvás volt.

Szedd le az üléshuzatokat, kis melóval lejön, valahogy össze is rakták a gyárban. Legalább látod az ülések állapotát, kis zsírzás a mechanikus részeknek, stb. A huzatokat meg bevágod egy kis áztatás után valami kímélő programba a mosógépbe és ennyi. Sosem hittem igazán a sima kárpittisztításban, szerintem a kosz bele/szétmaszatolása. Ami lötty kifolyt a mosógép végén, azt 1000 év alatt nem tudtam volna összehozni a kezemmel meg semmilyen csodaszerrel. :blink:

Link to comment
Megosztás:

6 perce, Pepe80 írta:

Enyémben a teljesen alap és átlagos Mexico anthracit van, egy 0 km es szettnek én is örülnék mert amúgy nagyon tetszik nekem, a hétköznapi mivolta ellenére. Enyém is dzsuvás volt.

Szedd le az üléshuzatokat, kis melóval lejön, valahogy össze is rakták a gyárban. Legalább látod az ülések állapotát, kis zsírzás a mechanikus részeknek, stb. A huzatokat meg bevágod egy kis áztatás után valami kímélő programba a mosógépbe és ennyi. Sosem hittem igazán a sima kárpittisztításban, szerintem a kosz bele/szétmaszatolása. Ami lötty kifolyt a mosógép végén, azt 1000 év alatt nem tudtam volna összehozni a kezemmel meg semmilyen csodaszerrel. :blink:

Nálatok nem fém pálcához vannak kis karikákkal rögzítve az ülőlapon azok a  részek ahol élek vannak? Mert azokat elvágás után csak kábelkötegelővel tudtam pótolni, plusz a mosást ki kellett hagyni, mert lent kartoncsík is volt benne, egy nútba ment bele.

http://802PC010374.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem szedtem szét végül az ülést, csak kárpittisztítóval meg nagynyomású gőzzel operáló kézi tisztítóval próbálkoztam, több-kevesebb sikerrel. A mosást (mosógépben) nem is terveztem, anno a Bertone kárpitjait szálakra bontotta...:blush: Felmerült viszont ötletként a nagynyomású mosóval (sterimob) történő tisztítás ahogy az egy Totalcar-os neppertrükkben van, de azért vetettem el mert ott is azt mondták hogy utána még kánikulában is 4 teljes nap alatt száradtak ki az ülések, nekem meg nincs ennyi időm.

Most kipucoltam amennyire tudtam házilagos módszerekkel, még majd egyszer rábízom egy profi kárpittisztítóra, és ennyi. Ilyen lett amúgy:

20190825_201110.jpg

Azért látszik hogy nem annyira szép fehér mint a fenti prospektusfotón...

Link to comment
Megosztás:

Azért nem lett ez olyan rossz így elsőre :icon13:Mi a terv a kiszerelt régi ülésekkel/beltérrel?

Amúgy mi lett a B oszloppal ott a zár alatt?

Nem jó nagyon áztatni az üléseket, berohadhat és büdös ázottszag lesz az egész, rozsdásodni is tud ott pár dolog. Ha valami, a nagynyomás viszont tényleg nem  gyerekjáték a szövetnek :-) 

Az a neppertrükkös hülyesorozat egy igazi gagyiság volt. Utáltam. Utána minden idióta hordákban jött a pl.  gázlámpával "feketére festett" és felújított színű műanyagjaival meg az üvegporral kevert pillanatragasztós javított lámpafüleivel meg lökhárítóival hogy hozzuk helyre mert nem jött össze a magic de java részük már kuka lett és nem kevés volt köztük a ritka autó még ritkább alkatrésze...

Link to comment
Megosztás:

13 órája, zotya975 írta:

Nálatok nem fém pálcához vannak kis karikákkal rögzítve az ülőlapon azok a  részek ahol élek vannak? Mert azokat elvágás után csak kábelkötegelővel tudtam pótolni, plusz a mosást ki kellett hagyni, mert lent kartoncsík is volt benne, egy nútba ment bele.

Nekem fém karikák voltak, amik egy ponton el voltak vágva, szóval ha elgörbítem oldalra, ki lehet fűzni meg vissza is. Kartoncsíkra nem emlékszem, valami vastagítás talán volt de nem papíralapú, valami kemény posztó rémlik, nem lett baja.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Pepe80 írta:

Nekem fém karikák voltak, amik egy ponton el voltak vágva, szóval ha elgörbítem oldalra, ki lehet fűzni meg vissza is. Kartoncsíkra nem emlékszem, valami vastagítás talán volt de nem papíralapú, valami kemény posztó rémlik, nem lett baja.

Próbáltam, de olyan erős volt a karika és annyira bent volt hogy nem fértem hozzá elgörbíteni, így elcsipkedtem őket. 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Pepe80 írta:

Azért nem lett ez olyan rossz így elsőre :icon13:Mi a terv a kiszerelt régi ülésekkel/beltérrel?

Amúgy mi lett a B oszloppal ott a zár alatt?

Nem jó nagyon áztatni az üléseket, berohadhat és büdös ázottszag lesz az egész, rozsdásodni is tud ott pár dolog. Ha valami, a nagynyomás viszont tényleg nem  gyerekjáték a szövetnek :-) 

Az a neppertrükkös hülyesorozat egy igazi gagyiság volt. Utáltam. Utána minden idióta hordákban jött a pl.  gázlámpával "feketére festett" és felújított színű műanyagjaival meg az üvegporral kevert pillanatragasztós javított lámpafüleivel meg lökhárítóival hogy hozzuk helyre mert nem jött össze a magic de java részük már kuka lett és nem kevés volt köztük a ritka autó még ritkább alkatrésze...

Köszönöm.

A régi belsőt szerintem megpróbálom eladni, nincs vele semmi tervem meg sok helyet is foglal, de mivel nem valami különleges, félő hogy nem sokat kapnék érte...:(

A B-oszloppal nem tudom mi történt, én már így vettem az autót. Talán valami ajtóbeállítási hiba lehetett...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

 

A B-oszloppal nem tudom mi történt, én már így vettem az autót. Talán valami ajtóbeállítási hiba lehetett...

Ez legyen a legnagyobb baja! Talán egyszer elrohadt/eltört a feszítőhüvely a zsanérban.

Szép ez így, ahogy van.

Esetleg gondold ki mennyi az annyi és ha nem csak egyben adnád a belteret, talán lenne rá valaki. Bár lehet, hogy egyben is. Meg kell kérdeznem. Egy feszes szerkezetű szép vezetőoldali talán még nálam is elférne a pinyóban tartaléknak.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Pepe80 írta:

Esetleg gondold ki mennyi az annyi és ha nem csak egyben adnád a belteret, talán lenne rá valaki. Bár lehet, hogy egyben is. Meg kell kérdeznem. Egy feszes szerkezetű szép vezetőoldali talán még nálam is elférne a pinyóban tartaléknak.

Hát pont a vezetőoldali nem igazán feszes szerkezetű, ráadásul szakadt a szokásos helyen, illetve az ülőlapja még ki is van égetve cigivel. A vezetőoldali ajtókárpit összes patentja el van törve és valami ragasztóval összegányolva, szóval abból meg kell venni az új szettet. Valamint az ülésdöntő bowdenek is meg vannak nyúlva, csak akkor dől az ülés (az erre szolgáló karral) ha hátratekered a háttámla dőlésszögét, függőlegesbe állítva nem dönti. Pont ezek miatt ez a szett vagy donornak jó másik ülésszettet felújítani (az anyósülés még egész feszes pl.), vagy egy még ennél is rosszabb beltér helyett. Épp ezért én 20e FT-ot gondoltam a teljes szettért, a 4 ülésért és a 4 oldalkárpitért együtt, ennyiért csak elviszi valaki.

Link to comment
Megosztás:

Aha...szóval akkor nehéz vele kezdenem valamit. A vezetőoldalim lassan kukás. Valami ártánytulajdonságú emberé lehetett nagyon régen mert látszik, hogy a dagadt súlya indította el az ülést a romlás irányába. És egyedül járkált mert az anyósé szép gyári, Brünhildát otthon hagyta. Így gondolkodva szereztem egy másik szalonállapotú anyóst, nem volt könnyű ezt sem de esélyesebb mint a vezetőoldalit...szóval a terv, hogy szétkapom és megfordítom a cuccokat vezetőoldalinak VAGY szerzek valakitől :-) egy amúgy jó szerkezetű vez.oldalit és csak a huzatot teszem át. (Itthon a jó állapotúnak mondottak java része is leszakadt, görbe, nem dönt, lötyög, stb., az hogy szét van szakadva a szokásos helyeken, még hagyján)

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 26. at 17:40, Pepe80 írta:

Az új szett külföldiából lett? Már eleve mázli a szép szett, pláne pont abban a mintában, amit keres az ember :icon13:

Ez a szín a verdán a Techviolett nevezetű?

Nem, idehaza találtam facebookos Calibrás csoportban hirdették. De annyira azért nem makulátlan, bár sokkal jobb állapotú mint a régim, de egy alapos tisztítás ráfér.

Ez a szín az autón a Z290 Nordcap, és elvileg csak a Young Editionra fújták, arra is mindössze 3 hónapig, '97 márciustól '97 júniusig. 

Link to comment
Megosztás:

A klíma nehéz kérdés, de főleg azért, mert senki nem akar vele tökölni. Öreg autónál pláne nem. Ebben az országban szinte lehetetlen embert találni, aki megcsinálja rendesen . nekem 3 és fél év után egy hónapja szökött el a gáz, valszeg a csőnél valahol..... Pedig már vettem klímahűtőventit is (közel 40 000 ft)mert a mostani kissé szorul.  Fekete autóban nagyon buli 35 fokban órákat autózni :D (nem, nem az....) :)  Most megint kereshetek valakit, aki csövet hegeszt, mert a szerelőim csak cserélni tudják ugye.....

Link to comment
Megosztás:

Az alucső, ugye? Ha pösti vagy, tudnék egy helyet ahol csak nem küldenének már el...

Amúgy mi a baj a cserével? Ha van olyan cső és nem holdkőzet-árban adják, akkor korrektebb dolog a csere.

18 órája, corsarulez írta:

A klíma nehéz kérdés, de főleg azért, mert senki nem akar vele tökölni. Öreg autónál pláne nem. Ebben az országban szinte lehetetlen embert találni, aki megcsinálja rendesen . nekem 3 és fél év után egy hónapja szökött el a gáz, valszeg a csőnél valahol..... Pedig már vettem klímahűtőventit is (közel 40 000 ft)mert a mostani kissé szorul.  Fekete autóban nagyon buli 35 fokban órákat autózni :D (nem, nem az....) :)  Most megint kereshetek valakit, aki csövet hegeszt, mert a szerelőim csak cserélni tudják ugye.....

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Messze lakom Pesttől :) Innen 40 km-re csinálták meg első alkalommal,  van is a csövön egy nagy púp, hol az alut hegesztették. :) A sima szerelőm csak cserélni tudta volna, de nem volt már új. Kissé nehézkes megoldani h az autó a klímáshoz kerüljön , aztán meg vissza hozzám, mert nemigen van, aki segít átvinni, ezért egyelőre "jegelem" a dolgot..... használt csövet venni megintcsak lutri. Én kompresszorból, szárítószűrőből, nyomástartó szerelpből stb mindből újat vettem, ezen részei jók is. 

Link to comment
Megosztás:

Konkétan azon van a hupli, ami elöl jön fel rögtön (ha jól emlészem) a kompresszortól , erős fordított U alakban (majd fotózom).  Azt nem tudom, hogy most éppen ő e a hibás, vagy másik csőszakasz, de tavasszal, mikor vittem éves fertőtlenítésre, átnézésre, akkor mondta a szerelőm, hogy elég rossz állapotúak a csövek. Megfestett gáz van benne, de eddig nem találtak ott lyukat vagy repedést. Eddig hűtött is, ugye :)

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 30. at 21:39, corsarulez írta:

A klíma nehéz kérdés, de főleg azért, mert senki nem akar vele tökölni. Öreg autónál pláne nem. Ebben az országban szinte lehetetlen embert találni, aki megcsinálja rendesen . nekem 3 és fél év után egy hónapja szökött el a gáz, valszeg a csőnél valahol..... Pedig már vettem klímahűtőventit is (közel 40 000 ft)mert a mostani kissé szorul.  Fekete autóban nagyon buli 35 fokban órákat autózni :D (nem, nem az....) :)  Most megint kereshetek valakit, aki csövet hegeszt, mert a szerelőim csak cserélni tudják ugye.....

Mi beklimasitottuk haver vectrajat utólag, gyári cuccokkal, ráadásul 1.6, ami vectrabol nem létezett. Szerencsére astrabol igen, így mindent gyári cucckbol sikerült megoldani. 

Nálam is itt a két komplett szett, be is ugrik nemsoká mind a két vectraba. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.