opelnils Elküldve Június13, 2014 Megoszt Elküldve Június13, 2014 Általában meg szokott lenni. Akkor meg gumipókkal huzasd neki a váltókart az ütközőnek, ( de ne húzd fel a gyűrűt )és állítsd be az 1-2 között féluton. A gumipókot be tudod akasztani a magaságállító-tekerőhöz. nem biztos, nekem sincsen viszont van rajta JEL kicsi háromszög, ha dobsz rá 1 pókot és kikötöd a vezetőoldali ajtókapaszkodohoz, megtartja a pozíciót, amíg kell Anyám milyen trükkök. :D A magyar a legtalálékonyabb ember a földön! Jó indulatból írtam!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június19, 2014 Megoszt Elküldve Június19, 2014 kuplung nyikorgás: kicseréltem a stiftet a pedálban és utána is nyikorgott, na addig b@szakodtam vele mire rájöttem, hogy a bowden beakasztásánál nyikorog, kapott zsír, most kussol végre..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június19, 2014 Megoszt Elküldve Június19, 2014 kuplung nyikorgás: kicseréltem a stiftet a pedálban és utána is nyikorgott, na addig b@szakodtam vele mire rájöttem, hogy a bowden beakasztásánál nyikorog, kapott zsír, most kussol végre..... Nekem a stift zsírzására megszűnt a nyíkorgást most. A bowden gégecsövébe is csorgattam olajat, egy kicsit könnyebb benyomni, de egyre inkább érik a kuplungcsere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pgabor28 Elküldve Június25, 2014 Megoszt Elküldve Június25, 2014 Sziasztok! Segítsen valaki legyen szíves! Kuplung csere előtt állok és tudnom kéne pár dolgot. 94-es Astra f 1.4 lenne, de mégsem az, mert kadett e motor van benne. 1. kérdés: ugyanaz a kuplung szett jó e mind a kettőbe vagy van különbség? 2.: árgép 2 olcsó kuplungszettet hoz elő astra f-re, melyek közül az egyik egy közel 22000 Ft-os a Mogautónál, ami diósdon van, a másik pár száz ft-tal drágább a suzukialkatrészek-nél. A szerelőm azt mondta, hogy a Bárdinál szokott vásárolni mindig. Megnéztem ott is és 38000 Ft körüli egy Sachs. Tavaly kaptam ajánlatot a Mogautótól a kuplungra és akkor egy Sachs kb. 23-24 volt, tehát hasonló mint az árgépen. A kérdés, hogy miért ekkora a különbség? Egy másik szerelő azt mondja, hogy biztos hamisítványok, de ez nem tűnik nekem valószínűnek vagy nem tudom, nem értek hozzá. Köszi előre is! Ha tudtok még ma válaszoljatok légy szíves, mert holnap kéne megvennem! :))) Üdv, Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolte Elküldve Június25, 2014 Megoszt Elküldve Június25, 2014 Sziasztok! Kellene egy kis segítség! Van egy 1.6Si Astrám, aminek a váltója egyik napról a másikra megadni akarja magát, iszonyatosan zörgő hangja van, valószínűleg csapágyas. Mivel közel 320ezer van a kocsimban ezért jobbnak látom a váltót cserélni egy másikra. Kb 8 évvel ezelőtt mikor a kocsim még központi injektoros volt, vettem egy komplett Si motort, hogy átalakítsam hengerenkéntisre, arról csak a hengerfej és társai kerültek le, de az eladó lusta volt a motorról a váltót leszedni, és odaadta egyben. Így tulajdonképpen van egy váltóm (F13WR) , amelyben kb 120ezer! van/volt. DE sajnos kifolyt belőle az olaj, mert a végén lévő alu fedél lukas lett. (leszereléskor) Kérdésem a következő: Árt az a váltónak, hogy kb 8 évet áll olaj nélkül? (valamennyi gondolom maradt a fogak között) Ha bekerül a váltó, akkor miket kell cseréltetnem, gondolok itt arra, hogy cserélnék minden tömítést és szimeringet.... Válaszokat előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június25, 2014 Megoszt Elküldve Június25, 2014 Sziasztok! Segítsen valaki legyen szíves! Kuplung csere előtt állok és tudnom kéne pár dolgot. 94-es Astra f 1.4 lenne, de mégsem az, mert kadett e motor van benne. 1. kérdés: ugyanaz a kuplung szett jó e mind a kettőbe vagy van különbség? 2.: árgép 2 olcsó kuplungszettet hoz elő astra f-re, melyek közül az egyik egy közel 22000 Ft-os a Mogautónál, ami diósdon van, a másik pár száz ft-tal drágább a suzukialkatrészek-nél. A szerelőm azt mondta, hogy a Bárdinál szokott vásárolni mindig. Megnéztem ott is és 38000 Ft körüli egy Sachs. Tavaly kaptam ajánlatot a Mogautótól a kuplungra és akkor egy Sachs kb. 23-24 volt, tehát hasonló mint az árgépen. A kérdés, hogy miért ekkora a különbség? Egy másik szerelő azt mondja, hogy biztos hamisítványok, de ez nem tűnik nekem valószínűnek vagy nem tudom, nem értek hozzá. Köszi előre is! Ha tudtok még ma válaszoljatok légy szíves, mert holnap kéne megvennem! :))) Üdv, Gábor Nem hiszem hogy hamisítvány lenne, nagyon nagy az árszórás, meg van ahol nagy kedvezményt adnak. Például bemegyek a Cromaxba valami alaktrészért a csóka a Bárdiból szerzi be a cuccot, de olcsóbban adja mint ha én az utcáról bemennék a Bárdiba, és mielőtt megszólalnák még enged belőle. :D Sziasztok! Kellene egy kis segítség! Van egy 1.6Si Astrám, aminek a váltója egyik napról a másikra megadni akarja magát, iszonyatosan zörgő hangja van, valószínűleg csapágyas. Mivel közel 320ezer van a kocsimban ezért jobbnak látom a váltót cserélni egy másikra. Kb 8 évvel ezelőtt mikor a kocsim még központi injektoros volt, vettem egy komplett Si motort, hogy átalakítsam hengerenkéntisre, arról csak a hengerfej és társai kerültek le, de az eladó lusta volt a motorról a váltót leszedni, és odaadta egyben. Így tulajdonképpen van egy váltóm (F13WR) , amelyben kb 120ezer! van/volt. DE sajnos kifolyt belőle az olaj, mert a végén lévő alu fedél lukas lett. (leszereléskor) Kérdésem a következő: Árt az a váltónak, hogy kb 8 évet áll olaj nélkül? (valamennyi gondolom maradt a fogak között) Ha bekerül a váltó, akkor miket kell cseréltetnem, gondolok itt arra, hogy cserélnék minden tömítést és szimeringet.... Válaszokat előre is köszi! Szerintem semmi baja nem lett neki az állástól. Cseréld azokat a fedéltömítéseket ahol szemre szivárog, cserélheted a váltórudazatnál is a szimeringet ahol az a fényes rúd ki-be mozog a váltóba, és talán ha már egyszer ott van előtted a nyelestengely és féltengely szimeringeket. Persze 120ezret futott váltónál lehet ha hagyod ahogy van akkor fog sehol ereszteni, ha nem sérülnek meg például a féltengely bedugásakor. Csak ezt előre senki nem tudja megmondani. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pgabor28 Elküldve Június25, 2014 Megoszt Elküldve Június25, 2014 Köszi! És az első kérdésre a válasz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június25, 2014 Megoszt Elküldve Június25, 2014 Köszi! És az első kérdésre a válasz? Hát ha ugyanaz a váltó mint az F-ben akkor jó bele a kuplung is szerintem. De a legbiztosabb ha ki van szerelve, aztán a boltban össze kell hasonlítani a régivel. Ha nem ablakos a váltód, és szétt kell húzni a motort és a váltót akkor nézzetek rá a motor és a váltó szimeringjére ha szivárog érdemes cserélni. Azt nem tudom kinyomócsapágyat ilyenkor szoktak-e alapból cserélni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pgabor28 Elküldve Június25, 2014 Megoszt Elküldve Június25, 2014 Köszi a választ! A boltban ahonnan rendeltem csak motorkód kellett. Szóval szerintem jó lesz hozzá. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pgabor28 Elküldve Június27, 2014 Megoszt Elküldve Június27, 2014 Jó lett bele. :))) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június28, 2014 Megoszt Elküldve Június28, 2014 Jó lett bele. :))) :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nickname Elküldve Július4, 2014 Megoszt Elküldve Július4, 2014 Sziasztok! Astra F 1997 X16XEL 1,6 16v sedan típusú autóm van. Szükségem lenne a váltó típusára, de a szokásos helyen a kulissza környékén nincs. Az interneten levő képeken láttam, hogy hol kéne lennie, de nekem a váltóház tetején csak az apró GM számok vannak, azok meg gondolom csak a ház gyári számai. A keresőbe beütve semmi infó nincs róluk. F10-nek, F13-nak vagy F15-nek, stb. nyoma sincs. Már annyit törölgettem a váltóházat, hogy fel lett polírozva, még sem látom a számokat. Segítséééééggggggggg! Link to comment Megosztás: More sharing options...
taki93 Elküldve Július4, 2014 Megoszt Elküldve Július4, 2014 Sziasztok! Astra F 1997 X16XEL 1,6 16v sedan típusú autóm van. Szükségem lenne a váltó típusára, de a szokásos helyen a kulissza környékén nincs. Az interneten levő képeken láttam, hogy hol kéne lennie, de nekem a váltóház tetején csak az apró GM számok vannak, azok meg gondolom csak a ház gyári számai. A keresőbe beütve semmi infó nincs róluk. F10-nek, F13-nak vagy F15-nek, stb. nyoma sincs. Már annyit törölgettem a váltóházat, hogy fel lett polírozva, még sem látom a számokat. Segítséééééggggggggg! Szia! Én pont 3hete voltam így az ugyan ilyen típusú x16xel motorkodu f astrámmal, hogy váltót kellett rajta cserélni és én sem találtam, de felhívtam egy bontot mondtam a motorkodot meg az evjaratot es teljesen ugyan azt kaptam mint volt, azóta semmi gond vele, ha nem lesz meg akkor megprobálhatod igy: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Július4, 2014 Megoszt Elküldve Július4, 2014 http://www.opel-infos.de/getriebe/f15.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nickname Elküldve Július6, 2014 Megoszt Elküldve Július6, 2014 (edited) http://www.opel-infos.de/getriebe/f15.html Köszi! De, ha F15-ös, akkor a getriebetyp (5-ös pont) miért F17? Az új F13-asnál, amit a futómű résznél linkeltél az 5-ös pont szintén F17. Üdv. Módosítva Július6, 2014 : Nickname Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július6, 2014 Megoszt Elküldve Július6, 2014 Köszi! De, ha F15-ös, akkor a getriebetyp (5-ös pont) miért F17? Az új F13-asnál, amit a futómű résznél linkeltél az 5-ös pont szintén F17. Üdv. Az csak egy példa, hogy hogyan kell értelmezni a feliratokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nickname Elküldve Július6, 2014 Megoszt Elküldve Július6, 2014 Az csak egy példa, hogy hogyan kell értelmezni a feliratokat. Köszönöm a segítséget Neked, és TIU-nak is! Még nem volt időm megnézni a saját váltómon a számsort, abból kitűnt volna... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július9, 2014 Megoszt Elküldve Július9, 2014 Most, hogy lemostam, kiderült, hogy az se motoromhoz tartozó váltó nem is cr-es f13, hanem cr-es f15 (w3.74-el) Eddig azt hittem, hogy ami f13-nál nagyobb, az mind nagyblokkos váltó. Vagy tévedek? Vagy akkor ezekszerint a kis/nagyblokknál a váltóharang egyforma? Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Július9, 2014 Megoszt Elküldve Július9, 2014 F15 f17 kisblokk valto. Es milyen a cr-es w374?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július9, 2014 Megoszt Elküldve Július9, 2014 Az astrában eléggé odab@szott. Ezzel a motorral nagyon jó párosítás. A vectrában remélem hasonlóan jó lesz, bár ez nyilván nehezebb 2-300 kilóval. Pénteken rakom be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Július9, 2014 Megoszt Elküldve Július9, 2014 De te lattal mar kek szinu piros autot? Cr-es wr valto milyen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Július9, 2014 Megoszt Elküldve Július9, 2014 F15 volt cr3,74-es egy darabig kerestem is,de 3,55-ben. Az lett volna a legjobb mikor számolgattam, de már fogyasztásra megyek. :D Megvan a w3,74 Bár a cr-ből a 3,55 lenne az igazi. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július10, 2014 Megoszt Elküldve Július10, 2014 Na meg ha már, itt tartunk, ha én ráteszem az f15-re a w1083-as órát, amihez egyébként 1111-es volt gyárilag, akkor az órám merre fog csalni és kb mennyit? Még jobban fölé fog mérni, esetleg kevesebbet mint eddig? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július10, 2014 Megoszt Elküldve Július10, 2014 Na meg ha már, itt tartunk, ha én ráteszem az f15-re a w1083-as órát, amihez egyébként 1111-es volt gyárilag, akkor az órám merre fog csalni és kb mennyit? Még jobban fölé fog mérni, esetleg kevesebbet mint eddig? Az véletlenül nem Vectra óra? Akkor meg nem stimmel a tankszintjelző sem (60L). Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július11, 2014 Megoszt Elküldve Július11, 2014 De, lévén nekem vectrám van. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts