Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Ha kicserélném az asztrámban a motort x16sz ről x20xev re akkor a gyári váltó maradhatna vagy nem?

Nem vagyok hozzáértő, de én úgy tudom, hogy nem lehet összerakni az 1,6-os motor váltóját a két literesével. De majd a témában jártasabbak cáfolnak vagy megerősítenek.

Elküldve

Sziasztok!

Ha kicserélném az asztrámban a motort x16sz ről x20xev re akkor a gyári váltó maradhatna vagy nem?

Össze lehet mókolni a kis váltóval is, de semmi értelme. Szlalomra szokták inkább. Úgyh cseréld.

Elküldve

Össze lehet mókolni a kis váltóval is, de semmi értelme. Szlalomra szokták inkább. Úgyh cseréld.

De a felfogatási pontok ugyan olyanok lehetnek?

Elküldve

Sziasztok segítséget szeretnék kérni szeretnék némi variálást csinálni a kuliszával és találtam egy oldalt ahol le van íírva részletesen mit kell csinálni és hogyan a lényeg amit nem tudok illetve nem tudom a nevét az a fém csukló ami a képen is látszik.Ha valaki tudja a nevét előre meg köszöném

http://www.clubcalibra.com/engine-tuning-nitrous-%28nos%29-turbo-boost/diy-rosejointed-shortquick-shift/

Köszi előre a választ

Elküldve

Sziasztok segítséget szeretnék kérni szeretnék némi variálást csinálni a kuliszával és találtam egy oldalt ahol le van íírva részletesen mit kell csinálni és hogyan a lényeg amit nem tudok illetve nem tudom a nevét az a fém csukló ami a képen is látszik.Ha valaki tudja a nevét előre meg köszöném

http://www.clubcalibra.com/engine-tuning-nitrous-%28nos%29-turbo-boost/diy-rosejointed-shortquick-shift/

Köszi előre a választ

Gömbcsukló.

  • 2 weeks later...
Elküldve

sziasztok

Olyan kérdésem van, hogy c16nz motorhoz való váltónál, hogy kell szimeringet, O gyűrűt cserélni? Meglazítottam a kapcsolófedél tetejét de semmi..... Viszont ott folyik olaj, azt jó lenne megcsinálni, ne ússzon mindigolajba az egész váltón végigfolyva....

köszi előre is...

Elküldve

sziasztok

Olyan kérdésem van, hogy c16nz motorhoz való váltónál, hogy kell szimeringet, O gyűrűt cserélni? Meglazítottam a kapcsolófedél tetejét de semmi..... Viszont ott folyik olaj, azt jó lenne megcsinálni, ne ússzon mindigolajba az egész váltón végigfolyva....

köszi előre is...

nagyszerű leírás van róla a GY.I.K.-ban

Elküldve (edited)

Üdv mindenkinek! 1.6 16v 99-es évjáratú f astrám van. Előről vagy futóműtől vagy a váltótól hallok valami furcsa hangot, azért gondolom, hogy váltó mert csak 3.-ba és 5.-be hallom azt a hangot (olyan kelepelő hang mintha a szél ütne valamihez valamit de olyan fémes hangon és úgy lassul ahogy vissza engedem a gázt és gyorsul ahogy gyorsítok, legjobban 70km/h-nál hallatszik, de nincs olyan része amit ne néztem volna át tudomásom szerint). Esetleg ha valakinek volt vagy van hasanló problémája és pontosan tudja, hogy mi a hiba légyszi jelezzétek fontos lenne mert hosszú útra megyek és nem lenne valami jó ha jó pár száz kilométerrel arrébb megállna.
A válaszokat előre is köszi!

Módosítva : taki93
Elküldve

Üdv mindenkinek! 1.6 16v 99-es évjáratú f astrám van. Előről vagy futóműtől vagy a váltótól hallok valami furcsa hangot, azért gondolom, hogy váltó mert csak 3.-ba és 5.-be hallom azt a hangot (olyan kelepelő hang mintha a szél ütne valamihez valamit de olyan fémes hangon és úgy lassul ahogy vissza engedem a gázt és gyorsul ahogy gyorsítok, legjobban 70km/h-nál hallatszik, de nincs olyan része amit ne néztem volna át tudomásom szerint). Esetleg ha valakinek volt vagy van hasanló problémája és pontosan tudja, hogy mi a hiba légyszi jelezzétek fontos lenne mert hosszú útra megyek és nem lenne valami jó ha jó pár száz kilométerrel arrébb megállna.

A válaszokat előre is köszi!

Üdv, szerintem még nem született meg az az ember aki így leírás alapján megmondaná hogy pontosan mi lehet. Találgatni persze lehet, de azzal sokra nem mész. Én a helyedben felbakolnám az autó elejét a kéziféket behúznám, és úgy próbálgatnám járó motorral a sebességeket, ha előjön a hang így könnyebben be lehet azonosítani pontosan honnan jön. Persze mivel csak az egyik kerék fog pörögni, az sem biztos hogy így előjön.

Elküldve (edited)

Üdv mindenkinek! 1.6 16v 99-es évjáratú f astrám van. Előről vagy futóműtől vagy a váltótól hallok valami furcsa hangot, azért gondolom, hogy váltó mert csak 3.-ba és 5.-be hallom azt a hangot (olyan kelepelő hang mintha a szél ütne valamihez valamit de olyan fémes hangon és úgy lassul ahogy vissza engedem a gázt és gyorsul ahogy gyorsítok, legjobban 70km/h-nál hallatszik, de nincs olyan része amit ne néztem volna át tudomásom szerint). Esetleg ha valakinek volt vagy van hasanló problémája és pontosan tudja, hogy mi a hiba légyszi jelezzétek fontos lenne mert hosszú útra megyek és nem lenne valami jó ha jó pár száz kilométerrel arrébb megállna.

A válaszokat előre is kösz

1-ben nem??

Módosítva : hetyke
Elküldve

Üdv,94-es 1.7D F Astrámban mérhetetlenül zörög valami a váltóban....legalábbis szerintem onnan jön,a jelenség úgy tapasztalható,ha fel van engedve a kuplung,ha kinyomom,abba marad a zörgés...talán kinyomó csapágy?Esetleg a szerkezetből kilóg egy rugó??

Elég idegesítő,még a motor zaját is elnyomja,belül meg egyenesen meg lehet bolondulni tőle..... <_< :D

Elküldve

Üdv,94-es 1.7D F Astrámban mérhetetlenül zörög valami a váltóban....legalábbis szerintem onnan jön,a jelenség úgy tapasztalható,ha fel van engedve a kuplung,ha kinyomom,abba marad a zörgés...talán kinyomó csapágy?Esetleg a szerkezetből kilóg egy rugó??

Elég idegesítő,még a motor zaját is elnyomja,belül meg egyenesen meg lehet bolondulni tőle..... <_< :D

elvileg nyelestengely csapágy, de lehet érdemes volna megmutatni egy hozzáértőnek, a kinyomó akkor szól ha ki van nyomva a kuplung

Elküldve

elvileg nyelestengely csapágy, de lehet érdemes volna megmutatni egy hozzáértőnek, a kinyomó akkor szól ha ki van nyomva a kuplung

Nem. A kinyomó is akkor hallgat el, ha ki van nyomva a kuplung.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok ! Valaki újított már fel F16 váltót ?? Valójában hány csapágy található és milyen márkájút érdemes venni bele. Egyébként a nyelestengely csapágy szól benne .... Már eléggé idegesítően :)

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok, jó estét.

Az lenne a kérdésem van egy váltóm ami tönkre ment egy f-20as de semmilyen más számozást nem találok rajta hogy cr vagy wr vagy bármilyen áttételre utaló jelölést, nézegettem az opel-infos.de-n hogy mik lehetnek az áttételezések de nem jutok semmire vele egy calibráról származik hogy most azon cserélték-e valha fogalmam sincs. a lényeg hogy meg voltam elégedve a fokozat kiosztással. le cserélném egy f-16cr-re ami c18xeről származik a jelölése c355 és variant 2es a kérdés hogy milyenek lesznek az áttételezéseim, nem szeretném ha 5.be jobban pörögne.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv,94-es 1.7D F Astrámban mérhetetlenül zörög valami a váltóban....legalábbis szerintem onnan jön,a jelenség úgy tapasztalható,ha fel van engedve a kuplung,ha kinyomom,abba marad a zörgés...talán kinyomó csapágy?Esetleg a szerkezetből kilóg egy rugó??

Elég idegesítő,még a motor zaját is elnyomja,belül meg egyenesen meg lehet bolondulni tőle..... <_< :D

Üdv. Valószínűleg a nyelestengely ad ilyen kerregő hangot. Az egyik kedves barátomnak (1.7 td) ugyanez a hang jött ki a váltóból de az alapjárat csekély mértékű megemelésével ideiglenesen megszüntethető a zaj.Egyébként semmi komoly nyugi szétesni nem fog,csak kellemetlen a hangja :)

Elküldve

Sziasztok!

('92-es C16NZ F13 váltó) Az utóbbi napokban eléggé "akadósan" tudtam berakni a sebességeket a váltásoknál, ezért megnéztem az olajszintet az ehhez tartozó csavart kicsavartam (kb. 2cm vastag szürke sár volt rátapadva a mágnesre), beledugtam egy drótot a nyíláson úgy kb 6-7cm mélyen, de semmilyen sem lett a drót, tehát tök száraznak tűnik a váltóm... Felül a szimering cserélve lett, tehát ott nem vesztett olajat, alul pár hete néztük az egyik féltengelynél volt eléggé olajos. A kérdésem végülis az lenne, hogy ott a féltengely kihajtásoknál milyen szimering (vagy milyen néven kérjem a boltban) amelyek megakadályozzák a váltóolaj szivárgását? Ettől egyébként lehet a váltás nehézkes, akadós? Köszi!

Elküldve

Sziasztok!

('92-es C16NZ F13 váltó) Az utóbbi napokban eléggé "akadósan" tudtam berakni a sebességeket a váltásoknál, ezért megnéztem az olajszintet az ehhez tartozó csavart kicsavartam (kb. 2cm vastag szürke sár volt rátapadva a mágnesre), beledugtam egy drótot a nyíláson úgy kb 6-7cm mélyen, de semmilyen sem lett a drót, tehát tök száraznak tűnik a váltóm... Felül a szimering cserélve lett, tehát ott nem vesztett olajat, alul pár hete néztük az egyik féltengelynél volt eléggé olajos. A kérdésem végülis az lenne, hogy ott a féltengely kihajtásoknál milyen szimering (vagy milyen néven kérjem a boltban) amelyek megakadályozzák a váltóolaj szivárgását? Ettől egyébként lehet a váltás nehézkes, akadós? Köszi!

Igen végül is olaj a mindene, most már ne nagyon használd igy nehogy gajra menjenn

Elküldve

8dl olajat tudtam utántölteni a szuszogón keresztül, így lett kb. 20mm-el a nyílás alatt, tehát ahogyan sejtettem tényleg nem sok minden volt már benne, viszont még most is úgy érzem mintha kissé nehezen lehetne berakni a sebességeket a váltókarral, lehet hogy maradandó károsodást szenvedett a váltó vagy most már máshol kell keresni a hibát?

Elküldve

Most álltam volna neki a dolognak, viszont már rögtön az elején annyi hibádzik a Gyik-nél látható első képhez képest, hogy nálam nincsen baloldali furat csak a váltókaron levő van, így nincs mivel összehozni a két furatot, tehát nem tudom pozicionálni a leírtak szerint a váltókart...Biztos hogy ez a furat (a baloldali oldalfalon levő) mindenkinél meg van?

meg kell próbálni még egy váltó rudazat beállítást,gyík-ban van leírás

Elküldve

Most álltam volna neki a dolognak, viszont már rögtön az elején annyi hibádzik a Gyik-nél látható első képhez képest, hogy nálam nincsen baloldali furat csak a váltókaron levő van, így nincs mivel összehozni a két furatot, tehát nem tudom pozicionálni a leírtak szerint a váltókart...Biztos hogy ez a furat (a baloldali oldalfalon levő) mindenkinél meg van?

Általában meg szokott lenni. Akkor meg gumipókkal huzasd neki a váltókart az ütközőnek, ( de ne húzd fel a gyűrűt )és állítsd be az 1-2 között féluton. A gumipókot be tudod akasztani a magaságállító-tekerőhöz.

Elküldve

Most álltam volna neki a dolognak, viszont már rögtön az elején annyi hibádzik a Gyik-nél látható első képhez képest, hogy nálam nincsen baloldali furat csak a váltókaron levő van, így nincs mivel összehozni a két furatot, tehát nem tudom pozicionálni a leírtak szerint a váltókart...Biztos hogy ez a furat (a baloldali oldalfalon levő) mindenkinél meg van?

nem biztos, nekem sincsen

viszont van rajta JEL kicsi háromszög, ha dobsz rá 1 pókot és kikötöd a vezetőoldali ajtókapaszkodohoz, megtartja a pozíciót, amíg kell

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.