Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

A szám a váltónál azt jelenti mekkora max nyomatékra tervezték. F10 100Nm, F13 130Nm, stb. Persze egy kicsit túlterhelhető, de nem hosszú távon.

Ahan... ebben lehet valami, mert maximum 116NM-eshez (c14se) szerelték az F10-et, erősebbhez már legalább F13 :/

Link to comment
Megosztás:

akkor mit lehetne vele kezdeni hogy ne pörögjön 3000 ha 100 al megyek!pályán 130 al 3500 pörög!

1.6 16v 96os sedan 100 LE

Lehet a váltót is cserélni , vagy kell bele egy hosszabb 5. Megnézed mekkora ennek a végátétele, keresel egy nagyobbat, ami passzol motorhoz-féltengelynek és csere. De gondolom oka volt neki hogy ez a váltó ment bele.

Link to comment
Megosztás:

Nem értek a váltókhoz ill javítani tudom őket de hogy melyik milyen f10 f13 f16 stb!

Kérdésesem az lenne hogy van egy vectra a gépem c16se motorral és f13 váltóval hogy érdemes lenne másik váltót bele rakni?!

Tehát milyen váltót érdemes bele rakni amitől még jobb lesz a vas ?

Link to comment
Megosztás:

Nem értek a váltókhoz ill javítani tudom őket de hogy melyik milyen f10 f13 f16 stb!

Kérdésesem az lenne hogy van egy vectra a gépem c16se motorral és f13 váltóval hogy érdemes lenne másik váltót bele rakni?!

Tehát milyen váltót érdemes bele rakni amitől még jobb lesz a vas ?

Én tavasszal rakom be az SE saját váltóját, ami rövidebb, CR-es. Szerintem azt. De ha bent van majd beszámolok. Az astrában nagyon jól aládolgozott a motornak.

Link to comment
Megosztás:

én meg megszopattam magam

olajcsere után most mentem vele először, garázsból kiállva(meleg) nem is volt gond, de napközben kint állt, este már nem volt 1esem...vagyis (naon erőszakosan)

mi a ######nak nyúltam hozzá :omg: most állíthatok rudazatot...

Ez nem olyan nagy baj...úgy 5 perc...

Link to comment
Megosztás:

én meg megszopattam magam

olajcsere után most mentem vele először, garázsból kiállva(meleg) nem is volt gond, de napközben kint állt, este már nem volt 1esem...vagyis (naon erőszakosan)

mi a ######nak nyúltam hozzá :omg: most állíthatok rudazatot...

Ez nem olyan nagy baj...úgy 5 perc...

Link to comment
Megosztás:

Ez nem olyan nagy baj...úgy 5 perc...

jajó, de akkor is...kicsit állítottam a kuplung bovdenen, mintha jobb lenne (me ugye levettem, hogy ne legyen útban, mikor leszedtem a fedelet)

figyu szted a szuszogó, mikor köpköd? ha nagyon felmelegszik benne az olaj és kitágul? vagy az csak azé van hogy "levegőzzön" ne legyen hermetikusan zárt a váltó?

Link to comment
Megosztás:

jajó, de akkor is...kicsit állítottam a kuplung bovdenen, mintha jobb lenne (me ugye levettem, hogy ne legyen útban, mikor leszedtem a fedelet)

figyu szted a szuszogó, mikor köpköd? ha nagyon felmelegszik benne az olaj és kitágul? vagy az csak azé van hogy "levegőzzön" ne legyen hermetikusan zárt a váltó?

Szerintem az utóbbi a szuszogó csak azért van hogy tudjon járni a levegő ki-be.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az utóbbi a szuszogó csak azért van hogy tudjon járni a levegő ki-be.

na vmi ilyesmire gondoltam én is, viszont akkor hogy jön(jöhet) ki onnét cucc? vagy az a váltórúd szimeringnél jön ki?

olyan magasan van az a szuszogó sztem vagy 10cm alatta az olaj

most ugye mielőtt levettem a fedelet lemostam a 21év mocskát és nem értem hogy került oda(honnét) annyi olaj

Link to comment
Megosztás:

na vmi ilyesmire gondoltam én is, viszont akkor hogy jön(jöhet) ki onnét cucc? vagy az a váltórúd szimeringnél jön ki?

olyan magasan van az a szuszogó sztem vagy 10cm alatta az olaj

most ugye mielőtt levettem a fedelet lemostam a 21év mocskát és nem értem hogy került oda(honnét) annyi olaj

Inkább a válltórúd szimeringnél szokott kijönni, én nemrég cseréltem de így is kijut igaz jóval kevesebb.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Urak! Egy gyors kérdésem lenne, egy 94-es Astra F 1.6Si tulaja vagyok, autómata. Most alkudtam meg egy Corsa AF13-as váltóra. Szerintetek totál csereszabatos a kettő? Merthogy azért AF13, mert A mint autómata, 13 mint ~130NM. Aki jártasabb a témában, adjon valami tippet legyen oly jó, holnap estig nincs elkésve.

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Urak! Egy gyors kérdésem lenne, egy 94-es Astra F 1.6Si tulaja vagyok, autómata. Most alkudtam meg egy Corsa AF13-as váltóra. Szerintetek totál csereszabatos a kettő? Merthogy azért AF13, mert A mint autómata, 13 mint ~130NM. Aki jártasabb a témában, adjon valami tippet legyen oly jó, holnap estig nincs elkésve.

Köszönöm előre is!

Jó lesz.

http://www.opel-infos.de/getriebe/af13.html

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Ismételten a kuplung-váltó érdekes "hibájáról" érdeklődnék.

Tavaly év március környékén kuplungot cseréltettem az autóba. A műveletet Opel szakszervizben végezték (sajnos?), Valeo kuplungot kapott. minden cserélve lett: kinyomócsapágy, szerkezet, kuplungtányér stb... egy szóval a komplett kuplung fel lett újítva.

Azóta sajnos egy érdekes jelenséget tapasztaltam:

  • a kuplungot felengedve egy elég hangos zaj hallható. Nem surlódó, hanem inkább olyan jellegű hang, mint amikor 2 fém ütemesen üti egymást. Üresben hallható, és a pedál érintésére elhallgat, valamint fordulatszámtól függ. Az utastérben elég jól hallható, könnyebben észrevenni, mint az egyébként is zajosabb motortérben.
  • Azonban nem mindegy, a pedált hogyan engedem fel: ha "leugrok" róla (üresben) akkor előjön a hang, ha viszont leheletfinoman és nagyon lassan engedem fel a pedált, nem jön elő, illetve nem mindig.
  • Természetesen visszavittem az autót, mire flegmán annyi választ kaptam (alig belekukkantva a motortérbe), hogy "Váltó. Ameddig megy-megy és kész."

Ezzel a megoldással én egyáltalán nem értek egyet, hiszen a hiba a kuplung cseréje óta van, előtte nem volt, max kisebb "morgó" hangja volt...

Érdeklődnék, hogy a szakiknak mi a véleménye erről. Találkozott már valaki ilyesmivel? mi okozhatja a zajt?

Nagyon óvom és figyelek az autómra, még jó pár évig szükségem van rá, szeretnék a végére járni, nehogy komolyabb baja legyen.

Köszönöm!

Ui.: Az autó X14NZ, 2002-es 5 ajtós Classic.

Módosítva : Imi (Astra)
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismételten a kuplung-váltó érdekes "hibájáról" érdeklődnék.

Tavaly év március környékén kuplungot cseréltettem az autóba. A műveletet Opel szakszervizben végezték (sajnos?), Valeo kuplungot kapott. minden cserélve lett: kinyomócsapágy, szerkezet, kuplungtányér stb... egy szóval a komplett kuplung fel lett újítva.

Azóta sajnos egy érdekes jelenséget tapasztaltam:

  • a kuplungot felengedve egy elég hangos zaj hallható. Nem surlódó, hanem inkább olyan jellegű hang, mint amikor 2 fém ütemesen üti egymást. Üresben hallható, és a pedál érintésére elhallgat, valamint fordulatszámtól függ. Az utastérben elég jól hallható, könnyebben észrevenni, mint az egyébként is zajosabb motortérben.
  • Azonban nem mindegy, a pedált hogyan engedem fel: ha "leugrok" róla (üresben) akkor előjön a hang, ha viszont leheletfinoman és nagyon lassan engedem fel a pedált, nem jön elő, illetve nem mindig.
  • Természetesen visszavittem az autót, mire flegmán annyi választ kaptam (alig belekukkantva a motortérbe), hogy "Váltó. Ameddig megy-megy és kész."

Ezzel a megoldással én egyáltalán nem értek egyet, hiszen a hiba a kuplung cseréje óta van, előtte nem volt, max kisebb "morgó" hangja volt...

Érdeklődnék, hogy a szakiknak mi a véleménye erről. Találkozott már valaki ilyesmivel? mi okozhatja a zajt?

Nagyon óvom és figyelek az autómra, még jó pár évig szükségem van rá, szeretnék a végére járni, nehogy komolyabb baja legyen.

Köszönöm!

Ui.: Az autó X14NZ, 2002-es 5 ajtós Classic.

Kinyomócsapágy hiba lehet? Vagy maga a szerkezet? Egyéb ötletek vkinek? Segítsetek please!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Hát igazából fészbúkon fel lett vázolva az összes lehetséges verzió. :icon1:

Valahol hallottam olyat, hogy ebbe nem lehet nyelestengelynél csapágyat cserélni... Lehetséges a csere? Alkatrész honalpokon nem találok ilyet... <_<

Őszintén szólva, a facebook okés, de Fusion és Micra nem Opel, és lehet más a hiba oka... Astra-s tapasztalatok érdekelnének.

Link to comment
Megosztás:

Valahol hallottam olyat, hogy ebbe nem lehet nyelestengelynél csapágyat cserélni... Lehetséges a csere? Alkatrész honalpokon nem találok ilyet... <_<

Őszintén szólva, a facebook okés, de Fusion és Micra nem Opel, és lehet más a hiba oka... Astra-s tapasztalatok érdekelnének.

Hát én szétszedném, és megnézném hogy fizikailag épek-e a beszerelt alkatrészek először is. Mivel előtte nem volt meg a hang elsősorban a kuplungra tippelek.

Link to comment
Megosztás:

Ha nyelestengely csapágy, akkor hallani lassan/hirtelen felengedve is ugyanazt a hangot. ;)

Csapágyat lehet cserélni, csak itt nincs a csapágynak belső gyűrűje, hanem az maga a nyelestengely.

Ebből adódóan, ha a tengely kopott (és általában az) nem lesz sok haszna a cserének.

Mindezektől függetlenül a szétszed, megnéz a legjobb, ahogyan azt már ajánlották. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.