Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Nincs mit.

ma lepucoltam, vettem fecskendőt, de csak 1dl-s volt....elméletben 16szor fodulhatok vele mikor leszívom :blink:

holnap lesz olaj, meg tömítés

viszont a fedélen van egy vakdugó, amit asszem a rudazat beállításakor kelett használni, beledugni vmit 5mm cuccot

azzal nem lehet/kell rögzíteni szétszedéskor?

Link to comment
Megosztás:

ma lepucoltam, vettem fecskendőt, de csak 1dl-s volt....elméletben 16szor fodulhatok vele mikor leszívom :blink:

holnap lesz olaj, meg tömítés

viszont a fedélen van egy vakdugó, amit asszem a rudazat beállításakor kelett használni, beledugni vmit 5mm cuccot

azzal nem lehet/kell rögzíteni szétszedéskor?

Szerintem nem, mert a fedelet leveszed , a rudazat ugyan nem mozdul el, de ettől még éppúgy figyelni kell hogy jó helyre menjen vissza, és a fedélen meg úgyis le kell venned szinte mindent hogy tudd cserélni a szimeringet.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem, mert a fedelet leveszed , a rudazat ugyan nem mozdul el, de ettől még éppúgy figyelni kell hogy jó helyre menjen vissza, és a fedélen meg úgyis le kell venned szinte mindent hogy tudd cserélni a szimeringet.

ő izé.....én nem cserélek szimeringet, lehet mazohista vagyok, de csak azé veszen le a váltofedelet, hogy olajat cseréljek....gondoltam így eccerübb

oda meg csak 1sima tömítés kell nem zimering nem?

rudazatnál nekem nem folyik legalábbis eddig nem folyt......mondjuk elég olajsáros volt a váltó

Link to comment
Megosztás:

ő izé.....én nem cserélek szimeringet, lehet mazohista vagyok, de csak azé veszen le a váltofedelet, hogy olajat cseréljek....gondoltam így eccerübb

oda meg csak 1sima tömítés kell nem zimering nem?

rudazatnál nekem nem folyik legalábbis eddig nem folyt......mondjuk elég olajsáros volt a váltó

Értem, hát olyan szimeringfélére emlékszem úgy rémlik rugó is futott benne körben.

Link to comment
Megosztás:

Én mikor leszedtem a váltót kuplungozás miatt akkor leszedtem az összes fedelet és olyan szépen szétjött a tömítésektől, hogy nem is lett semmi baja. Úgy ahogy levettem raktam vissza és azóta sem ereszt egy csepp olajat sem. :)

hát lehet hogy ez is úgy lesz, de ha mán szétkapon nem akartam ott állni, ha éppen elszakad, meg nem is olyan rengeteg zsé

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem nekem is ez van ott, talán az oldalsónál mutatott a csóka 2 félét.

Én mikor leszedtem a váltót kuplungozás miatt akkor leszedtem az összes fedelet és olyan szépen szétjött a tömítésektől, hogy nem is lett semmi baja. Úgy ahogy levettem raktam vissza és azóta sem ereszt egy csepp olajat sem. :)

Hát én becoptam, mert ott is cseréltem ahol nem eresztett, azóta szépen szivárog.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Erősítsetek meg már abban, hogy 1,6 liter váltóolaj kell az F13ba, vagy félrenéztem?

Most szívtam le belőle, lejött vagy 3dl :confused:

Látott már valamelyikőtök levett fedéllel váltót? Meddig kell abban olajnak lennie? Nem kell annak ellepni a fogaskerekeket ugye?

me ha most beleönteném a 1,6litert, csurig lenne......

jó tudom az ellenőrző csavar oldalt van majd megnézem ott is

lehet mégis le kell vennem az alját (is)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Erősítsetek meg már abban, hogy 1,6 liter váltóolaj kell az F13ba, vagy félrenéztem?

Most szívtam le belőle, lejött vagy 3dl :confused:

Látott már valamelyikőtök levett fedéllel váltót? Meddig kell abban olajnak lennie? Nem kell annak ellepni a fogaskerekeket ugye?

me ha most beleönteném a 1,6litert, csurig lenne......

jó tudom az ellenőrző csavar oldalt van majd megnézem ott is

lehet mégis le kell vennem az alját (is)

2liter olajat vettem, de nem ment mind bele , az egyik flakonban még van. Mondjuk én is túltöltöttem, mert nem az ellenőrzőnyílás alá mentem 2 centivel hanem addíg öntöttem bele amíg elkezdett kifolyni. Van róla képem, de akkor már le volt engedve az olaj.

1285995-20131223-OliiXQ.jpg

Link to comment
Megosztás:

2liter olajat vettem, de nem ment mind bele , az egyik flakonban még van. Mondjuk én is túltöltöttem, mert nem az ellenőrzőnyílás alá mentem 2 centivel hanem addíg öntöttem bele amíg elkezdett kifolyni. Van róla képem, de akkor már le volt engedve az olaj.

képem már nekem is van :D

ja hát az pont stimmel, hogy 2 liter sok, mert 1.6 írt bele

de mikor megtöltötted olajban álltak a fogaskerekek?

nekem ez most elég fura, hogy csak 3 dl szedtem ki belőle....

valahol még lehet benne olaj, vagy csak ennyi lett volna benne? :unsure:

este még kitekerem a szint ellenőrző csavart, megpróbálom ott is leszívni

vagy esetleg leszedem az alját, amihez nem sok kedvem van

Link to comment
Megosztás:

Nem lepi el az olaj a fogaskerekeket. Ha megnézed elég alacsonyan van az ellenörzőcsavar, tehát nem is lepheti el, mert a fogaskerekek sokkal magasabban vannak. Csak az alját éri és onnan hordják fel az olajat. Felülről nem hiszem, hogy le lehet rendesen szívni az összeset, mert nem biztos, hogy le tudsz nyúlni teljesen az aljáig. A legtutibb az, ha leveszed az alját.

Link to comment
Megosztás:

na végeztem vele

igen a végén a az ellenönöző csavaron keresztül szívtam ki, 1,34L jött ki

valszeg vmennyi maradt benne, mert 1,6L betöltése után, már folyt ki a csavarnál, kicsit leszívtam belőle újból

ami belement az élénk piros volt, ami kijött az barna és sűrűbb....

sztem túltöltöttem, de majd leszuszog, asszem arra rakok egy csövet, ne a váltóra hányja mán ki

konklúzió: felesleges levenni a váltófedelet (főleg hogy elbasztam az egyik váltó stiftet, még jó hogy volt tarcsi)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali! Adott egy F13-as váltó amibe szeretnék olajat cserélni, ennek a menete érdekelne,hogy mire kell odafigyelni, mennyi olaj kell,hol a leeresztő ill a betöltő,stb.

A segítséget előre is köszönöm

Leeresztő, betöltő, szintellenőrző (nyílás alatt 2 centivel legyen) , úgy 1.6 liter megy bele:

1296724-20140101-iv7sMl.jpg

1296725-20140101-5HrStb.jpg

1296726-20140101-higjdT.jpg

GM-olaj menjen bele.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget, a szintet hogy tudom ellenőrizni? (2cm) vagy ha simán belerakok 1,6l-t akkor ennyi és kész?

L-alakú drótot kel hajtani így tudod megnézni a nyílás alatt van-e az olaj 2 centire, de én mondjuk addig öntöttem bele amig meg nem jelent a nyíláson az olaj igy kissé túltöltöttem.

Link to comment
Megosztás:

L-alakú drótot kel hajtani így tudod megnézni a nyílás alatt van-e az olaj 2 centire, de én mondjuk addig öntöttem bele amig meg nem jelent a nyíláson az olaj igy kissé túltöltöttem.

És ez okoz valami hibát?

Régebben volt egy suzukim, abban cseréltem olajat (váltó) és ott a fórumtársak azt javasolták hogy 1-2 dl-el többet rakjak bele.

Link to comment
Megosztás:

Opel váltó nem nagyon szereti a túltöltést, állítólag a féltengely szimmering megadja magát olyankor hamarabb.

Ami viszont biztos, hogy minél több olaj van benne, annál előbb el fogja kezdeni fent a kulissza kapcsolótengelynél kinyomni az olajat. ;)

Link to comment
Megosztás:

Opel váltó nem nagyon szereti a túltöltést, állítólag a féltengely szimmering megadja magát olyankor hamarabb.

Ami viszont biztos, hogy minél több olaj van benne, annál előbb el fogja kezdeni fent a kulissza kapcsolótengelynél kinyomni az olajat. ;)

Hát nem tudom, túlnyomás nem lehet benne a szuszogó miatt, az a szimering meg akkor is olajban úszik szerintem ha jelre töltjük hiszen a fogaskerekek a kulisszáig fröcskölik az olajat. De gondolom nem véletlenül találták ki azt a szintet hát akkor egyszerűbb betartani. Lehet hogy nekem is azért gyöngyözik már az új kulissza szimering mert többet raktam bele? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Halihó!
Kis segítségre lenne szükségem! A C16se motoros f astrámon az f13-as W394-es váltó/difije búg, lóg, kézzel forgatva zörög. Szóval nem egy egészséges. A váltók áttételezését tök frankón megtaláltam az ople-infos.de oldalon.
Azt szeretném megkérdezni, hogy az F10-es váltó 1:1 be felmegy az F13 helyére, valamint miben különböznek? (az áttételi arányoktól eltekintve) Keskenyebbek lennének a fogak vagy maximális nyomaték?
Vagy esetleg van valakinek Tiszafüred-Szolnok-Kecskemét vonzáskörzetében eladó F13 W394-es (esetleg W374 - W418). A szám az váltó oldalán található, lásd: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html

Segítségeteket és hozzászólásaitokat előre köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Halihó!

Kis segítségre lenne szükségem! A C16se motoros f astrámon az f13-as W394-es váltó/difije búg, lóg, kézzel forgatva zörög. Szóval nem egy egészséges. A váltók áttételezését tök frankón megtaláltam az ople-infos.de oldalon.

Azt szeretném megkérdezni, hogy az F10-es váltó 1:1 be felmegy az F13 helyére, valamint miben különböznek? (az áttételi arányoktól eltekintve) Keskenyebbek lennének a fogak vagy maximális nyomaték?

Vagy esetleg van valakinek Tiszafüred-Szolnok-Kecskemét vonzáskörzetében eladó F13 W394-es (esetleg W374 - W418). A szám az váltó oldalán található, lásd: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html

Segítségeteket és hozzászólásaitokat előre köszönöm! :)

Annyira nem értek a váltóhoz (se) de szerintem a kisebb szám az gyengébb váltót is jelent szóval inkább ugyanolyant próbálj meg szerezni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.