Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Hello 1992 1.4 benzines Opel tulajdonosa vagyok.

olyan kérdéssel Fordulnék Önökhöz

(Hozzátok), Hogy Meghibásodott a Váltom de olcsón hozzá tudnék jutni 1 Diesel Váltóhoz.

Ugyan úgy 92 es Évjárat ,hogy eszt meg lehetne valósítani vagy sem

ebben kérnék tanácsot vagy ötletet előre is köszönöm !

ÜDV Ferenc

Az F13-asokból szokták cserélgetni a váltót, (inkább a benzinesét teszik dízelre, hogy városi rohangászásnál kicsitfürgébb legyen) de a dízel váltója benzinesre nem lesz az igazi. A dízeleken hosszabb van, hogy ne forogjon, viszont egy c14nz nem fogja magát jól érezni, ha nyomatékból kell élnie.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az F13-asokból szokták cserélgetni a váltót, (inkább a benzinesét teszik dízelre, hogy városi rohangászásnál kicsitfürgébb legyen) de a dízel váltója benzinesre nem lesz az igazi. A dízeleken hosszabb van, hogy ne forogjon, viszont egy c14nz nem fogja magát jól érezni, ha nyomatékból kell élnie.

Köszönöm a Segítséget ! :)

Link to comment
Megosztás:

Yeeehaaa. Ez is elkészült:

Gondoltam hogy rövdítek keresztben is, de igazából az kevésbé zavaró.

Egyébként az a fehér kis müanyag elem is benne van a felujító szettben? Mert az egy icipicit kottyan, a többi cuccból össze tudtam szedni olyat ami nem lóg.

Jól néz ki, szerintem benne van az is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Yeeehaaa. Ez is elkészült:

Gondoltam hogy rövdítek keresztben is, de igazából az kevésbé zavaró.

Egyébként az a fehér kis müanyag elem is benne van a felujító szettben? Mert az egy icipicit kottyan, a többi cuccból össze tudtam szedni olyat ami nem lóg.

Te ez most, új vagy pucolt és kezelt régi cucc?

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt berhelők!

Autóm sebességváltója a bekarikázott résznél csorgat. Ott rugós tömítőgyűrű, O-gyűrű vagy milyen tömítés van? És mennyire bonyolult a cseréje?

http://kepfeltoltes.hu/131129/26169327_6_644x461_opel-astra-f-valto-_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ott egy szimmering (rugós tömítőgyűrű) van, ha kicsit visszakeresel, sztem találsz adatokat a méreteiről, és képeket, meg leírást a cseréjéről is. Egyébként kb. annyi, hogy le kell venni azt a "tornyot" a váltóról, aminek 2 csavarja látszik is a képeden, belül egy stift tartja annak a tengelynek a végét, ami a képeden kijön a tömítésen, azt kihúzod, aztán a tengelyt is, és már cserélheted is.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon fontos, hogy a váltónak üresben kell lennie!

Amúgy GYIK-ben le van írva minden, Én is kb. 2 hónapja cseréltem.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1763

Ott egy szimmering (rugós tömítőgyűrű) van, ha kicsit visszakeresel, sztem találsz adatokat a méreteiről, és képeket, meg leírást a cseréjéről is. Egyébként kb. annyi, hogy le kell venni azt a "tornyot" a váltóról, aminek 2 csavarja látszik is a képeden, belül egy stift tartja annak a tengelynek a végét, ami a képeden kijön a tömítésen, azt kihúzod, aztán a tengelyt is, és már cserélheted is.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon fontos, hogy a váltónak üresben kell lennie!

Amúgy GYIK-ben le van írva minden, Én is kb. 2 hónapja cseréltem.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1763

Igazából nem kell a váltónak üresben lennie, én úgy forgattam hogy a váltórudazat stiftet ki lehessen húzni, csak arra kell figyelni hogy a váltóba nyúló bizgentyű a helyére kerüljön visszarakáskor.

1261256-20131129-F8cv9H.jpg

1261257-20131129-RZAPKE.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nekem is beépítésre vár a short shifter, de most nincs kedvem kocsi alatt feküdni, hideg már a fűtetlen garázs. :)

Most én mit mondjak? Nekem még csak garázs sincs a szereléshez (mármint vanni van, csak épp szerelni kicsi), ráadásul nekem a motort is ki kell szednem megint. :) Bár mivel azt meg festeni kéne, így valszeg marad tavaszra.

Link to comment
Megosztás:

Ott egy szimmering (rugós tömítőgyűrű) van, ha kicsit visszakeresel, sztem találsz adatokat a méreteiről, és képeket, meg leírást a cseréjéről is. Egyébként kb. annyi, hogy le kell venni azt a "tornyot" a váltóról, aminek 2 csavarja látszik is a képeden, belül egy stift tartja annak a tengelynek a végét, ami a képeden kijön a tömítésen, azt kihúzod, aztán a tengelyt is, és már cserélheted is.

Köszi!

Akkor egy magam fajta, gépekhez kissé konyító vállalkozó szelleműnek nem okozhat túl nagy problémát, szerencsémre. :)

Ha jól sejtem ide sem való a bolti 120Ft-os óccó szimering, ezt már a motoromnál megtanultam.

A váltótető alá ha kimaradt ívből vágok 0,5mm-es tömítést, azzal remélem nem ártok neki (feltéve ha elnyűvöm a régit óvatlanul).

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Akkor egy magam fajta, gépekhez kissé konyító vállalkozó szelleműnek nem okozhat túl nagy problémát, szerencsémre. :)

Ha jól sejtem ide sem való a bolti 120Ft-os óccó szimering, ezt már a motoromnál megtanultam.

A váltótető alá ha kimaradt ívből vágok 0,5mm-es tömítést, azzal remélem nem ártok neki (feltéve ha elnyűvöm a régit óvatlanul).

Én oda vettem boltban mert annyira olcsó volt hogy nem érte meg farigcsálni....

1261810-20131130-9tHekN.jpg

Link to comment
Megosztás:

:) Miért kell kivenni mocit? Milyen váltót raksz fel?

A festés miatt is, meg mert másképp nem tudok váltót cserélni.

Azt, ami az SE-n volt gyárilag. Egy 3.74, vagy 3.94-es CR-es F13. De ha még nem is nagyon másabb mint a gyárim, az legalább úgy vált mint a vaj, mondjuk mert fele annyit futott mint a gyárim.

Köszi!

Akkor egy magam fajta, gépekhez kissé konyító vállalkozó szelleműnek nem okozhat túl nagy problémát, szerencsémre. :)

Ha jól sejtem ide sem való a bolti 120Ft-os óccó szimering, ezt már a motoromnál megtanultam.

A váltótető alá ha kimaradt ívből vágok 0,5mm-es tömítést, azzal remélem nem ártok neki (feltéve ha elnyűvöm a régit óvatlanul).

Van szimering, vitonos, adok. Te meg majd hozol nekem cserébe tetőtömcit, aztán megekecsüljük a többi cuccoddal együtt. :)

Link to comment
Megosztás:

A festés miatt is, meg mert másképp nem tudok váltót cserélni.

Azt, ami az SE-n volt gyárilag. Egy 3.74, vagy 3.94-es CR-es F13. De ha még nem is nagyon másabb mint a gyárim, az legalább úgy vált mint a vaj, mondjuk mert fele annyit futott mint a gyárim.

Van szimering, vitonos, adok. Te meg majd hozol nekem cserébe tetőtömcit, aztán megekecsüljük a többi cuccoddal együtt. :)

Azt a kéket mondom, az tűri a golyós lyukasztást is, oda bőven kiadja. Na majd reggel. :-)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit !

Segítségeteket szeretném kérni!Az autó bal féltengelyénél nagyon lassan szivárog az olaj z14xep a motor szimeringet szeretnék venni de azt mondták hogy 3 fajta váltóval szerelték .Honnan tudom meg hogy milyen váltó van rajta?A140. oldaltól olvasgattam és valaki azt írta hogy F13 .Azt szeretném kérdezni hogy motorszám vagy valami egyébből nem lehet rájönni,alulról nézegettem de nem sok mindent láttam.1 laikus (mint én)meg tudja csinálni a szimering cserét vagy vigyem szerelőhöz?Akna nincs.

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.