Dáwid Elküldve November26, 2013 Megoszt Elküldve November26, 2013 Hello 1992 1.4 benzines Opel tulajdonosa vagyok. olyan kérdéssel Fordulnék Önökhöz (Hozzátok), Hogy Meghibásodott a Váltom de olcsón hozzá tudnék jutni 1 Diesel Váltóhoz. Ugyan úgy 92 es Évjárat ,hogy eszt meg lehetne valósítani vagy sem ebben kérnék tanácsot vagy ötletet előre is köszönöm ! ÜDV Ferenc Az F13-asokból szokták cserélgetni a váltót, (inkább a benzinesét teszik dízelre, hogy városi rohangászásnál kicsitfürgébb legyen) de a dízel váltója benzinesre nem lesz az igazi. A dízeleken hosszabb van, hogy ne forogjon, viszont egy c14nz nem fogja magát jól érezni, ha nyomatékból kell élnie. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel1992 Elküldve November26, 2013 Megoszt Elküldve November26, 2013 Az F13-asokból szokták cserélgetni a váltót, (inkább a benzinesét teszik dízelre, hogy városi rohangászásnál kicsitfürgébb legyen) de a dízel váltója benzinesre nem lesz az igazi. A dízeleken hosszabb van, hogy ne forogjon, viszont egy c14nz nem fogja magát jól érezni, ha nyomatékból kell élnie. Köszönöm a Segítséget ! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Yeeehaaa. Ez is elkészült: Gondoltam hogy rövdítek keresztben is, de igazából az kevésbé zavaró. Egyébként az a fehér kis müanyag elem is benne van a felujító szettben? Mert az egy icipicit kottyan, a többi cuccból össze tudtam szedni olyat ami nem lóg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Yeeehaaa. Ez is elkészült: Gondoltam hogy rövdítek keresztben is, de igazából az kevésbé zavaró. Egyébként az a fehér kis müanyag elem is benne van a felujító szettben? Mert az egy icipicit kottyan, a többi cuccból össze tudtam szedni olyat ami nem lóg. Jól néz ki, szerintem benne van az is. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Yeeehaaa. Ez is elkészült: Gondoltam hogy rövdítek keresztben is, de igazából az kevésbé zavaró. Egyébként az a fehér kis müanyag elem is benne van a felujító szettben? Mert az egy icipicit kottyan, a többi cuccból össze tudtam szedni olyat ami nem lóg. Te ez most, új vagy pucolt és kezelt régi cucc? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Tisztelt berhelők! Autóm sebességváltója a bekarikázott résznél csorgat. Ott rugós tömítőgyűrű, O-gyűrű vagy milyen tömítés van? És mennyire bonyolult a cseréje? http://kepfeltoltes.hu/131129/26169327_6_644x461_opel-astra-f-valto-_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Tisztelt berhelők! Autóm sebességváltója a bekarikázott résznél csorgat. Ott rugós tömítőgyűrű, O-gyűrű vagy milyen tömítés van? És mennyire bonyolult a cseréje? http://kepfeltoltes.hu/131129/26169327_6_644x461_opel-astra-f-valto-_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ott egy szimmering (rugós tömítőgyűrű) van, ha kicsit visszakeresel, sztem találsz adatokat a méreteiről, és képeket, meg leírást a cseréjéről is. Egyébként kb. annyi, hogy le kell venni azt a "tornyot" a váltóról, aminek 2 csavarja látszik is a képeden, belül egy stift tartja annak a tengelynek a végét, ami a képeden kijön a tömítésen, azt kihúzod, aztán a tengelyt is, és már cserélheted is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Te ez most, új vagy pucolt és kezelt régi cucc? Ez régi és kezelt cucc, ráadásul rövidítve, saját kezűleg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Nagyon fontos, hogy a váltónak üresben kell lennie! Amúgy GYIK-ben le van írva minden, Én is kb. 2 hónapja cseréltem. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1763 Ott egy szimmering (rugós tömítőgyűrű) van, ha kicsit visszakeresel, sztem találsz adatokat a méreteiről, és képeket, meg leírást a cseréjéről is. Egyébként kb. annyi, hogy le kell venni azt a "tornyot" a váltóról, aminek 2 csavarja látszik is a képeden, belül egy stift tartja annak a tengelynek a végét, ami a képeden kijön a tömítésen, azt kihúzod, aztán a tengelyt is, és már cserélheted is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 S beraktad már? mennyi vágtál ki - toldtál hozzá? Hány mmert? Ez régi és kezelt cucc, ráadásul rövidítve, saját kezűleg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Nagyon fontos, hogy a váltónak üresben kell lennie! Amúgy GYIK-ben le van írva minden, Én is kb. 2 hónapja cseréltem. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1763 Igazából nem kell a váltónak üresben lennie, én úgy forgattam hogy a váltórudazat stiftet ki lehessen húzni, csak arra kell figyelni hogy a váltóba nyúló bizgentyű a helyére kerüljön visszarakáskor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Hmm igen, de aki még nem csinált ilyet, az lehet egy jó ideig eljátszik ha sebességben van / volt mire a helyére kerül. :) Üresben van akkor is kell egy kicsit játszani. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 S beraktad már? mennyi vágtál ki - toldtál hozzá? Hány mmert? Én ez alapján csináltam: Pár kép még: Nincs még berakva, mert majd a cr-es váltóval együtt megy be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Hmm igen, de aki még nem csinált ilyet, az lehet egy jó ideig eljátszik ha sebességben van / volt mire a helyére kerül. :) Üresben van akkor is kell egy kicsit játszani. :) Oké csak ha jól emlékszem üresben pont úgy áll a rudazat hogy elég nehéz kihúzni a stiftet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Nekem is beépítésre vár a short shifter, de most nincs kedvem kocsi alatt feküdni, hideg már a fűtetlen garázs. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Hmm nem emlékszem már Én se, hogy hogy áll, de üresben csináltam az biztos. :) Oké csak ha jól emlékszem üresben pont úgy áll a rudazat hogy elég nehéz kihúzni a stiftet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Nekem is beépítésre vár a short shifter, de most nincs kedvem kocsi alatt feküdni, hideg már a fűtetlen garázs. :) Most én mit mondjak? Nekem még csak garázs sincs a szereléshez (mármint vanni van, csak épp szerelni kicsi), ráadásul nekem a motort is ki kell szednem megint. :) Bár mivel azt meg festeni kéne, így valszeg marad tavaszra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 :) Miért kell kivenni mocit? Milyen váltót raksz fel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Ott egy szimmering (rugós tömítőgyűrű) van, ha kicsit visszakeresel, sztem találsz adatokat a méreteiről, és képeket, meg leírást a cseréjéről is. Egyébként kb. annyi, hogy le kell venni azt a "tornyot" a váltóról, aminek 2 csavarja látszik is a képeden, belül egy stift tartja annak a tengelynek a végét, ami a képeden kijön a tömítésen, azt kihúzod, aztán a tengelyt is, és már cserélheted is. Köszi! Akkor egy magam fajta, gépekhez kissé konyító vállalkozó szelleműnek nem okozhat túl nagy problémát, szerencsémre. :) Ha jól sejtem ide sem való a bolti 120Ft-os óccó szimering, ezt már a motoromnál megtanultam. A váltótető alá ha kimaradt ívből vágok 0,5mm-es tömítést, azzal remélem nem ártok neki (feltéve ha elnyűvöm a régit óvatlanul). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Nagyon fontos, hogy a váltónak üresben kell lennie! Amúgy GYIK-ben le van írva minden, Én is kb. 2 hónapja cseréltem. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1763 Pedig istenuccse' átnyálaztam a GY.I.K.-ot, bár az már nem tegnap volt... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November30, 2013 Megoszt Elküldve November30, 2013 Köszi! Akkor egy magam fajta, gépekhez kissé konyító vállalkozó szelleműnek nem okozhat túl nagy problémát, szerencsémre. :) Ha jól sejtem ide sem való a bolti 120Ft-os óccó szimering, ezt már a motoromnál megtanultam. A váltótető alá ha kimaradt ívből vágok 0,5mm-es tömítést, azzal remélem nem ártok neki (feltéve ha elnyűvöm a régit óvatlanul). Én oda vettem boltban mert annyira olcsó volt hogy nem érte meg farigcsálni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve November30, 2013 Megoszt Elküldve November30, 2013 Én oda vettem boltban mert annyira olcsó volt hogy nem érte meg farigcsálni.... Akkor nincs más hátra, mint előre. Azon a 2-300Ft-on nem fogok spórolni. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November30, 2013 Megoszt Elküldve November30, 2013 :) Miért kell kivenni mocit? Milyen váltót raksz fel? A festés miatt is, meg mert másképp nem tudok váltót cserélni. Azt, ami az SE-n volt gyárilag. Egy 3.74, vagy 3.94-es CR-es F13. De ha még nem is nagyon másabb mint a gyárim, az legalább úgy vált mint a vaj, mondjuk mert fele annyit futott mint a gyárim. Köszi! Akkor egy magam fajta, gépekhez kissé konyító vállalkozó szelleműnek nem okozhat túl nagy problémát, szerencsémre. :) Ha jól sejtem ide sem való a bolti 120Ft-os óccó szimering, ezt már a motoromnál megtanultam. A váltótető alá ha kimaradt ívből vágok 0,5mm-es tömítést, azzal remélem nem ártok neki (feltéve ha elnyűvöm a régit óvatlanul). Van szimering, vitonos, adok. Te meg majd hozol nekem cserébe tetőtömcit, aztán megekecsüljük a többi cuccoddal együtt. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve November30, 2013 Megoszt Elküldve November30, 2013 A festés miatt is, meg mert másképp nem tudok váltót cserélni. Azt, ami az SE-n volt gyárilag. Egy 3.74, vagy 3.94-es CR-es F13. De ha még nem is nagyon másabb mint a gyárim, az legalább úgy vált mint a vaj, mondjuk mert fele annyit futott mint a gyárim. Van szimering, vitonos, adok. Te meg majd hozol nekem cserébe tetőtömcit, aztán megekecsüljük a többi cuccoddal együtt. :) Azt a kéket mondom, az tűri a golyós lyukasztást is, oda bőven kiadja. Na majd reggel. :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 Üdvözlök mindenkit ! Segítségeteket szeretném kérni!Az autó bal féltengelyénél nagyon lassan szivárog az olaj z14xep a motor szimeringet szeretnék venni de azt mondták hogy 3 fajta váltóval szerelték .Honnan tudom meg hogy milyen váltó van rajta?A140. oldaltól olvasgattam és valaki azt írta hogy F13 .Azt szeretném kérdezni hogy motorszám vagy valami egyébből nem lehet rájönni,alulról nézegettem de nem sok mindent láttam.1 laikus (mint én)meg tudja csinálni a szimering cserét vagy vigyem szerelőhöz?Akna nincs. Válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts