Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Hali. Kuplungozás előtt állok és az lenne a kérdésem,hogy mennyire kell szétszedni hozzá a kocsit? Cserélni szeretném a nyomólapot,tárcsát,kinyomócsapágyat. Van még egy olyan is hogy a kuplungpedál sokkal fentebb áll a többitől mármint a lábam fele kb 3-5cm pl a fékhez képest, ez normális? vagy csak a kopott kuplung miatt?

Link to comment
Megosztás:

Nekem sachs van, jó, bár a kinyomócsapágyat már cserélni kellett kb 2 év után. Am kuplungból csak újat vegyél, használtat nem érdemes.

A csavar az állításhoz kell, ha már túl lent fog akkor a csavarral "feljebb" lehet állítani. A cseréhez meg bontani kell, mert a váltót le kell húzni a motorról. De ezt egy szerelő meg tudja csinálni pár óra alatt.

Link to comment
Megosztás:

Nekem sachs van, jó, bár a kinyomócsapágyat már cserélni kellett kb 2 év után. Am kuplungból csak újat vegyél, használtat nem érdemes.

A csavar az állításhoz kell, ha már túl lent fog akkor a csavarral "feljebb" lehet állítani. A cseréhez meg bontani kell, mert a váltót le kell húzni a motorról. De ezt egy szerelő meg tudja csinálni pár óra alatt.

volt faca kis norautos sachs szettem. Nem mentem vele egy évet, mikor motort cseréltünk. Olyan szép volt a sachs, hogy kib.sztuk a francba, és inkább a donor motoron levő 20 éves gyárival lett összerakva... mondjuk az a mai napig teszi a dolgát :D
Link to comment
Megosztás:

Hali, pár napja megrendeltem az új kuplungszett-et és csak most derült ki hogy az autóm classic astra, én meg a simához rendeltem bár a motorkód ugyanaz (X16SZR). Mi a külömbség a sima és a classic astra között? ill ha a motor ugyanaz akkor jónak kell lenie nem?

A "sima" astra az eredeti gyárakban összerakott, 98'-ig gyártott, a classic pedig 98' utáni lengyelországi próbálkozás. Jónak kell lennie, a classic nem egy típusváltozat, csak a késői darabok.
Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem az Uraknak!

Kuplungszerkezett cseréje előtt állok, de nem tudok választani a sok-sok márka közül.

Van valakinek tapasztalata, hogy melyiket szabad megvenni, illetve melyiket nem szabad.

Sokat megyek nagy teherrel, utánfutóval, ezért valami erősebb fajtára lenne szükségem.

Minden segítséget előre is köszönök!

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem az Uraknak!

Kuplungszerkezett cseréje előtt állok, de nem tudok választani a sok-sok márka közül.

Van valakinek tapasztalata, hogy melyiket szabad megvenni, illetve melyiket nem szabad.

Sokat megyek nagy teherrel, utánfutóval, ezért valami erősebb fajtára lenne szükségem.

Minden segítséget előre is köszönök!

Kb 3 hozzászólással fentebb beszélték ki az urak! ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit. Bocsánat,hogy csak így betörök közétek,de hosszú ideje keresem azt a teljes táblázatot amelyben az összes F es azaz a keresztmotorosoknak váltókód, áttételek és fogszámok benne vannak. A Cora GSI re kellene megfelelő váltót építeni és egy Kadet E GSI re is ami 20XE motoros. Sajnos a Corsában szétment a RISSE Motorsport rövid váltója és nincs több mint fél,milla egy új váltóra, meg aztán a Kadet váltójának a csoport tengelye úgy lett legyártatva,hogy rövid áttételes legyen a difi, de már a harmadik tengely ment szét és elég volt a gyártogatott tengelyekből ezért egy eredeti gyári váltóból állítanék össze egy rövid váltót. Ezért keresem a táblázatot. A táblázat nélkül csak tapogatózom a sötétben. Ha esetleg bárki tudna segíteni, annak nagyon tudnék örülni.

Üdv. Imbuszmester

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit. Bocsánat,hogy csak így betörök közétek,de hosszú ideje keresem azt a teljes táblázatot amelyben az összes F es azaz a keresztmotorosoknak váltókód, áttételek és fogszámok benne vannak. A Cora GSI re kellene megfelelő váltót építeni és egy Kadet E GSI re is ami 20XE motoros. Sajnos a Corsában szétment a RISSE Motorsport rövid váltója és nincs több mint fél,milla egy új váltóra, meg aztán a Kadet váltójának a csoport tengelye úgy lett legyártatva,hogy rövid áttételes legyen a difi, de már a harmadik tengely ment szét és elég volt a gyártogatott tengelyekből ezért egy eredeti gyári váltóból állítanék össze egy rövid váltót. Ezért keresem a táblázatot. A táblázat nélkül csak tapogatózom a sötétben. Ha esetleg bárki tudna segíteni, annak nagyon tudnék örülni.

Üdv. Imbuszmester

www.opel-infos.de

Valamint a kadettklubosok csináltak egy xls-t váltóáttételekre. Ráguglizol, és meglesz.

Link to comment
Megosztás:

www.opel-infos.de

Valamint a kadettklubosok csináltak egy xls-t váltóáttételekre. Ráguglizol, és meglesz.

Köszi. Minden segítség jól jön. Az én A Corsámnak is rövid a difi, de nem eléggé 4,18 és még ez is hosszú így 8 fölé kell forgatni,hogy kisebb legyen az ugrás két sebi között,pedig 1.2 láncos D kadet caraván ból származik a váltó és mégis hosszú.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.