Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Igen, előbb kéne megnézni, van-e olaj a váltóban, aztán megvenni... :)

Most itt maradt a nyakamon 1 liter. Jó lesz az még.

Bár nem GM olaj, meg nem piros, de szintetikus 75-90-es.

Feltöltöttem, de csak 1.4 liter ment bele. úgy látszik valahol még mnaradt benne olaj. Lemostam a váltót és környékét így látom majd hogy szivárog-e ezek után is.

Link to comment
Megosztás:

Feltöltöttem, de csak 1.4 liter ment bele. úgy látszik valahol még mnaradt benne olaj. Lemostam a váltót és környékét így látom majd hogy szivárog-e ezek után is.

Én amikor kitekertem a szintellenőrző csavart, kb vagy 1 liter kifolyt. Ahhoz képest, hogy a luk alatt 2cm-vel kéne lennie a szintnek...:)

Nem tudom mennyit öntött bele az előző jóember, de rendesen be volt kenve a váltó.

De csak a váltórudazat szimeringjénél eresztett, csere után már ott sem.

Most meg látom, mintha a hengerfejtömítésnél folyna az olaj...szét nem szedem, így marad.

Link to comment
Megosztás:

Én amikor kitekertem a szintellenőrző csavart, kb vagy 1 liter kifolyt. Ahhoz képest, hogy a luk alatt 2cm-vel kéne lennie a szintnek... :)

Nem tudom mennyit öntött bele az előző jóember, de rendesen be volt kenve a váltó.

De csak a váltórudazat szimeringjénél eresztett, csere után már ott sem.

Most meg látom, mintha a hengerfejtömítésnél folyna az olaj...szét nem szedem, így marad.

Az alsó fedél leszedésekor folyt le olyan 4-5 deci az oldalsó ablak leszerelése után még olyan 2-3 deci, ez nem volt túltöltve, szoktam ellenörizni a szintet meg önteni bele, ha most nem szűnik meg a szivárgás akkor jön a féltengely szimering csere.

Link to comment
Megosztás:

Az alsó fedél leszedésekor folyt le olyan 4-5 deci az oldalsó ablak leszerelése után még olyan 2-3 deci, ez nem volt túltöltve, szoktam ellenörizni a szintet meg önteni bele, ha most nem szűnik meg a szivárgás akkor jön a féltengely szimering csere.

Nekem nagyon taknyos volt a váltó, azt hittem,a féltengelynél folyik, de "csak" szerencsére a váltórúdnál folyt, vettem bele viton szimeringet, 750ft volt darabja. Remélem ez tovább bírja. Bár azt mondta a csapágyboltos i, ezek a mai mezei szimeringek már bírják a mostani olajokat. Az csak 100ft lett volna.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nagyon taknyos volt a váltó, azt hittem,a féltengelynél folyik, de "csak" szerencsére a váltórúdnál folyt, vettem bele viton szimeringet, 750ft volt darabja. Remélem ez tovább bírja. Bár azt mondta a csapágyboltos ######i, ezek a mai mezei szimeringek már bírják a mostani olajokat. Az csak 100ft lett volna.

Az is lehet hogy maga rúd kopott hiszen az is kopik nem csak a szimering.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Ma ki szerettük volna venni a jobb oldali féltengelyt, gumiharang csere miatt. A kerék felőli oldalon szépen is ment minden, de a váltóból egyszerűen nem tudtuk kihúzni. Elvileg csak egy bordástengely van rajta, és ki lehetne némi erővel húzni, nem? Próbáltuk mindennel, de sehogy sem moccant meg. Mi a dolog titka?

Köszi!

Más:
Nagyon kotyog már a váltórudam, olyan, mint egy régi Ikarus buszé. Létezik ehhez valami felújító készlet?

Üdv!

(Astra F 1.6 16V Ecotec '94 decemberi)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma ki szerettük volna venni a jobb oldali féltengelyt, gumiharang csere miatt. A kerék felőli oldalon szépen is ment minden, de a váltóból egyszerűen nem tudtuk kihúzni. Elvileg csak egy bordástengely van rajta, és ki lehetne némi erővel húzni, nem? Próbáltuk mindennel, de sehogy sem moccant meg. Mi a dolog titka?

Köszi!

Más:

Nagyon kotyog már a váltórudam, olyan, mint egy régi Ikarus buszé. Létezik ehhez valami felújító készlet?

Üdv!

(Astra F 1.6 16V Ecotec '94 decemberi)

A féltengelyt egyszerűen ki kell rántani a váltóból, rongyot vagy bármi mást kell alátenni hogy ne a földre essen. Ugye van egy kis kottyanása ki-be, be kell tolni, majd nagyon belekapaszkodna kirántani. Ha fel volt töltve szintig olajjal akkor kifolyik egy kevés.

A váltórúd hol kotyog az utastérben maga a bot?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Igen, maga a bot, mindenféle ellenállás nélkül.

A féltengelyt egyszerűen ki kell rántani a váltóból, rongyot vagy bármi mást kell alátenni hogy ne a földre essen. Ugye van egy kis kottyanása ki-be, be kell tolni, majd nagyon belekapaszkodna kirántani. Ha fel volt töltve szintig olajjal akkor kifolyik egy kevés.

A váltórúd hol kotyog az utastérben maga a bot?

Link to comment
Megosztás:

Elvileg kapni oda új gumit. A szigszalagnak nem barátja a zsír.

Igaz, de nem kell annyira bezsírozni hogy a szalag is kapjon belőle. Az "elvileg kapni" meg sokszor annyi hogy lejárod a lábad amíg valaki tud rendelni de csak gyárit horror áron. Mint pölö a caravan felső rugótányér gumicöcs valami 7ezer/darab.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Holnap kiszedem, de azért az új gumira is rákérdezek.

Akkor ki kell szedni , alul van egy stift amit ki lehet húzni, és a gumikarika alá kell szigetelő szalagot tekerni amíg jó lesz, lehet párszor kell vele játszani amíg eltalálod mennyit kell tekerni alá.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Segítséget kérnék!
Ha kuplungot akarok cserélni, ugye ablak nélküli váltónál le kell szedni a váltót, classic astránál emiatt le kell szedni a bölcsőt is meg a kipufogó középső dobját is mert ez mind útban van? Vagy ki lehet játszani máshogy is? Már leeresztettem a váltóolajat, hogy a féltengelyeket ki tudjam rántani... Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Segítséget kérnék!

Ha kuplungot akarok cserélni, ugye ablak nélküli váltónál le kell szedni a váltót, classic astránál emiatt le kell szedni a bölcsőt is meg a kipufogó középső dobját is mert ez mind útban van? Vagy ki lehet játszani máshogy is? Már leeresztettem a váltóolajat, hogy a féltengelyeket ki tudjam rántani... Előre is köszönöm a válaszokat!

Szerintem pont így van ahogy írtad. Bölcső és kipuf leszed...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv!

Segítségeteket kérném váltóbeállítással kapcsolatban.Most állt össze a kocsim nagyobb javítások után,de a váltót sehogy sem tudom rendesen beállítani.1,4 benzines a kocsim és nem tudom az 5. sebességet beállítani.A fórumban leírtak szerint jártam el és a könyvet is néztem,de az 5.-et vagy nagyon nehezen vagy egyáltalán nem veszi,hanem beugrik 3. sebességbe.Cseréltem egy csapszeget a rudazaton illetve a kis segédkart is.Van még valami trükkje vagy játszani kell vele míg jó nem lesz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.