Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Szevasztok. Van egy 1.6-os '99-es Astra F-em lépcsőshátú. Pár hete találkoztam egy problémával ami mára elfajult. Menet közben kattogást hallok a motortérből viszont amikor kinyomom a kuplungot ez elhallgat (és már csak azt a "kattogást" hallom ami a jobb elejéből jön). Feljebb váltok, és amikor visszaengedem a kuplungot megint hallani. Minél gyorsabban megyek annál sűrűbben... Páran azt mondták kuplungtárcsa, de ha jól tudom annak a hibája a kuplung csúszását okozza nem pedig ezt a "kattogást"... PLS HELP

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok. Van egy 1.6-os '99-es Astra F-em lépcsőshátú. Pár hete találkoztam egy problémával ami mára elfajult. Menet közben kattogást hallok a motortérből viszont amikor kinyomom a kuplungot ez elhallgat (és már csak azt a "kattogást" hallom ami a jobb elejéből jön). Feljebb váltok, és amikor visszaengedem a kuplungot megint hallani. Minél gyorsabban megyek annál sűrűbben... Páran azt mondták kuplungtárcsa, de ha jól tudom annak a hibája a kuplung csúszását okozza nem pedig ezt a "kattogást"... PLS HELP

A tárcsán középen vannak rugós lemezek azok is sérülhetnek...sajna a tiéd már nem ablakos váltó így ott sem lehet benézni.

Link to comment
Megosztás:

40E -kedvesség. Ez komplett szett, kinyomócsapágy, szerkezet és tárcsa. LUK

Köszönöm.

J0hnny mennyi az a kedvesség?

Ezen az oldalon nagyon kedvező árak is vannak. Mennyire megbízható cuccok ezek?

Link to comment
Megosztás:

30%

Az nem rossz. :)

Amugy mennyit megy el egy kuplung szett? Tudom sokmindentől függ. Én ezzel e kocsival mentem már 190 ezret. De ki tudja előtte mikor cserélték. A pedál most már jóval feljebb van a fékpedálnál, és időnkén elég nehezen megy be sebességbe. A rudazat rendben van, álló motornál szépen bemegy minden fokozatba.

Link to comment
Megosztás:

Az nem rossz. :)

Amugy mennyit megy el egy kuplung szett? Tudom sokmindentől függ. Én ezzel e kocsival mentem már 190 ezret. De ki tudja előtte mikor cserélték. A pedál most már jóval feljebb van a fékpedálnál, és időnkén elég nehezen megy be sebességbe. A rudazat rendben van, álló motornál szépen bemegy minden fokozatba.

Milyen váltó van a tiéden? Ablakos?

Nagyon lábfüggő, mennyit bír egy szett, függ a kapcsolások számától és hogy mennyire dobálja valaki a kuplungot...

Sajnos a cégnél 99% dobálja, de anyámra és a hugomra is jellemző.

Érdekes, amikor rászólok, hogy ne, akkor megjavul a bal lába... :D

Link to comment
Megosztás:

Milyen váltó van a tiéden? Ablakos?

Nagyon lábfüggő, mennyit bír egy szett, függ a kapcsolások számától és hogy mennyire dobálja valaki a kuplungot...

Sajnos a cégnél 99% dobálja, de anyámra és a hugomra is jellemző.

Érdekes, amikor rászólok, hogy ne, akkor megjavul a bal lába... :D

Nem ablakos....hogy is kell mondani? Ja megvan olvass vissza! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Milyen váltó van a tiéden? Ablakos?

Nagyon lábfüggő, mennyit bír egy szett, függ a kapcsolások számától és hogy mennyire dobálja valaki a kuplungot...

Sajnos a cégnél 99% dobálja, de anyámra és a hugomra is jellemző.

Érdekes, amikor rászólok, hogy ne, akkor megjavul a bal lába... :D

Nem ablakos....hogy is kell mondani? Ja megvan olvass vissza! :devlish:

Igen, sajnos nem ablakos.

Nem ugrálok le a kuplungról. De azért, van benn bőven km. Bőven 200 ezer felett.

Link to comment
Megosztás:

Igen, sajnos nem ablakos.

Nem ugrálok le a kuplungról. De azért, van benn bőven km. Bőven 200 ezer felett.

Én azért mielőtt ráugrasz a témára, megkérdezném Viktort a csegőben, mennyiért tud komplett szettet, kinyomócsapággyal, tárcsával és szerkezettel. ;)

Kicserélni nem téma, csak akna kell hozzá és pár szerszám, meg egy hozzá faragott, maszek központosító.

Ha kell, arról rakok fel méreteket és képet! ;)

Link to comment
Megosztás:

Én azért mielőtt ráugrasz a témára, megkérdezném Viktort a csegőben, mennyiért tud komplett szettet, kinyomócsapággyal, tárcsával és szerkezettel. ;)

Kicserélni nem téma, csak akna kell hozzá és pár szerszám, meg egy hozzá faragott, maszek központosító.

Ha kell, arról rakok fel méreteket és képet! ;)

Köszi.

Én nem állok neki. Majd a szerelőm. A két első rugóval együtt. :)

Sikerült szereznem egy pár dizel rugót. Vagyis komplett gólyalábakat, 8000 ért a kettőt.

Link to comment
Megosztás:

Igen, sajnos nem ablakos.

Nem ugrálok le a kuplungról. De azért, van benn bőven km. Bőven 200 ezer felett.

Ez nem km függő. Nekem kb 220 környékén lett cserélve, és a tárcsa meg a szerkezet még elment volna, leginkább a kinyomócsapágy adta meg magát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő ábrán lévő, 22-es csapszeget kellene vennem. Sajnos a boltban azt mondták, hogy ki kell ehhez derítenem a cikkszámát, vagy valami mást, amivel meg tudják keresni a rendszerben. Kérem, ha tudtok, segítsetek nekem.

Igazából kifejezetten Opel alkatrészboltban tudniuk kell cikkszám nélkül is mi az a váltórudazat stift. Ideiglenesen helyettesíthető egy M6-es csavarral bár kissé pontatlan lesz a váltó mert amúgy az egyik oldalon 8-as a lyuk.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos itt Szombathelyen ilyen nincs, csak általános, kisebb autósbolt - alkatrészüzlet. Meg egy közepes Unix. Még Opel kereskedés sincs a környéken, pár éve megszűnt :(.

Igazából kifejezetten Opel alkatrészboltban tudniuk kell cikkszám nélkül is mi az a váltórudazat stift. Ideiglenesen helyettesíthető egy M6-es csavarral bár kissé pontatlan lesz a váltó mert amúgy az egyik oldalon 8-as a lyuk.

Link to comment
Megosztás:

...én egy 8-as csavart tettem a helyére, a végét leköszörültem úgy, hogy 6-os menetet tudjak rá vágni és azt tettem be.

Az új stift elég gyorsan szarrá megy...

Nem kő rángatni a váltót.... :smartass: nekem nincs baj az ezer forintos utángyárival, azt a rugós acél eredetit szerintem nem is lehet kapni.

Link to comment
Megosztás:

Nem kő rángatni a váltót.... :smartass: nekem nincs baj az ezer forintos utángyárival, azt a rugós acél eredetit szerintem nem is lehet kapni.

Én cseréltem már párat és elég kaka az utángyári, a csavar önzáró anyával jóval tartósabb megoldás és olcsóbb, de mindenki azt rak bele, amit csak akar.

Elnézést, ha segíteni akartam...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én cseréltem már párat és elég kaka az utángyári, a csavar önzáró anyával jóval tartósabb megoldás és olcsóbb, de mindenki azt rak bele, amit csak akar.

Elnézést, ha segíteni akartam...

Én is jártam csavarral pár hétig, nem volt vészes annak ellenére hogy ugye az egyik fele kottyant a 8-as lyukban 6-os csavar. ha ez a stift is megadja magát én is csavart teszek bele valszeg. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.