wookie Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 F13nál mely alkatrészeket (tömítés, szimering) kellene cserélnem, vagy mit műveljek vele, hogy ne legyen folyton taknyos kívülről a váltó? Most lesz betéve a rövidebbik, és akkor már előtte inkább cserélek minden kritikus alkatrészt, mert utálom hogy folyton dzsuvás a váltó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 F13nál mely alkatrészeket (tömítés, szimering) kellene cserélnem, vagy mit műveljek vele, hogy ne legyen folyton taknyos kívülről a váltó? Most lesz betéve a rövidebbik, és akkor már előtte inkább cserélek minden kritikus alkatrészt, mert utálom hogy folyton dzsuvás a váltó. Pont most vettem ilyen váltóhoz tömítéseket felső-oldalsó-alsó meg a váltókulissza szimeringet 3800Forintért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 Felül hova? És a kulissza szimeringet azt hogy lehet cserélni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 Felül hova? És a kulissza szimeringet azt hogy lehet cserélni? A felső részt is le lehet szedni vannak körbe csavarok , szerintem azt leszedve lehet cserélni a kulissza szimeringet én sem cseréltem még. De mintha a Gyik-be a Karcsi csinált volna róla leírást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 Aha. Köszi. És milyen gyártmányú cuccokat vettél ennyiért? Azt a részt még sose kellett levennem, de nem is vagyok benne biztos, hogy nem hullik e szét ott valami, ha én azt ott leszedem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maxyy Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 A felső részt is le lehet szedni vannak körbe csavarok , szerintem azt leszedve lehet cserélni a kulissza szimeringet én sem cseréltem még. De mintha a Gyik-be a Karcsi csinált volna róla leírást. Van leírás, csak a képek nincsenek meg. Én is azt kergetem, mert csupa olaj a váltóm. Az egyébként mennyire gond ,hogy a szintellenőrző csavart kitekerve folyt ki az olaj ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 Aha. Köszi. És milyen gyártmányú cuccokat vettél ennyiért? Azt a részt még sose kellett levennem, de nem is vagyok benne biztos, hogy nem hullik e szét ott valami, ha én azt ott leszedem. Az alsó meg a felsőn GM-logót látok az oldalsó nem tudom milyen ahogy a szimeringet sem. Az oldalsót már vettem le onnan nem pottyant ki semmi, allul is csak az olaj fog kifolyni. A felsőt hát meg majd meglátom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maxyy Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 Az alsó meg a felsőn GM-logót látok az oldalsó nem tudom milyen ahogy a szimeringet sem. Az oldalsót már vettem le onnan nem pottyant ki semmi, allul is csak az olaj fog kifolyni. A felsőt hát meg majd meglátom. Nagy kérés lenne ,hogy csinálj fényképeket ? Azok nélkül nem merek nekiállni, pedig nálam is hasonló a probléma :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 Aha. Köszi. És milyen gyártmányú cuccokat vettél enn Azt a részt még sose kellett levennem, de nem is vagyok benne biztos, hogy nem hullik e szét ott valami, ha én azt ott leszedem. Nem hullik szét semmi, csavarokat kiszeded utána felfele kijön az egész, a váltórúd stiftjeit ki kell még szedni, azt sem árt beszerezni előre. Állítólag nem mindig lehet kivenni roncsolás nélkül, nekem összejött. Amíg kint van a váltó könnyebb hozzáférni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rpetya Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 Van leírás, csak a képek nincsenek meg. Én is azt kergetem, mert csupa olaj a váltóm. Az egyébként mennyire gond ,hogy a szintellenőrző csavart kitekerve folyt ki az olaj ? Csigi oldalán van leírás a szimering cseréről (képekkel), regisztráltak nézegethetik. http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/90/valtorud__kulissza__szimering_csere P. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 Pont tegnap kerültek képek a GyIK társalgóba, ma pdig a GyIK-ba: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1763 (utolsó hsz) ;) 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május23, 2013 Megoszt Elküldve Május23, 2013 Nagy kérés lenne ,hogy csinálj fényképeket ? Azok nélkül nem merek nekiállni, pedig nálam is hasonló a probléma :D Csinálok majd, de szerintem ma csak a vezérlés-hűtő cserével leszek meg. Főleg ha még most is gép előtt ülök. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Sziasztok! Január-február tájékán cseréltettem teljes kuplungszerkezetet, kinyomót, mindent (a gyöngyösi Opel szakszervíz Valeo szettet rakott bele, ezt javasolták). Azóta olyan 5-6000 km-t mentem az autóval, és a következőt vettem észre: alapjáraton, üresbe rakom a váltót, felengedem a kuplungpedált, és ekkor egyfajta "kerepelő", "kerregő", "kolotáló" hangot hallani. ha újra kinyomom a pedált elhallgat, felengedem ismét hallani előfordul, hogy egyáltalán nem is hallatszik, viszont van, hogy hangos, van, hogy nagyon halk. Tudom, hogy ez így látatlanban (hallatlanban) elég nehéz, de van valakinek valami ötlete mi lehet az? A jelenség csak a csere óta áll fenn! 2002-es X14NZ ötajtós Classic-ról van szó, 237ezer km-el... (garantált) Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Június1, 2013 Megoszt Elküldve Június1, 2013 Sziasztok! Január-február tájékán cseréltettem teljes kuplungszerkezetet, kinyomót, mindent (a gyöngyösi Opel szakszervíz Valeo szettet rakott bele, ezt javasolták). Azóta olyan 5-6000 km-t mentem az autóval, és a következőt vettem észre: alapjáraton, üresbe rakom a váltót, felengedem a kuplungpedált, és ekkor egyfajta "kerepelő", "kerregő", "kolotáló" hangot hallani. ha újra kinyomom a pedált elhallgat, felengedem ismét hallani előfordul, hogy egyáltalán nem is hallatszik, viszont van, hogy hangos, van, hogy nagyon halk. Tudom, hogy ez így látatlanban (hallatlanban) elég nehéz, de van valakinek valami ötlete mi lehet az? A jelenség csak a csere óta áll fenn! 2002-es X14NZ ötajtós Classic-ról van szó, 237ezer km-el... (garantált) Köszönöm! nyelestengely csapágy Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Június2, 2013 Megoszt Elküldve Június2, 2013 nyelestengely csapágy Az a poén, hogy ahol csináltattam, (OPEL SZAKSZERVÍZ!!!), kapásból rávágták, hogy váltó, és hogy ne bolygassam, megy ameddig megy, meg ne szedjük szét stb... Nem éri meg... Tényleg így van? Mennyire lehetséges és költséges a nyelestengelycsapágyat cserélni? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Június3, 2013 Megoszt Elküldve Június3, 2013 Az a poén, hogy ahol csináltattam, (OPEL SZAKSZERVÍZ!!!), kapásból rávágták, hogy váltó, és hogy ne bolygassam, megy ameddig megy, meg ne szedjük szét stb... Nem éri meg... Tényleg így van? Mennyire lehetséges és költséges a nyelestengelycsapágyat cserélni? Köszi! Anno én is ezt a választ kaptam... :smartass: Aztán egyszercsak elhallgatott :D nem Astra volt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Június3, 2013 Megoszt Elküldve Június3, 2013 Anno én is ezt a választ kaptam... :smartass: Aztán egyszercsak elhallgatott :D nem Astra volt Az szép... Mit érdemes ilyen esetben tenni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
viktorvill Elküldve Június4, 2013 Megoszt Elküldve Június4, 2013 Üdv! Az mitől lehet, hogy amikor tolatást kapcsolok 5-ből 1-szer kinyomott kuplungnál recseg a váltó ? A ttöbbi fokozatot mindig szépen egyszer se recsegnek a szinkrongyűrűk, csak a lükvercnél. Előre is köszönöm a tanácsokat, válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június4, 2013 Megoszt Elküldve Június4, 2013 Rükverc, és azért mert a rüki nem szinkronizált. (ráadásul tolókerekes) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június5, 2013 Megoszt Elküldve Június5, 2013 Rükverc, és azért mert a rüki nem szinkronizált. (ráadásul tolókerekes) Ha jól rémlik a használati utasításban is benne van, ha nem veszik egyből a rükit az nem hiba kuplung ki majd ismét be és lehet kapcsolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Június5, 2013 Megoszt Elküldve Június5, 2013 Üdv! Az mitől lehet, hogy amikor tolatást kapcsolok 5-ből 1-szer kinyomott kuplungnál recseg a váltó ? A ttöbbi fokozatot mindig szépen egyszer se recsegnek a szinkrongyűrűk, csak a lükvercnél. Előre is köszönöm a tanácsokat, válaszokat. Kuplung kinyom,gyűrű felhúz,balra elhúzni a váltókart majd 2mp várakozás után finoman feltól Így nem fog recsegni :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
viktorvill Elküldve Június5, 2013 Megoszt Elküldve Június5, 2013 Na ezt kipróbálom :icon1: Köszönöm az ötletet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Június5, 2013 Megoszt Elküldve Június5, 2013 Sziasztok.Azt hiszem, eljött a kuplung csere . Egyre nehezebben veszi a sebességeket. Állítottam már rajta, sokkal feljebb van a kuplung pedál a féknél. Így is elég nehéz a váltás. Kb mennyi egy komplett kuplungszett? Mert mivel nem ablakos a váltóm, mindent cswréltetnék egyszerre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június5, 2013 Megoszt Elküldve Június5, 2013 Sziasztok. Azt hiszem, eljött a kuplung csere . Egyre nehezebben veszi a sebességeket. Állítottam már rajta, sokkal feljebb van a kuplung pedál a féknél. Így is elég nehéz a váltás. Kb mennyi egy komplett kuplungszett? Mert mivel nem ablakos a váltóm, mindent cswréltetnék egyszerre. 40E -kedvesség. Ez komplett szett, kinyomócsapágy, szerkezet és tárcsa. LUK Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június6, 2013 Megoszt Elküldve Június6, 2013 40E -kedvesség. Ez komplett szett, kinyomócsapágy, szerkezet és tárcsa. LUK Én vagyok az apád... jaa, ez más :D Itt érdemes körülnézni: http://opel.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__opel__astra__astra_f_ferdehatu_53_54_58_59_1991_09_1998_01__3877/eroatviteli_alkatreszek_1__kuplung_alkatreszek__kuplungkeszlet_1__mind?gyakori=I Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts