Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hello!

Kérlek Benneteket, valaki homályosítson fel.

Két problémám van szeretett olajkályhám váltójával. Illetve az egyik problém a másik csak furcsaság.

A probléma.Amíg a motor nem éri el az üzeni hőfokot, vagy legalább nem mozdulki a "fázok, hagyj békén" sávból az első kettő fokozat elég nehezen, néha csak "feszegetve" kapcsolható. Ha már felmelegeedtt a szentem, akkor nincs nagy baj, bár vajpuha sosem lesz.

Olaj fogalmam sincs milyen és mikori lehet benne. A tavaszi olajcsere alkalmával a motorolajjal együtt szándékozom lecserél(tet)ni a váltóolajat is.

Szerintetek ennyi elég, vagy illene ránézni a váltórudazatra is?

A furcsaság. Nektek milyen a váltó hangja? Egyáltalán van? Nézzetek hülyének, az enyém olyan surrogós, ha kinyomom a kuplungot elhallgat. Remélem nem kinyomócsapágy. :huh:

Üdv.

Elküldve

Hello!

Kérlek Benneteket, valaki homályosítson fel.

Két problémám van szeretett olajkályhám váltójával. Illetve az egyik problém a másik csak furcsaság.

A probléma.Amíg a motor nem éri el az üzeni hőfokot, vagy legalább nem mozdulki a "fázok, hagyj békén" sávból az első kettő fokozat elég nehezen, néha csak "feszegetve" kapcsolható. Ha már felmelegeedtt a szentem, akkor nincs nagy baj, bár vajpuha sosem lesz.

Olaj fogalmam sincs milyen és mikori lehet benne. A tavaszi olajcsere alkalmával a motorolajjal együtt szándékozom lecserél(tet)ni a váltóolajat is.

Szerintetek ennyi elég, vagy illene ránézni a váltórudazatra is?

A furcsaság. Nektek milyen a váltó hangja? Egyáltalán van? Nézzetek hülyének, az enyém olyan surrogós, ha kinyomom a kuplungot elhallgat. Remélem nem kinyomócsapágy. :huh:

Üdv.

A kinyomócsapágy csak akkor dolgozik tehát terhelve van, mikor benyomod a kuplungpedált.

Elküldve

Hello!

Kérlek Benneteket, valaki homályosítson fel.

Két problémám van ...

Remélem nem kinyomócsapágy. :huh:

Ha már váltóolajat cserélsz érdemes beállítani a rudazatot is. Sőt a rudazat beállítást előtte is meg lehet csinálni, nem nagy munka. ;)

Ha kiengedett pedálnál hangoskodik, akkor az nyelestengely csapágy lehet és az ha elromlik rosszabb mintha a kinyomó csapágy lenne, mivel a csapágy belső futófelülete maga a nyelestengely. :angry: Ha viszed szerelőhöz majd megmondja, hogy az még 100 évig is elzörög-e, ha kap olajat. Enyémbe tettem ilyen Metabond adalékot mikor cseréltem olajat, mert az is hangoskodott és csendesebb is lett, a többi ment a motorba. Jól felment az ára. :o

Elküldve

Igazából csak kiakasztani kell a kupungnál is a tűzfalnál most nem rémlik hogyan van rögzítve. Lehet csak át van dugva, de nem emlékszem hogy sokat kínlódtam volna vele.

Megoldottam. Kicsit túlaggódtam magam :D

Kb 15 perc volt. Kiakasztani nem kellett mivel az törött el amit beakasztunk a pedálba. Az új bowdent meg szerencsére sikerült egyből betenni, csak a kuplung rugójának az alsó felét kellett kiakasztani. A motortérben egyszerűen kijött minden, konkrétan csak ki kellett húzni.

Elküldve

Ha már váltóolajat cserélsz érdemes beállítani a rudazatot is. Sőt a rudazat beállítást előtte is meg lehet csinálni, nem nagy munka. ;)

Ha kiengedett pedálnál hangoskodik, akkor az nyelestengely csapágy lehet és az ha elromlik rosszabb mintha a kinyomó csapágy lenne, mivel a csapágy belső futófelülete maga a nyelestengely. :angry: Ha viszed szerelőhöz majd megmondja, hogy az még 100 évig is elzörög-e, ha kap olajat. Enyémbe tettem ilyen Metabond adalékot mikor cseréltem olajat, mert az is hangoskodott és csendesebb is lett, a többi ment a motorba. Jól felment az ára. :o

Akkor ezt a rudazatbeállítást megejtem mindenképp. Megnéztem a GYIK-ban, tényleg nem nagy kunszt, bár magam em szívesen állok neki. A garázsom is kicsi hozzá, meg aknám sincs. Egyre jobban idegesít, hogy hidegen alig tudom kapcsolni az 1-2-t... Ha bemelegszik már nincs vele baj, akkor már jól kapcsolható.

A zajongás csak kiengedett pedálnál jön elő, ha kinyomom elhallgat. Nagyon nem örülnék a nyelestengelynek... Ezt a Metabobdot elég érdekesen árazzák, a fene enné meg őket.

Elküldve

Akkor ezt a rudazatbeállítást megejtem mindenképp. Megnéztem a GYIK-ban, tényleg nem nagy kunszt, bár magam em szívesen állok neki. A garázsom is kicsi hozzá, meg aknám sincs. Egyre jobban idegesít, hogy hidegen alig tudom kapcsolni az 1-2-t... Ha bemelegszik már nincs vele baj, akkor már jól kapcsolható.

A zajongás csak kiengedett pedálnál jön elő, ha kinyomom elhallgat. Nagyon nem örülnék a nyelestengelynek... Ezt a Metabobdot elég érdekesen árazzák, a fene enné meg őket.

Nem kell akna hozzá, felülről lehet csinálni.

Elküldve

Sziasztok. A mai nap folyamán indulás után reccsent egyet valami a motortérben, és a váltógomb előreugrott :S most nincs rükverc, 1-3-5. sebességem, csak 2-4 meg üres...:S mi történhetett? holnap viszem szerelőhöz de azért ha tudna valaki valami okosat mondani h mi történhetett megköszönném. Jah és még annyi, hogy az utastérben a váltó mivel előrébb csúszott így most ahol a 3. lenne ott van a 4. Lehetséges hogy egy tartó bak tört el mert elég nagy gázzal akartam indulni, és mire kipörgött a kerék már ugrott is előrébb a váltó..:S

Elküldve

Sziasztok. A mai nap folyamán indulás után reccsent egyet valami a motortérben, és a váltógomb előreugrott :S most nincs rükverc, 1-3-5. sebességem, csak 2-4 meg üres...:S mi történhetett? holnap viszem szerelőhöz de azért ha tudna valaki valami okosat mondani h mi történhetett megköszönném. Jah és még annyi, hogy az utastérben a váltó mivel előrébb csúszott így most ahol a 3. lenne ott van a 4. Lehetséges hogy egy tartó bak tört el mert elég nagy gázzal akartam indulni, és mire kipörgött a kerék már ugrott is előrébb a váltó..:S

Rá kell nézni a váltórudazatra hátha ott adta meg magát valami....bár ha ott törik akkor semmilyen sebesség nincs szerintem.

Elküldve

Köszi a segítséget. Most reggel megnéztem, és a hátsó motortartó bak jött ki a helyéről. Egyenlőre kérdés hogy csak a csavarok törtek e el vagy az egész motortartó bakot kell e cserélni. Mondjuk nem nagy pénz az sem.

Elküldve

Köszi a segítséget. Most reggel megnéztem, és a hátsó motortartó bak jött ki a helyéről. Egyenlőre kérdés hogy csak a csavarok törtek e el vagy az egész motortartó bakot kell e cserélni. Mondjuk nem nagy pénz az sem.

Nem hiszem hogy a csavarok törtek azok elég erősek, inkább a gumi szakadt ki.

906615-20130214-vYIugl.jpg

Elküldve

Aha. Köszönöm a segítséget, még várom a szerelő válaszát. Néztem neten egy baknak az árát, olyan 5000 körül van. Remélem más nem sérült miután ez kiszakadt a helyéről.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv Urak!

Difiben mennyire lötyöghetnek a féltengelyek fel-le irányban?

Emelőn megmozgattam az f13 váltóban a féltengelyeket és van jópár mm-es játéka.

Inkább csak ki-be szerintem.

Elküldve

Helló mindenki! Az a nagy problémám hogy vettem egy 1.8 16szelepes astrát c18xel motorkódosat és a kezdetektől a 3. Fokozat a váltóban szarakszik, menetközben finoman bánsz vele baj nincs csak ha leparkolsz valahol és nem teszem üresbe míg jár a motor és beindítás előtt tenném üresbe vagy 1esbe vagy lükverc beakad valamiért 3asba és onnan sehova, ezt 3x eljátszotta már, ha menetközben adok a 3.nak 1est nehezen veszi. Összea kad valamia váltóban vagy kiugrik. 3xlett már szerelve. Valaki valami megoldás? Vagy vegyek egyszerűen egy másik váltót? Előre is köszi szépen!

Elküldve

Helló mindenki! Az a nagy problémám hogy vettem egy 1.8 16szelepes astrát c18xel motorkódosat és a kezdetektől a 3. Fokozat a váltóban szarakszik, menetközben finoman bánsz vele baj nincs csak ha leparkolsz valahol és nem teszem üresbe míg jár a motor és beindítás előtt tenném üresbe vagy 1esbe vagy lükverc beakad valamiért 3asba és onnan sehova, ezt 3x eljátszotta már, ha menetközben adok a 3.nak 1est nehezen veszi. Összea kad valamia váltóban vagy kiugrik. 3xlett már szerelve. Valaki valami megoldás? Vagy vegyek egyszerűen egy másik váltót? Előre is köszi szépen!

Ezt nem értem,visszarakod menetközben 1.-be??
Elküldve

Halihó!

Mi történik ha túltöltöm az olajat egy F13-as váltóban? Úgy értem hol nyomja ki, melyik tömítésnél, vagy csak a szuszogón kinyomja? :D

Majd megnézem az ellenőrzőcsavarnál, csak gondoltam megkérdezem, hátha járt már valaki így.

Elküldve

Halihó!

Mi történik ha túltöltöm az olajat egy F13-as váltóban? Úgy értem hol nyomja ki, melyik tömítésnél, vagy csak a szuszogón kinyomja? :D

Majd megnézem az ellenőrzőcsavarnál, csak gondoltam megkérdezem, hátha járt már valaki így.

Ki kell tekerni az ellenőrző csavart és a hagyni kifolyni a felesleget...nem kell megvárni amíg nyomja bárhol is.

Elküldve

Bocsi roszul írtam, például ha stopptáblához érek vagy akár egy lámpához.

Gyárilag az 1-et csak álló helyzetben vagy egészen lassú gurulásnál lehet kapcsolni erőltetés nélkül.

Elküldve

Sziasztok! Valakinek nyikorgott már a kuplung pedálja?? Mert én akármit csináltam eddig vele semmi javulás!! Kérdésem szétlehet szedni ott a pedál környékén az egész mindent, mert bezsírozni bezsíroztam graffit zsirral de nem segitet elötte kapott WD40-et de azzal se. szerintem kéne neki egy alapos zsír fürdő amúgy kuplung bowdent is cseréltünk. Valakinek valami ötlet??

Elküldve

Igen szét lehet szedni, egy sasszeggel biztosított anya fogja, a tengely ezután oldalra kiüthető mert kúpos.....takarítás, kenés után mehet vissza.

És a bowdent visszaakasztani nem nehéz? mert nem sok hely van ott :-(

Elküldve

És a bowdent visszaakasztani nem nehéz? mert nem sok hely van ott :-(

Nekem is nyikor-csikorog, szétszedtem (előbb a motor végét akaszd ki), de össze-vissza kentem, de nem lett sokkal jobb, mert mind a tengely(stift), mind a pedálon lévő "cső" amiben fut oválisra van kopva, tehát előbb utóbb úgy fordul, ahogy ő akar.

kenés után talán nem mindig nyikkan meg, mondjuk hogy jobb, de egy bontott nem kopott lenne az igazi, igaz egyik része sem egy nagy dolog, akár esztergál(tat)ni is lehetne egy olyan stiftet

szóval a motor felől akaszd ki a bovdent elsőnek

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.