zotya975 Elküldve Január24, 2013 Megoszt Elküldve Január24, 2013 Szóval akkor bele sem érdemes kezdeni? :D Dehogynem, mindent lehet ha van hozzá szaktudás, elszántság és szerszámok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZEEDD Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 Dehogynem, mindent lehet ha van hozzá szaktudás, elszántság és szerszámok. Az a baj hogy egy épkézláb szerelőt nemtudok aki ért magához az Astrámhoz :D elég sokkal befürödtem, meg aki csinálná az meg háát csúszik a meló mert nincs időm stb... :D de ha valaki tud egy NORMÁLIS BP-i szerelőt azt megköszönném, de nem ilyen sufni tuningos aki csak háááát ilyet még nem láttam bonyolult :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 Az a baj hogy egy épkézláb szerelőt nemtudok aki ért magához az Astrámhoz :D elég sokkal befürödtem, meg aki csinálná az meg háát csúszik a meló mert nincs időm stb... :D de ha valaki tud egy NORMÁLIS BP-i szerelőt azt megköszönném, de nem ilyen sufni tuningos aki csak háááát ilyet még nem láttam bonyolult :D Nem pont BP... Szigetszentmiklos. De ugy vagja az opelt, mint senki... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Nem pont BP... Szigetszentmiklos. De ugy vagja az opelt, mint senki... Felénk nagyjából senki.....kezdetben még volt szerelőnél, de csak találgattak,meg ugye nem pénzes meló ezért csak halogatták ezért is kezdtem én szerelgetni.Ha már találgatunk akkor ne kerüljön pénzembe, alkatrészt én is tudok venni, nem bacom átt magamat,és akkor készül el amikor én akarom. Szerencsére sok spéci szerszám nem kell hozzá. Biztos van itt is olyan aki normális ért is hozzá,de már pont lecarom. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
balahu Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Felénk nagyjából senki.....kezdetben még volt szerelőnél, de csak találgattak,meg ugye nem pénzes meló ezért csak halogatták ezért is kezdtem én szerelgetni.Ha már találgatunk akkor ne kerüljön pénzembe, alkatrészt én is tudok venni, nem bacom átt magamat,és akkor készül el amikor én akarom. Szerencsére sok spéci szerszám nem kell hozzá. Biztos van itt is olyan aki normális ért is hozzá,de már pont lecarom. :icon1: Győrujbaráton a Zsolti? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Bele van írva a forgalmiba hogy milyen váltó van a kocsin ha jól rémlik, nem? :icon1: Komoly visszatartó erö :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Győrujbaráton a Zsolti? Már késő....már megtanultam szerelni a kocsit. :icon1: Komoly visszatartó erö :lol: Nekem még az...mert nincs pénzem egy 2 literes mocira. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZEEDD Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Nem pont BP... Szigetszentmiklos. De ugy vagja az opelt, mint senki... magán műhely ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 magán műhely ? Csak Peti. Amit elvállal, tényleg meg is csinálja, és nem összeb.ssza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Jah. Peti jol nyomja :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 magán műhely ? Sokan járunk hozzá, pontosabban csak hozzá. ;) Ha érdekel, küldj pü-t! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Január28, 2013 Megoszt Elküldve Január28, 2013 Üdv mindenkinek! Érdeklődnék a szakiktól, egy-két dologról, az autóm egy 2002.06. F Astra, X14NZ, manuális váltóval, ~234.000 km:Mikor érdemes, és kell-e a váltóba olajat cserélni? (Még soha nem volt)Honnan lehet tudni, ha cserés a kuplungszerkezet, kinyomócsapágy stb...? (még nem volt soha)Hideg motornál elindulok, megállok, és utána nagyon nehéz 1-esbe rakni... kb 1-2km és elmúlik, minden ok. Ez mitől lehet?Hidegen ha felengedem a pedált, akkor hangosabb hang hallatszik? Ez mi lehet?És ami zavaró: bizonyos fordulaton, vmi rezonál a váltórudazatban, nagyon zavaróan zörög. Ha megfogom a váltókart elhallgat. Lehetséges, hogy az utastérben a rudazatnál valami szilent vagy gyűrű elfáradt, és ez tud zörögni? Köszönöm mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január28, 2013 Megoszt Elküldve Január28, 2013 Üdv mindenkinek! Érdeklődnék a szakiktól, egy-két dologról, az autóm egy 2002.06. F Astra, X14NZ, manuális váltóval, ~234.000 km:Mikor érdemes, és kell-e a váltóba olajat cserélni? (Még soha nem volt)Honnan lehet tudni, ha cserés a kuplungszerkezet, kinyomócsapágy stb...? (még nem volt soha)Hideg motornál elindulok, megállok, és utána nagyon nehéz 1-esbe rakni... kb 1-2km és elmúlik, minden ok. Ez mitől lehet?Hidegen ha felengedem a pedált, akkor hangosabb hang hallatszik? Ez mi lehet?És ami zavaró: bizonyos fordulaton, vmi rezonál a váltórudazatban, nagyon zavaróan zörög. Ha megfogom a váltókart elhallgat. Lehetséges, hogy az utastérben a rudazatnál valami szilent vagy gyűrű elfáradt, és ez tud zörögni? Köszönöm mindenkinek! Üdv. Alapból nem kell a váltólajat cserélni ha nincs gond vele. A féltengelykihajtás mögött van a szintellenőrző csavar a lyuk alatt 2centire kell lennie az olajszintnek. Sajnos neked már nem ablakos váltód van azért nem lehet ránézni a szerkezetre,amíg jó nem kell cserélni. Következő két kérdést passzolom. Nekem a váltókaron a felhúzógyűrű szokott rezonálni amivel rükit kapcsolok, mindíg eszemben van hogy majd kezdek vele valamit de mindíg elfelejtem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Január28, 2013 Megoszt Elküldve Január28, 2013 Üdv. Alapból nem kell a váltólajat cserélni ha nincs gond vele. A féltengelykihajtás mögött van a szintellenőrző csavar a lyuk alatt 2centire kell lennie az olajszintnek. Sajnos neked már nem ablakos váltód van azért nem lehet ránézni a szerkezetre,amíg jó nem kell cserélni. Következő két kérdést passzolom. Nekem a váltókaron a felhúzógyűrű szokott rezonálni amivel rükit kapcsolok, mindíg eszemben van hogy majd kezdek vele valamit de mindíg elfelejtem. Köszi az infókat, csak azért puhatolózok, merthogy még gyári minden benne, nem akarom megvárni még valami szétmegy és tönkrevág ezt-azt. És sajns foggalmam sincs, milyen jelei vannak, ha már elkopott a kuplung stb, bár eléggé fent fog... :) Ami még eszembe jutott, hogy klönösen hidegben 1-be kicsit mintha "darabosan" indulna el... Őszintén szólva 234ezer km után gondolkodom egy kuplung felújításon, váltóolaj cserén, mivel garantáltan minden gyári még... A rezonálásnak utánanézek még, de úgy néztem múltkor, hogy maga a rudazat ami megy a motortérbe az rezonál ott, ahol "elhagyja a fehér műanyag burkolatot", ezért kérdeztem a gyűrűk, szimeringek után. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január29, 2013 Megoszt Elküldve Január29, 2013 Köszi az infókat, csak azért puhatolózok, merthogy még gyári minden benne, nem akarom megvárni még valami szétmegy és tönkrevág ezt-azt. És sajns foggalmam sincs, milyen jelei vannak, ha már elkopott a kuplung stb, bár eléggé fent fog... :) Ami még eszembe jutott, hogy klönösen hidegben 1-be kicsit mintha "darabosan" indulna el... Őszintén szólva 234ezer km után gondolkodom egy kuplung felújításon, váltóolaj cserén, mivel garantáltan minden gyári még... A rezonálásnak utánanézek még, de úgy néztem múltkor, hogy maga a rudazat ami megy a motortérbe az rezonál ott, ahol "elhagyja a fehér műanyag burkolatot", ezért kérdeztem a gyűrűk, szimeringek után. Köszi! Ugye 94-ig gyártották ablakkal a váltókat ott rálehetett nézni mennyire van kopva.Meg ki is lehetett cserélni a nyíláson keresztül . Ha már nincs ablak és szétt van húzva a motor és a váltó szerintem jobb egyszerre ki is cserélni. Ha nincs vele gond akkor most jó a kuplung de hogy meddíg,azt nem lehet megmondani. A váltókulissza mozgó alkatrészeit meg lehet kenni,hátha csak száraz azért rezeg. Ott a stift szokott először megkopni meg a fekete műanyag két gömbcsuklós biszbasz ami viszi átt mozgást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok! 2000' astrámhoz szerettem volna diferenciálmű tömítést rendelni, de nem dobott ki semmit se a bárdi, se az unix! Nagy nehezen találtunk neten cikkszámot, az alapján rendeltem ( 2 db-ot, mert egy hasonló is volt mellette ) Tud valaki pontos cikkszámot? Miért nincs benne az opel astra listában? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok! 2000' astrámhoz szerettem volna diferenciálmű tömítést rendelni, de nem dobott ki semmit se a bárdi, se az unix! Nagy nehezen találtunk neten cikkszámot, az alapján rendeltem ( 2 db-ot, mert egy hasonló is volt mellette ) Tud valaki pontos cikkszámot? Miért nincs benne az opel astra listában? Úgy kell nézni hogy sebességváltó tömítés. http://opelcentrum.hu/aruhaz/valto/tomitesek Link to comment Megosztás: More sharing options...
DTJE Elküldve Február5, 2013 Megoszt Elküldve Február5, 2013 Sziasztok! 2000' astrámhoz szerettem volna diferenciálmű tömítést rendelni, de nem dobott ki semmit se a bárdi, se az unix! Nagy nehezen találtunk neten cikkszámot, az alapján rendeltem ( 2 db-ot, mert egy hasonló is volt mellette ) Tud valaki pontos cikkszámot? Miért nincs benne az opel astra listában? Nem vagyok tisztában vele, de ez egy papír tömítés lenne? Mert ha igen, akkor lehet kapni különböző vastagságban és méretben különböző alapokat amiből ki tudod vágni. (kb 1000-3000 ft m2) Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Február9, 2013 Megoszt Elküldve Február9, 2013 Köszönöm az infot! Ma kicseréltük az olajat, + megcsináltuk a váltórudazat beállítást is. Első körben úgy érzem pontosabb lett és finomabban kapcsolhatóak a sebességek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Diabo6 Elküldve Február10, 2013 Megoszt Elküldve Február10, 2013 Sziasztok! 1.4es astrámban szakadt el a kuplung bowden, Vagyis ha jól láttam a hóesésben, sárban, vízben bemászva akkor a pedál felöli végén a kampó tört le. Nehéz cserélni a bowdent? mire kell figyeljek és merről közelítsem meg a dolgot? Illetve még 1 kérdés, neten utnanézve találtam pl a unixnál 12ezerért is és 3000 ftért is. az árán kívül mi a külömbség a kettő közt? milyet ajánlotok? illetve hol? ez több lett mint 1 kérdés de köszönöm előre is a válaszokat :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február10, 2013 Megoszt Elküldve Február10, 2013 Sziasztok! 1.4es astrámban szakadt el a kuplung bowden, Vagyis ha jól láttam a hóesésben, sárban, vízben bemászva akkor a pedál felöli végén a kampó tört le. Nehéz cserélni a bowdent? mire kell figyeljek és merről közelítsem meg a dolgot? Illetve még 1 kérdés, neten utnanézve találtam pl a unixnál 12ezerért is és 3000 ftért is. az árán kívül mi a külömbség a kettő közt? milyet ajánlotok? illetve hol? ez több lett mint 1 kérdés de köszönöm előre is a válaszokat :) Hát necces kiakasztani a pedálból a végét, nekem csak úgy sikerült hogy kivetem a pedált mert a rugótól nem akadt ki a vége. Úgy emlékszem más buktató nem volt. Én biztos nem vennék bele 12 ezerért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Diabo6 Elküldve Február10, 2013 Megoszt Elküldve Február10, 2013 Hát necces kiakasztani a pedálból a végét, nekem csak úgy sikerült hogy kivetem a pedált mert a rugótól nem akadt ki a vége. Úgy emlékszem más buktató nem volt. Én biztos nem vennék bele 12 ezerért. A motortér felé lehet kihúzni az egészet? A pedált milyen úton lehet kivenni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február10, 2013 Megoszt Elküldve Február10, 2013 A motortér felé lehet kihúzni az egészet? A pedált milyen úton lehet kivenni? Igen a motortér felé lehet kihúzni a pedált tengelyét egy anya fogja oldalról majd ki kell kocogatni a tengelyt mert kúpos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Diabo6 Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 Igen a motortér felé lehet kihúzni a pedált tengelyét egy anya fogja oldalról majd ki kell kocogatni a tengelyt mert kúpos. Köszönöm! Ez nagy segítség. Még annyit kérdeznék, hogy a többi részt, konkrétan a bowdent milyen módon kell kiszedni? kell hozzá majd vmi spéci szerszám? vagy puszta erő és technika? Azért is kérdezem, mert a kocsim kint áll és hóban, sárban, minuszokban kell majd egyik késő délután nekiállnom lámpákkal felszerelkezve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Köszönöm! Ez nagy segítség. Még annyit kérdeznék, hogy a többi részt, konkrétan a bowdent milyen módon kell kiszedni? kell hozzá majd vmi spéci szerszám? vagy puszta erő és technika? Azért is kérdezem, mert a kocsim kint áll és hóban, sárban, minuszokban kell majd egyik késő délután nekiállnom lámpákkal felszerelkezve. Igazából csak kiakasztani kell a kupungnál is a tűzfalnál most nem rémlik hogyan van rögzítve. Lehet csak át van dugva, de nem emlékszem hogy sokat kínlódtam volna vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts