Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Igen, tudom :). Motorolajcsere természetesen volt. Csak a váltóolajra még nem néztem rá. Holnap lesz egy kis szabadidőm, leellenőrzöm. Köszönöm!

Igazából váltóolajra gondolt FPepe.....a váltó oldalán a féltengelynél van egy csavar ott lehet ellenőrizni....

832286-20121230-PboUFk.jpg

Elküldve

Sziasztok!Nekem olyan probléma jelentkezett,hogy egyik reggel nem tudtam sebességet kapcsolni járó motornál.Eddig is volt,hogy nehezebben vette az 1-2 fokozatot,de most izomból se ment.Miután beerőltettem egy napig még használtam,de egyre rosszabb lett a dolog,most meg már sehogy se megy!A bowdenfeszességet állítgattam,de sztem nem ott van a gond,mert ahogy erőltetném sebességbe,úgy mozdul a kocsi is full kinyomott kuplunggal.A hátramenet borzalmas darálás mellett kapcsolható,de a többi már csak leállított motorral.A rudazat nem lóg(nagyon),már amennyire a visszaolvasottak alapján meg tudom állapítani.Mi lehet a gond?Kezdjek el gyűjtögetni kuplunszettre,vagy van valami ötletetek?Nagyon kéne a kocsi,de max.a szerelőig tudok elmenni vele,ha kettesbe rakva indítom:'(.

Elküldve

Sziasztok!Nekem olyan probléma jelentkezett,hogy egyik reggel nem tudtam sebességet kapcsolni járó motornál.Eddig is volt,hogy nehezebben vette az 1-2 fokozatot,de most izomból se ment.Miután beerőltettem egy napig még használtam,de egyre rosszabb lett a dolog,most meg már sehogy se megy!A bowdenfeszességet állítgattam,de sztem nem ott van a gond,mert ahogy erőltetném sebességbe,úgy mozdul a kocsi is full kinyomott kuplunggal.A hátramenet borzalmas darálás mellett kapcsolható,de a többi már csak leállított motorral.A rudazat nem lóg(nagyon),már amennyire a visszaolvasottak alapján meg tudom állapítani.Mi lehet a gond?Kezdjek el gyűjtögetni kuplunszettre,vagy van valami ötletetek?Nagyon kéne a kocsi,de max.a szerelőig tudok elmenni vele,ha kettesbe rakva indítom:'(.

Hát lehet hogy szakad el a kuplunbowden és azért nem emel ki, vagy tényleg a kuplungtárcsa-szerkezet adta meg magát. Ha valaki kuplungol normálisnak "tűnik" a váltó tetején a kar elmozdulása?

Elküldve

"Sajna" a bowden biztosan ok.,a kar mozgása is jó,semmi rendellenes hangot nem hallok.

Ha ablakos a váltód (94 év vagy régebbi) akkor ott is rá tudsz nézni a csere is egyszerűbb lesz. Látszik ott a szerkezet, és a kuplungtárcsa.

833929-20121231-8NH1Xp.jpg

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok !

Egy női tulajtól vettem át az autót,aki csak városban használta.

Az 1-es,2-es elég nehézkes.

Mit tegyek,hogy könnyebben tudjak váltani?

Köszönettel:

Ádám

Első lépésben a váltórudazat beállítását ellenőrizd, a Gyik-ban találsz róla leírást.

Elküldve

Első lépésben a váltórudazat beállítását ellenőrizd, a Gyik-ban találsz róla leírást.

Első lépésben a rudazat kotyogását ellenőrizze és ha szükséges szüntesse meg (stift, gumugyűrű csere) majd csak második lépésben állítsa be!

Elküldve

Na ez érdekelne, mik a vélemények?! ha valaki használ most szeretnék beszerezni.

Nemrég tettem bele short shiftert az enyémbe. Nekem bejött, bár az elején szokni kellett a rövidségét. Mire vagy kíváncsi?

Elküldve

Nemrég tettem bele short shiftert az enyémbe. Nekem bejött, bár az elején szokni kellett a rövidségét. Mire vagy kíváncsi?

Tartosságra lennék kiváncsi a gömbcsuklok meg az ilyen dolgok menyire hamar kopnak ki, meg a pontosságra pl nincs ilyen hogy 1-3-5 fokozatokat gyors váltásnál melé rakod? vagy annyival nem rövidebb?

Elküldve

Aki csinálta (neki pár éve bent van), azt mondta nem volt vele problémája eddig. A többiek sem panaszkodtak rá.

A váltóhossz 50% csökkent, és gyors váltásnál sem ment mellé nekem, szóval igen pontosan lehet váltani vele (ha jól van beállítva).

A hirtelen terhelésváltásoknál sem akadozik. És alig kell több erő a váltáshoz.

A calibrás barátom kipróbálta és most ő is akar egy ilyet. :icon1:

Elküldve

Sziasztok!

Ugyanolyan blokkos (X14NZ) Classic Caraván és 5ajtósnak ugyanolyan váltója van? Volt szerencsém vezetni egy egyező blokkos Caravánt, és teljesen más volt a menetdinamikája..

Elküldve

Tudom ,hogy az 5 sebességes manuális váltóból (nem tudom melyik fajta van nekem) nem lehet leereszteni az olajat, de utánatölteni és ellenőrizni a szintet igen. Melyiket és hol lehet megejteni ? Ha lehet mutassatok képet, nagy segítség lenne.

Elküldve

Tudom ,hogy az 5 sebességes manuális váltóból (nem tudom melyik fajta van nekem) nem lehet leereszteni az olajat, de utánatölteni és ellenőrizni a szintet igen. Melyiket és hol lehet megejteni ? Ha lehet mutassatok képet, nagy segítség lenne.

feltölteni a tetején a műanyag dugónál, szintet ellenőrizni a bal keréknél lehet, van egy csavar amit ki kell venni, és attól ha jól rémlik 2centire kell lennie az olajnak a lyuktól.

képet már raktak be róla többen is

Elküldve

feltölteni a tetején a műanyag dugónál, szintet ellenőrizni a bal keréknél lehet, van egy csavar amit ki kell venni, és attól ha jól rémlik 2centire kell lennie az olajnak a lyuktól.

képet már raktak be róla többen is

871339-20130122-qSItMi.jpg

871340-20130122-JGInM1.jpg

Elküldve

Sziasztok

Megint megpróbálom :D hátha valaki tudja :D van egy X18XE motorom és egy automata váltóm, nincs vele MÉG bajom, de ha cserélni kellene, akkor milyen kézi váltóra lehet és bonyolult-e ?

Elküldve

Sziasztok

Megint megpróbálom :D hátha valaki tudja :D van egy X18XE motorom és egy automata váltóm, nincs vele MÉG bajom, de ha cserélni kellene, akkor milyen kézi váltóra lehet és bonyolult-e ?

Pl. F18WR-t.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.