Lancelot Elküldve December30, 2012 Elküldve December30, 2012 Igen, tudom :). Motorolajcsere természetesen volt. Csak a váltóolajra még nem néztem rá. Holnap lesz egy kis szabadidőm, leellenőrzöm. Köszönöm! Igazából váltóolajra gondolt FPepe.....a váltó oldalán a féltengelynél van egy csavar ott lehet ellenőrizni....
bandee76 Elküldve December30, 2012 Elküldve December30, 2012 Sziasztok!Nekem olyan probléma jelentkezett,hogy egyik reggel nem tudtam sebességet kapcsolni járó motornál.Eddig is volt,hogy nehezebben vette az 1-2 fokozatot,de most izomból se ment.Miután beerőltettem egy napig még használtam,de egyre rosszabb lett a dolog,most meg már sehogy se megy!A bowdenfeszességet állítgattam,de sztem nem ott van a gond,mert ahogy erőltetném sebességbe,úgy mozdul a kocsi is full kinyomott kuplunggal.A hátramenet borzalmas darálás mellett kapcsolható,de a többi már csak leállított motorral.A rudazat nem lóg(nagyon),már amennyire a visszaolvasottak alapján meg tudom állapítani.Mi lehet a gond?Kezdjek el gyűjtögetni kuplunszettre,vagy van valami ötletetek?Nagyon kéne a kocsi,de max.a szerelőig tudok elmenni vele,ha kettesbe rakva indítom:'(.
zotya975 Elküldve December30, 2012 Elküldve December30, 2012 Sziasztok!Nekem olyan probléma jelentkezett,hogy egyik reggel nem tudtam sebességet kapcsolni járó motornál.Eddig is volt,hogy nehezebben vette az 1-2 fokozatot,de most izomból se ment.Miután beerőltettem egy napig még használtam,de egyre rosszabb lett a dolog,most meg már sehogy se megy!A bowdenfeszességet állítgattam,de sztem nem ott van a gond,mert ahogy erőltetném sebességbe,úgy mozdul a kocsi is full kinyomott kuplunggal.A hátramenet borzalmas darálás mellett kapcsolható,de a többi már csak leállított motorral.A rudazat nem lóg(nagyon),már amennyire a visszaolvasottak alapján meg tudom állapítani.Mi lehet a gond?Kezdjek el gyűjtögetni kuplunszettre,vagy van valami ötletetek?Nagyon kéne a kocsi,de max.a szerelőig tudok elmenni vele,ha kettesbe rakva indítom:'(. Hát lehet hogy szakad el a kuplunbowden és azért nem emel ki, vagy tényleg a kuplungtárcsa-szerkezet adta meg magát. Ha valaki kuplungol normálisnak "tűnik" a váltó tetején a kar elmozdulása?
bandee76 Elküldve December30, 2012 Elküldve December30, 2012 "Sajna" a bowden biztosan ok.,a kar mozgása is jó,semmi rendellenes hangot nem hallok.
zotya975 Elküldve December31, 2012 Elküldve December31, 2012 "Sajna" a bowden biztosan ok.,a kar mozgása is jó,semmi rendellenes hangot nem hallok. Ha ablakos a váltód (94 év vagy régebbi) akkor ott is rá tudsz nézni a csere is egyszerűbb lesz. Látszik ott a szerkezet, és a kuplungtárcsa.
Imike20 Elküldve Január8, 2013 Elküldve Január8, 2013 Sziasztok! Valaki használ rajtam kívül Short Shiftert?
megadave Elküldve Január8, 2013 Elküldve Január8, 2013 Sziasztok! Valaki használ rajtam kívül Short Shiftert? Van egy a polcon. Érdemes vele kínlódni?
Ádám F 1.6 16V Elküldve Január10, 2013 Elküldve Január10, 2013 Sziasztok ! Egy női tulajtól vettem át az autót,aki csak városban használta. Az 1-es,2-es elég nehézkes. Mit tegyek,hogy könnyebben tudjak váltani? Köszönettel: Ádám
FPepe Elküldve Január10, 2013 Elküldve Január10, 2013 Sziasztok ! Egy női tulajtól vettem át az autót,aki csak városban használta. Az 1-es,2-es elég nehézkes. Mit tegyek,hogy könnyebben tudjak váltani? Köszönettel: Ádám Első lépésben a váltórudazat beállítását ellenőrizd, a Gyik-ban találsz róla leírást.
Danek Elküldve Január10, 2013 Elküldve Január10, 2013 Van egy a polcon. Érdemes vele kínlódni? Na ez érdekelne, mik a vélemények?! ha valaki használ most szeretnék beszerezni.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január11, 2013 Elküldve Január11, 2013 Első lépésben a váltórudazat beállítását ellenőrizd, a Gyik-ban találsz róla leírást. Első lépésben a rudazat kotyogását ellenőrizze és ha szükséges szüntesse meg (stift, gumugyűrű csere) majd csak második lépésben állítsa be!
reddish Elküldve Január11, 2013 Elküldve Január11, 2013 Na ez érdekelne, mik a vélemények?! ha valaki használ most szeretnék beszerezni. Nemrég tettem bele short shiftert az enyémbe. Nekem bejött, bár az elején szokni kellett a rövidségét. Mire vagy kíváncsi?
Danek Elküldve Január11, 2013 Elküldve Január11, 2013 Nemrég tettem bele short shiftert az enyémbe. Nekem bejött, bár az elején szokni kellett a rövidségét. Mire vagy kíváncsi? Tartosságra lennék kiváncsi a gömbcsuklok meg az ilyen dolgok menyire hamar kopnak ki, meg a pontosságra pl nincs ilyen hogy 1-3-5 fokozatokat gyors váltásnál melé rakod? vagy annyival nem rövidebb?
reddish Elküldve Január11, 2013 Elküldve Január11, 2013 Aki csinálta (neki pár éve bent van), azt mondta nem volt vele problémája eddig. A többiek sem panaszkodtak rá. A váltóhossz 50% csökkent, és gyors váltásnál sem ment mellé nekem, szóval igen pontosan lehet váltani vele (ha jól van beállítva). A hirtelen terhelésváltásoknál sem akadozik. És alig kell több erő a váltáshoz. A calibrás barátom kipróbálta és most ő is akar egy ilyet. :icon1:
Marce Elküldve Január18, 2013 Elküldve Január18, 2013 Sziasztok! Ugyanolyan blokkos (X14NZ) Classic Caraván és 5ajtósnak ugyanolyan váltója van? Volt szerencsém vezetni egy egyező blokkos Caravánt, és teljesen más volt a menetdinamikája..
Tiu Elküldve Január18, 2013 Elküldve Január18, 2013 Van néhány variáció: :icon1: ;) http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html
Maxyy Elküldve Január21, 2013 Elküldve Január21, 2013 Tudom ,hogy az 5 sebességes manuális váltóból (nem tudom melyik fajta van nekem) nem lehet leereszteni az olajat, de utánatölteni és ellenőrizni a szintet igen. Melyiket és hol lehet megejteni ? Ha lehet mutassatok képet, nagy segítség lenne.
aholy Elküldve Január21, 2013 Elküldve Január21, 2013 Tudom ,hogy az 5 sebességes manuális váltóból (nem tudom melyik fajta van nekem) nem lehet leereszteni az olajat, de utánatölteni és ellenőrizni a szintet igen. Melyiket és hol lehet megejteni ? Ha lehet mutassatok képet, nagy segítség lenne. feltölteni a tetején a műanyag dugónál, szintet ellenőrizni a bal keréknél lehet, van egy csavar amit ki kell venni, és attól ha jól rémlik 2centire kell lennie az olajnak a lyuktól. képet már raktak be róla többen is
zotya975 Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 feltölteni a tetején a műanyag dugónál, szintet ellenőrizni a bal keréknél lehet, van egy csavar amit ki kell venni, és attól ha jól rémlik 2centire kell lennie az olajnak a lyuktól. képet már raktak be róla többen is
ZEEDD Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 Sziasztok Megint megpróbálom :D hátha valaki tudja :D van egy X18XE motorom és egy automata váltóm, nincs vele MÉG bajom, de ha cserélni kellene, akkor milyen kézi váltóra lehet és bonyolult-e ?
FPepe Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 Sziasztok Megint megpróbálom :D hátha valaki tudja :D van egy X18XE motorom és egy automata váltóm, nincs vele MÉG bajom, de ha cserélni kellene, akkor milyen kézi váltóra lehet és bonyolult-e ? Pl. F18WR-t.
zotya975 Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 Pl. F18WR-t. Bele van írva a forgalmiba hogy milyen váltó van a kocsin ha jól rémlik, nem? :icon1:
daykiller Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 Bele van írva a forgalmiba hogy milyen váltó van a kocsin ha jól rémlik, nem? :icon1: Így van. Egyébként az átépítés sem egyszerű.
csicsó Elküldve Január24, 2013 Elküldve Január24, 2013 Bele van írva a forgalmiba hogy milyen váltó van a kocsin ha jól rémlik, nem? :icon1: Annyi hogy manuális vagy automata(félautomata)
ZEEDD Elküldve Január24, 2013 Elküldve Január24, 2013 Így van. Egyébként az átépítés sem egyszerű. Szóval akkor bele sem érdemes kezdeni? :D
Recommended Posts