daykiller Elküldve Október5, 2012 Elküldve Október5, 2012 w 3.74 et adtak a bontobol ezt nem kéne felraknom mi? Ha felmegy, és W-s, tehát hosszú akkor miért ne? Jobb a hosszabb váltó, mert nem pörög szét a motor és még a fogyasztás is jobb vele legfőképp hosszú távon autópályán, főúton. NEm érzem hátrányát a W-s 3.74-es váltónak, csak a megfelelő sebességet kell kiválasztani és gyorsul ahogy kell. 4.18-as váltóval 3000-es fordulatnál mész 100-zal, míg 3.74-nél majdnem 130-cal. :)
opelowner Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 Ha felmegy, és W-s, tehát hosszú akkor miért ne? Jobb a hosszabb váltó, mert nem pörög szét a motor és még a fogyasztás is jobb vele legfőképp hosszú távon autópályán, főúton. NEm érzem hátrányát a W-s 3.74-es váltónak, csak a megfelelő sebességet kell kiválasztani és gyorsul ahogy kell. 4.18-as váltóval 3000-es fordulatnál mész 100-zal, míg 3.74-nél majdnem 130-cal. :) Elsőre vezess majd rövid váltós autót, utána majd meglátod, hogy sokkal jobb a rövid váltó. Én rövid váltósból ültem át hosszúba és undorítóan nem gyorsul jól... A hosszabb váltó maximum hosszútávon jó... Egyébként egy C355 váltó 100nál kb 2500at pörög ami nagyon nem sok. Bár igazából mindenkinek az a jó ami neki van általában ugye-ugye. Szóval ha normálisan szeretne gyorsulni akkor nem raknék fel W-s váltót. Viszont ha fogyasztás a szempont és nem érdekes a gyorsulás akkor jó a Wide ratio. Ha annyira jó lenne a hosszú váltó, akkor a GT GSI és a sport változatokat is avval szerelnék, nem véletlen rövid váltósak és úgy rémlik a srácnak számítana a gyorsulás mert városban használná.
daykiller Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 Elsőre vezess majd rövid váltós autót, utána majd meglátod, hogy sokkal jobb a rövid váltó. Én rövid váltósból ültem át hosszúba és undorítóan nem gyorsul jól... A hosszabb váltó maximum hosszútávon jó... Egyébként egy C355 váltó 100nál kb 2500at pörög ami nagyon nem sok. Bár igazából mindenkinek az a jó ami neki van általában ugye-ugye. Szóval ha normálisan szeretne gyorsulni akkor nem raknék fel W-s váltót. Viszont ha fogyasztás a szempont és nem érdekes a gyorsulás akkor jó a Wide ratio. Ha annyira jó lenne a hosszú váltó, akkor a GT GSI és a sport változatokat is avval szerelnék, nem véletlen rövid váltósak és úgy rémlik a srácnak számítana a gyorsulás mert városban használná. Vezetettem és köszönöm, nem kérek belőle.
petiii Elküldve Október23, 2012 Elküldve Október23, 2012 Hello! megtudná mondani nekem valaki az F13 váltó bemenő tengely (nyelestengely) szimmering méretét. eléggé olajos a váltó teteje igy muszáj cserélnem. köszi
FPepe Elküldve Október23, 2012 Elküldve Október23, 2012 Hello! megtudná mondani nekem valaki az F13 váltó bemenő tengely (nyelestengely) szimmering méretét. eléggé olajos a váltó teteje igy muszáj cserélnem. köszi Ha jól gondolom, akkor 21x32x9mm. Erre gondolsz, ami a képen a 3-as számú? http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/7/341/2401/24494,24492/
petiii Elküldve Október23, 2012 Elküldve Október23, 2012 Ha jól gondolom, akkor 21x32x9mm. Erre gondolsz, ami a képen a 3-as számú? http://ecat24.com/op...01/24494,24492/ Nem hiszem hogy az lenne.. én pontosan erre a tengelyre gondoltam http://kepfeltoltes.hu/view/121023/F13_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
FPepe Elküldve Október23, 2012 Elküldve Október23, 2012 Nem hiszem hogy az lenne.. én pontosan erre a tengelyre gondoltam http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Jaa, az nem nyelestengely, egyébként 13x26x7mm-es ;)
petiii Elküldve Október23, 2012 Elküldve Október23, 2012 Jaa, az nem nyelestengely, egyébként 13x26x7mm-es ;) Köszi szépen. és bocs hogy nyelestengelyt irtam :D
Szivacs Elküldve Október31, 2012 Elküldve Október31, 2012 Sziasztok Fórumozók! Új vagyok még itt és szeretnék egy kis segítséget kérni (ha volt téma korábban, akkor bocsánat, átsiklottam felette) Adott egy C14NZ motor F13W418-as váltóval, ami a nyáron elkezdett tönkremenni. Pontosan azt csinálja, hogy 5.-be felváltok, kuplung felenged (eddig semmi hiba), aztán amint gázt adnék, recsegve kidobja a fokozatot. Többször próbáltam a GYIK-ban leírt beállítást és a rudazatban is ki lettek cserélve a műanyagbetétek (a kis műanyag összekötő rudacska nem)és még mindig semmi változás. Ekkor döntöttem a váltócsere mellett, ami a mai napon meg is történt, csakhogy a szerelő azzal hívott fel telefonon, hogy az másik váltó, amit vittem neki, teljesen ugyanazokat a tüneteket produkálja. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond? Előre is köszönöm. Üdv: Szivacs
zotya975 Elküldve November1, 2012 Elküldve November1, 2012 Sziasztok Fórumozók! Új vagyok még itt és szeretnék egy kis segítséget kérni (ha volt téma korábban, akkor bocsánat, átsiklottam felette) Adott egy C14NZ motor F13W418-as váltóval, ami a nyáron elkezdett tönkremenni. Pontosan azt csinálja, hogy 5.-be felváltok, kuplung felenged (eddig semmi hiba), aztán amint gázt adnék, recsegve kidobja a fokozatot. Többször próbáltam a GYIK-ban leírt beállítást és a rudazatban is ki lettek cserélve a műanyagbetétek (a kis műanyag összekötő rudacska nem)és még mindig semmi változás. Ekkor döntöttem a váltócsere mellett, ami a mai napon meg is történt, csakhogy a szerelő azzal hívott fel telefonon, hogy az másik váltó, amit vittem neki, teljesen ugyanazokat a tüneteket produkálja. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond? Előre is köszönöm. Üdv: Szivacs Általában a váltó csak "oldalirányban " szokott elmászkálni, a váltürudazat beálítással is ezt lehet korrigálni. Azt a bilincset amit a dupla hosszabbítós krovával kell lazítani-szorítani meg kellene próbálni hosszírányban arrébb tolni a rúdon..Emlékeim szerint a rúd 5-nél hátrafele mozdul, hátrafele kéne tolni a bilincset is mondjuk 3 milit...ha széthullik a váltó nem én mondtam, de én ezt próbálnám meg először.... :D
wzsolt_1.6_16V Elküldve November1, 2012 Elküldve November1, 2012 Sziasztok Fórumozók! Új vagyok még itt és szeretnék egy kis segítséget kérni (ha volt téma korábban, akkor bocsánat, átsiklottam felette) Adott egy C14NZ motor F13W418-as váltóval, ami a nyáron elkezdett tönkremenni. Pontosan azt csinálja, hogy 5.-be felváltok, kuplung felenged (eddig semmi hiba), aztán amint gázt adnék, recsegve kidobja a fokozatot. Többször próbáltam a GYIK-ban leírt beállítást és a rudazatban is ki lettek cserélve a műanyagbetétek (a kis műanyag összekötő rudacska nem)és még mindig semmi változás. Ekkor döntöttem a váltócsere mellett, ami a mai napon meg is történt, csakhogy a szerelő azzal hívott fel telefonon, hogy az másik váltó, amit vittem neki, teljesen ugyanazokat a tüneteket produkálja. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond? Előre is köszönöm. Üdv: Szivacs Ha a váltón kívül keressük a hibát esetleg váltó rudazat beállítás, kotyogások megszüntetése. Azután lehet még a motortartó bakok hibájából fakadó túl nagy mozgás...
Danek Elküldve November9, 2012 Elküldve November9, 2012 Hali. S.O.S kérdésem lenne, olyanhoz aki jobban vágja a váltokat. :D 1.6os hengerenkntibefecsis aszem c16se a hengerenkéntibefecsis 8 szelepes. milyen válto van gyárilag?! f13 vagy f15 ugye? az a váltó semmiképensem jo egy c20ne-re? Holnap jön megnézni valaki a motorom, és nem szeretném áttbaszni és egy 1.6os helyére szeretné betenni, én c14se helyére tettem fogalmam sincs milyen váltom volt gyári... és emlékszem a nyelestengely túl vékonyvolt. gondolom az 1.6oson is ugyan akkora a nyelestengely?! tudom hogy most f16al használom. nem akarom áttvágni szerencsétlen embert inkább elküldöm ö most abban a hitben van hogy kiveszi beteszi mosolyog megy :D...
FPepe Elküldve November10, 2012 Elküldve November10, 2012 Hali. S.O.S kérdésem lenne, olyanhoz aki jobban vágja a váltokat. :D 1.6os hengerenkntibefecsis aszem c16se a hengerenkéntibefecsis 8 szelepes. milyen válto van gyárilag?! f13 vagy f15 ugye? az a váltó semmiképensem jo egy c20ne-re? Holnap jön megnézni valaki a motorom, és nem szeretném áttbaszni és egy 1.6os helyére szeretné betenni, én c14se helyére tettem fogalmam sincs milyen váltom volt gyári... és emlékszem a nyelestengely túl vékonyvolt. gondolom az 1.6oson is ugyan akkora a nyelestengely?! tudom hogy most f16al használom. nem akarom áttvágni szerencsétlen embert inkább elküldöm ö most abban a hitben van hogy kiveszi beteszi mosolyog megy :D... Sztem a nagyblokkra nem lesz 1 az 1ben jó, arra F18WR való gyárilg, de majd hozzáértőbbek megerősítik vagy cáfolják.
Danek Elküldve November11, 2012 Elküldve November11, 2012 Sztem a nagyblokkra nem lesz 1 az 1ben jó, arra F18WR való gyárilg, de majd hozzáértőbbek megerősítik vagy cáfolják. ja közben ugynézki megveszi a cucot, le foglalozta, már kivan szedve.azt mondta majd szenved vele. ám legyen :D nekem egyébként gyárilag f16van rajta. de közben utána nézegettem ennek annak és igazából jo hogy a váltó nem bírja el. de ugye a nyelestengely ami gond lehet és a saját kuplungjával jónak kéne lenie?! na mind egy majd ő kitalálja én elmondtam neki mi merre medig aztán ennyi :D. de köszönöm a választ.
donpepe Elküldve November21, 2012 Elküldve November21, 2012 hallo! Váltókulissza milyen árban megy? Gyanusan csere érett az enyém. Egyes, kettest néha nehez, vagy egyáltalán nem veszi. Tobbi megy mint a kés a vajban, sőt az egyes,kettes is olykor. Sebbességet nem dobja ki, váltó nem recseg, ropog. Valaki járt már így, mit tanácsoltok?
EDani Elküldve November21, 2012 Elküldve November21, 2012 hallo! Váltókulissza milyen árban megy? Gyanusan csere érett az enyém. Egyes, kettest néha nehez, vagy egyáltalán nem veszi. Tobbi megy mint a kés a vajban, sőt az egyes,kettes is olykor. Sebbességet nem dobja ki, váltó nem recseg, ropog. Valaki járt már így, mit tanácsoltok? váltóbeállítás és/vagy felújító készlet müller autó honlapján megnézheted az árakat.... utána lehet nem is találod olyan rossznak a váltód :icon1:
Szivacs Elküldve November23, 2012 Elküldve November23, 2012 hallo! Váltókulissza milyen árban megy? Gyanusan csere érett az enyém. Egyes, kettest néha nehez, vagy egyáltalán nem veszi. Tobbi megy mint a kés a vajban, sőt az egyes,kettes is olykor. Sebbességet nem dobja ki, váltó nem recseg, ropog. Valaki járt már így, mit tanácsoltok? Hali! Váltókulissza 5000 Ft körül mozog a bontóban, de egyetértek az előttem szólóval, kb. annyi a felújítókészlet is, és azzal jobb lesz, mint új korában. Emellett érdemes a stiftet is cserélni és esetleg az utastérben a kicserélni, ill. kihézagolni a gumikarikát. Nekem bejött, és azóta nagyon szépen lehet váltani a fokozatokat. (kivéve az 5.-et, de annak más baja van, álló helyzetben nagyon klappul veszi azt is :) )
Szivacs Elküldve November23, 2012 Elküldve November23, 2012 Sziasztok! Múltkor elfelejtettem megköszönni, hogy ilyen gyorsan reagáltatok a felvetett problémámra, így utólag is: köszönöm szépen mindenkinek. Azóta annyit mozdult a dolog, hogy kiderült, nem a rudazat a hibás. A kiszerelt váltón elkezdtem kíváncsiskodni, és az 5. sebesség fedelét levéve tapasztaltam, hogy a fokozatot bekapcsolva a kapcsolóhüvely nem igazán marad meg a helyén, hanem a tengelyirányban kotyog. Úgy gondolom (laikus), ez nem jó így. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek orvosolható ez házilag, vagy vitessem specialistához, esetleg kerítsek egy másik váltót? Illetve ilyen tippet is hallottam, hogy esetleg a kuplung, bár ezt elég nehezen hiszem. Valakinek volt már hasonló? Előre is köszönöm a tippeket. Üdv: Szivacs
donpepe Elküldve November23, 2012 Elküldve November23, 2012 Komolyan mondom az autómnak lelke van! ahogy leírtam a problémámat a váltó probléma hipp-hopp megszünt.... Most egyenlőre boldogság van :D és nem nyulunk a váltóhoz!
ZEEDD Elküldve December5, 2012 Elküldve December5, 2012 Sziasztok Adott egy X18XE motor automata váltóval a típusát meg nem mondom annyit tudok hogy overdrive-os, még semmi baja nincs, de ha esetleg lenne milyen kézi váltót lehetne felrakni, hatalmas ráfordítás átalakítani ? jobban járok ha ezt karbantartom jobban :)
Lancelot Elküldve December29, 2012 Elküldve December29, 2012 Sziasztok! Nem tudom, volt-e már valakinek ilyen problémája: az autó váltójából zúgó hang jön ki menet közben, minden fokozatban. Olyasmi, mint mikor tolatsz. De itt mindig ilyen hangja van. Ha pedig kinyomom a kuplungot, nagyon durván elkezd sírni és harácsolni :S. Ötlet? Ja, az autó X16XEL motoros, de a váltó típusát sajnos nem tudom. Köszönöm!
daykiller Elküldve December29, 2012 Elküldve December29, 2012 Sziasztok! Nem tudom, volt-e már valakinek ilyen problémája: az autó váltójából zúgó hang jön ki menet közben, minden fokozatban. Olyasmi, mint mikor tolatsz. De itt mindig ilyen hangja van. Ha pedig kinyomom a kuplungot, nagyon durván elkezd sírni és harácsolni :S. Ötlet? Ja, az autó X16XEL motoros, de a váltó típusát sajnos nem tudom. Köszönöm! Nagyon gyanús, hogy a kinyomócsapágy haldoklik, ha akkor visít, mikor benyomod a kuplungpedált. Illetve a differenciálműnek is van egy hangja, ami hasonlít a tolatáshoz, csak jóval halkabb, de az természetes.
FPepe Elküldve December29, 2012 Elküldve December29, 2012 Sziasztok! Nem tudom, volt-e már valakinek ilyen problémája: az autó váltójából zúgó hang jön ki menet közben, minden fokozatban. Olyasmi, mint mikor tolatsz. De itt mindig ilyen hangja van. Ha pedig kinyomom a kuplungot, nagyon durván elkezd sírni és harácsolni :S. Ötlet? Ja, az autó X16XEL motoros, de a váltó típusát sajnos nem tudom. Köszönöm! Hülye kérdés: van benne olaj?
Lancelot Elküldve December29, 2012 Elküldve December29, 2012 Annó 1.1-es Trabimban is ilyen hangja volt a kinyomócsapágynak, csak nem ennyire hangosan, szóval sanszos. Amúgy olaj van benne, bár nem tudom, hogy milyen, mert 1 hónapja van nálam az autó, és azt még nem cseréltem.
zotya975 Elküldve December30, 2012 Elküldve December30, 2012 Annó 1.1-es Trabimban is ilyen hangja volt a kinyomócsapágynak, csak nem ennyire hangosan, szóval sanszos. Amúgy olaj van benne, bár nem tudom, hogy milyen, mert 1 hónapja van nálam az autó, és azt még nem cseréltem. Igazából váltóolajra gondolt FPepe.....a váltó oldalán a féltengelynél van egy csavar ott lehet ellenőrizni....
Recommended Posts