daykiller Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Sziasztok. A kérdésem a következő lenne. Van egy C20Ne motorom, viszont nagyon hosszú váltó van rajta ami eléggé fusztráló. 40esben 70nél 1500 a fordulat.... Városban 5be szinte lehetetlen váltani.. 100nál 5ösben 2000 a fordulat... Sajnos ez így nekem nem lesz jó mert nem hosszútávon használom az autót. Vettem egy váltót F16 W394 ami a verdában van azt még nem néztem meg de van egy sejtésem, hogy az valami W355.. Azt mondta a srác akitől vettem, hogy neki 100nál 3000ret pörgött tehát akkor ez már rövidebb utána néztem az interneten és tényleg hasonló adatokat írnak. Szerintetek ha ezt beraknám a helyére akkor jobban járnék? Vagy vigyem vissza mert visszaveszi és keressek CR váltót? Viszont annál meg attól félek, hogy túl szétpörögné magát.. A lényeg az lenne, hogy betudjak váltani városban 5ösbe 50nél... Valakinek van tapasztalat W394el? Vagy ha gyorsulás lenne a szempont akkor keressek CR váltót? Igazából valami köztes megoldásnak örülnék a legjobban mert az sem jó ha túl rövid meg az sem ha ennyire hosszú. 1-2x szeretném gyorsulásra is használni szoktunk haverokkal versenyezgetni, de egyébként meg normális használatra lenne. Viszont a túl rövid váltó sem túl okos döntés. Köszönöm örülnék ha valaki tudna tanácsot adni. First world problem. És? Akkor mivan? Nemaz a lényeg, hogy minél nagyobb sebességi fokozatban legyen a váltó, hanem a motor ne kínlódjon. Haveromat ezért b?sztam már le a lábáról, mert állandóan ötödikben ment városban a kocsimmal. Mondtam neki, hogy ez nem dízel, úgyhogy városban felejtsd el az ötödiket. Semmivel sem spórolsz többet, csak jobban kínzod a motort. Enyémben F15 WR3.74 van, 120kmh-nál van majdnem 3000 fordulat, ötödikben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 First world problem. És? Akkor mivan? Nemaz a lényeg, hogy minél nagyobb sebességi fokozatban legyen a váltó, hanem a motor ne kínlódjon. Haveromat ezért b?sztam már le a lábáról, mert állandóan ötödikben ment városban a kocsimmal. Mondtam neki, hogy ez nem dízel, úgyhogy városban felejtsd el az ötödiket. Semmivel sem spórolsz többet, csak jobban kínzod a motort. Enyémben F15 WR3.74 van, 120kmh-nál van majdnem 3000 fordulat, ötödikben. 4esben akart lenni. Sajnos engem ettől még zavar :) ráadásul a gyorsulás is elég harmat ennek a motornak ennél sokkal jobban kell gyorsulnia csak utólag gondolom rárakott valami nagypapás állat egy ilyen hosszú váltót. Nem spórolás 5ikben szeretek menni ennyi, megszoktam már elég régóta így vezetek. Igazából nem vezetési tanácsot kértem. Hanem a váltókkal kapcsolatban akinek van tapasztalata. Egyébként meg 2 ezer körül nem értem miért kínlódna a motor. :) Majdnem ott kezdi leadni a teljes nyomatékot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 4esben akart lenni. Sajnos engem ettől még zavar :) ráadásul a gyorsulás is elég harmat ennek a motornak ennél sokkal jobban kell gyorsulnia csak utólag gondolom rárakott valami nagypapás állat egy ilyen hosszú váltót. Nem spórolás 5ikben szeretek menni ennyi, megszoktam már elég régóta így vezetek. Igazából nem vezetési tanácsot kértem. Hanem a váltókkal kapcsolatban akinek van tapasztalata. Egyébként meg 2 ezer körül nem értem miért kínlódna a motor. :) Majdnem ott kezdi leadni a teljes nyomatékot. 2 ezernél még messze a max.nyomaték,a TD-k nek van e körűl Nézd meg előszőr milyen váltó is van a kocsidba,ha annyira 50km/h val akarsz menni 5.-ben(miért jó?) akkor tegyél bele rövidebbet,de általában ezek az áttételek össze vannak hangolva a motor karakterisztikájával tehát bármilyen más áttételű váltóval másként fog viselkedni az autó Gondolom a 2.0 benzines motorban alapban is egy hosszú áttétel lehet,talán csak a TD-nek lehet hosszabb az áttétele Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 2 ezernél még messze a max.nyomaték,a TD-k nek van e körűl Nézd meg előszőr milyen váltó is van a kocsidba,ha annyira 50km/h val akarsz menni 5.-ben(miért jó?) akkor tegyél bele rövidebbet,de általában ezek az áttételek össze vannak hangolva a motor karakterisztikájával tehát bármilyen más áttételű váltóval másként fog viselkedni az autó Gondolom a 2.0 benzines motorban alapban is egy hosszú áttétel lehet,talán csak a TD-nek lehet hosszabb az áttétele 2.0i C20NE 1998 OHC hengerenkénti injektor 115/5200 170/2600 GSi 2600as fordulatnál adja le a 170NM-ert :) azért az nem messze van. Igen azt szeretném, hogy másképp viselkedjen mert most undorítóan használhatatlanul öreg uras. Ha lesz időm megnézem csak ültetve van a gép így meg nehezebb emelgetni de majd lemosom a váltó oldalát és ott lesz a szám de már most biztos vagyok benne, hogy W355 tehát kb a leghosszabb váltó van benne. Viszont attól félek ha belepattintok egy C355öt akkor meg elmegyek vidékre azt szana szét pörgi magát és az sem jó. Ezért gondoltam, hogy a W394es megoldás lehet a köztes döntés talán. Egyenlőre én csak találgatok ezért szeretném kikérni olyan ember véleményét akinek van ezzel a cserélgetéssel tapasztalata. Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 2.0i C20NE 1998 OHC hengerenkénti injektor 115/5200 170/2600 GSi 2600as fordulatnál adja le a 170NM-ert :) azért az nem messze van. Igen azt szeretném, hogy másképp viselkedjen mert most undorítóan használhatatlanul öreg uras. Ha lesz időm megnézem csak ültetve van a gép így meg nehezebb emelgetni de majd lemosom a váltó oldalát és ott lesz a szám de már most biztos vagyok benne, hogy W355 tehát kb a leghosszabb váltó van benne. Viszont attól félek ha belepattintok egy C355öt akkor meg elmegyek vidékre azt szana szét pörgi magát és az sem jó. Ezért gondoltam, hogy a W394es megoldás lehet a köztes döntés talán. Egyenlőre én csak találgatok ezért szeretném kikérni olyan ember véleményét akinek van ezzel a cserélgetéssel tapasztalata. Köszönöm Így öreguras is marad. A benzinest pörgetni kell. Hiába nyomatékosabb a 2.0 8v, akkor is kell neki a pörgés, de így, hogy ötödikben majdnem alapjáraton pöfög... de azért remélem nem gyorsítasz ötödikben. :P Ültem már C20NE motoros astrában és eléggé tud haladni ha akar és a gazdája nem hagyja ellustulni, hogy finoman fogalmazzak. :D Én a helyedben felhúznék egy autópályára és megküldeném a motort, kocsit, ki kormolnám, ahogy a dízelesek mondják. :D Egy horvátországi út során hazaérve éreztem, hogy jobb lett a motor. Szóval mielőtt a váltókkal bajlódnál, meg kéne próbálni az öreguras motort életre kelteni, mert egy benzines is el tud lustulni. Enyémben is baromi hosszú váltó van (harmadikban 130 felett van a vége tiltáson), mégsem érzem hátrányát legtöbb esetben. Fogyasztás szempontjából meg nagyon is jó. A 3.94 jó választás, bár 3.74-es végáttételűt raknék bele ha mégis váltócsere lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rpetya Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 A képen a 23-24-es az? Azt írják, az valami "Distance Control Indicator"-ra csatlakozik. Ha Neked nincs ilyened, egy darabos verzió is van, amint a képen láthatod. Azaz, köszönöm! Közben jobban megnéztük azt a jeladót, és annak a belső része van kikopva (amihez a bovden csatlakozik), így nem viszi át a hajtást. Okozhat problémát, ha kihagyom belőle a jeladót? köszönöm Péter Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Így öreguras is marad. A benzinest pörgetni kell. Hiába nyomatékosabb a 2.0 8v, akkor is kell neki a pörgés, de így, hogy ötödikben majdnem alapjáraton pöfög... de azért remélem nem gyorsítasz ötödikben. :P Ültem már C20NE motoros astrában és eléggé tud haladni ha akar és a gazdája nem hagyja ellustulni, hogy finoman fogalmazzak. :D Én a helyedben felhúznék egy autópályára és megküldeném a motort, kocsit, ki kormolnám, ahogy a dízelesek mondják. :D Egy horvátországi út során hazaérve éreztem, hogy jobb lett a motor. Szóval mielőtt a váltókkal bajlódnál, meg kéne próbálni az öreguras motort életre kelteni, mert egy benzines is el tud lustulni. Enyémben is baromi hosszú váltó van (harmadikban 130 felett van a vége tiltáson), mégsem érzem hátrányát legtöbb esetben. Fogyasztás szempontjából meg nagyon is jó. A 3.94 jó választás, bár 3.74-es végáttételűt raknék bele ha mégis váltócsere lesz. Tuti váltó csere lesz 3.94es rövidebb : ) ja és nem öregurasan fogom vezetni hanem kifogom taposni a belét időnként ezért kéne kicsit pörgösebb váltó viszont tudjon lazább üzemmódot is. Valami ilyesmi lenne a szempont ha kell lehessen taposni keményen, viszont lehessen lightosan is használni. Így se rossz de nem az igazi : ) Tehát nem arra lenne szükségem, hogy beletegyek 1 rövid váltót és szétpörgessem mint 1 hülye gyerek azt 5ikben letiltson 190ennél :D. Csak valami arany közép utat keresek kb. A váltót meg sajna így is úgy is cserélni kell ugyanis 2ikban motorféknél nagyon hangos. Van egy tippem, hogy a váltó kuka haveromnak is ez volt aztán behangosodott és azóta már még rosszabb. Tehát egyszerre szeretnék 1 csapásra 2 legyet ütni :) Egyébként az F15 és a F16 teljesen más váltó. Az F15 kisblokkos váltó kicsi csukló féltengely. Az F16 meg már nagy blokk. Szóval a 2őt nem nagyon lehet összehasonlítani. 2ikban kb 110nél szabályoz :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Tuti váltó csere lesz 3.94es rövidebb : ) ja és nem öregurasan fogom vezetni hanem kifogom taposni a belét időnként ezért kéne kicsit pörgösebb váltó viszont tudjon lazább üzemmódot is. Valami ilyesmi lenne a szempont ha kell lehessen taposni keményen, viszont lehessen lightosan is használni. Így se rossz de nem az igazi : ) Tehát nem arra lenne szükségem, hogy beletegyek 1 rövid váltót és szétpörgessem mint 1 hülye gyerek azt 5ikben letiltson 190ennél :D. Csak valami arany közép utat keresek kb. A váltót meg sajna így is úgy is cserélni kell ugyanis 2ikban motorféknél nagyon hangos. Van egy tippem, hogy a váltó kuka haveromnak is ez volt aztán behangosodott és azóta már még rosszabb. Tehát egyszerre szeretnék 1 csapásra 2 legyet ütni :) Egyébként az F15 és a F16 teljesen más váltó. Az F15 kisblokkos váltó kicsi csukló féltengely. Az F16 meg már nagy blokk. Szóval a 2őt nem nagyon lehet összehasonlítani. 2ikban kb 110nél szabályoz :D Tudom. :) Az F13 és 15 kisblokk, F16,17 és 20 már nagy. F17-et keress szerintem. A 3.94 csak a végáttételt jelzi. :) Az, hogy hosszú vagy rövid váltó, azt a W vagy a C betű jelzi, de ezt te is tudod. Én 3,74-est keresnék a helyedben: eleve erős a motor és azért van kellő végsebesség is, így nagy tempónál sem fog szétforogni a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Azaz, köszönöm! Közben jobban megnéztük azt a jeladót, és annak a belső része van kikopva (amihez a bovden csatlakozik), így nem viszi át a hajtást. Okozhat problémát, ha kihagyom belőle a jeladót? köszönöm Péter Elméletileg az a jeladó valami tachográf szerű dolognak adná a jelet, szóval ha nem használsz ilyesmit, kihagyhatod. Ez esetben 12 68 332 (90510867) számú spirált kell beszerezned hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rpetya Elküldve Szeptember22, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2012 Elméletileg az a jeladó valami tachográf szerű dolognak adná a jelet, szóval ha nem használsz ilyesmit, kihagyhatod. Ez esetben 12 68 332 (90510867) számú spirált kell beszerezned hozzá. Ok, köszi a segítséget. Amennyire én tudom az izzítóelektronikának ad jelet eredetileg. üdv Péter Link to comment Megosztás: More sharing options...
szitya87 Elküldve Október3, 2012 Megoszt Elküldve Október3, 2012 Sziasztok!Olyan kérdésem lenne hogy létezik e olyan hogy nincsen a váltónak a kódszámai ott ahol kéne lenniük (http://www.opel-info...iebe/f13_5.html ) mert nem találom.Sajnos rendeltem egy f13as váltót ami nem olyan mint az ami az enyémben van(az enyémben nincsen alul müanyag burkolat ott ahol be lehet nézni a kuplunghoz és hát így a csavaroknál se stimmelnek).Vissza kell küldenem cserére de nem tom milyet kérjek.Az autómban x14xe ecoteches motor van.Válaszotokat előre köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve Október3, 2012 Megoszt Elküldve Október3, 2012 Sziasztok!Olyan kérdésem lenne hogy létezik e olyan hogy nincsen a váltónak a kódszámai ott ahol kéne lenniük (http://www.opel-info...iebe/f13_5.html ) mert nem találom.Sajnos rendeltem egy f13as váltót ami nem olyan mint az ami az enyémben van(az enyémben nincsen alul müanyag burkolat ott ahol be lehet nézni a kuplunghoz és hát így a csavaroknál se stimmelnek).Vissza kell küldenem cserére de nem tom milyet kérjek.Az autómban x14xe ecoteches motor van.Válaszotokat előre köszönöm. Szia! Gyárilag F13 C374-nek kéne lenni az autódban. A csavarok nem stimmelnek az érdekes, F13 és F15 szerintem simán beszerelhető. Nekem van egy F15 rövid váltóm ha érdekel szólj, Egyébként nem automata véletlen a gép? Talán akkor lehet eltérő. A számok a válton mindig ott vannak ugyanis gyárilag beleütik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szitya87 Elküldve Október3, 2012 Megoszt Elküldve Október3, 2012 Szia! Gyárilag F13 C374-nek kéne lenni az autódban. A csavarok nem stimmelnek az érdekes, F13 és F15 szerintem simán beszerelhető. Nekem van egy F15 rövid váltóm ha érdekel szólj, Egyébként nem automata véletlen a gép? Talán akkor lehet eltérő. A számok a válton mindig ott vannak ugyanis gyárilag beleütik. Nem automata .De linkelek be képet azt megnézheted a különbséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október3, 2012 Megoszt Elküldve Október3, 2012 Nem automata .De linkelek be képet azt megnézheted a különbséget. Biztos hogy nincs lent a bal féltengely kihajtás mellett a beleütött számsor? Nekem is dörzsiznem kellett erősen, mire előkerültek. Így néz ki a valóságban (F15 W 3.74-es váltó): Link to comment Megosztás: More sharing options...
szitya87 Elküldve Október3, 2012 Megoszt Elküldve Október3, 2012 http://keptarhely.eu...3v00avwfct.jpeg Ezt a fajtát kaptam a bontóban ez f13 rá van írva a tetejére de ezen sincs az oldalán kód. http://keptarhely.eu...3v00akfz0m.jpeg És ez van nekem.Ezen sincsen kód sőt a tetején egyáltalán nincsen semmi. Az alsó részét figyeld. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szitya87 Elküldve Október3, 2012 Megoszt Elküldve Október3, 2012 Biztos hogy nincs lent a bal féltengely kihajtás mellett a beleütött számsor? Nekem is dörzsiznem kellett erősen, mire előkerültek. Így néz ki a valóságban (F15 W 3.74-es váltó): Wd 40el lemostam de nem látszik semmi.Holnap átdörzsölöm kefével hátha.De nem tartom valószínűnek hogy találok is valamit Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október3, 2012 Megoszt Elküldve Október3, 2012 http://keptarhely.eu...3v00avwfct.jpeg Ezt a fajtát kaptam a bontóban ez f13 rá van írva a tetejére de ezen sincs az oldalán kód. http://keptarhely.eu...3v00akfz0m.jpeg És ez van nekem.Ezen sincsen kód sőt a tetején egyáltalán nincsen semmi. Az alsó részét figyeld. Wd 40el lemostam de nem látszik semmi.Holnap átdörzsölöm kefével hátha.De nem tartom valószínűnek hogy találok is valamit Tényleg már a felfogatása alul a váltónak. Érdekes. Ezek szerint az "ablakos" és a nem ablakos váltók nem csere szavatosak? Jó erősen kell dörzsölni dörzskefével, mire látszódni fog. Alul kell lennie mindenképp egy számsornak, de pl felül nekem sincs jelzés, hogy F13 vagy F15. Az alsó sorból tudni, mivel nekem is már ablakmentes váltóm van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve Október3, 2012 Megoszt Elküldve Október3, 2012 Wd 40el lemostam de nem látszik semmi.Holnap átdörzsölöm kefével hátha.De nem tartom valószínűnek hogy találok is valamit Brigéció vagy valami alkoholos cuccal jobban jársz kb hajszál vékonyan van beleütve de biztosan rajta van. Nekem f15ös váltóm van azon van kukucskáló. Szerintem itt is ez lesz a szitu, viszont attól hogy alul más a lyukak nem esnek ugyan oda? Mert szerintem akkor felrakható. Fel kellene próbálni lehet máshol lesz a felfogatás de jó lesz.. Megnéztem szerintem tuti felmegy csak a kukucskáló miatt más. A másik felére is jön valami takaró lemez alulra ha jól emlékszem azért néz ki másképp de hát kit érdekel takarja ott a lemez. Nem emlékszek most legutoljára nagy blokkon cseréltem váltót ott 2 kukucskáló van. De alul nem szokás össze csavarozni a blokkot és a váltót. Kicseréltem rövidre a váltómat F16 C372 kíváncsi leszek milyen lesz. Holnap szeretném feltölteni olajjal, valaki tudna linkelni 1 képet hol a szintellenőrző csavarról ahol értelmesen látszik? A csavar aljáig kell tölteni vagy 2cm alatta a friss olajat? azt már tudom, hogy 1.9L kell bele... Sajnos csak most volt időm, így nem tudtam leszedni a váltó teknőt és új tömítés + paszta, viszont a verda alatt se tudom már majd mert középen megy 1 merevítő a kocsi alján és majdnem hozzá ér az aljához.... így maradt ez a verzió mert a váltó már a helyén. köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október4, 2012 Megoszt Elküldve Október4, 2012 Brigéció vagy valami alkoholos cuccal jobban jársz kb hajszál vékonyan van beleütve de biztosan rajta van. Nekem f15ös váltóm van azon van kukucskáló. Szerintem itt is ez lesz a szitu, viszont attól hogy alul más a lyukak nem esnek ugyan oda? Mert szerintem akkor felrakható. Fel kellene próbálni lehet máshol lesz a felfogatás de jó lesz.. Megnéztem szerintem tuti felmegy csak a kukucskáló miatt más. A másik felére is jön valami takaró lemez alulra ha jól emlékszem azért néz ki másképp de hát kit érdekel takarja ott a lemez. Nem emlékszek most legutoljára nagy blokkon cseréltem váltót ott 2 kukucskáló van. De alul nem szokás össze csavarozni a blokkot és a váltót. Kicseréltem rövidre a váltómat F16 C372 kíváncsi leszek milyen lesz. Holnap szeretném feltölteni olajjal, valaki tudna linkelni 1 képet hol a szintellenőrző csavarról ahol értelmesen látszik? A csavar aljáig kell tölteni vagy 2cm alatta a friss olajat? azt már tudom, hogy 1.9L kell bele... Sajnos csak most volt időm, így nem tudtam leszedni a váltó teknőt és új tömítés + paszta, viszont a verda alatt se tudom már majd mert középen megy 1 merevítő a kocsi alján és majdnem hozzá ér az aljához.... így maradt ez a verzió mert a váltó már a helyén. köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve Október4, 2012 Megoszt Elküldve Október4, 2012 (edited) Kösz zotya de nekem itt nincs csavar mintha ez nem is f16os váltó lenne. Módosítva Október4, 2012 : hening Képpel idézés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október4, 2012 Megoszt Elküldve Október4, 2012 Kösz zotya de nekem itt nincs csavar mintha ez nem is f16os váltó lenne. Mert F13-as ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szitya87 Elküldve Október4, 2012 Megoszt Elküldve Október4, 2012 Wd 40el lemostam de nem látszik semmi.Holnap átdörzsölöm kefével hátha.De nem tartom valószínűnek hogy találok is valamit Na végre meglett :D a3 376 3 w418 de ezt még értelmezni kéne Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október4, 2012 Megoszt Elküldve Október4, 2012 Na végre meglett :D a3 376 3 w418 de ezt még értelmezni kéne F13 W 4.18. Tehát hosszú áttételes váltó, 4.18-as végáttétellel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szitya87 Elküldve Október4, 2012 Megoszt Elküldve Október4, 2012 F13 W 4.18. Tehát hosszú áttételes váltó, 4.18-as végáttétellel. w 3.74 et adtak a bontobol ezt nem kéne felraknom mi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október4, 2012 Megoszt Elküldve Október4, 2012 w 3.74 et adtak a bontobol ezt nem kéne felraknom mi? Ez leginkább dieselekben és 8-szelepes 1.6-osokban használatos váltó. A Tiédhez F13CR 3.94-es váltó való. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts