daykiller Elküldve Augusztus22, 2012 Elküldve Augusztus22, 2012 Kinyomott kuplungnál van terhelve a kinyomócsapágy ha jól tudom. Így van.
Poclain Elküldve Augusztus22, 2012 Elküldve Augusztus22, 2012 Akkor az nyekereg... :D Köszi :) És ez a hangon kívül okoz még valami problémát , vagy ha el tudom viselni akkor jó még így egy darabig? :D
zotya975 Elküldve Augusztus22, 2012 Elküldve Augusztus22, 2012 Köszi :) És ez a hangon kívül okoz még valami problémát , vagy ha el tudom viselni akkor jó még így egy darabig? :D Ugye nem látni bele, egyszer még jó aztán egyszer már nem működik.
daykiller Elküldve Augusztus22, 2012 Elküldve Augusztus22, 2012 Ugye nem látni bele, egyszer még jó aztán egyszer már nem működik. Illetve egyszer még nyekereg, de utána már... :D
megadave Elküldve Augusztus22, 2012 Elküldve Augusztus22, 2012 Köszi :) És ez a hangon kívül okoz még valami problémát , vagy ha el tudom viselni akkor jó még így egy darabig? :D Menni lehet vele, de egy idő után elkezd nehezebben járni a pedál. És mivel nem emel ki rendesen kuplung kissé akadnak a fokozatok. Nekem most ez van, de jövő tavasszal úgyis nagyberuházás lesz a motor környékén. :icon1:
epk947 Elküldve Augusztus23, 2012 Elküldve Augusztus23, 2012 Kérek szakvéleményt az alábbi véleményemről! :D Tegnap a kisebbik lányom kocsiját kivezettem a fűzfánk árnyékából (kb. 3 méteren át) és arra lettem figyelmes, hogy a motort beindítva, sebváltó üresben, hangos morgás hallatszott a motortérből. Miután kikuplungoltam, a morgás megszűnt. Kuplung felengedése után megint morgott. Ebből arra következtettem, hogy a sebváltó nyelestengely csapágya halódik. Igazam van, vagy igazam van? Azért ma szóltam már telefonon a vejemnek, hogy gyűjtse a pénzt.....!
FPepe Elküldve Augusztus23, 2012 Elküldve Augusztus23, 2012 Kérek szakvéleményt az alábbi véleményemről! :D Tegnap a kisebbik lányom kocsiját kivezettem a fűzfánk árnyékából (kb. 3 méteren át) és arra lettem figyelmes, hogy a motort beindítva, sebváltó üresben, hangos morgás hallatszott a motortérből. Miután kikuplungoltam, a morgás megszűnt. Kuplung felengedése után megint morgott. Ebből arra következtettem, hogy a sebváltó nyelestengely csapágya halódik. Igazam van, vagy igazam van? Azért ma szóltam már telefonon a vejemnek, hogy gyűjtse a pénzt.....! Van rá esély, de nem kell kapkodni vele, nekem mióta megvettem a kocsit, van némi hangja, de semmi gondot nem okoz. Esetleg ellenőrizd a váltóban az olajszintet (le is cserélheted, ha még nem volt).
Krajcso Elküldve Augusztus23, 2012 Elküldve Augusztus23, 2012 Kérek szakvéleményt az alábbi véleményemről! :D Tegnap a kisebbik lányom kocsiját kivezettem a fűzfánk árnyékából (kb. 3 méteren át) és arra lettem figyelmes, hogy a motort beindítva, sebváltó üresben, hangos morgás hallatszott a motortérből. Miután kikuplungoltam, a morgás megszűnt. Kuplung felengedése után megint morgott. Ebből arra következtettem, hogy a sebváltó nyelestengely csapágya halódik. Igazam van, vagy igazam van? Azért ma szóltam már telefonon a vejemnek, hogy gyűjtse a pénzt.....! Két éve "búg" nekem is, 45.000km óta, nem hangosodott és amig váltani tudok korektül nem is piszkálom :)
epk947 Elküldve Augusztus24, 2012 Elküldve Augusztus24, 2012 Van rá esély, de nem kell kapkodni vele, nekem mióta megvettem a kocsit, van némi hangja, de semmi gondot nem okoz. Esetleg ellenőrizd a váltóban az olajszintet (le is cserélheted, ha még nem volt). Köszi a véleményedet! Én az enyémben már 5 éve elvégeztettem az olajcserét egy kuplungszerkezet csere alkalmával, nincs is gondom vele. Ez most a lányomé, majd vejem intézi. Két éve "búg" nekem is, 45.000km óta, nem hangosodott és amig váltani tudok korektül nem is piszkálom :) Nem akarlak ijesztgetni, de 23 éve velem már történt komoly költséget okozó lerobbanás Hollandiában egy elhalasztott nyelestengely csapágycsere miatt. Igaz, hogy nem Opel volt, de ez a lényegen nem változtat. Akkoriban ugyanis Magyarországon még "hiánygazdálkodás" volt.... Magyarán két egymást követő gyári előírás szerinti "márkaszervizben" történő szervizelés során sem tudták kicserélni a búgó csapágyat, mert nem volt raktáron. A kereskedelemben pedig "hiánycikk" volt mert éppen egyezett a Dacia féltengelycsapágyával, amit viszont jellemzően 5 ezer kilométerenként kellett cserélni. Ezért a Daciások "felvásárolták" és otthon tartották a párna cihában mint az aranyat. A lényeg az, hogy így kellett elutaznom Angliába, és a visszaúton Hollandiában egy visszaváltásnál (a piros lámpa előtt) megszűnt a kapcsolat a kerék és a motor között. Nyelestengely törés szombat délután 1 órakor egy kisvárosban (Nijmegen). Mázlink volt, mert egy márkaszervizt találtam a lerobbanástól 100 méterre, és este 9 órára a kocsival tovább tudtunk menni. A javítás ára annyi volt, amennyiért itthon két komplett új váltót kaptunk volna a boltban....
hetyke Elküldve Augusztus27, 2012 Elküldve Augusztus27, 2012 Héló! X16XEL váltóval kapcsolatban érdekelne pár dolog. Classicba ugyan az a váltó került, mint a régiekbe? Ezt úgy értem, hogy az 5. sebesség nem lett rövidebb a Classic szériánál, mint a régebbi X16XEL motoros F-eknél? Nekem kicsit hangos 130-nál, és szeretném kicsit kisebb fordulatra tenni a motort autópályán is. Üdv! Hetyke
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember4, 2012 Elküldve Szeptember4, 2012 Héló! X16XEL váltóval kapcsolatban érdekelne pár dolog. Classicba ugyan az a váltó került, mint a régiekbe? Ezt úgy értem, hogy az 5. sebesség nem lett rövidebb a Classic szériánál, mint a régebbi X16XEL motoros F-eknél? Nekem kicsit hangos 130-nál, és szeretném kicsit kisebb fordulatra tenni a motort autópályán is. Üdv! Hetyke Régen is voltak különböző végáttétellel váltók, szóval nem csak a classikok között kell keresned. Mennyit forog 130-nál? A váltóról leolvasható a típusa és egyéb adatok. Majd biztos linkel valaki egy ábrát és táblázatot :) Vagy ha visszaolvasol biztos találsz.
hetyke Elküldve Szeptember4, 2012 Elküldve Szeptember4, 2012 Régen is voltak különböző végáttétellel váltók, szóval nem csak a classikok között kell keresned. Mennyit forog 130-nál? A váltóról leolvasható a típusa és egyéb adatok. Majd biztos linkel valaki egy ábrát és táblázatot :) Vagy ha visszaolvasol biztos találsz. Héló! 3500 körül van 130-nál, ami nekem elég magasnak tűnik... :S
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember5, 2012 Elküldve Szeptember5, 2012 Héló! 3500 körül van 130-nál, ami nekem elég magasnak tűnik... :S Pedig szerintem ennél hoszabbat nem biztos, hogy találsz. Legalább is az ehhez a motorhoz eredetileg szerelt F13-asban. Na de vissza kellene keresni itt a hozzászólások között és biztos van erről táblázat.
csicsó Elküldve Szeptember5, 2012 Elküldve Szeptember5, 2012 Héló! 3500 körül van 130-nál, ami nekem elég magasnak tűnik... :S Nekem F13 váltó van a rövidebb végáttétellel 100km/h 3000 fordulat Amúgy néhány oldallal visszább találsz táblázatot róla
semlegeske Elküldve Szeptember5, 2012 Elküldve Szeptember5, 2012 Azt szeretném megtudni hol tudom megnézni a sebesség váltó számát. Mert az oldalán csak ezt találtuk:W 3,55 30461 És nem tudjuk pontosan milyen váltó van benne mert a 3-as szinkrongyűrű tönkre ment.
daykiller Elküldve Szeptember6, 2012 Elküldve Szeptember6, 2012 Azt szeretném megtudni hol tudom megnézni a sebesség váltó számát. Mert az oldalán csak ezt találtuk:W 3,55 30461 És nem tudjuk pontosan milyen váltó van benne mert a 3-as szinkrongyűrű tönkre ment. A W3,55 előtt kéne lennie egy F 15-nek pl, ami a maximális Nm terhelést jelezné. Lehet még F17, F20 is. Motortól függ.
csicsó Elküldve Szeptember6, 2012 Elküldve Szeptember6, 2012 A W3,55 előtt kéne lennie egy F 15-nek pl, ami a maximális Nm terhelést jelezné. Lehet még F17, F20 is. Motortól függ. Meg F13
csicsó Elküldve Szeptember6, 2012 Elküldve Szeptember6, 2012 Azt szeretném megtudni hol tudom megnézni a sebesség váltó számát. Mert az oldalán csak ezt találtuk:W 3,55 30461 És nem tudjuk pontosan milyen váltó van benne mert a 3-as szinkrongyűrű tönkre ment. http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember6, 2012 Elküldve Szeptember6, 2012 http://www.opel-info...iebe/f13_5.html Érdekes ez a táblázat. Már korábban is feltűnt, hogy sehol nincs az F astránál felsorolva az X16XEL motor? Vagyis egyáltalán nincs a táblázatban ez a motor.
daykiller Elküldve Szeptember6, 2012 Elküldve Szeptember6, 2012 Érdekes ez a táblázat. Már korábban is feltűnt, hogy sehol nincs az F astránál felsorolva az X16XEL motor? Vagyis egyáltalán nincs a táblázatban ez a motor. Az is furcsa, hogy X16SZR motorhoz 4.18-as végáttételű váltót írnak, mikor enyémben 3.94 van. :D Meg F15WR.
csicsó Elküldve Szeptember7, 2012 Elküldve Szeptember7, 2012 Az is furcsa, hogy X16SZR motorhoz 4.18-as végáttételű váltót írnak, mikor enyémben 3.94 van. :D Meg F15WR. Neked 4 féle váltót hoz a táblázat
rpetya Elküldve Szeptember20, 2012 Elküldve Szeptember20, 2012 Sziasztok, Isuzu TD motoros kombi Astrám van 1994-es, a kilométerórámmal van probléma. A műszerfaltól a váltóhoz menő bovden egy hengeres dologhoz csatlakozik, amin két vezeték van, és ezután megy a váltóhoz még egy kb 10-15 centis rövid bovden. Erre az utolsó rövid darabra, és a lenne szükségem, de eddig nem találtam sehol. Akinek ilyen motorja van megnézné, hogy neki is alkatrészekből van-e összeszerelve a kilométeróra hajtása? köszönöm Péter
FPepe Elküldve Szeptember20, 2012 Elküldve Szeptember20, 2012 Sziasztok, Isuzu TD motoros kombi Astrám van 1994-es, a kilométerórámmal van probléma. A műszerfaltól a váltóhoz menő bovden egy hengeres dologhoz csatlakozik, amin két vezeték van, és ezután megy a váltóhoz még egy kb 10-15 centis rövid bovden. Erre az utolsó rövid darabra, és a lenne szükségem, de eddig nem találtam sehol. Akinek ilyen motorja van megnézné, hogy neki is alkatrészekből van-e összeszerelve a kilométeróra hajtása? köszönöm Péter A képen a 23-24-es az? Azt írják, az valami "Distance Control Indicator"-ra csatlakozik. Ha Neked nincs ilyened, egy darabos verzió is van, amint a képen láthatod.
opelowner Elküldve Szeptember20, 2012 Elküldve Szeptember20, 2012 Sziasztok. A kérdésem a következő lenne. Van egy C20Ne motorom, viszont nagyon hosszú váltó van rajta ami eléggé fusztráló. 40esben 70nél 1500 a fordulat.... Városban 5be szinte lehetetlen váltani.. 100nál 5ösben 2000 a fordulat... Sajnos ez így nekem nem lesz jó mert nem hosszútávon használom az autót. Vettem egy váltót F16 W394 ami a verdában van azt még nem néztem meg de van egy sejtésem, hogy az valami W355.. Azt mondta a srác akitől vettem, hogy neki 100nál 3000ret pörgött tehát akkor ez már rövidebb utána néztem az interneten és tényleg hasonló adatokat írnak. Szerintetek ha ezt beraknám a helyére akkor jobban járnék? Vagy vigyem vissza mert visszaveszi és keressek CR váltót? Viszont annál meg attól félek, hogy túl szétpörögné magát.. A lényeg az lenne, hogy betudjak váltani városban 5ösbe 50nél... Valakinek van tapasztalat W394el? Vagy ha gyorsulás lenne a szempont akkor keressek CR váltót? Igazából valami köztes megoldásnak örülnék a legjobban mert az sem jó ha túl rövid meg az sem ha ennyire hosszú. 1-2x szeretném gyorsulásra is használni szoktunk haverokkal versenyezgetni, de egyébként meg normális használatra lenne. Viszont a túl rövid váltó sem túl okos döntés. Köszönöm örülnék ha valaki tudna tanácsot adni.
Recommended Posts