Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszi :) És ez a hangon kívül okoz még valami problémát , vagy ha el tudom viselni akkor jó még így egy darabig? :D

Ugye nem látni bele, egyszer még jó aztán egyszer már nem működik.

Elküldve

Köszi :) És ez a hangon kívül okoz még valami problémát , vagy ha el tudom viselni akkor jó még így egy darabig? :D

Menni lehet vele, de egy idő után elkezd nehezebben járni a pedál. És mivel nem emel ki rendesen kuplung kissé akadnak a fokozatok.

Nekem most ez van, de jövő tavasszal úgyis nagyberuházás lesz a motor környékén. :icon1:

Elküldve

Kérek szakvéleményt az alábbi véleményemről! :D

Tegnap a kisebbik lányom kocsiját kivezettem a fűzfánk árnyékából (kb. 3 méteren át) és arra lettem figyelmes, hogy a motort beindítva, sebváltó üresben, hangos morgás hallatszott a motortérből. Miután kikuplungoltam, a morgás megszűnt. Kuplung felengedése után megint morgott. Ebből arra következtettem, hogy a sebváltó nyelestengely csapágya halódik.

Igazam van, vagy igazam van?

Azért ma szóltam már telefonon a vejemnek, hogy gyűjtse a pénzt.....!

Elküldve

Kérek szakvéleményt az alábbi véleményemről! :D

Tegnap a kisebbik lányom kocsiját kivezettem a fűzfánk árnyékából (kb. 3 méteren át) és arra lettem figyelmes, hogy a motort beindítva, sebváltó üresben, hangos morgás hallatszott a motortérből. Miután kikuplungoltam, a morgás megszűnt. Kuplung felengedése után megint morgott. Ebből arra következtettem, hogy a sebváltó nyelestengely csapágya halódik.

Igazam van, vagy igazam van?

Azért ma szóltam már telefonon a vejemnek, hogy gyűjtse a pénzt.....!

Van rá esély, de nem kell kapkodni vele, nekem mióta megvettem a kocsit, van némi hangja, de semmi gondot nem okoz. Esetleg ellenőrizd a váltóban az olajszintet (le is cserélheted, ha még nem volt).

Elküldve

Kérek szakvéleményt az alábbi véleményemről! :D

Tegnap a kisebbik lányom kocsiját kivezettem a fűzfánk árnyékából (kb. 3 méteren át) és arra lettem figyelmes, hogy a motort beindítva, sebváltó üresben, hangos morgás hallatszott a motortérből. Miután kikuplungoltam, a morgás megszűnt. Kuplung felengedése után megint morgott. Ebből arra következtettem, hogy a sebváltó nyelestengely csapágya halódik.

Igazam van, vagy igazam van?

Azért ma szóltam már telefonon a vejemnek, hogy gyűjtse a pénzt.....!

Két éve "búg" nekem is, 45.000km óta, nem hangosodott és amig váltani tudok korektül nem is piszkálom :)

Elküldve

Van rá esély, de nem kell kapkodni vele, nekem mióta megvettem a kocsit, van némi hangja, de semmi gondot nem okoz. Esetleg ellenőrizd a váltóban az olajszintet (le is cserélheted, ha még nem volt).

Köszi a véleményedet! Én az enyémben már 5 éve elvégeztettem az olajcserét egy kuplungszerkezet csere alkalmával, nincs is gondom vele. Ez most a lányomé, majd vejem intézi.

Két éve "búg" nekem is, 45.000km óta, nem hangosodott és amig váltani tudok korektül nem is piszkálom :)

Nem akarlak ijesztgetni, de 23 éve velem már történt komoly költséget okozó lerobbanás Hollandiában egy elhalasztott nyelestengely csapágycsere miatt.

Igaz, hogy nem Opel volt, de ez a lényegen nem változtat. Akkoriban ugyanis Magyarországon még "hiánygazdálkodás" volt....

Magyarán két egymást követő gyári előírás szerinti "márkaszervizben" történő szervizelés során sem tudták kicserélni a búgó csapágyat, mert nem volt raktáron. A kereskedelemben pedig "hiánycikk" volt mert éppen egyezett a Dacia féltengelycsapágyával, amit viszont jellemzően 5 ezer kilométerenként kellett cserélni. Ezért a Daciások "felvásárolták" és otthon tartották a párna cihában mint az aranyat.

A lényeg az, hogy így kellett elutaznom Angliába, és a visszaúton Hollandiában egy visszaváltásnál (a piros lámpa előtt) megszűnt a kapcsolat a kerék és a motor között.

Nyelestengely törés szombat délután 1 órakor egy kisvárosban (Nijmegen).

Mázlink volt, mert egy márkaszervizt találtam a lerobbanástól 100 méterre, és este 9 órára a kocsival tovább tudtunk menni. A javítás ára annyi volt, amennyiért itthon két komplett új váltót kaptunk volna a boltban....

Elküldve

Héló!

X16XEL váltóval kapcsolatban érdekelne pár dolog. Classicba ugyan az a váltó került, mint a régiekbe? Ezt úgy értem, hogy az 5. sebesség nem lett rövidebb a Classic szériánál, mint a régebbi X16XEL motoros F-eknél? Nekem kicsit hangos 130-nál, és szeretném kicsit kisebb fordulatra tenni a motort autópályán is.

Üdv!

Hetyke

Elküldve

Héló!

X16XEL váltóval kapcsolatban érdekelne pár dolog. Classicba ugyan az a váltó került, mint a régiekbe? Ezt úgy értem, hogy az 5. sebesség nem lett rövidebb a Classic szériánál, mint a régebbi X16XEL motoros F-eknél? Nekem kicsit hangos 130-nál, és szeretném kicsit kisebb fordulatra tenni a motort autópályán is.

Üdv!

Hetyke

Régen is voltak különböző végáttétellel váltók, szóval nem csak a classikok között kell keresned. Mennyit forog 130-nál? A váltóról leolvasható a típusa és egyéb adatok. Majd biztos linkel valaki egy ábrát és táblázatot :) Vagy ha visszaolvasol biztos találsz.

Elküldve

Régen is voltak különböző végáttétellel váltók, szóval nem csak a classikok között kell keresned. Mennyit forog 130-nál? A váltóról leolvasható a típusa és egyéb adatok. Majd biztos linkel valaki egy ábrát és táblázatot :) Vagy ha visszaolvasol biztos találsz.

Héló!

3500 körül van 130-nál, ami nekem elég magasnak tűnik... :S

Elküldve

Héló!

3500 körül van 130-nál, ami nekem elég magasnak tűnik... :S

Pedig szerintem ennél hoszabbat nem biztos, hogy találsz. Legalább is az ehhez a motorhoz eredetileg szerelt F13-asban. Na de vissza kellene keresni itt a hozzászólások között és biztos van erről táblázat.

Elküldve

Héló!

3500 körül van 130-nál, ami nekem elég magasnak tűnik... :S

Nekem F13 váltó van a rövidebb végáttétellel 100km/h 3000 fordulat

Amúgy néhány oldallal visszább találsz táblázatot róla

Elküldve

Azt szeretném megtudni hol tudom megnézni a sebesség váltó számát.

Mert az oldalán csak ezt találtuk:W 3,55 30461

És nem tudjuk pontosan milyen váltó van benne mert a 3-as szinkrongyűrű tönkre ment.

Elküldve

Azt szeretném megtudni hol tudom megnézni a sebesség váltó számát.

Mert az oldalán csak ezt találtuk:W 3,55 30461

És nem tudjuk pontosan milyen váltó van benne mert a 3-as szinkrongyűrű tönkre ment.

A W3,55 előtt kéne lennie egy F 15-nek pl, ami a maximális Nm terhelést jelezné. Lehet még F17, F20 is. Motortól függ.

Elküldve

Érdekes ez a táblázat. Már korábban is feltűnt, hogy sehol nincs az F astránál felsorolva az X16XEL motor? Vagyis egyáltalán nincs a táblázatban ez a motor.

Az is furcsa, hogy X16SZR motorhoz 4.18-as végáttételű váltót írnak, mikor enyémben 3.94 van. :D Meg F15WR.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok,

Isuzu TD motoros kombi Astrám van 1994-es, a kilométerórámmal van probléma. A műszerfaltól a váltóhoz menő bovden egy hengeres dologhoz csatlakozik, amin két vezeték van, és ezután megy a váltóhoz még egy kb 10-15 centis rövid bovden. Erre az utolsó rövid darabra, és a lenne szükségem, de eddig nem találtam sehol. Akinek ilyen motorja van megnézné, hogy neki is alkatrészekből van-e összeszerelve a kilométeróra hajtása?

köszönöm

Péter

Elküldve

Sziasztok,

Isuzu TD motoros kombi Astrám van 1994-es, a kilométerórámmal van probléma. A műszerfaltól a váltóhoz menő bovden egy hengeres dologhoz csatlakozik, amin két vezeték van, és ezután megy a váltóhoz még egy kb 10-15 centis rövid bovden. Erre az utolsó rövid darabra, és a lenne szükségem, de eddig nem találtam sehol. Akinek ilyen motorja van megnézné, hogy neki is alkatrészekből van-e összeszerelve a kilométeróra hajtása?

köszönöm

Péter

A képen a 23-24-es az?

T92_P_96.gif

Azt írják, az valami "Distance Control Indicator"-ra csatlakozik. Ha Neked nincs ilyened, egy darabos verzió is van, amint a képen láthatod.

Elküldve

Sziasztok. A kérdésem a következő lenne. Van egy C20Ne motorom, viszont nagyon hosszú váltó van rajta ami eléggé fusztráló. 40esben 70nél 1500 a fordulat.... Városban 5be szinte lehetetlen váltani.. 100nál 5ösben 2000 a fordulat... Sajnos ez így nekem nem lesz jó mert nem hosszútávon használom az autót. Vettem egy váltót F16 W394 ami a verdában van azt még nem néztem meg de van egy sejtésem, hogy az valami W355.. Azt mondta a srác akitől vettem, hogy neki 100nál 3000ret pörgött tehát akkor ez már rövidebb utána néztem az interneten és tényleg hasonló adatokat írnak. Szerintetek ha ezt beraknám a helyére akkor jobban járnék? Vagy vigyem vissza mert visszaveszi és keressek CR váltót? Viszont annál meg attól félek, hogy túl szétpörögné magát.. A lényeg az lenne, hogy betudjak váltani városban 5ösbe 50nél... Valakinek van tapasztalat W394el? Vagy ha gyorsulás lenne a szempont akkor keressek CR váltót? Igazából valami köztes megoldásnak örülnék a legjobban mert az sem jó ha túl rövid meg az sem ha ennyire hosszú. 1-2x szeretném gyorsulásra is használni szoktunk haverokkal versenyezgetni, de egyébként meg normális használatra lenne. Viszont a túl rövid váltó sem túl okos döntés. Köszönöm örülnék ha valaki tudna tanácsot adni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.