Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Váltórudazat beállításnál kivettem azt a gumi dugót majd beraktam az 5-ös fúrószárat a méret megfelelő volt ,kérdés hogy most akkor ez így jó e vagy sem kell e állítani? mert azt olvastam hogy tekergetni kell amíg be nem tudjuk nyomni a fúrószárat.? viszont ha jó akkor vajon miért nehéz az 5dikbe rakni a váltót??

Úgy másfél centire kell bemenni a fúrószárnak de közben a váltóbotnál is pozícióban kell állnia a dolognak arra is figyeltél?

Elküldve

Váltórudazat beállításnál kivettem azt a gumi dugót majd beraktam az 5-ös fúrószárat a méret megfelelő volt ,kérdés hogy most akkor ez így jó e vagy sem kell e állítani? mert azt olvastam hogy tekergetni kell amíg be nem tudjuk nyomni a fúrószárat.? viszont ha jó akkor vajon miért nehéz az 5dikbe rakni a váltót??

Az egy dolog, hogy bemegy a fúrószár, de kotyogás mentesnek is kell lennie a rudazatnak. Ha valahol kotyog mert pl. a gumigyűrű vagy a stift el van kopva attól még be lehet dugni a fúrószárat, de mégsem fog rendesen kapcsolni.

Elküldve

igen belül az utastérben is fixáltam és utána csináltam a motortérben, az volt még az érdekes hogy fellazítottam a csavart amit írtak semmit nem csináltam csak bedugtam a fúrószárat és ,utána vissza húztam mindent majd nem tudtam lükvercbe rakni, aztán rájöttem hogy amit vissza húztam 13mas anyát nem tudom miért de elmozdult és utána vissza raktam helyére és lükverc lett. Kotyogás mentességen azt érted hogy ami jön ki a váltóból cső és azon van egy stift annak fixen kell állni? ha lötyög lehet azért akad néha az 5-ös?

Elküldve

igen belül az utastérben is fixáltam és utána csináltam a motortérben, az volt még az érdekes hogy fellazítottam a csavart amit írtak semmit nem csináltam csak bedugtam a fúrószárat és ,utána vissza húztam mindent majd nem tudtam lükvercbe rakni, aztán rájöttem hogy amit vissza húztam 13mas anyát nem tudom miért de elmozdult és utána vissza raktam helyére és lükverc lett. Kotyogás mentességen azt érted hogy ami jön ki a váltóból cső és azon van egy stift annak fixen kell állni? ha lötyög lehet azért akad néha az 5-ös?

igen annak sem kéne hogy nagy játéka legyen, könnyen ki-be lehet rakni nézd meg mennyire van elkopva a vállánál, nem egy ökör ára az eredeti sem, de van itt aki csavart tesz/tett bele, van egyébként rudazat felújító készlet is pár ezerért.

Elküldve

igen annak sem kéne hogy nagy játéka legyen, könnyen ki-be lehet rakni nézd meg mennyire van elkopva a vállánál, nem egy ökör ára az eredeti sem, de van itt aki csavart tesz/tett bele, van egyébként rudazat felújító készlet is pár ezerért.

Ha alkatrészenként veszed meg akkor 8-9 ezer körül van, de van amit nem lehet kapni. Szóval nem lesz teljes a készlet. <_<

Ha a teljes szettet akarod megvenni, az is van 75 ezerért. :pinch:

Elküldve

igen belül az utastérben is fixáltam és utána csináltam a motortérben, az volt még az érdekes hogy fellazítottam a csavart amit írtak semmit nem csináltam csak bedugtam a fúrószárat és ,utána vissza húztam mindent majd nem tudtam lükvercbe rakni, aztán rájöttem hogy amit vissza húztam 13mas anyát nem tudom miért de elmozdult és utána vissza raktam helyére és lükverc lett. Kotyogás mentességen azt érted hogy ami jön ki a váltóból cső és azon van egy stift annak fixen kell állni? ha lötyög lehet azért akad néha az 5-ös?

Ha alkatrészenként veszed meg akkor 8-9 ezer körül van, de van amit nem lehet kapni. Szóval nem lesz teljes a készlet. <_<

Ha a teljes szettet akarod megvenni, az is van 75 ezerért. :pinch:

Én ilyet vettem bele:

http://auto-motor.va...1577816711.html

3ezer

de van ez is, kár hogy csak most találtam meg

http://vateraauto.hu...let-ID7igj.html

Elküldve

Én ilyet vettem bele:

http://auto-motor.va...1577816711.html

3ezer

de van ez is, kár hogy csak most találtam meg

http://vateraauto.hu...let-ID7igj.html

Én nem egészen ezekre mondtam a 8ezret.

Amúgy igen a második tényleg jó, de ez csak az egyik fajta. Ebben merőlegesek a stiftek. Az enyém persze a párhuzamos fajta, azt meg természetesen már 100 éve nem gyártják. Illetve csak készletben 75ezer pénzért. :icon4:

De ha passzolnak az alkatrészek, akkor ezzel is jól fel lehet újítani.

Elküldve

No beállítottam így ahogy van írva! Benyomott pedálnál 61,3cm felengedett pedálnál 48,5cm lett így = 12,8cm Az nem baj hogy fentebb van a pedál mit a fék bőven ?

Valaki meg azt mondja hogy azoknak van fent a pedál nagyon akinek már kopott a tárcsa! Akkor most ahogy beállítottam tuti jó ?

DSC02919.JPG

Elküldve

No beállítottam így ahogy van írva! Benyomott pedálnál 61,3cm felengedett pedálnál 48,5cm lett így = 12,8cm Az nem baj hogy fentebb van a pedál mit a fék bőven ?

Valaki meg azt mondja hogy azoknak van fent a pedál nagyon akinek már kopott a tárcsa! Akkor most ahogy beállítottam tuti jó ?

Jó ez így. Így kell lennie. :)

  • 4 weeks later...
Elküldve

Volt már vkinek, hogy nyikorgott a kulpungja?

Igazándiból a pedál nyikorog a felfüggesztésében, bezsíroztam egy darabig jó volt. Van vkinek vmi ötlete?

Elküldve

Volt már vkinek, hogy nyikorgott a kulpungja?

Igazándiból a pedál nyikorog a felfüggesztésében, bezsíroztam egy darabig jó volt. Van vkinek vmi ötlete?

Zsirozd be ujra!

:D

Am nekem is nyikorog, de ha nem tenne mar hianyozna :P

Elküldve

Zsirozd be ujra!

:D

Am nekem is nyikorog, de ha nem tenne mar hianyozna :P

Valami egyéb 5let? Engem pl az ülés nyikorgása is zavar........

mondjuk az enyém 3évvel öregebb és csak most kezdte :P

Elküldve

Valami egyéb 5let? Engem pl az ülés nyikorgása is zavar........

mondjuk az enyém 3évvel öregebb és csak most kezdte :P

Engem is idegbe ver minden nyikorgás. A kuplung pedált és a bovdent is be kell fújni wd40-el de idővel újra előjön.

Az ülés nyikorgását nálam a sín okozta. Befújtam wd40el ami kimosta a maradék zsírt is, majd kis idő múlva még jobban nyikorgott.

Teljesen előre illetve teljesen hátra húzva(a sín takaró műanyagot levéve) bezsíroztam azokat a részeket amiket látszott a kopottság. Azóta jó és meg sem nyikkan :)

Üdv!

Elküldve

WD40!

XD

Én az enyémet kievvetm és megzsíroztam a tengelyt mert nem jutott el oda a WD-40-sem.

WD40 oda kevés elfolyik mint a g@ci...

nekem volt zsír spray(motip) de az is mint mondtam kiszáradt/eltűnt

kivan kopva sztem a csap meg a tartója

Elküldve

WD40 oda kevés elfolyik mint a g@ci...

nekem volt zsír spray(motip) de az is mint mondtam kiszáradt/eltűnt

kivan kopva sztem a csap meg a tartója

Nekem a fékpedál csinálja, egyszer nekiálltam szétszedni, hogy megzsírozzam a csapot, de miután nagy nehezen leküzdöttem róla az anyát, a csapszeget meg se tudtam mozdítani, úgyhogy azóta is így van.

Elküldve

WD40 oda kevés elfolyik mint a g@ci...

nekem volt zsír spray(motip) de az is mint mondtam kiszáradt/eltűnt

kivan kopva sztem a csap meg a tartója

Kivettem teljesen de az otthoni gépen van a fénykép...

Elküldve

Végre bekerültek a helyükre a váltórudazat felújító készlet alkatrészei. Nagyon király lett! :D

Nem is hittem volna, hogy a lötyögős, akadozó, "csakmázlivaltalálomelasebességet" váltóból egy zsír jó precíz szerkezet lesz. Na és most a rövidített Irmscher váltóbotot is betettem. :rolleyes: Ha van rá igény, holnap tudok feltenni képet is.

Most szinte olyan újautós lett a váltásérzet. :D

Elküldve

Végre bekerültek a helyükre a váltórudazat felújító készlet alkatrészei. Nagyon király lett! :D

Nem is hittem volna, hogy a lötyögős, akadozó, "csakmázlivaltalálomelasebességet" váltóból egy zsír jó precíz szerkezet lesz. Na és most a rövidített Irmscher váltóbotot is betettem. :rolleyes: Ha van rá igény, holnap tudok feltenni képet is.

Most szinte olyan újautós lett a váltásérzet. :D

Van rá igény!

Elküldve

Kivettem teljesen de az otthoni gépen van a fénykép...

íme:

559400-20120519-dXCOFs.jpg

A tengely be lett zsírozva és megszünt a nyikorgás előtte a WD-40 mindíg csak egy ideig volt jó.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.