zotya975 Elküldve Március11, 2012 Elküldve Március11, 2012 Jaj el is felejtettem. Van még egy olyan gondom a váltóval amit az olajcseréltől reméltem hogy megszűnik de sajna nem , hogy 1-es ből 2-tesbe váltva akad a váltó kivéve ha nagyon lassan váltok! Ha tud valaki valamit erről hogyan lehet orvosolni megköszönném!! Be tudod állítani a váltó rudazatot , ha ez nem segítt akkor lehet cserélni a váltórudazat stiftjét. De mondjuk általában ez az oldalirányú mozgásproblémákon szokott segíteni és nem az előre-hátrán...
Pitykoo Elküldve Március11, 2012 Elküldve Március11, 2012 A stifteket már kicseréltem azóta nem olyan lötyögős a váltó. A rudazat állítását hol tudom megcsinálni?! Ott ami a váltó tetejéről lejön, abba van egy rúd amit mozgat a váltó és azon kell valamelyik irányba állítani?! Hu kicsit érdekesen kérdeztem rá csak sajna nem tudom a pontos nevüket de remélem érted mit akarok kérdezni! :)
zotya975 Elküldve Március11, 2012 Elküldve Március11, 2012 A stifteket már kicseréltem azóta nem olyan lötyögős a váltó. A rudazat állítását hol tudom megcsinálni?! Ott ami a váltó tetejéről lejön, abba van egy rúd amit mozgat a váltó és azon kell valamelyik irányba állítani?! Hu kicsit érdekesen kérdeztem rá csak sajna nem tudom a pontos nevüket de remélem érted mit akarok kérdezni! :) Naszóval először is felhúzod a váltószoknyát, a fehér műanyagon látsz majd egy lyukat. Elhúzod balra akart 1-2-es közé és átdugsza egy 5-ös fúrószárat az alatta lévő lyukba. Aztán a motorérben oldod a rudazatot és a váltórudad összekötő csavart. majd a váltó tetején kihúzod a fekete gumidugót, és addíg forgatod aváltóbe bemenő fényes tengelyt amíg a gumidugó helyére be nem tudsz tolni egy szintén 5-ös fúrószárat úgy másfél centire. Ekkor meghúzod ujból atűzfalnál acsavart és próba. Persze előtte mindkét fúrószáart eltávolítod. Képek sorban: váltóbot fixálás a fúrószárral, oldandó csavar és a váltó fixállása a fúrószárral. Ha válaszolt a képeket ne hagyd bent a válaszban.
Pitykoo Elküldve Március11, 2012 Elküldve Március11, 2012 Aham...koszi! Majd kiprobalom es meglatjuk mire jutok vele! :))
tamasmi87 Elküldve Március21, 2012 Elküldve Március21, 2012 Sziasztok!Ma cseréltek komplett kuplungot az f astrámban(96 x14xe) gyári szettet Mint kiderült,hogy csak a kinyomocsapágy volt **,a többi alig kopott! Az lenne a kérdésem,hogy a kuplungbowden miatt lehet,hogy ugyanolyan kemény a pedál, mint előtte? Rendesen bevált,csak azt gondoltam(haver is most cseréltette) ,h nekem is vajkönnyü lessz a kuplung-pedálom! Nem sokkal felettem képekkel illusztrálták a váltó rudazat állítását! Nekem bevált minden fokozatba rendesen,viszont azért kicsit nekem is mintha felütközne könnyen!Nekem is segítene ez a megoldás? Köszönöm a válaszokat!
zotya975 Elküldve Március22, 2012 Elküldve Március22, 2012 Sziasztok!Ma cseréltek komplett kuplungot az f astrámban(96 x14xe) gyári szettet Mint kiderült,hogy csak a kinyomocsapágy volt **,a többi alig kopott! Az lenne a kérdésem,hogy a kuplungbowden miatt lehet,hogy ugyanolyan kemény a pedál, mint előtte? Rendesen bevált,csak azt gondoltam(haver is most cseréltette) ,h nekem is vajkönnyü lessz a kuplung-pedálom! Nem sokkal felettem képekkel illusztrálták a váltó rudazat állítását! Nekem bevált minden fokozatba rendesen,viszont azért kicsit nekem is mintha felütközne könnyen!Nekem is segítene ez a megoldás? Köszönöm a válaszokat! ugye ha kiszőrösödött a bowden akkor lehet emiatt nehéz kinyomni, ez viszont nem látszik. Le kell akasztani a váltóról és anélkül nyomkodni-visszahúzni, hogy akad-szorul-e. A váltórudazatot lehet ellnőrizni is anélkül hogy bármilyen csavart kioldanál a két pozíciónak a karnál és a váltónál passzolni kell.
Pitykoo Elküldve Március22, 2012 Elküldve Március22, 2012 Hali! Na végre eljutottam oda hogy megnézzem a váltót, hogy beállírsam a laírtak szerint csak egyböl egy problémába ütköztem! A képeken látszik hogy ha a váltószoknyát felhuzzuk ott van két juk amibe kell az 5-ös fúrószár és utánna lehet beállítani! Na nekem egy darab juk sincs ott!! Ilyenkor milyen állásba kell hagyni a váltót hogy jó legyen? A válaszokat előre is köszönöm!
zotya975 Elküldve Március22, 2012 Elküldve Március22, 2012 Hali! Na végre eljutottam oda hogy megnézzem a váltót, hogy beállírsam a laírtak szerint csak egyböl egy problémába ütköztem! A képeken látszik hogy ha a váltószoknyát felhuzzuk ott van két juk amibe kell az 5-ös fúrószár és utánna lehet beállítani! Na nekem egy darab juk sincs ott!! Ilyenkor milyen állásba kell hagyni a váltót hogy jó legyen? A válaszokat előre is köszönöm! Akkor neki kell húzni a váltóbotot az ütközőnek ballra és rögzíteni kell az 1-2-es között félúton, lehet hogy jel van rajta, azt nem nézted?
REUNION Elküldve Március25, 2012 Elküldve Március25, 2012 Hali,visszaolvasva nem igazán találtam rá egyértelmű választ,tehát: Astra f 1994-es sima 1.7-es diesel.Az a gond,hogy felengedett kuplungnál iszonyatos módon zörög a váltó(?),szörnyű hangja van,de ahogy kinyomom a kuplungot,megszűnik a zörgés.... "Okos" szerelőm szerint vegyek másik komplett váltót,mert haldoklik,de nekem nem igazán van kedvem hozzá.... Szóval járt már valaki hasonló cipőben?Biztos van rá gyógymód,nincs kedvem bontott váltóért is kiadni 30-40rugcsit....
zotya975 Elküldve Március25, 2012 Elküldve Március25, 2012 Hali,visszaolvasva nem igazán találtam rá egyértelmű választ,tehát: Astra f 1994-es sima 1.7-es diesel.Az a gond,hogy felengedett kuplungnál iszonyatos módon zörög a váltó(?),szörnyű hangja van,de ahogy kinyomom a kuplungot,megszűnik a zörgés.... "Okos" szerelőm szerint vegyek másik komplett váltót,mert haldoklik,de nekem nem igazán van kedvem hozzá.... Szóval járt már valaki hasonló cipőben?Biztos van rá gyógymód,nincs kedvem bontott váltóért is kiadni 30-40rugcsit.... Neked nincs a váltó alján kémlelőablak, mert ha van be lehet kukucskálni hátha látni valami rendelleneset.
ZsolsZ Elküldve Március25, 2012 Elküldve Március25, 2012 Hali,visszaolvasva nem igazán találtam rá egyértelmű választ,tehát: Astra f 1994-es sima 1.7-es diesel.Az a gond,hogy felengedett kuplungnál iszonyatos módon zörög a váltó(?),szörnyű hangja van,de ahogy kinyomom a kuplungot,megszűnik a zörgés.... "Okos" szerelőm szerint vegyek másik komplett váltót,mert haldoklik,de nekem nem igazán van kedvem hozzá.... Szóval járt már valaki hasonló cipőben?Biztos van rá gyógymód,nincs kedvem bontott váltóért is kiadni 30-40rugcsit.... Hát ha kinyomás után megszűnik, én a kinyomócsapágyra gondolnék...
FPepe Elküldve Március25, 2012 Elküldve Március25, 2012 Hát ha kinyomás után megszűnik, én a kinyomócsapágyra gondolnék... Szerintem is az lesz a bűnös.
REUNION Elküldve Március25, 2012 Elküldve Március25, 2012 Sajna kémlelőablak nincs... ZsolsZ,akkor én rosszul gondoltam,hogy a kinyomó csapágy akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,tehát akkor kellene zörögnie....??? Mondjuk nem tudom,a csapágy adhat-e ennyire borzalmas hangot,még a motor hangját is elnyomja,csak ez a szörnyű zörgés hallatszik.... <_< Egtyébként köszi a válaszokat... :icon1:
FPepe Elküldve Március25, 2012 Elküldve Március25, 2012 Sajna kémlelőablak nincs... ZsolsZ,akkor én rosszul gondoltam,hogy a kinyomó csapágy akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,tehát akkor kellene zörögnie....??? Mondjuk nem tudom,a csapágy adhat-e ennyire borzalmas hangot,még a motor hangját is elnyomja,csak ez a szörnyű zörgés hallatszik.... <_< Egtyébként köszi a válaszokat... :icon1: Jól gondolod, akkor dolgozik, viszont a zörgést pont az okozza, hogy mikor nincs megfeszülve, a kopott darabok lötyögnek a helyükön.
ZsolsZ Elküldve Március25, 2012 Elküldve Március25, 2012 Sajna kémlelőablak nincs... ZsolsZ,akkor én rosszul gondoltam,hogy a kinyomó csapágy akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,tehát akkor kellene zörögnie....??? Mondjuk nem tudom,a csapágy adhat-e ennyire borzalmas hangot,még a motor hangját is elnyomja,csak ez a szörnyű zörgés hallatszik.... <_< Egtyébként köszi a válaszokat... :icon1: A kinyomócsapágy akkor dolgozik amikor a pedált benyomod, megfeszül és azért nem zörög. Szerintem az a baj. Ha a váltó lenne kuka, akkor csak bizonyos sebességekben zörögne, darálna. Magasabb fordulaton egyre hangosabban, illetve be sem tudnád tenni egy vagy több sebességfokozatba.
REUNION Elküldve Március25, 2012 Elküldve Március25, 2012 Oké,köszönöm,akkor megnézetem azt a csapágyat. :icon1: Még egy kérdés: A Gy.i.k-ben találtam leírást a váltórudazat beállításához.El is végeztem gond nélkül,csak egy valami maradt hátra:mégpedig hogy eléggé lötyögős a váltókarom,ezen szeretnék valahogy javítani. A leírás végén a mondat: " A váltórúdon van egy gumigyűrű, aminek a kopása a váltókar lötyögését okozza." Hol van pontosan az a gumigyűrű?A váltókar végén lévő golyószerű valamin? :D Nem tudnátok esetleg egy képet belinkelni erről a gyűrűről? :blush: Mondjuk nekem az egész mindenestől mozog...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Március25, 2012 Elküldve Március25, 2012 Hát ha kinyomás után megszűnik, én a kinyomócsapágyra gondolnék... Szerintem pont fordítva van! Ha kinyomott kuplung (benyomott pedálnál) zajos AKKOR kinyomócsapágy, felengedett pedálnál pedig nyelestengely csapágy vagy egyéb a váltóban. Miért is zörögne a kinyomó csapágy ha nem nyomod a pedált? Jó esetben felengedett pedálnál nem is forog az a csapágy ergó hangot sem tud adni. Ha pedig azért gondoljátok hogy akkor zörög mert épp szétesőben van akkor pizony terhelt állapotban is hallatná a búgó/zúgó hangját ha úgy kivan az a csapágy. Szóval szerintem váltó és első körben nyelestengely csapágy, de ha már a motor hangját is elnyomja akkor bizony lehet a szerelődnek van igaza és már haldoklik az egész váltó. Olaj amúgy van benne elég?
zotya975 Elküldve Március25, 2012 Elküldve Március25, 2012 Oké,köszönöm,akkor megnézetem azt a csapágyat. :icon1: Még egy kérdés: A Gy.i.k-ben találtam leírást a váltórudazat beállításához.El is végeztem gond nélkül,csak egy valami maradt hátra:mégpedig hogy eléggé lötyögős a váltókarom,ezen szeretnék valahogy javítani. A leírás végén a mondat: " A váltórúdon van egy gumigyűrű, aminek a kopása a váltókar lötyögését okozza." Hol van pontosan az a gumigyűrű?A váltókar végén lévő golyószerű valamin? :D Nem tudnátok esetleg egy képet belinkelni erről a gyűrűről? :blush: Mondjuk nekem az egész mindenestől mozog... Igen a golyószerű valami:
stirlitz Elküldve Március26, 2012 Elküldve Március26, 2012 Oké,köszönöm,akkor megnézetem azt a csapágyat. :icon1: Még egy kérdés: A Gy.i.k-ben találtam leírást a váltórudazat beállításához.El is végeztem gond nélkül,csak egy valami maradt hátra:mégpedig hogy eléggé lötyögős a váltókarom,ezen szeretnék valahogy javítani. A leírás végén a mondat: " A váltórúdon van egy gumigyűrű, aminek a kopása a váltókar lötyögését okozza." Hol van pontosan az a gumigyűrű?A váltókar végén lévő golyószerű valamin? :D Nem tudnátok esetleg egy képet belinkelni erről a gyűrűről? :blush: Mondjuk nekem az egész mindenestől mozog... Én nem rég cseréltem, pár ezerért van hozza felújító szett, csak szétszedni volt kicsit harcos. http://www.taylor.hu/astra/alatet-gumi-valto-rudazat.jpg
stirlitz Elküldve Március26, 2012 Elküldve Március26, 2012 Oké,köszönöm,akkor megnézetem azt a csapágyat. :icon1: Még egy kérdés: A Gy.i.k-ben találtam leírást a váltórudazat beállításához.El is végeztem gond nélkül,csak egy valami maradt hátra:mégpedig hogy eléggé lötyögős a váltókarom,ezen szeretnék valahogy javítani. A leírás végén a mondat: " A váltórúdon van egy gumigyűrű, aminek a kopása a váltókar lötyögését okozza." Hol van pontosan az a gumigyűrű?A váltókar végén lévő golyószerű valamin? :D Nem tudnátok esetleg egy képet belinkelni erről a gyűrűről? :blush: Mondjuk nekem az egész mindenestől mozog... jah az a gyűrűt is cseréltem nemrég, eredeti GM, de alá kellet kicsit szalagoznom, mert az ujjal is lötyögött
Blade79 Elküldve Március29, 2012 Elküldve Március29, 2012 1.4 si motoros Astrám van, gyárilag F13-as váltóval áttételi szám w=1102 Mennyiben változik a kocsi gyorsulása és a végsebessége, ha kicserélem F16-os váltóra, természetesen megvan hozzá a W= 1111-es óra is. Érdemes egy napot rászánni a váltócserére?
daykiller Elküldve Március29, 2012 Elküldve Március29, 2012 1.4 si motoros Astrám van, gyárilag F13-as váltóval áttételi szám w=1102 Mennyiben változik a kocsi gyorsulása és a végsebessége, ha kicserélem F16-os váltóra, természetesen megvan hozzá a W= 1111-es óra is. Érdemes egy napot rászánni a váltócserére? Nem az számít, hogy F13 vagy F16. Ez csak a maximális nyomatékterhelési értéke. Tehát F13 az 130Nm. Az F13 és 16 utáni rész a fontos. Nekem pl F15 WR 3.74-em van. Tehát 150Nm, WR, tehát hosszú áttételű és 3.74 végáttételű. Az oldalára rá van írva a váltóknak. Nekem a bal első kerék felől olvasható le a legalján, oldalt ez az adat.
Blade79 Elküldve Március30, 2012 Elküldve Március30, 2012 Nem az számít, hogy F13 vagy F16. Ez csak a maximális nyomatékterhelési értéke. Tehát F13 az 130Nm. Az F13 és 16 utáni rész a fontos. Nekem pl F15 WR 3.74-em van. Tehát 150Nm, WR, tehát hosszú áttételű és 3.74 végáttételű. Az oldalára rá van írva a váltóknak. Nekem a bal első kerék felől olvasható le a legalján, oldalt ez az adat. Köszönöm, megnézem
REUNION Elküldve Március31, 2012 Elküldve Március31, 2012 Reggelt....szóval ki szeretném cserélni azt a gumi gyűrűt a váltókar alján,márcsak azt kellene tudnom,hogyan jön ki az a gömb a helyéről...erősen rántsam meg felfelé,vagy ennek is van valami spéci technikája? Vagy esetleg komplett szedjem ki az egészet,úgy,ahogy Zotya képén van? http://pics.coldline.hu/pics/508233-20120325-ER0Xwy.jpg
Dark_Errant Elküldve Március31, 2012 Elküldve Március31, 2012 Reggelt....szóval ki szeretném cserélni azt a gumi gyűrűt a váltókar alján,márcsak azt kellene tudnom,hogyan jön ki az a gömb a helyéről...erősen rántsam meg felfelé,vagy ennek is van valami spéci technikája? Vagy esetleg komplett szedjem ki az egészet,úgy,ahogy Zotya képén van? http://pics.coldline...0325-ER0Xwy.jpg Nem egy stift tartja?
Recommended Posts