Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Lehet, hogy most nagy butaságot kérdezek, bocs érte.

De azokból, amiket leírtatok, nekem F13-as váltóm lehet. Jelenlegi áttételezésnél a 100-as tempónál kicsivel többet forog a motor mint 2500 rpm.

Meg lehetne oldani az ötödiket úgy, hogy ne forogjon, csak vagy 2000 rpm-et?

Elküldve
  pszilaj írta:
Lehet, hogy most nagy butaságot kérdezek, bocs érte.

De azokból, amiket leírtatok, nekem F13-as váltóm lehet. Jelenlegi áttételezésnél a 100-as tempónál kicsivel többet forog a motor mint 2500 rpm.

Meg lehetne oldani az ötödiket úgy, hogy ne forogjon, csak vagy 2000 rpm-et?

Meglehet, de nagy meló. Vagy végáttételt cserélsz és akkor az összes fokozatban kicsit többet megy ugyanakkora motorfordulaton. :lol:

Elküldve
  pszilaj írta:
Lehet, hogy most nagy butaságot kérdezek, bocs érte.

De azokból, amiket leírtatok, nekem F13-as váltóm lehet. Jelenlegi áttételezésnél a 100-as tempónál kicsivel többet forog a motor mint 2500 rpm.

Meg lehetne oldani az ötödiket úgy, hogy ne forogjon, csak vagy 2000 rpm-et?

Nekem az F10-em 3000-et pörög 100-nál....... :lol:

Ezért lenne jó tudni, hogy jó lenne-e az F16-os váltó.

Elküldve
  pszilaj írta:
Lehet, hogy most nagy butaságot kérdezek, bocs érte.

De azokból, amiket leírtatok, nekem F13-as váltóm lehet. Jelenlegi áttételezésnél a 100-as tempónál kicsivel többet forog a motor mint 2500 rpm.

Meg lehetne oldani az ötödiket úgy, hogy ne forogjon, csak vagy 2000 rpm-et?

Itt tudtok nézelődni váltó ügyben. :lol:

Ez az F13-as váltókról van, de ott van a többi is. ;)

Az F10 ..13 ..15 csak típust ad meg ill. nyomatékot, ahogy J0hnny is írta.

Az adott sebességhez tartozó fordulatszám a CR / WR áttételezéstől és a végáttételtől függ. Az oldalon ezek is megvannak.

Érdemes megnézni a mostani váltót és cserélni kisebb végáttételűre, ez a legegyszerűbb. pl. 4,18 -> 3,94

  • 2 weeks later...
Elküldve
  Johnny82 írta:
Ma szereztem :lol:

F13

Na közbe meg szereztema cuccokat amik kellenek az esedékes kullissza felújításhoz. Név és cikkszám is van. Uhogy ha kell majd szój.

  • 3 weeks later...
Elküldve
  yankee írta:
Na közbe meg szereztema cuccokat amik kellenek az esedékes kullissza felújításhoz. Név és cikkszám is van. Uhogy ha kell majd szój.

Helló engem érdekelne mert nekem is kéne cserélni ezt azt csak előbb kéne a motyót meg venni aztán szét szedni . Ha el küldenéd pü-ben meg köszönném . Köszi.

Elküldve
  astrabandi írta:
Helló engem érdekelne mert nekem is kéne cserélni ezt azt csak előbb kéne a motyót meg venni aztán szét szedni . Ha el küldenéd pü-ben meg köszönném . Köszi.

Van 1 fölös F13-as váltóm. Nem érdekel?

Olcsón megszámítom. :lol:

Elküldve
  yankee írta:
Na közbe meg szereztema cuccokat amik kellenek az esedékes kullissza felújításhoz. Név és cikkszám is van. Uhogy ha kell majd szój.

:lol: Sok sikert hozzá ;)

Elküldve

Az olyan mind1, hogy F10 F13 F15 vagy F17, mindegyikből van rövid és hosszú áttételezésű is. A rövid áttételezésű C betűvel kezdődőkből 3.55 a leghosszabb végáttétel, evvel forog a kocsi 105-nél 3000-et kb. Aminek W-vel kezdődik a kódja azoknak a fokozatai távolabb vannak egymástól, abból a 4.18-as végáttételű forog 105-nél 3000-et.

A kis váltókból a leghosszabb a w355, és az dieselekben van, benzineshez max a w394 szokott lenni, esetleg w374.

Elküldve
  TomTech írta:
Az olyan mind1, hogy F10 F13 F15 vagy F17, mindegyikből van rövid és hosszú áttételezésű is. A rövid áttételezésű C betűvel kezdődőkből 3.55 a leghosszabb végáttétel, evvel forog a kocsi 105-nél 3000-et kb. Aminek W-vel kezdődik a kódja azoknak a fokozatai távolabb vannak egymástól, abból a 4.18-as végáttételű forog 105-nél 3000-et.

A kis váltókból a leghosszabb a w355, és az dieselekben van, benzineshez max a w394 szokott lenni, esetleg w374.

F16-ost kihagytad a sorból, miért? :lol:

Dízelekben ez is van (tudtommal főként isuzu dízelben) és 1.8, 2.0 benzinesekben.

Nekem most F15 van, W-s. Szereztem ma egy F16-ost (C18NZ-n volt) ha cserélném jobb lenne? mi változna? :D

Elküldve
  astrásgyerek írta:
F16-ost kihagytad a sorból, miért? :lol:

Dízelekben ez is van (tudtommal főként isuzu dízelben) és 1.8, 2.0 benzinesekben.

Nekem most F15 van, W-s. Szereztem ma egy F16-ost (C18NZ-n volt) ha cserélném jobb lenne? mi változna? :D

Ugyanolyan sebességhez többet kéne forognia a motorodnak benzines váltóval.

Elküldve
  FPepe írta:
Ugyanolyan sebességhez többet kéne forognia a motorodnak benzines váltóval.

Akkor ez felejtős...

Köszi!

(de az az érdekes, hogy az isuzu-n is ugyanilyen váltó van, F16-os, és az kevesebbet pörög - legalábbis fordulatszámmérő óra szerint - mint a dtl-em, bár lehet a motorkülönbség miatt is ez)

Elküldve
  astrásgyerek írta:
Akkor ez felejtős...

Köszi!

(de az az érdekes, hogy az isuzu-n is ugyanilyen váltó van, F16-os, és az kevesebbet pörög - legalábbis fordulatszámmérő óra szerint - mint a dtl-em, bár lehet a motorkülönbség miatt is ez)

Maga az Fxx szám önmagában nem jellemzi az áttételt, mindegyikből van többféle végáttételű változat.

Elküldve
  TomTech írta:
Az olyan mind1, hogy F10 F13 F15 vagy F17, mindegyikből van rövid és hosszú áttételezésű is. A rövid áttételezésű C betűvel kezdődőkből 3.55 a leghosszabb végáttétel, evvel forog a kocsi 105-nél 3000-et kb. Aminek W-vel kezdődik a kódja azoknak a fokozatai távolabb vannak egymástól, abból a 4.18-as végáttételű forog 105-nél 3000-et.

A kis váltókból a leghosszabb a w355, és az dieselekben van, benzineshez max a w394 szokott lenni, esetleg w374.

Na ezt voltam lusta leírni! :lol: Köszi Tom! :D

Elküldve
  J0hnny írta:
Na ezt voltam lusta leírni! :D Köszi Tom! :devlish:

Az új motort majd F15 C355-el rakom össze, sokat gondolkodtam mi legyen, végül arra jutottam utcán pont jó lesz, legfeljebb ha zavar a búgás autópályán csináltatok hozzá a c és a w közti félúton lévő 5. fogaskerékpárt. A w-s 5. már agyament hosszú lenne. :lol:

Elküldve

2 ünnep között csoporttengelyt és váltóházat cserélek, összelegózok egy váltót.

Ha van rá igény végigfotózom az összes lépést, ha netán később valaki váltót szeretne szerelni.

Elküldve
  TomTech írta:
2 ünnep között csoporttengelyt és váltóházat cserélek, összelegózok egy váltót.

Ha van rá igény végigfotózom az összes lépést, ha netán később valaki váltót szeretne szerelni.

Kiváncsian várom a beszámolót, azonnal szerkesztem a GyiK-ba befelé. :lol: :D

Elküldve
  TomTech írta:
2 ünnep között csoporttengelyt és váltóházat cserélek, összelegózok egy váltót.

Ha van rá igény végigfotózom az összes lépést, ha netán később valaki váltót szeretne szerelni.

Az jó lenne. :lol: :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.