FPepe Elküldve Október28, 2011 Megoszt Elküldve Október28, 2011 Üdv! Van egy kis problémám a váltómmal, mégpedig, hogy menet közben nem lehet ötödiket kapcsolni, csak álló helyzetben, ha a motor nem jár. Egyest meg kettest is nehezen veszi időnként. Találtam egy leírást a gyikban, hogy hogyan kell beállítani a rudazatot astrán, csak nekem kadettom van, és nincs pozícionáló furat a váltókarnál. Tud valaki hozzászólni a dologhoz? Az lehet, hogy csak kevés a váltóban az olaj? Hi! Nézd meg az olajszintet mindenképpen, ha kevés GM váltóolajjal pótold (ill. cserélheted is, ha még nem volt). Aztán nézd át a rudazatot, hol vannak laza, lötyögő csatlakozások, csapokat, stifteket, a váltókaron gumigyűrűt (már ha olyan, mint az Astráé) kell cserélni szükség esetén. Ezután jöhet a beállítás, ha nincs furat, kell egy segítő, aki a váltókart a szélső pozícióban tartja, amíg rögzíted a bilincses csatlakozásnál a motortérben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sori Elküldve Október28, 2011 Megoszt Elküldve Október28, 2011 Hi! Nézd meg az olajszintet mindenképpen, ha kevés GM váltóolajjal pótold (ill. cserélheted is, ha még nem volt). Aztán nézd át a rudazatot, hol vannak laza, lötyögő csatlakozások, csapokat, stifteket, a váltókaron gumigyűrűt (már ha olyan, mint az Astráé) kell cserélni szükség esetén. Ezután jöhet a beállítás, ha nincs furat, kell egy segítő, aki a váltókart a szélső pozícióban tartja, amíg rögzíted a bilincses csatlakozásnál a motortérben. Üresben kell szélső pozícióban tartani a váltókart? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október28, 2011 Megoszt Elküldve Október28, 2011 Üresben kell szélső pozícióban tartani a váltókart? Igen, és eközben a váltó is legyem üresben, az egyes és kettes pozíciója között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Október28, 2011 Megoszt Elküldve Október28, 2011 Tedd hátramenetbe és úgy csináld. Én úgy szoktam. Eddig bevált. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sori Elküldve Október31, 2011 Megoszt Elküldve Október31, 2011 Tedd hátramenetbe és úgy csináld. Én úgy szoktam. Eddig bevált. Köszi a segítséget, sikerült beállítani többedszerre, de előtte a csuklót kellett megcsinálni, teljesen ki volt kopva. A váltóból meg kb. 1.6 liter olajat engedtem le a szintjelzőnél, mire elérte a jó szintet. Valaki biztos azt hitte az a leeresztő nyílás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Október31, 2011 Megoszt Elküldve Október31, 2011 Köszi a segítséget, sikerült beállítani többedszerre, de előtte a csuklót kellett megcsinálni, teljesen ki volt kopva. A váltóból meg kb. 1.6 liter olajat engedtem le a szintjelzőnél, mire elérte a jó szintet. Valaki biztos azt hitte az a leeresztő nyílás. Akkor nézd meg a motorolaj szintet is. Nincs-e hengerfejig feltöltve motorolajjal. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve Október31, 2011 Megoszt Elküldve Október31, 2011 Tipp? 1.6 16V ecotec motorkám váltója hideg reggelekre szószerint beragad! Indításnál kicsit darálós a hangja, hiába van tövig benyomva a kuplung nem engedi ki segességből csak nagyon nehezen. Váltó olajat megnéztem nem tűnik rossznak szép piros és tiszta. Mi lehet ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Sziasztok Váltóút rövidítés és váltókar rövidítés előtt állok. Az autóban még a gyári cuccok vannak. A váltóút rövidítő elkészítéséhez a leírást már megtaláltam ( itt található, ha esetleg valakit érdekel ), de a váltókar rövidítéséről nem találok leírást. Az autóban a gyári váltógomb és felhúzó van, ha levágok a rúdból, akkor ebből a felhúzókát is rövidítenem kell vajon? ;) Ha valaki esetleg csinált már ilyet, elmagyarázhatná hogy megy ez. Köszönöm előre is ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Sziasztok Váltóút rövidítés és váltókar rövidítés előtt állok. Az autóban még a gyári cuccok vannak. A váltóút rövidítő elkészítéséhez a leírást már megtaláltam ( itt található, ha esetleg valakit érdekel ),de a váltókar rövidítéséről nem találok leírást. Az autóban a gyári váltógomb és felhúzó van, ha levágok a rúdból, akkor ebből a felhúzókát is rövidítenem kell vajon? ;) Ha valaki esetleg csinált már ilyet, elmagyarázhatná hogy megy ez. Köszönöm előre is ;) 161-162. oldal, lapozz vissza 1 picit. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Konkrétan most a váltókart is rövidíteni akarod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Konkrétan most a váltókart is rövidíteni akarod? Nem olyan nehéz azt megcsinálni. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Konkrétan most a váltókart is rövidíteni akarod? Igen. A legelső astrámban és a GSiben is rövidítve volt, csak azt nem én csináltam és fingom sincs hogy volt megoldva. Köszi öcsibácsi. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 A váltóút rövidítő elkészítéséhez a leírást már megtaláltam. http://i264.photobucket.com/albums/ii187/T...28/IMG_6812.jpg Jajj, de csúnya hegesztések. Ha te is ilyent csinálsz NE rakd be, mert ez nem ér semmit. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Jajj, de csúnya hegesztések. Ha te is ilyent csinálsz NE rakd be, mert ez nem ér semmit. ;) Nem Én fogom hegeszteni ( mert akkor kb ilyen lenne ) van egy kasztnis haverom, majd Ő. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Sziasztok Váltóút rövidítés és váltókar rövidítés előtt állok. Az autóban még a gyári cuccok vannak. A váltóút rövidítő elkészítéséhez a leírást már megtaláltam ( itt található, ha esetleg valakit érdekel ), de a váltókar rövidítéséről nem találok leírást. Az autóban a gyári váltógomb és felhúzó van, ha levágok a rúdból, akkor ebből a felhúzókát is rövidítenem kell vajon? ;) Ha valaki esetleg csinált már ilyet, elmagyarázhatná hogy megy ez. Köszönöm előre is :lol: Na, ezt nem hiszem el arról az autóról :lol: egyszer mentem vele, és nem úgy gyorsul, mint az enyém ;) Egyébként mi értelme a rövidítésnek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Na, ezt nem hiszem el arról az autóról ;) egyszer mentem vele, és nem úgy gyorsul, mint az enyém ;) Egyébként mi értelme a rövidítésnek? Pedig van még benne pár dolog, ami gyári. :lol: Ha rövidebb az út, akkor gyorsabban lehet váltani. Elvileg. Csakhogy a váltáshoz a két fokozat közti fogaskerekeknek szinkronban kell lenniük, és rövid úttal túl gyors váltásnál elképzelhető, hogy a kapcsolókörmök nem tudják zárni a fokozatot (esetleg recsegve), viszont a szinkrongyűrűk mindenképpen nagyobb terhelésnek lesznek kitéve, ami idő előtti elhasználódáshoz vezethet. Egy sikertelen váltásnál az időveszteség pedig sokkal nagyobb, mint amit a rövidítéssel lehet nyerni. Azoknak lehet jó, akik nyugodtabb vérmérsékletűek így lassú mozdulattal is relatíve gyorsan tudnak váltani. Én anno gondolkoztam ezen a témán, de végül elvetettem. Zsoltee: Amit még érdemes lenne majd alkalom adtán beiktatnod az egy motor/váltó-tartóbak erősítés. Néha erős kanyarvétel közben voltak olyan váltásaim, amikor nem sikerült egyből kapcsolni. És ez kanyar közben pont nem egy kellemes dolog. Persze ritka, mert kanyarban amúgy sem váltunk, de mégis... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Pedig van még benne pár dolog, ami gyári. ;) Ha rövidebb az út, akkor gyorsabban lehet váltani. Elvileg. Csakhogy a váltáshoz a két fokozat közti fogaskerekeknek szinkronban kell lenniük, és rövid úttal túl gyors váltásnál elképzelhető, hogy a kapcsolókörmök nem tudják zárni a fokozatot (esetleg recsegve), viszont a szinkrongyűrűk mindenképpen nagyobb terhelésnek lesznek kitéve, ami idő előtti elhasználódáshoz vezethet. Egy sikertelen váltásnál az időveszteség pedig sokkal nagyobb, mint amit a rövidítéssel lehet nyerni. Azoknak lehet jó, akik nyugodtabb vérmérsékletűek így lassú mozdulattal is relatíve gyorsan tudnak váltani. Én anno gondolkoztam ezen a témán, de végül elvetettem. Zsoltee: Amit még érdemes lenne majd alkalom adtán beiktatnod az egy motor/váltó-tartóbak erősítés. Néha erős kanyarvétel közben voltak olyan váltásaim, amikor nem sikerült egyből kapcsolni. És ez kanyar közben pont nem egy kellemes dolog. Persze ritka, mert kanyarban amúgy sem váltunk, de mégis... Nekem sokkal jobban tetszett a GSiben a rövid váltóút és kar, meg nekem kicsit kényelmesebb is lenne, 2est és 4est váltani az ülés miatt, szerintem elég kényelmetlen. Ezért akarom csak megcsinálni, semmi másért. Pont ma volt egy olyan szitu, ahol nem úgy vette a 3ast a sas, ahogy szerettem volna, bár elképzelhető hogy én voltam a béna. Ezt a motor/váltótartóbak erősítést hogy lehet kivitelezni egyébként? Mondjuk egy nagyobb motoros Astra bakjait tenni ennek a helyére, vagy gyártatni kéne valami masszívabb anyagból motortartót? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Nekem sokkal jobban tetszett a GSiben a rövid váltóút és kar, meg nekem kicsit kényelmesebb is lenne, 2est és 4est váltani az ülés miatt, szerintem elég kényelmetlen. Ezért akarom csak megcsinálni, semmi másért. Pont ma volt egy olyan szitu, ahol nem úgy vette a 3ast a sas, ahogy szerettem volna, bár elképzelhető hogy én voltam a béna. Ezt a motor/váltótartóbak erősítést hogy lehet kivitelezni egyébként? Mondjuk egy nagyobb motoros Astra bakjait tenni ennek a helyére, vagy gyártatni kéne valami masszívabb anyagból motortartót? ;) Mivel nekem nem volt nem tudom milyen, lehet tényleg sokkal jobb lesz. Valóban az ülés kicsit zavaró, meg kell próbálni kicsit csuklóból váltani. Gabi anno még azt mondta, hogy az utángyártott kicsit keményebb anyagból van, vagy meg lehet próbálni kinyomni a réseket szélvédőragasztóval, de az is lehet hogy egy sima csere is javítana. Nálam biztos nem volt cserélve és előtte sem túl valószínű, a tizenév alatt meg csak elöregszik az anyaga. Esetleg érdemes lenne felhívnod a szilentes csákót, hátha tud valami okosat mondani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Mivel nekem nem volt nem tudom milyen, lehet tényleg sokkal jobb lesz. Valóban az ülés kicsit zavaró, meg kell próbálni kicsit csuklóból váltani. Gabi anno még azt mondta, hogy az utángyártott kicsit keményebb anyagból van, vagy meg lehet próbálni kinyomni a réseket szélvédőragasztóval, de az is lehet hogy egy sima csere is javítana. Nálam biztos nem volt cserélve és előtte sem túl valószínű, a tizenév alatt meg csak elöregszik az anyaga. Esetleg érdemes lenne felhívnod a szilentes csákót, hátha tud valami okosat mondani. Köszi a motortartóknak majd utána nézek ;) Egyébként közben küldtem volna PÜ-t, de neked valamiért nem lehet, úgyhogy ment egy mail, az itt megadott címedre. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lanti Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Pedig van még benne pár dolog, ami gyári. ;) Ha rövidebb az út, akkor gyorsabban lehet váltani. Elvileg. Csakhogy a váltáshoz a két fokozat közti fogaskerekeknek szinkronban kell lenniük, és rövid úttal túl gyors váltásnál elképzelhető, hogy a kapcsolókörmök nem tudják zárni a fokozatot (esetleg recsegve), viszont a szinkrongyűrűk mindenképpen nagyobb terhelésnek lesznek kitéve, ami idő előtti elhasználódáshoz vezethet. Egy sikertelen váltásnál az időveszteség pedig sokkal nagyobb, mint amit a rövidítéssel lehet nyerni. Azoknak lehet jó, akik nyugodtabb vérmérsékletűek így lassú mozdulattal is relatíve gyorsan tudnak váltani. Én anno gondolkoztam ezen a témán, de végül elvetettem. Zsoltee: Amit még érdemes lenne majd alkalom adtán beiktatnod az egy motor/váltó-tartóbak erősítés. Néha erős kanyarvétel közben voltak olyan váltásaim, amikor nem sikerült egyből kapcsolni. És ez kanyar közben pont nem egy kellemes dolog. Persze ritka, mert kanyarban amúgy sem váltunk, de mégis... érdekes amit írsz, anno nekem se volt ilyen rövidítés és mégis szerintem brutálisokat sikerült váltanom(dyno grafikonon is nézve) talán 100-ból ha 1x ment mellé vagy reccsent (f16). most én is rakok bele ilyen rövidítő bizbaszt és félek tőle, hogy pont az általad is leírtak miatt több mellé menő váltásom lesz.. majd ha lesz tapasztalati élményem akkor leírom, tény h sima használatnál nekem is tetszett hogy kicsivel rövidebb az útja.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Johnny82 Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Sziasztok! Egy F16-os váltót fel lehet rakni egy 1.4-es blokkra? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Sziasztok! Egy F16-os váltót fel lehet rakni egy 1.4-es blokkra? Nem hinném. Ha jól tévedek, akkor az F16 az már nagyblokkos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Johnny82 Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Nem hinném. Ha jól tévedek, akkor az F16 az már nagyblokkos. Pedig felmegy rá és minden furat a helyén. Csak az volna az igazi kérdés mit produkálna vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóland Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Valaki felvilágosítana, hogy mik ezek a váltó rövidítések. F16-18-20 például. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Valaki felvilágosítana, hogy mik ezek a váltó rövidítések. F16-18-20 például. Átadható maximális nyomaték...pl F13 130Nm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts