Máté87 Elküldve Március17, 2011 Elküldve Március17, 2011 Megvalósítható lenne akkor a dolog? Mert a corsa váltó az bovdenes az astráé meg rudas a váltókar, de a váltón a kulissza a motortérben ránézésre azonos!
Dáwid Elküldve Március17, 2011 Elküldve Március17, 2011 Megvalósítható lenne akkor a dolog? Mert a corsa váltó az bovdenes az astráé meg rudas a váltókar, de a váltón a kulissza a motortérben ránézésre azonos! Nem érezted az iróniát :D
Krajcso Elküldve Március18, 2011 Elküldve Március18, 2011 Sziasztok! Már nem látszott ki az olajos koszból a váltóm, ezért kicseréltem a váltókulissza szimeringet és a váltófedél alatti tömítést. Ez a kettő jó is lett, viszont a váltó alján a teknőnél még mindig olajfolyás látszik. A tömítést itt is kicseréltem gyárira. Sziloplasztot nem használtam a boltos ajánlása alapján. A meghúzási nyomatékokat betartottam és nem igazán tudom elképzelni hogy szivárog ott át az olaj.. Előtte egy vastagabb tömítés volt fenn, plusz piros szilo, de az is folyatott. Nincs még a környéken valami szimering ahonnan oda folyhat az olaj és így becsap engem? Pl. a féltengely ahol csatlakozik a váltóhoz? Mert ott is elég olajkoszos minden. Az olaj ami szivárog egyértelműen váltóolaj a színéből és szagából ítélve. Tudna valaki segíteni aki küzdött már hasonló problémával?
zotya975 Elküldve Március19, 2011 Elküldve Március19, 2011 Sziasztok! Már nem látszott ki az olajos koszból a váltóm, ezért kicseréltem a váltókulissza szimeringet és a váltófedél alatti tömítést. Ez a kettő jó is lett, viszont a váltó alján a teknőnél még mindig olajfolyás látszik. A tömítést itt is kicseréltem gyárira. Sziloplasztot nem használtam a boltos ajánlása alapján. A meghúzási nyomatékokat betartottam és nem igazán tudom elképzelni hogy szivárog ott át az olaj.. Előtte egy vastagabb tömítés volt fenn, plusz piros szilo, de az is folyatott. Nincs még a környéken valami szimering ahonnan oda folyhat az olaj és így becsap engem? Pl. a féltengely ahol csatlakozik a váltóhoz? Mert ott is elég olajkoszos minden. Az olaj ami szivárog egyértelműen váltóolaj a színéből és szagából ítélve. Tudna valaki segíteni aki küzdött már hasonló problémával? Igena féltengelynél is van szimering, meg a másik oldalon a motor és a váltó köztött is van szimering ami szivároghat. Mondjok onnan inkább a váltó alsó "pupos " részére szokott az olaj kerülni.
Krajcso Elküldve Március19, 2011 Elküldve Március19, 2011 Igena féltengelynél is van szimering, meg a másik oldalon a motor és a váltó köztött is van szimering ami szivároghat. Mondjok onnan inkább a váltó alsó "pupos " részére szokott az olaj kerülni. Jövő héten lesz első teleszkóp csere, kicseréltetem ezzel együtt a féltengely szimmeringet is, szerintem az lesz a bűnös. A váltó és a blokk találkozásánál nem látszik szivárgás szerencsére.
Mikulás74 Elküldve Március20, 2011 Elküldve Március20, 2011 Kérdésem lenne egy szakmájsztró szerelőúrhoz, aki már csinált ilyet, 1985-ös E Kadetthoz kellene váltó, 1,6-os dízel, ugye sima GM szívódízel, és kérdezném, hogy erre rámenne-e egy 2001-es évjáratú német motoros 1.7 td Astrából kibányászott F13, vagy F15 ös váltó, gond nélkül? Merthogy a Kadettban egy 4 sebességes váltó van, és manapság az már kicsit kevés. Köszi előre is.
demars Elküldve Március22, 2011 Elküldve Március22, 2011 Keresgéltem, egy májsztró írta egy fórumon ezt, a váltózörgéssel kapcsolatban: Ezek az üresben halható zajok azoknál a váltóknál szokott előfordulni aminél a bemenö tengelyre épitik a kapcsoló és szinkron agyat.A hang elhalgat ha benyomjuk a kuplungot vagy ha megemeljük a fodulatot ill.erősödhet ha alapjaraton bekapcsoljuk a klimát. A hiba az hogy a motor alapjárati remegése átkerül a váltó bemenő tengelyére és a rajta levő szinkron,kapcsoló gyűrü,fogaskerék illesztési hézagai életre kelnek.A kuplung tárcsa rugós agy részének kelene csillapitani ezt a rezgést ill. akuplungtárcsa agy részének kiverődése a nyeles tengelyen is okozhatja ezt a hangot. Nem kel félni, kár szétszedni a világ végére is elmegy így. Mondjuk észrevettem, hogy nem egyenletes a motor járása, cseréltem volna váltót, és zörgött volna az is...valószínűleg adagolót, porlasztókat kellene inkább cserélni...de minek, amíg még pöc-röff az autó. Hello! Ezt nem akkor lehet észlelni, ha a kinyomó csapággyal van gond? U.I.: Hogyan tudok idézésnél egy szöveg részletet pl kiemelni, félkövérrel, vagy piros betűszínnel...? vagy 10 perce ezzel próbálkozok, de nem jön össze! <_<
zotya975 Elküldve Március23, 2011 Elküldve Március23, 2011 Hello! Ezt nem akkor lehet észlelni, ha a kinyomó csapággyal van gond? U.I.: Hogyan tudok idézésnél egy szöveg részletet pl kiemelni, félkövérrel, vagy piros betűszínnel...? vagy 10 perce ezzel próbálkozok, de nem jön össze! <_< A hsz-ablak felett vannak a Betűtípusok, Méretek, Szöveg színe ikonok, kijelölöd a kiemelni kívánt részt, majd a megfelelő színre kattintasz, és berakja egy color....stb keretbe.
Porter Elküldve Március23, 2011 Elküldve Március23, 2011 Nekem F18-as váltóm van és szeretném lecserélni az olaját. Azon kívül, hogy leveszem az alsó takarólemezt és kiömlik majd az olaj. Hogy lehet a legegyszerűbben feltölteni vacakolás nélkül? Mert ilyet még nem csináltam...
zotya975 Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Nekem F18-as váltóm van és szeretném lecserélni az olaját. Azon kívül, hogy leveszem az alsó takarólemezt és kiömlik majd az olaj. Hogy lehet a legegyszerűbben feltölteni vacakolás nélkül? Mert ilyet még nem csináltam... Ha azon is van szuszogó, fellül műanyag kupakkal takart levegőző, akkor ott.
Porter Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Ha azon is van szuszogó, fellül műanyag kupakkal takart levegőző, akkor ott. http://pics.coldline.hu/pics/200005-20110324-w2zeLX.jpg Köszi :angry: Majd megskubizum! És kell bele 1,9 L <_<
Mikulás74 Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Köszi :P Majd megskubizum! És kell bele 1,9 L <_< Arra készülj fel, hogy egy fél délután, mire levakarja az ember a maradék tömítést, én legalábbis szórakoztam vele egy darabig, még a drótkoronngal is alig akart lejönni. Tömítést egy kartondobozból nyírtam, az is jómóka. :angry: Bár a szervízkönyv azt írja, a gyári olajat nem szükséges cserélni, a piros löttyöt, amit leengedtem belőle, semmi gond nem volt vele, csak már kevés volt. Inkább ellenőrizd oldalt a szintellenörző csavaron, hogy mennyi van benne, a mágnesét kukázd ki, és tölts utána ugyanolyan olajat. Nekem ha még egyszer tömítést kellene vakargatnom a váltóról, lehet, inkább eladnám az autót...
Mikulás74 Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Hello! Ezt nem akkor lehet észlelni, ha a kinyomó csapággyal van gond? Nem, egyértelmű valtózörgés, most, hogy öntöttem bele olajat, elhalkult egyértelműen. Most másképp zörög...:angry: Fura egy váltók ezek, a difiben áll a majdnem 2 liter olaj, a váltó fogaskerekek meg alapjáraton ha áll az autó, szárazon zakatolnak...ezt is aki megtervezte... <_<
Porter Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Arra készülj fel, hogy egy fél délután, mire levakarja az ember a maradék tömítést, én legalábbis szórakoztam vele egy darabig, még a drótkoronngal is alig akart lejönni. Tömítést egy kartondobozból nyírtam, az is jómóka. :angry: Bár a szervízkönyv azt írja, a gyári olajat nem szükséges cserélni, a piros löttyöt, amit leengedtem belőle, semmi gond nem volt vele, csak már kevés volt. Inkább ellenőrizd oldalt a szintellenörző csavaron, hogy mennyi van benne, a mágnesét kukázd ki, és tölts utána ugyanolyan olajat. Nekem ha még egyszer tömítést kellene vakargatnom a váltóról, lehet, inkább eladnám az autót... Tudom, azt írják mindenhol, hogy örökös mint a nyomorúság. De azért én lecserélem. <_<
Porter Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Nem, egyértelmű valtózörgés, most, hogy öntöttem bele olajat, elhalkult egyértelműen. Most másképp zörög...:P Fura egy váltók ezek, a difiben áll a majdnem 2 liter olaj, a váltó fogaskerekek meg alapjáraton ha áll az autó, szárazon zakatolnak...ezt is aki megtervezte... <_< Úgy kell állni mindig, hogy a váltófelé lejtsen, és ne a difibe kössön ki. Vagy benne maradt egy darab tömítés amit nem korongoztál le? :angry: :P
Mikulás74 Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Úgy kell állni mindig, hogy a váltófelé lejtsen, és ne a difibe kössön ki. Vagy benne maradt egy darab tömítés amit nem korongoztál le? <_< :angry: Legalább 45 fokban kellene állni, hogy a váltórészbe is menjen olaj..:P Annyira nem tanulmányoztam át, de úgy látom, hogy a difi van alul ugye, fölötte meg a váltó. A difit meg félig elönti az olaj. Úgy látszik nem alapjáratra tervezték ezeket a váltókat, hanem úgy, hogy folyton menjenek vele. :P
wzsolt_1.6_16V Elküldve Március26, 2011 Elküldve Március26, 2011 Legalább 45 fokban kellene állni, hogy a váltórészbe is menjen olaj..<_< Annyira nem tanulmányoztam át, de úgy látom, hogy a difi van alul ugye, fölötte meg a váltó. A difit meg félig elönti az olaj. Úgy látszik nem alapjáratra tervezték ezeket a váltókat, hanem úgy, hogy folyton menjenek vele. :angry: Azért egy váltó teljesen más mint egy motor. Váltóban fogaskerekek vannak és golyós csapágyak, ott nem csúszás hanem inkább gördülés van. Talán csak a szinkrongyűrű kivétel. Ott ha már van egy vékony olajréteg a felületen már elég kenés, és az induláskor kevesbb olaj a felületen sem okoz jelentős kopást. Ha meg elindul az ember az a difi jól össze fröcsköl mindent olajjal ott belül :P
Mikulás74 Elküldve Március27, 2011 Elküldve Március27, 2011 Azért egy váltó teljesen más mint egy motor. Váltóban fogaskerekek vannak és golyós csapágyak, ott nem csúszás hanem inkább gördülés van. Talán csak a szinkrongyűrű kivétel. Ott ha már van egy vékony olajréteg a felületen már elég kenés, és az induláskor kevesbb olaj a felületen sem okoz jelentős kopást. Ha meg elindul az ember az a difi jól össze fröcsköl mindent olajjal ott belül <_< No igen, de valahogy mégis zakatol a váltó, gondolom nem véletlenül. Ha olajban menne a váltó része is, -30 fokban üresben elindulna simán az autó, úgy megfogná. Mondjuk az is elárul sokat, hogy nem az örökkévalóságnak tervezték a váltót, hogy a difire műanyagból van rárakva az a fogaskerék, ami a kilóméterspirált hajtja. Végülis mindegy, mert semmi kopás nincs rajta. Ezek után ki tudja, még mi lehet a váltó részében...bár nem tudni, mennyi kilóméter lehet a váltóban, lehet, van már 500 ezer is, az autóban se tudom mennyi van, ilyen korú autónál bármi lehet már, találkoztam már olyannal, hogy Peugeot 205 hátramenetben kidobálta a fokozatot, és olyan érdekes nyammogó hangot adott(tipikusan fogatlan volt a hátrameneti fogaskerék) vagy Fiat Ritmonál bent kellett tartani a váltókart 5. ben, szétszedésnél kiderült, hogy a váltóvilla volt elkopva, ugyan ki lett cserélve, de utána meg úgy búgott a váltó, hogy senkinek se tudtam eladni az autót...valószínűleg a hézagolást elb.sztam. Ezért gontoltam, egy Opelnél nem lehet nagyon ilyen gond már...erre...
IMA299 Elküldve Március27, 2011 Elküldve Március27, 2011 Üdv kis segítséget szeretnék kérni, a váltókar szoknya a G astrámban elkopott és elég csúnya így, ki akarom cserélni és odáig már eljutottam hogy kiszereltem az autóból , csak a szoknya alján lévő keretet nem tudom leszedni, nem feszegettem nehogy eltörjön , az ragasztva van vagy csak patentos , valami tipp? Előre is köszi.
FPepe Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 X14xe motorba csak f13as válto megy bele? Tudtommal F15 is jó rá.
astrásgyerek Elküldve Április1, 2011 Elküldve Április1, 2011 Tudtommal F15 is jó rá. X14xe motorba csak f13as válto megy bele? Modell ------- Motor ------ Getriebecode ----- Alphacode ----------------------- Achsantrieb Astra F ------ X14XE ----- F13CR ------------- MH, ST, JU, LU, ZT ------------------- 3,94 Astra F ------ X14XE ----- F13WR ------------ MB, SK, QW, HR, CE, ZP, FP -------- 4,18 Astra F ------ X14XE ----- F15CR ------------- NQ ------------------------------------- 3,94 Astra F ------ X14XE ----- F17CR ------------- MG --------------------------------------3,94
szitya87 Elküldve Április3, 2011 Elküldve Április3, 2011 Modell ------- Motor ------ Getriebecode ----- Alphacode ----------------------- Achsantrieb Astra F ------ X14XE ----- F13CR ------------- MH, ST, JU, LU, ZT ------------------- 3,94 Astra F ------ X14XE ----- F13WR ------------ MB, SK, QW, HR, CE, ZP, FP -------- 4,18 Astra F ------ X14XE ----- F15CR ------------- NQ ------------------------------------- 3,94 Astra F ------ X14XE ----- F17CR ------------- MG --------------------------------------3,94 na tehát akkor milyet is mondjak a bontoban? vagy elég ha motorszámot adom meg nekik?
Udi Elküldve Április3, 2011 Elküldve Április3, 2011 Leggyakrabban F13-as váltóval szerelték....WR a hosszú, CR a rövid fokozatú. <_<
astrásgyerek Elküldve Április3, 2011 Elküldve Április3, 2011 na tehát akkor milyet is mondjak a bontoban? vagy elég ha motorszámot adom meg nekik? Olyat vegyél, amilyen volt benne! <_< Az a tuti!
Recommended Posts