megadave Elküldve Január31, 2011 Megoszt Elküldve Január31, 2011 Elkészült a rövidebb váltókar. Már ki is cseréltem. B) Már csak a gömbfejes részt kell átalakítanom. http://pics.coldline.hu/pics/163598-20110130-HBzhR2.jpg Ha beválik vállalnád, hogy megismétled a műveletet egy másik váltókaron is? :lol: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Január31, 2011 Megoszt Elküldve Január31, 2011 Ha beválik vállalnád, hogy megismétled a műveletet egy másik váltókaron is? :lol: :D Ettől csak a váltógomb kerül lejjebb 2-3 cm-t, mást nem befolyásol. Nem gondoltam sorozatgyártásra. A leírás alapján elég egyszerű megcsinálni, kb. 2 óra az egész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabchee Elküldve Február15, 2011 Megoszt Elküldve Február15, 2011 Kuplungtárcsa kevlároztatásáról tud valaki valami érdemlegeset???(Huf,idő,tartósság,hol) Valószínű,hogy hamarosan el kell ezen gondolkodnom,már akkor is csúszott amikor megvettem(189000 km)és azótta csak romlott a helyzet :D :D Állítólag jobb és olcsóbb is mint a gyári. Jöhetnek az infók!! <_< :D :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabchee Elküldve Február19, 2011 Megoszt Elküldve Február19, 2011 Kuplungtárcsa kevlároztatásáról tud valaki valami érdemlegeset???(Huf,idő,tartósság,hol) Valószínű,hogy hamarosan el kell ezen gondolkodnom,már akkor is csúszott amikor megvettem(189000 km)és azótta csak romlott a helyzet :lol: :D Állítólag jobb és olcsóbb is mint a gyári. Jöhetnek az infók!! :D :D :D :lol: Nem nagyon áramolnak az infók felém <_< :D :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február19, 2011 Megoszt Elküldve Február19, 2011 Nem nagyon áramolnak az infók felém <_< :D :D :) Nem, mert szerintem mindenki cseréli a kuplungtárcsát, és nem kevlároztatja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február19, 2011 Megoszt Elküldve Február19, 2011 Nem, mert szerintem mindenki cseréli a kuplungtárcsát, és nem kevlároztatja. Főleg, hogy szerintem a rugóknak is véges az élettartamuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjohnny23 Elküldve Február19, 2011 Megoszt Elküldve Február19, 2011 Örülök hogy végre megint a kuplung a téma. Nekem is van egy olyan problémám hogy kicsi a holtjáték hiába állítok a bofdenen , és mikor 5 ből vissza 3-ba 4ből 2-be akkor 2-3 at ránt mire fog a motorfék. Mintha lenkerekes lenne az astrám:) k.vra zavaró ...mi lehet a probléma ???? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február19, 2011 Megoszt Elküldve Február19, 2011 Örülök hogy végre megint a kuplung a téma. Nekem is van egy olyan problémám hogy kicsi a holtjáték hiába állítok a bofdenen , és mikor 5 ből vissza 3-ba 4ből 2-be akkor 2-3 at ránt mire fog a motorfék. Mintha lenkerekes lenne az astrám:) k.vra zavaró ...mi lehet a probléma ???? Ha emelkedőnek felfele üresben gurulsz, kapcsolsz egy harmadikat, de még benyomva tartod a kuplung pedált és felpörgeted a motor, majd leugrasz a kuplungpedálról és ha azonnal beáll a motor fordulatszáma, akkor a kuplung nem csúszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Február24, 2011 Megoszt Elküldve Február24, 2011 Üdvözlet, következő gondom adódott, valami elég rendesen zörög a motorból, ha üresben van, alapjáraton. Ha benyomom a kuplungpedált, akkor elhallgat. Utánaolvasás után erre nyelestengely csapágyat mondanak, vagy kulungtárcsarugót. Melyik lehet az igaz? Pont ilyen hangja volt régebben egy 1.8-as dízel Fordomnak, azon cseréltem kuplungtárcsát, de a hang megmaradt, a nyelestengelynek semmi holtjátéka nem volt, mégis zörgött üresben. Benyomott kuplungnál elhallgatott az is. Mi lehet a gond? Ja, és nem egyenletesen zörög, hanem rendszertelenül, összevissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Február24, 2011 Megoszt Elküldve Február24, 2011 Üdvözlet, következő gondom adódott, valami elég rendesen zörög a motorból, ha üresben van, alapjáraton. Ha benyomom a kuplungpedált, akkor elhallgat. Utánaolvasás után erre nyelestengely csapágyat mondanak, vagy kulungtárcsarugót. Melyik lehet az igaz? Pont ilyen hangja volt régebben egy 1.8-as dízel Fordomnak, azon cseréltem kuplungtárcsát, de a hang megmaradt, a nyelestengelynek semmi holtjátéka nem volt, mégis zörgött üresben. Benyomott kuplungnál elhallgatott az is. Mi lehet a gond? Ja, és nem egyenletesen zörög, hanem rendszertelenül, összevissza. Hm, utánajárás után valóban nyelestengely csapágy. A Főtengelyben lévő, meg a váltóban, vagy kevés az olaj.... Eddig 4 váltót szedtem szét, utána mindenek olyan hangja volt, mint a villamosnak....hézagolás, tömítések méretre szabva pedig....f.sz kivan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február25, 2011 Megoszt Elküldve Február25, 2011 Üdvözlet, következő gondom adódott, valami elég rendesen zörög a motorból, ha üresben van, alapjáraton. Ha benyomom a kuplungpedált, akkor elhallgat. Utánaolvasás után erre nyelestengely csapágyat mondanak, vagy kulungtárcsarugót. Melyik lehet az igaz? Pont ilyen hangja volt régebben egy 1.8-as dízel Fordomnak, azon cseréltem kuplungtárcsát, de a hang megmaradt, a nyelestengelynek semmi holtjátéka nem volt, mégis zörgött üresben. Benyomott kuplungnál elhallgatott az is. Mi lehet a gond? Ja, és nem egyenletesen zörög, hanem rendszertelenül, összevissza. Nincs hővédő lemez a leömlőnél? <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Február25, 2011 Megoszt Elküldve Február25, 2011 Nincs hővédő lemez a leömlőnél? <_< Nem, nincsen, a hang a váltó felől jön, de már tényleg nem tudom mi lehet. Kb 15000 km alatt kezdte el csinálni, tavaly amikor megvettem az autót, akkor egyáltalán nem volt még hangja. Elvittem egy szerelőhöz, aki azt mondta, a kinyomócsapágy zörög valahogy, mert ellenkező irányba húzta a kinyomóvillát, és akkor elhallgatott, bár akkor valahogy pont nem figyeltem oda....nekem is érdemes szakemberhez mennem. Felveszem majd telefonnal, és felrakom a youtubera, ott a videók közül nem találtam ilyet angol nyelven(bár lehet, van szuahéliül) Link to comment Megosztás: More sharing options...
VZoli Elküldve Február28, 2011 Megoszt Elküldve Február28, 2011 Sziasztok. Volna egy hatalmas kérdésem a szakikhoz. Van 2 váltóm, F15 c3.94 illetve F13 w4.18. Nos a w-s váltónak olyan a hangja mint egy ikarusnak mikor motorféken van de húzatáskor illetve folyamatos sebességnél is szerintem hangos. A kérdés a következő: Át tudom-e rakni a c-s váltóba a w-s áttételét úgy, hogy a c3.94-ből w3.94 legyen? Ha igen akkor pontosan miket kell áttenni? Válaszokat előre is köszönöm. Üdv.: Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március4, 2011 Megoszt Elküldve Március4, 2011 Cartársak! Le akarom cserélni az olajat a sebváltóban. Megvan hozzá már a gyári olaj meg a tömítés is. Kb mi a feltöltési mennyiség, és a szintellenőrző lyuk alatt mennyivel kell hogy legyen az olaj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március4, 2011 Megoszt Elküldve Március4, 2011 Cartársak! Le akarom cserélni az olajat a sebváltóban. Megvan hozzá már a gyári olaj meg a tömítés is. Kb mi a feltöltési mennyiség, és a szintellenőrző lyuk alatt mennyivel kell hogy legyen az olaj? 1,6 liter, és 2 cm-rel az ellenőrző nyílás alsó széle alatt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március4, 2011 Megoszt Elküldve Március4, 2011 1,6 liter, és 2 cm-rel az ellenőrző nyílás alsó széle alatt. :lol: Danke Sün! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Megoldódni látszik a zörgő hang, ami elhallgat akkor, ha benyomom a kuplungot. Szóval ha áll az autó, a váltó üresben, jár a motor, benyomom a kuplungot, megszűnik a zakatolás. De ha üresben gurulok, akkor se zörög, de ha megállok, akkor elkezd zakatolni. Tehát egyértelmű váltó probléma. De vajon mi? Váltóvilla, szinkrongyűrű, csapágy? Az olajat néztem benne, szép piros olaj, szerintem eléggé híg, ha a szintjelző csavart kicsavarom, akkor már folyik is ki belőle, tehát van benne rendesen. Lehet, ha sima 75-90-est rakok bele, akkor megszűnik a baj? Mondom, eléggé híg az olaj, kb 20-30 ezer kilométert mentem az autóval, akkor még nem zörgött, amikor megvettem. Most elkezdtem keresgélni váltót hozzá, nekem aztán teljesen mindegy milyen váltó, csak a kuplungtárcsával egyezzen a nyelestengely, meg ne legyen benne 700000km. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Megoldódni látszik a zörgő hang, ami elhallgat akkor, ha benyomom a kuplungot. Szóval ha áll az autó, a váltó üresben, jár a motor, benyomom a kuplungot, megszűnik a zakatolás. De ha üresben gurulok, akkor se zörög, de ha megállok, akkor elkezd zakatolni. Tehát egyértelmű váltó probléma. De vajon mi? Váltóvilla, szinkrongyűrű, csapágy? Az olajat néztem benne, szép piros olaj, szerintem eléggé híg, ha a szintjelző csavart kicsavarom, akkor már folyik is ki belőle, tehát van benne rendesen. Lehet, ha sima 75-90-est rakok bele, akkor megszűnik a baj? Mondom, eléggé híg az olaj, kb 20-30 ezer kilométert mentem az autóval, akkor még nem zörgött, amikor megvettem. Most elkezdtem keresgélni váltót hozzá, nekem aztán teljesen mindegy milyen váltó, csak a kuplungtárcsával egyezzen a nyelestengely, meg ne legyen benne 700000km. Vannak benne rugós lemezek, azok is zöröghetnek szerintem. Az olaj minősége ebbe nem szólhat bele. Nincs ablak a váltó alján, hogy ránézzél a szerkezetre? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Vannak benne rugós lemezek, azok is zöröghetnek szerintem. Az olaj minősége ebbe nem szólhat bele. Nincs ablak a váltó alján, hogy ránézzél a szerkezetre? Nem, szerintem már biztos nem a kuplung, én is arra gyanakodtam, egyszer már volt egy pontosan ugyanígy zörgő autóm, annál cseréltem kuplungtárcsát, mert megráztam, csilingelt, mint a rumbatök, visszatettem egy vadiúj jó drága tárcsát, na avval is zakatolt tovább. Meg tegnap figyeltem meg jobban, ha gurul egész lassan az autó üresben, akkor nincs meg a zakatolás, de ha megáll teljesen, akkor előjön, kuplungtól függetlenül. Leszedtem az ablakokat, a szerkezet nagyon újnak látszik, nem látok semmi különöset rajta. Nem tudom mennyi időnként kellene cserélni a váltóban az olajat, még ezt megpróbálom, de tudom, ha túl sűrű megy bele, télen elég macerás berakni bármely fokozatba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Nem, szerintem már biztos nem a kuplung, én is arra gyanakodtam, egyszer már volt egy pontosan ugyanígy zörgő autóm, annál cseréltem kuplungtárcsát, mert megráztam, csilingelt, mint a rumbatök, visszatettem egy vadiúj jó drága tárcsát, na avval is zakatolt tovább. Meg tegnap figyeltem meg jobban, ha gurul egész lassan az autó üresben, akkor nincs meg a zakatolás, de ha megáll teljesen, akkor előjön, kuplungtól függetlenül. Leszedtem az ablakokat, a szerkezet nagyon újnak látszik, nem látok semmi különöset rajta. Nem tudom mennyi időnként kellene cserélni a váltóban az olajat, még ezt megpróbálom, de tudom, ha túl sűrű megy bele, télen elég macerás berakni bármely fokozatba. Ha jól rémlik váltóolajat egyáltalán nem kell cserélni, mondjuk én is cseréltem GM-ment bele, de számot nem látok a flakonon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Ha jól rémlik váltóolajat egyáltalán nem kell cserélni, mondjuk én is cseréltem GM-ment bele, de számot nem látok a flakonon. A fura az, hogy azon az autón, amin ugyanígy zörgött a váltó, a nyelestengelynek még egy ezred milliméter lógása sem volt, viszont volt egy fingilingi citroen visa, aminek olyan nyelestengelye volt, mint a kisujjam, a tengely végén volt vagy 1 cm játék. Na az nem zörgött.....váltót meg nem akarok már többet szétszedni, mert ugyan a létező hibáját könnyű megcsinálni, de utána nagyon fog búgni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 A fura az, hogy azon az autón, amin ugyanígy zörgött a váltó, a nyelestengelynek még egy ezred milliméter lógása sem volt, viszont volt egy fingilingi citroen visa, aminek olyan nyelestengelye volt, mint a kisujjam, a tengely végén volt vagy 1 cm játék. Na az nem zörgött.....váltót meg nem akarok már többet szétszedni, mert ugyan a létező hibáját könnyű megcsinálni, de utána nagyon fog búgni. Én a kinyomócsapágyra (nem magára a csapágyra, hanem a felfogatására) vagy a kiemelővilla mechanikájának kotyogására (váltóharangon belül) tippelnék először. Szerintem néha rezgésbe jön és mikor benyomod a pedált és felengeded újrapozicionálja magát és ideiglenesen elhallgat, majd ha ismét úgy jönnek össze a dolgok, akkor megint berezeg (vagy akár kotyogó hangot is adhat) a holtjáték és a "szárazság" miatt. Sok opel csinálja (ez tapasztalat), csak keveseknek van hozzá füle és halk autója, hogy már kezdeti állapotban észrevegyék. Az enyém is csinálja néha-néha kb. 110ekm-es kora óta. Különösebben nem foglalkozok vele. Az olajjal kapcsolatban én úgy tudom, hogy a SAE 75W-90 (valószínűleg szintetikus) az f-től újabb váltókba való, ezek még 80w-90 ásványira készültek. Itt nem érvényes az az elv, hogy a "jobb" olajjal jobbat is teszek a váltónak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Én a kinyomócsapágyra (nem magára a csapágyra, hanem a felfogatására) vagy a kiemelővilla mechanikájának kotyogására (váltóharangon belül) tippelnék először. Szerintem néha rezgésbe jön és mikor benyomod a pedált és felengeded újrapozicionálja magát és ideiglenesen elhallgat, majd ha ismét úgy jönnek össze a dolgok, akkor megint berezeg (vagy akár kotyogó hangot is adhat) a holtjáték és a "szárazság" miatt. Sok opel csinálja (ez tapasztalat), csak keveseknek van hozzá füle és halk autója, hogy már kezdeti állapotban észrevegyék. Az enyém is csinálja néha-néha kb. 110ekm-es kora óta. Különösebben nem foglalkozok vele. Az olajjal kapcsolatban én úgy tudom, hogy a SAE 75W-90 (valószínűleg szintetikus) az f-től újabb váltókba való, ezek még 80w-90 ásványira készültek. Itt nem érvényes az az elv, hogy a "jobb" olajjal jobbat is teszek a váltónak. Köszi a tippeket mindenkinek, tényleg lövésem nincs, hogy mitől lehet, lehet benne valami, hogy valami 20 forintos alkatrész zörgése lehet, mert nagyon rendszertelen hangja van, semmi köze a főtengelyhez, hol halk, hol hangosabb, ilyenkor van az, hogy szétszedni az egészet, és ami zörög benne, azt zörgésmentesíteni, és csönd lesz. :D Amúgy csak akkor hallgat el, ha padlóig nyomom a kuplungot, félúton is még zakatol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Köszi a tippeket mindenkinek, tényleg lövésem nincs, hogy mitől lehet, lehet benne valami, hogy valami 20 forintos alkatrész zörgése lehet, mert nagyon rendszertelen hangja van, semmi köze a főtengelyhez, hol halk, hol hangosabb, ilyenkor van az, hogy szétszedni az egészet, és ami zörög benne, azt zörgésmentesíteni, és csönd lesz. :D Amúgy csak akkor hallgat el, ha padlóig nyomom a kuplungot, félúton is még zakatol. Hát így már egyre kisebb az esély a 20 forintra. De a következő kuplungozáskor lehet fog kiderülni pontosan. Egyébként amíg csak lehet ne foglalkozz vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Hát így már egyre kisebb az esély a 20 forintra. De a következő kuplungozáskor lehet fog kiderülni pontosan. Egyébként amíg csak lehet ne foglalkozz vele. Nagyon a váltóra tippelek, hogy avval van a gond. Egy kérdésem lenne a nagyon hozzáértőkhöz, sima 1.7-es dízelhez kellene váltó, elvileg bármelyiket rá tudom rakni, amit találok hozzá? Annyi különbséget találtam csak, hogy a nyeles tengely fogszáma más lehet valamelyiknél. De a váltóharang, önindító, felfogatópontok gondolom ugyanazok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts