Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Matyóhímzés? :) Gondolom, hogy a rúd közepéből kell kivágni, vagy a tetejéból, de akkor pölö ragasztani kell a gombot. De én inább a váltóút rövidítéssel szemezek. :D

Én is sórtsíftert nézegettem :) Gyorsulásnál, amikor szabadjára engedem a sok vad pacit, elcseszi a váltást hogy ilyen hosszú úton jár :D (nah jó, csak egyszerűen tetszik :P )

Link to comment
Megosztás:

Én is sórtsíftert nézegettem :D Gyorsulásnál, amikor szabadjára engedem a sok vad pacit, elcseszi a váltást hogy ilyen hosszú úton jár :) (nah jó, csak egyszerűen tetszik :D )

Ha nem lesz hideg kint a mkoláshoz, én előbb a gumikarikát fogom kihézagolni, mert lóg a bot vagy 3cmet előre hátra oldalra :) Akkor már úgy is ki lesz véve, akkor már ránézek erre a részére is.

Valakinek nincsen váltógomb megmaradva, esetleg a kör alakú plexije feleslegbe?? Eszembe jutott valami, és szükségem lenne egy olyanra.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem lesz hideg kint a mkoláshoz, én előbb a gumikarikát fogom kihézagolni, mert lóg a bot vagy 3cmet előre hátra oldalra :D Akkor már úgy is ki lesz véve, akkor már ránézek erre a részére is.

Valakinek nincsen váltógomb megmaradva, esetleg a kör alakú plexije feleslegbe?? Eszembe jutott valami, és szükségem lenne egy olyanra.

Most LEDezem :) :) A kar nekem is lötyög még, de már nem sokáig. Nekem az a kereszt akármi mozog oldalra, amibe a bot van rögzítve a fölpattintós csappal. Majd megtuningolom, mert amúgy előre-hátra nincs lötyögése, csak ez a sz.r nem tartja oldalról.

Link to comment
Megosztás:

Most LEDezem :D :D A kar nekem is lötyög még, de már nem sokáig. Nekem az a kereszt akármi mozog oldalra, amibe a bot van rögzítve a fölpattintós csappal. Majd megtuningolom, mert amúgy előre-hátra nincs lötyögése, csak ez a sz.r nem tartja oldalról.

Én franciakulccsal összenyomtam egy kissé a két szárát ami a kockát tartja és azóta nem lötyög.

Előtte azért kivettem a kockát belőle. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Szeretném a szakavatottabbak segítségét kérni problémám megoldásához! Egy 2000-es évjáratú Astra F 1.4 gépjárművem van! Sajnos 2 éven belül 2x kellett kuplungbovdent cserélnem szakadás miatt! Legutóbb múlt hónap végén. Amire felfigyeltem,hogy amíg nincs bemelegedve a motor, addig hibátlanul működik a szerkezet, a váltókar mint kés a vajban csúsztatja be a fokozatokat, de ahogy bemelegszik a motor /10-15km után már kezdi/ bekeményedik a kuplungpedál és egyre kevésbé akarja bevenni a sebességeket. Nyilvánvalóan nem emel ki eléggé a kuplung. Hosszabb táv után sajnos ez olyan szintre emelkedik, hogy egyesben elindulni csak a motor leállításával, fokozatba tétellel majd a motor újraindításával birkózok meg.

Kérdésem ezért erre vonatkozna, hogy milyen összefüggés lehet az emelkedő motortéri hőmérséklet és a kuplung kiemelésének csökkenő hatékonysága között? A motortartó bakokra gondoltam, hogy túlzottan engedi meghúzni a szerkezetet, ezért nem tud rendesen kiemelni, de a hőmérsékleti összefüggést ebben az esetben sem értem! Mielőtt kicseréltetném az egész kuplungot nagyon megköszönném, ha lenne valakinek konstruktív ötlete a témában, hátha más probléma van a háttérben!

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Szeretném a szakavatottabbak segítségét kérni problémám megoldásához! Egy 2000-es évjáratú Astra F 1.4 gépjárművem van! Sajnos 2 éven belül 2x kellett kuplungbovdent cserélnem szakadás miatt! Legutóbb múlt hónap végén. Amire felfigyeltem,hogy amíg nincs bemelegedve a motor, addig hibátlanul működik a szerkezet, a váltókar mint kés a vajban csúsztatja be a fokozatokat, de ahogy bemelegszik a motor /10-15km után már kezdi/ bekeményedik a kuplungpedál és egyre kevésbé akarja bevenni a sebességeket. Nyilvánvalóan nem emel ki eléggé a kuplung. Hosszabb táv után sajnos ez olyan szintre emelkedik, hogy egyesben elindulni csak a motor leállításával, fokozatba tétellel majd a motor újraindításával birkózok meg.

Kérdésem ezért erre vonatkozna, hogy milyen összefüggés lehet az emelkedő motortéri hőmérséklet és a kuplung kiemelésének csökkenő hatékonysága között? A motortartó bakokra gondoltam, hogy túlzottan engedi meghúzni a szerkezetet, ezért nem tud rendesen kiemelni, de a hőmérsékleti összefüggést ebben az esetben sem értem! Mielőtt kicseréltetném az egész kuplungot nagyon megköszönném, ha lenne valakinek konstruktív ötlete a témában, hátha más probléma van a háttérben!

Előre is köszönöm a válaszokat!

Nem lehet hogy kevés vagy öreg az olaj a váltóban? :)

Link to comment
Megosztás:

Hogyan lehet kicserélni a váltószoknyát?

Szervízkönyv nem írja, gúgli meg nem túl segítőkész... :)

A peremébe belekapaszkodsz a műanyag merevítőnél, és megtéped fölfelé. A kézifék felőli végénél úgy emlékszem könnyebben jön. Onnantól már látni fogod. (egy madzag, egy kábelbilincs, meg ezer tűzőkapocs :D )

Link to comment
Megosztás:

A peremébe belekapaszkodsz a műanyag merevítőnél, és megtéped fölfelé. A kézifék felőli végénél úgy emlékszem könnyebben jön. Onnantól már látni fogod. (egy madzag, egy kábelbilincs, meg ezer tűzőkapocs :) )

Köszi!

Lehet te írtad el, de én a váltókar szoknyájára gondoltam. Igazából az érdekelne, hogy a váltógomb hogy jön le ill. hogyan húzom le róla, valamint az újat fel rá roncsolásmentesen.

Link to comment
Megosztás:

A peremébe belekapaszkodsz a műanyag merevítőnél, és megtéped fölfelé. A kézifék felőli végénél úgy emlékszem könnyebben jön. Onnantól már látni fogod. (egy madzag, egy kábelbilincs, meg ezer tűzőkapocs :) )

Köszi!

Lehet te írtad el, de én a váltókar szoknyájára gondoltam. Igazából az érdekelne, hogy a váltógomb hogy jön le ill. hogyan húzom le róla, valamint az újat fel rá roncsolásmentesen.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Lehet te írtad el, de én a váltókar szoknyájára gondoltam. Igazából az érdekelne, hogy a váltógomb hogy jön le ill. hogyan húzom le róla, valamint az újat fel rá roncsolásmentesen.

Jól írta. A váltókar szoknyáját az aljánál ahol a müa merevítője van a kézifék felől megnyomod egy kicsit előre, és megemeled. Ha felhúzod a szoknyát láthatod, hogy csak egy kábelkötegelő fogja a gomb alatt. Levágod róla és áthúzod a gombon felfelé az egészet. Az új fordított sorrendben vissza :)

Link to comment
Megosztás:

Jól írta. A váltókar szoknyáját az aljánál ahol a müa merevítője van a kézifék felől megnyomod egy kicsit előre, és megemeled. Ha felhúzod a szoknyát láthatod, hogy csak egy kábelkötegelő fogja a gomb alatt. Levágod róla és áthúzod a gombon felfelé az egészet. Az új fordított sorrendben vissza :D

Jaaa, OK. :)

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.