Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Sziasztok 9 napja vásároltam egy 1.7 td DTL Astrát. A váltóra F-15 van írva és ebben is zörög a nyelestengely csapágy. Találtam egy bontott F-16 os váltót nekem megfelelő áron. De van e külömbség az áttételben vagy bármi másban. Vagy inkább javíttassam az eredetit.

Ugy tudom az áttétel más, keresem a táblázatot, de most pont nem találom. Szerintem jobb lenne a csapágyat cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 9 napja vásároltam egy 1.7 td DTL Astrát. A váltóra F-15 van írva és ebben is zörög a nyelestengely csapágy. Találtam egy bontott F-16 os váltót nekem megfelelő áron. De van e külömbség az áttételben vagy bármi másban. Vagy inkább javíttassam az eredetit.

F15-el még nemvolt dolgom, de F16-ból van két fajta is!Egy CR és egy WR...A WR végáttétele 3.55, a CR-é pedig 3.72!Tudd meg a te váltód főáttételét, és kiderül hogy van-e külömbség :excl:

Link to comment
Megosztás:

F15-el még nemvolt dolgom, de F16-ból van két fajta is!Egy CR és egy WR...A WR végáttétele 3.55, a CR-é pedig 3.72!Tudd meg a te váltód főáttételét, és kiderül hogy van-e külömbség :excl:

KülöNbség biztos van, CR és WR szinte minden váltótipusból létezik.

A váltó oldalán megtalálja a számot, az alapján tudni lehet, hogy mivel is van dolga.

Link to comment
Megosztás:

KülöNbség biztos van, CR és WR szinte minden váltótipusból létezik.

A váltó oldalán megtalálja a számot, az alapján tudni lehet, hogy mivel is van dolga.

Énis gondolom h van külömbség, és nemcsak a max nyomaték a külömbség...Tudom hogy nagyjából minden váltóból van CR meg WR...

Link to comment
Megosztás:

Énis gondolom h van külömbség, és nemcsak a max nyomaték a külömbség...Tudom hogy nagyjából minden váltóból van CR meg WR...

Sőt, mondok jobbat: a CR és a WR váltókból is van sokféle végáttételű változat (Info), úgyhogy kell az a szám az oldaláról a beazonosításhoz :excl:

Link to comment
Megosztás:

Sőt, mondok jobbat: a CR és a WR váltókból is van sokféle végáttételű változat (Info), úgyhogy kell az a szám az oldaláról a beazonosításhoz :lol:

Hát igen. Kicsit erős volt, hogy a WR az 3.55-ös, mert az enyém 3.74-es, de van belőle 4.18-as is. :(

Azért kíváncsi vagyok, hogy megtalálja-e a számot, mert nem mindegyiken van rajta állítólag. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Ugy tudom az áttétel más, keresem a táblázatot, de most pont nem találom. Szerintem jobb lenne a csapágyat cserélni.

És cserélt már valaki ilyen csapágyat. Mit lehet róla tudni? Kúpos,vagy sórós, esetleg dupla sórós? Illetve mi a mérete? Milyen márkát érdemes megvenni?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Mint ahogy nagy ritkán szoktam, ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok kuplung ügyben.

Szal mitől lehet az hogy az 1.4-es 16-os 97-es kombi asztrám olyan érzetet nyújt mintha lenkerekes lenne sajnos(megindul és csak fékezéssel tudok hatékonyan lassítani, persze régen ezzel semmi bajom nem volt).Motorféket elég gyengének érzem, mintha állandóan visszalökné a kuplungtárcsát a motorról mikor ráengedem, és ha meglódulok 2-es 3-as 4-es be, és leveszem finoman a lábamat a gázról állandóan kicsiket aprókat rángat míg lassan lecsillapodik. Nem eget verő a hiba jelenleg de marha idegesítő hogy a szerelők azt állítják a kuplungomnak semmi baja......hogy lehetséges ez szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mint ahogy nagy ritkán szoktam, ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok kuplung ügyben.

Szal mitől lehet az hogy az 1.4-es 16-os 97-es kombi asztrám olyan érzetet nyújt mintha lenkerekes lenne sajnos(megindul és csak fékezéssel tudok hatékonyan lassítani, persze régen ezzel semmi bajom nem volt).Motorféket elég gyengének érzem, mintha állandóan visszalökné a kuplungtárcsát a motorról mikor ráengedem, és ha meglódulok 2-es 3-as 4-es be, és leveszem finoman a lábamat a gázról állandóan kicsiket aprókat rángat míg lassan lecsillapodik. Nem eget verő a hiba jelenleg de marha idegesítő hogy a szerelők azt állítják a kuplungomnak semmi baja......hogy lehetséges ez szerintetek?

Első körben én átnézném a teljes(!) vákuumrendszert és kimérném a lambda szondát.

Utána kitakarítanám a egr szelepet (nehogy bekavarjon a lambdának) és kimérném a fojtószelep potit.

Hello.Nekem zakatol a váltó üresben+ha magasabb fokozat kicsi fordulatnál.De ha kinyomom a kuplungot megszünik a zörgés.Tipp????

Az utolsó 3-4 oldalon sokszor szóba került. Többek között az enyém is hallatja üresben, de még viszonylag szolidan.

Ellenőrizd a váltóban az olajszintet. (használd alul a keresőt) Ha pedig tényleg csúnya hangja van el kell gondolkodni a csapágyak-, vagy az egész váltó cseréjén.

Link to comment
Megosztás:

Hello.Nekem zakatol a váltó üresben+ha magasabb fokozat kicsi fordulatnál.De ha kinyomom a kuplungot megszünik a zörgés.Tipp????

Én kicsit tapasztalatlan vagyok de szerintem ugyan az a baja mint az enyémnek. Nyeles tengely csapágy szól benne. Úgy gondolóm ha már szét szedjük a váltót akkor érdemes a többi csapágyat cserélni. Kérdés, hogy lehet e gyári vagy aszt megközelítő minőséget venni. Én személyesen a váltót leveszem de széthúzni már nem merem, eszt valami szagemberre bízom majd.

Link to comment
Megosztás:

Első körben én átnézném a teljes(!) vákuumrendszert és kimérném a lambda szondát.

Utána kitakarítanám a egr szelepet (nehogy bekavarjon a lambdának) és kimérném a fojtószelep potit.

Köszi a választ! Mennyi a munkadíja egy ilyesfajta vizsgálatnak azt megtudnád saccolni hogy mire számítsak körülbelül?!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Tudnátok nekem segíteni az x17DTL kódos gépemmel van egy kis gáz. Nagyon nehezen akarja venni az 1-2.-t. Ha berakom csak erőltetve veszi az egyest, mindig 3.-ba sikerül betenni. Főleg hidegben. A szerelő mielőtt megnézte a rudazaton javasolt állítást, de miután megnézte azt mondta, hogy szerencsére csak a rudazatnál v.mi " műanyag kocka " amit ki kell cserélni, mert ki van kopva. Megúszom 1500-ból + 15 perc alatt kicseréli. Azóta böngészem az oldalakat, de sehol nincs ilyen elnevezésű alkatrész. Ha tudná v.ki miről is van szó, esetleg meg is tudná mondani a pontos nevét ami alapján rátalálnék az alkatrész áruházban, hálásan megköszönném neki :lol: Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Tudnátok nekem segíteni az x17DTL kódos gépemmel van egy kis gáz. Nagyon nehezen akarja venni az 1-2.-t. Ha berakom csak erőltetve veszi az egyest, mindig 3.-ba sikerül betenni. Főleg hidegben. A szerelő mielőtt megnézte a rudazaton javasolt állítást, de miután megnézte azt mondta, hogy szerencsére csak a rudazatnál v.mi " műanyag kocka " amit ki kell cserélni, mert ki van kopva. Megúszom 1500-ból + 15 perc alatt kicseréli. Azóta böngészem az oldalakat, de sehol nincs ilyen elnevezésű alkatrész. Ha tudná v.ki miről is van szó, esetleg meg is tudná mondani a pontos nevét ami alapján rátalálnék az alkatrész áruházban, hálásan megköszönném neki :lol: Üdv

Most így hirtelen nekem sem jut eszembe, hogy lenne ilyen alkatrész. :lol: Inkább a kulissza szimering szokott kikopni és okádni a váltóolajat kifele, de az meg kerek.

Link to comment
Megosztás:

Most így hirtelen nekem sem jut eszembe, hogy lenne ilyen alkatrész. :lol: Inkább a kulissza szimering szokott kikopni és okádni a váltóolajat kifele, de az meg kerek.

Errő lehet szó, de a nevét sajna én sem tudom:

135395-20101211-XqyCo9.jpg

Ha ez kikopik éppúgy okozhat váltási nehézséget mint a stift.

Link to comment
Megosztás:

Taplótélapónak:

saab váltó vs opel

Szerintem pontosabb a saab konzolja,érdemes lenne cserélni.

Ez melyik saab-ból van? :lol: Mennyire cserekompatibilis? (látom, nyesni kell belőle, de a rögzítéseknél is mókolós?) Nekem a fő kínom most az vele, hogy vízszintes keresztbe levő tengely lötyög oldalirányba. Így hiába alkottam meg a többit, oldalra még mindig lötyög a kar :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.