astrásgyerek Elküldve Október27, 2010 Elküldve Október27, 2010 Elvileg valami gebasz van. Mert mint említettem ugye, hogy nekem 125kmh körüli értéket mutat, ha pontosan 3000-t pörög a motor, neked meg épphogy 100-at. GPS-szel mérted ha jól tudom és ott csak 10kmh-s eltérés volt, tehát vagy a váltó nem olyan, mint kéne vagy a generátorról érkező jel. Bár utóbbi esetében nem szabadna "jól" működnie szerintem. W=1102-es órám van. A váltóban cseréltek volna valamit? :D Nah mindegy nem is értem... Akkor lehet, hogy emiatt van másabb (kevesebb) fogyasztásom mint másoknak? (nem mintha annyira zavarna, csak idegesít, hogy nem jól mutat a fordulatszámmérő :o ) pl ambrusg X17DTL-je 6,2-t eszik, az enyém meg kijön 5,1-ből.
REUNION Elküldve Október31, 2010 Elküldve Október31, 2010 Reggelt... Alaphelyzetben irdalmatlan zörgő hangja van a váltómnak,ha kinyomom a kuplungot,megszűnik,ha felengedem,újra kezdi.... Mi lehet vele? Halálra idegesít már,hadd ne kelljen felgyújtanom az egész autót... :) Először a kinyomó csapágyra tippeltem,de azt mondták az okosok,hogy nem az,vegyek egy másik váltót a bontóban... :o :D
J0hnny Elküldve Október31, 2010 Elküldve Október31, 2010 Akkor lehet, hogy emiatt van másabb (kevesebb) fogyasztásom mint másoknak? (nem mintha annyira zavarna, csak idegesít, hogy nem jól mutat a fordulatszámmérő :o ) A fordszámérőnek nincs köze a váltóhoz.
J0hnny Elküldve Október31, 2010 Elküldve Október31, 2010 Reggelt... Alaphelyzetben irdalmatlan zörgő hangja van a váltómnak,ha kinyomom a kuplungot,megszűnik,ha felengedem,újra kezdi.... Mi lehet vele? Halálra idegesít már,hadd ne kelljen felgyújtanom az egész autót... :) Először a kinyomó csapágyra tippeltem,de azt mondták az okosok,hogy nem az,vegyek egy másik váltót a bontóban... :o :D Pedig az a zaj valszeg kinyomócsapágy lesz, vagy a kuplungszerkezet zörög.
FPepe Elküldve Október31, 2010 Elküldve Október31, 2010 Pedig az a zaj valszeg kinyomócsapágy lesz, vagy a kuplungszerkezet zörög. Vagy nyelestengely-csapágy.
astrásgyerek Elküldve November1, 2010 Elküldve November1, 2010 Reggelt... Alaphelyzetben irdalmatlan zörgő hangja van a váltómnak,ha kinyomom a kuplungot,megszűnik,ha felengedem,újra kezdi.... Mi lehet vele? Halálra idegesít már,hadd ne kelljen felgyújtanom az egész autót... :( Először a kinyomó csapágyra tippeltem,de azt mondták az okosok,hogy nem az,vegyek egy másik váltót a bontóban... :o :( Ugyanez van nekem is.... :D Nekem cserélni kell kinyomó csapágyat is, meg kuplungot is... :) Igazán jól jön ez most így fűtésszezonban... :)
REUNION Elküldve November1, 2010 Elküldve November1, 2010 Ugyanez van nekem is.... :o Nekem cserélni kell kinyomó csapágyat is, meg kuplungot is... :D Igazán jól jön ez most így fűtésszezonban... :) Nekem a kuplungot nem mondta a szerelő,hanem komplett váltót akar cserélni....de nekem nem nagyon van hozzá kedvem... :( Egyébként szerintem ha felengedett kuplungnál van zörgős hang,nem biztos,hogy a kinyomócsapágy a ludas,hisz akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,akkor pedig normális hangja van. Véletlenül nem létezik a váltóhoz valamiféle javító szett,hogy ne kelljen az egészet kicserélnem? :)
h.adam92 Elküldve November1, 2010 Elküldve November1, 2010 Nekem a kuplungot nem mondta a szerelő,hanem komplett váltót akar cserélni....de nekem nem nagyon van hozzá kedvem... :D Egyébként szerintem ha felengedett kuplungnál van zörgős hang,nem biztos,hogy a kinyomócsapágy a ludas,hisz akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,akkor pedig normális hangja van. Véletlenül nem létezik a váltóhoz valamiféle javító szett,hogy ne kelljen az egészet kicserélnem? :o Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:)
REUNION Elküldve November1, 2010 Elküldve November1, 2010 Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:) Szóval a legtöbb opelban így zörög....ugyan már... :D Biztos nagyon jó szakik vannak abban a szervízben... :) Biztos van egyébként rá gyógymód,a héten utána járok,nem bírom már sokáig hallgatni ezt a kerepelést,berázza az egész autó elejét,a pedálokat,kormányt... :o
Dáwid Elküldve November1, 2010 Elküldve November1, 2010 Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:) Persze... gyárilag építették bele rádió helyett... :o :) Válassz másik szervízt... :D
h.adam92 Elküldve November1, 2010 Elküldve November1, 2010 Szóval a legtöbb opelban így zörög....ugyan már... :D Biztos nagyon jó szakik vannak abban a szervízben... :) Biztos van egyébként rá gyógymód,a héten utána járok,nem bírom már sokáig hallgatni ezt a kerepelést,berázza az egész autó elejét,a pedálokat,kormányt... :o Nekem nem ráz, csak kerepel alapjáraton(klímával mégjobban) Amúgy kuplungcsere óta csinálja ezt.
astrásgyerek Elküldve November2, 2010 Elküldve November2, 2010 Szóval a legtöbb opelban így zörög....ugyan már... :) Biztos nagyon jó szakik vannak abban a szervízben... :( Biztos van egyébként rá gyógymód,a héten utána járok,nem bírom már sokáig hallgatni ezt a kerepelést,berázza az egész autó elejét,a pedálokat,kormányt... :o Nekem nemrég kezdte csinálni, de a kuplungom már igazán megérett a cserére... :D Csak eddig még rávaló nem volt! Haver egyszer ránézett (jó szaki, az biztos :( ) és azt mondta, hogy a kuplung csinálja, már nem egyszer találkozott ilyennel a pályafutása alatt... Ha meglesz az új kuplungom, szétszedjük, és ha már le lesz szedve cserélünk ezt-azt (pl kinyomócsapágyat is..) :)
REUNION Elküldve November2, 2010 Elküldve November2, 2010 Nekem nemrég kezdte csinálni, de a kuplungom már igazán megérett a cserére... :o Csak eddig még rávaló nem volt! Haver egyszer ránézett (jó szaki, az biztos :) ) és azt mondta, hogy a kuplung csinálja, már nem egyszer találkozott ilyennel a pályafutása alatt... Ha meglesz az új kuplungom, szétszedjük, és ha már le lesz szedve cserélünk ezt-azt (pl kinyomócsapágyat is..) :D Ha megkérdezhetem,nagy vonalakban mennyibe fog ez kerülni,mármint a kuplung/kinyomócsapágy csere?
wzsolt_1.6_16V Elküldve November2, 2010 Elküldve November2, 2010 Nekem a kuplungot nem mondta a szerelő,hanem komplett váltót akar cserélni....de nekem nem nagyon van hozzá kedvem... :) Egyébként szerintem ha felengedett kuplungnál van zörgős hang,nem biztos,hogy a kinyomócsapágy a ludas,hisz akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,akkor pedig normális hangja van. Véletlenül nem létezik a váltóhoz valamiféle javító szett,hogy ne kelljen az egészet kicserélnem? :o Ez így igaz. Ha kinyomócsapágy akkor pont benyomott kuplungpedálnál szólna jobban. Neked ha berázza az autót akkor lehet már nagyon szét van a nyelestengely csapágyad (vagy egyéb csapágyak) Ezért aztán a kuplungtárcsak kis kiegyensúlyozatlansága csak úgy rángatja. Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:D Vagy inkább azért mert benyomott kuplungnál nem forog a nyelestengely és a fogaskerekek. Ha felengeded a kuplungot akkor forog a nyelestengely és az összes fogaskerék, csak épp a szinkrongyűrűk nem kapcsolnak semmit a kimenő tengelyre ha üresben van.
RobesPierre Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 A kocsi kezelési útmutatójában azt írják, hogy 19 40 750 vagy 19 40 759 cikkszámú hajtóműolajat kell használni. Az üzletek polcain pedig 19 40 182 cikkszámú van. 15 év alatt változott a helyzet? A boltban kapható olaj dobozára ugyan nincs ráírva -legalábbis én nem láttam- de állítólag 75W-90-es. Most ez azért lenne fontos, mert nem csak Astrába tenném, hanem az asszony régi Swift-jébe is, mivel suzukis fórumokon ódákat zengenek a GM hajtóműolajról. Ott az előírt viszkozitás 75W-90, csereperiódus pedig 40 ezer km. GM olajjal örökéletű - no jó, longlife- lenne.
kknl Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 A kocsi kezelési útmutatójában azt írják, hogy 19 40 750 vagy 19 40 759 cikkszámú hajtóműolajat kell használni. Az üzletek polcain pedig 19 40 182 cikkszámú van. 15 év alatt változott a helyzet? A boltban kapható olaj dobozára ugyan nincs ráírva -legalábbis én nem láttam- de állítólag 75W-90-es. Most ez azért lenne fontos, mert nem csak Astrába tenném, hanem az asszony régi Swift-jébe is, mivel suzukis fórumokon ódákat zengenek a GM hajtóműolajról. Ott az előírt viszkozitás 75W-90, csereperiódus pedig 40 ezer km. GM olajjal örökéletű - no jó, longlife- lenne. Nem tudom h menyit számit de egy haverom buszokat - teherautókat szerel és azoknáll van olyan h egyben van a motorolaj a válto olajal egy olajhütön mennek át,tehát keveredik.Ugyvélem ha akkora terhelésnek kitett 15w -40-es olaj 30-40 000km csereperiodusokat kibir a 40 millio ft értékü gépben gyárilag akkor egy igénytelen szuzi is szeretheti. A mazda 121-em féltengelyhibás volt ,sok olajat kifolyatott ezért kapott tescos olajat 600ft/liter nem pedig 2000-6000ft-os válto olajat Legalább 40 000-beleraktam és nem lett baja az olaj is tiszta maradt nem gatyásodott le a szuzi elnyühetetlen simán elmegy vele.
daykiller Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 A kocsi kezelési útmutatójában azt írják, hogy 19 40 750 vagy 19 40 759 cikkszámú hajtóműolajat kell használni. Az üzletek polcain pedig 19 40 182 cikkszámú van. 15 év alatt változott a helyzet? A boltban kapható olaj dobozára ugyan nincs ráírva -legalábbis én nem láttam- de állítólag 75W-90-es. Most ez azért lenne fontos, mert nem csak Astrába tenném, hanem az asszony régi Swift-jébe is, mivel suzukis fórumokon ódákat zengenek a GM hajtóműolajról. Ott az előírt viszkozitás 75W-90, csereperiódus pedig 40 ezer km. GM olajjal örökéletű - no jó, longlife- lenne. Igazából az EPC már 19 40 764-t ír a 19 40 750 helyett (19 40 759-et nem ismeri), a 19 40 182-t pedig Opel Agilához írja (WagonR+). A 19 40 764 (750 helyett) számút Astra F-hez írja, úgyhogy szerintem jó lesz az is neki. Igaz, én 80W90-t öntöttem a váltóba.
FPepe Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Igazából az EPC már 19 40 764-t ír a 19 40 750 helyett (19 40 759-et nem ismeri), a 19 40 182-t pedig Opel Agilához írja (WagonR+). A 19 40 764 (750 helyett) számút Astra F-hez írja, úgyhogy szerintem jó lesz az is neki. Igaz, én 80W90-t öntöttem a váltóba. Suzuki váltóba a 19 40 182 való. A 19 40 704 = 19 40 757 = 19 40 768 -> 19 40 182 (új számot kapott csak), ezek 75W80-asok.
wzsolt_1.6_16V Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Nem tudom h menyit számit de egy haverom buszokat - teherautókat szerel és azoknáll van olyan h egyben van a motorolaj a válto olajal egy olajhütön mennek át,tehát keveredik.Ugyvélem ha akkora terhelésnek kitett 15w -40-es olaj 30-40 000km csereperiodusokat kibir a 40 millio ft értékü gépben gyárilag akkor egy igénytelen szuzi is szeretheti. A mazda 121-em féltengelyhibás volt ,sok olajat kifolyatott ezért kapott tescos olajat 600ft/liter nem pedig 2000-6000ft-os válto olajat Legalább 40 000-beleraktam és nem lett baja az olaj is tiszta maradt nem gatyásodott le a szuzi elnyühetetlen simán elmegy vele. Csak annyi, hogy ezekben a 40mFt értékü nagy dögökbe sokkal nagyobb mennyiségű olaj megy és sokkal komolyabb szűrőrendszere van az olajnak (az olajhűtő is sokat dob az aolaj élettertamán). Amugy vannak kamionok amik 100ekm-t is ellmennek egy olajcserével. Ha lenne az opel alatt egy 15l-es olajdekni akkor azt sem kellene 15ezrenként cserélni :excl:
RobesPierre Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Suzuki váltóba a 19 40 182 való. A 19 40 704 = 19 40 757 = 19 40 768 -> 19 40 182 (új számot kapott csak), ezek 75W80-asok. Hát ez az. A Swift-be 75W-90 az előírás.
kknl Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Csak annyi, hogy ezekben a 40mFt értékü nagy dögökbe sokkal nagyobb mennyiségű olaj megy és sokkal komolyabb szűrőrendszere van az olajnak (az olajhűtő is sokat dob az aolaj élettertamán). Amugy vannak kamionok amik 100ekm-t is ellmennek egy olajcserével. Ha lenne az opel alatt egy 15l-es olajdekni akkor azt sem kellene 15ezrenként cserélni :excl: Hát igen egy személyautót a garancia idelye alatt szakszervizbe kell hordani , lehetöleg minnél gyakrabban a gyártó érdekében , nemde? Persze azok a gépek nem lehetnek ilyen szük szervizintervallummal amik éppanapi 1000 km -erüket tekerik és a másogik héten az új trakita bakonybaszási kőbánya közepén kelleneolajcserézni :( nem lenne olyan hülye hogy egy ilyen munkagépért pénzt adjon , itt másépp beszél a gyártó. Az a gép ami 40 tonnát hurcol , 2x annyi fogaskerékkel és 300 pacival töri az olajat annak miért van 6 x hosszabb szervizideje?
J0hnny Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Hát igen egy személyautót a garancia idelye alatt szakszervizbe kell hordani , lehetöleg minnél gyakrabban a gyártó érdekében , nemde? Persze azok a gépek nem lehetnek ilyen szük szervizintervallummal amik éppanapi 1000 km -erüket tekerik és a másogik héten az új trakita bakonybaszási kőbánya közepén kelleneolajcserézni :excl: nem lenne olyan hülye hogy egy ilyen munkagépért pénzt adjon , itt másépp beszél a gyártó. Az a gép ami 40 tonnát hurcol , 2x annyi fogaskerékkel és 300 pacival töri az olajat annak miért van 6 x hosszabb szervizideje? IdeJe lenne megtanulni írni talán! :(
kknl Elküldve November24, 2010 Elküldve November24, 2010 IdeJe lenne megtanulni írni talán! :excl: oKey
kadett-c Elküldve November25, 2010 Elküldve November25, 2010 Sziasztok 9 napja vásároltam egy 1.7 td DTL Astrát. A váltóra F-15 van írva és ebben is zörög a nyelestengely csapágy. Találtam egy bontott F-16 os váltót nekem megfelelő áron. De van e külömbség az áttételben vagy bármi másban. Vagy inkább javíttassam az eredetit.
Recommended Posts