Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Elvileg valami gebasz van. Mert mint említettem ugye, hogy nekem 125kmh körüli értéket mutat, ha pontosan 3000-t pörög a motor, neked meg épphogy 100-at. GPS-szel mérted ha jól tudom és ott csak 10kmh-s eltérés volt, tehát vagy a váltó nem olyan, mint kéne vagy a generátorról érkező jel. Bár utóbbi esetében nem szabadna "jól" működnie szerintem. W=1102-es órám van.

A váltóban cseréltek volna valamit? :D

Nah mindegy nem is értem...

Akkor lehet, hogy emiatt van másabb (kevesebb) fogyasztásom mint másoknak? (nem mintha annyira zavarna, csak idegesít, hogy nem jól mutat a fordulatszámmérő :o )

pl ambrusg X17DTL-je 6,2-t eszik, az enyém meg kijön 5,1-ből.

Link to comment
Megosztás:

Reggelt...

Alaphelyzetben irdalmatlan zörgő hangja van a váltómnak,ha kinyomom a kuplungot,megszűnik,ha felengedem,újra kezdi....

Mi lehet vele?

Halálra idegesít már,hadd ne kelljen felgyújtanom az egész autót... :)

Először a kinyomó csapágyra tippeltem,de azt mondták az okosok,hogy nem az,vegyek egy másik váltót a bontóban... :o :D

Link to comment
Megosztás:

Reggelt...

Alaphelyzetben irdalmatlan zörgő hangja van a váltómnak,ha kinyomom a kuplungot,megszűnik,ha felengedem,újra kezdi....

Mi lehet vele?

Halálra idegesít már,hadd ne kelljen felgyújtanom az egész autót... :)

Először a kinyomó csapágyra tippeltem,de azt mondták az okosok,hogy nem az,vegyek egy másik váltót a bontóban... :o :D

Pedig az a zaj valszeg kinyomócsapágy lesz, vagy a kuplungszerkezet zörög.

Link to comment
Megosztás:

Reggelt...

Alaphelyzetben irdalmatlan zörgő hangja van a váltómnak,ha kinyomom a kuplungot,megszűnik,ha felengedem,újra kezdi....

Mi lehet vele?

Halálra idegesít már,hadd ne kelljen felgyújtanom az egész autót... :(

Először a kinyomó csapágyra tippeltem,de azt mondták az okosok,hogy nem az,vegyek egy másik váltót a bontóban... :o :(

Ugyanez van nekem is.... :D

Nekem cserélni kell kinyomó csapágyat is, meg kuplungot is... :)

Igazán jól jön ez most így fűtésszezonban... :)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez van nekem is.... :o

Nekem cserélni kell kinyomó csapágyat is, meg kuplungot is... :D

Igazán jól jön ez most így fűtésszezonban... :)

Nekem a kuplungot nem mondta a szerelő,hanem komplett váltót akar cserélni....de nekem nem nagyon van hozzá kedvem... :(

Egyébként szerintem ha felengedett kuplungnál van zörgős hang,nem biztos,hogy a kinyomócsapágy a ludas,hisz akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,akkor pedig normális hangja van.

Véletlenül nem létezik a váltóhoz valamiféle javító szett,hogy ne kelljen az egészet kicserélnem? :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem a kuplungot nem mondta a szerelő,hanem komplett váltót akar cserélni....de nekem nem nagyon van hozzá kedvem... :D

Egyébként szerintem ha felengedett kuplungnál van zörgős hang,nem biztos,hogy a kinyomócsapágy a ludas,hisz akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,akkor pedig normális hangja van.

Véletlenül nem létezik a váltóhoz valamiféle javító szett,hogy ne kelljen az egészet kicserélnem? :o

Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:)

Link to comment
Megosztás:

Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:)

Szóval a legtöbb opelban így zörög....ugyan már... :D

Biztos nagyon jó szakik vannak abban a szervízben... :)

Biztos van egyébként rá gyógymód,a héten utána járok,nem bírom már sokáig hallgatni ezt a kerepelést,berázza az egész autó elejét,a pedálokat,kormányt... :o

Link to comment
Megosztás:

Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:)

Persze... gyárilag építették bele rádió helyett... :o :) Válassz másik szervízt... :D

Link to comment
Megosztás:

Szóval a legtöbb opelban így zörög....ugyan már... :D

Biztos nagyon jó szakik vannak abban a szervízben... :)

Biztos van egyébként rá gyógymód,a héten utána járok,nem bírom már sokáig hallgatni ezt a kerepelést,berázza az egész autó elejét,a pedálokat,kormányt... :o

Nekem nem ráz, csak kerepel alapjáraton(klímával mégjobban) Amúgy kuplungcsere óta csinálja ezt.

Link to comment
Megosztás:

Szóval a legtöbb opelban így zörög....ugyan már... :)

Biztos nagyon jó szakik vannak abban a szervízben... :(

Biztos van egyébként rá gyógymód,a héten utána járok,nem bírom már sokáig hallgatni ezt a kerepelést,berázza az egész autó elejét,a pedálokat,kormányt... :o

Nekem nemrég kezdte csinálni, de a kuplungom már igazán megérett a cserére... :D Csak eddig még rávaló nem volt!

Haver egyszer ránézett (jó szaki, az biztos :( ) és azt mondta, hogy a kuplung csinálja, már nem egyszer találkozott ilyennel a pályafutása alatt... Ha meglesz az új kuplungom, szétszedjük, és ha már le lesz szedve cserélünk ezt-azt (pl kinyomócsapágyat is..) :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem nemrég kezdte csinálni, de a kuplungom már igazán megérett a cserére... :o Csak eddig még rávaló nem volt!

Haver egyszer ránézett (jó szaki, az biztos :) ) és azt mondta, hogy a kuplung csinálja, már nem egyszer találkozott ilyennel a pályafutása alatt... Ha meglesz az új kuplungom, szétszedjük, és ha már le lesz szedve cserélünk ezt-azt (pl kinyomócsapágyat is..) :D

Ha megkérdezhetem,nagy vonalakban mennyibe fog ez kerülni,mármint a kuplung/kinyomócsapágy csere?

Link to comment
Megosztás:

Nekem a kuplungot nem mondta a szerelő,hanem komplett váltót akar cserélni....de nekem nem nagyon van hozzá kedvem... :)

Egyébként szerintem ha felengedett kuplungnál van zörgős hang,nem biztos,hogy a kinyomócsapágy a ludas,hisz akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,akkor pedig normális hangja van.

Véletlenül nem létezik a váltóhoz valamiféle javító szett,hogy ne kelljen az egészet kicserélnem? :o

Ez így igaz. Ha kinyomócsapágy akkor pont benyomott kuplungpedálnál szólna jobban.

Neked ha berázza az autót akkor lehet már nagyon szét van a nyelestengely csapágyad (vagy egyéb csapágyak) Ezért aztán a kuplungtárcsak kis kiegyensúlyozatlansága csak úgy rángatja.

Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:D

Vagy inkább azért mert benyomott kuplungnál nem forog a nyelestengely és a fogaskerekek. Ha felengeded a kuplungot akkor forog a nyelestengely és az összes fogaskerék, csak épp a szinkrongyűrűk nem kapcsolnak semmit a kimenő tengelyre ha üresben van.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

A kocsi kezelési útmutatójában azt írják, hogy 19 40 750 vagy 19 40 759 cikkszámú hajtóműolajat kell használni. Az üzletek polcain pedig 19 40 182 cikkszámú van. 15 év alatt változott a helyzet? A boltban kapható olaj dobozára ugyan nincs ráírva -legalábbis én nem láttam- de állítólag 75W-90-es. Most ez azért lenne fontos, mert nem csak Astrába tenném, hanem az asszony régi Swift-jébe is, mivel suzukis fórumokon ódákat zengenek a GM hajtóműolajról. Ott az előírt viszkozitás 75W-90, csereperiódus pedig 40 ezer km. GM olajjal örökéletű - no jó, longlife- lenne.

Link to comment
Megosztás:

A kocsi kezelési útmutatójában azt írják, hogy 19 40 750 vagy 19 40 759 cikkszámú hajtóműolajat kell használni. Az üzletek polcain pedig 19 40 182 cikkszámú van. 15 év alatt változott a helyzet? A boltban kapható olaj dobozára ugyan nincs ráírva -legalábbis én nem láttam- de állítólag 75W-90-es. Most ez azért lenne fontos, mert nem csak Astrába tenném, hanem az asszony régi Swift-jébe is, mivel suzukis fórumokon ódákat zengenek a GM hajtóműolajról. Ott az előírt viszkozitás 75W-90, csereperiódus pedig 40 ezer km. GM olajjal örökéletű - no jó, longlife- lenne.

Nem tudom h menyit számit de egy haverom buszokat - teherautókat szerel és azoknáll van olyan h egyben van a motorolaj a válto olajal egy olajhütön mennek át,tehát keveredik.Ugyvélem ha akkora terhelésnek kitett 15w -40-es olaj 30-40 000km csereperiodusokat kibir a 40 millio ft értékü gépben gyárilag akkor egy igénytelen szuzi is szeretheti.

A mazda 121-em féltengelyhibás volt ,sok olajat kifolyatott ezért kapott tescos olajat 600ft/liter nem pedig 2000-6000ft-os válto olajat

Legalább 40 000-beleraktam és nem lett baja az olaj is tiszta maradt nem gatyásodott le a szuzi elnyühetetlen simán elmegy vele.

Link to comment
Megosztás:

A kocsi kezelési útmutatójában azt írják, hogy 19 40 750 vagy 19 40 759 cikkszámú hajtóműolajat kell használni. Az üzletek polcain pedig 19 40 182 cikkszámú van. 15 év alatt változott a helyzet? A boltban kapható olaj dobozára ugyan nincs ráírva -legalábbis én nem láttam- de állítólag 75W-90-es. Most ez azért lenne fontos, mert nem csak Astrába tenném, hanem az asszony régi Swift-jébe is, mivel suzukis fórumokon ódákat zengenek a GM hajtóműolajról. Ott az előírt viszkozitás 75W-90, csereperiódus pedig 40 ezer km. GM olajjal örökéletű - no jó, longlife- lenne.

Igazából az EPC már 19 40 764-t ír a 19 40 750 helyett (19 40 759-et nem ismeri), a 19 40 182-t pedig Opel Agilához írja (WagonR+). A 19 40 764 (750 helyett) számút Astra F-hez írja, úgyhogy szerintem jó lesz az is neki. Igaz, én 80W90-t öntöttem a váltóba.

Link to comment
Megosztás:

Igazából az EPC már 19 40 764-t ír a 19 40 750 helyett (19 40 759-et nem ismeri), a 19 40 182-t pedig Opel Agilához írja (WagonR+). A 19 40 764 (750 helyett) számút Astra F-hez írja, úgyhogy szerintem jó lesz az is neki. Igaz, én 80W90-t öntöttem a váltóba.

Suzuki váltóba a 19 40 182 való. A 19 40 704 = 19 40 757 = 19 40 768 -> 19 40 182 (új számot kapott csak), ezek 75W80-asok.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom h menyit számit de egy haverom buszokat - teherautókat szerel és azoknáll van olyan h egyben van a motorolaj a válto olajal egy olajhütön mennek át,tehát keveredik.Ugyvélem ha akkora terhelésnek kitett 15w -40-es olaj 30-40 000km csereperiodusokat kibir a 40 millio ft értékü gépben gyárilag akkor egy igénytelen szuzi is szeretheti.

A mazda 121-em féltengelyhibás volt ,sok olajat kifolyatott ezért kapott tescos olajat 600ft/liter nem pedig 2000-6000ft-os válto olajat

Legalább 40 000-beleraktam és nem lett baja az olaj is tiszta maradt nem gatyásodott le a szuzi elnyühetetlen simán elmegy vele.

Csak annyi, hogy ezekben a 40mFt értékü nagy dögökbe sokkal nagyobb mennyiségű olaj megy és sokkal komolyabb szűrőrendszere van az olajnak (az olajhűtő is sokat dob az aolaj élettertamán). Amugy vannak kamionok amik 100ekm-t is ellmennek egy olajcserével. Ha lenne az opel alatt egy 15l-es olajdekni akkor azt sem kellene 15ezrenként cserélni :excl:

Link to comment
Megosztás:

Csak annyi, hogy ezekben a 40mFt értékü nagy dögökbe sokkal nagyobb mennyiségű olaj megy és sokkal komolyabb szűrőrendszere van az olajnak (az olajhűtő is sokat dob az aolaj élettertamán). Amugy vannak kamionok amik 100ekm-t is ellmennek egy olajcserével. Ha lenne az opel alatt egy 15l-es olajdekni akkor azt sem kellene 15ezrenként cserélni :excl:

Hát igen egy személyautót a garancia idelye alatt szakszervizbe kell hordani , lehetöleg minnél gyakrabban a gyártó érdekében , nemde?

Persze azok a gépek nem lehetnek ilyen szük szervizintervallummal amik éppanapi 1000 km -erüket tekerik és a másogik héten az új trakita bakonybaszási kőbánya közepén kelleneolajcserézni :( nem lenne olyan hülye hogy egy ilyen munkagépért pénzt adjon , itt másépp beszél a gyártó.

Az a gép ami 40 tonnát hurcol , 2x annyi fogaskerékkel és 300 pacival töri az olajat annak miért van 6 x hosszabb szervizideje?

Link to comment
Megosztás:

Hát igen egy személyautót a garancia idelye alatt szakszervizbe kell hordani , lehetöleg minnél gyakrabban a gyártó érdekében , nemde?

Persze azok a gépek nem lehetnek ilyen szük szervizintervallummal amik éppanapi 1000 km -erüket tekerik és a másogik héten az új trakita bakonybaszási kőbánya közepén kelleneolajcserézni :excl: nem lenne olyan hülye hogy egy ilyen munkagépért pénzt adjon , itt másépp beszél a gyártó.

Az a gép ami 40 tonnát hurcol , 2x annyi fogaskerékkel és 300 pacival töri az olajat annak miért van 6 x hosszabb szervizideje?

IdeJe lenne megtanulni írni talán! :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 9 napja vásároltam egy 1.7 td DTL Astrát. A váltóra F-15 van írva és ebben is zörög a nyelestengely csapágy. Találtam egy bontott F-16 os váltót nekem megfelelő áron. De van e külömbség az áttételben vagy bármi másban. Vagy inkább javíttassam az eredetit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.