astrásgyerek Elküldve Október27, 2010 Megoszt Elküldve Október27, 2010 Elvileg valami gebasz van. Mert mint említettem ugye, hogy nekem 125kmh körüli értéket mutat, ha pontosan 3000-t pörög a motor, neked meg épphogy 100-at. GPS-szel mérted ha jól tudom és ott csak 10kmh-s eltérés volt, tehát vagy a váltó nem olyan, mint kéne vagy a generátorról érkező jel. Bár utóbbi esetében nem szabadna "jól" működnie szerintem. W=1102-es órám van. A váltóban cseréltek volna valamit? :D Nah mindegy nem is értem... Akkor lehet, hogy emiatt van másabb (kevesebb) fogyasztásom mint másoknak? (nem mintha annyira zavarna, csak idegesít, hogy nem jól mutat a fordulatszámmérő :o ) pl ambrusg X17DTL-je 6,2-t eszik, az enyém meg kijön 5,1-ből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve Október31, 2010 Megoszt Elküldve Október31, 2010 Reggelt... Alaphelyzetben irdalmatlan zörgő hangja van a váltómnak,ha kinyomom a kuplungot,megszűnik,ha felengedem,újra kezdi.... Mi lehet vele? Halálra idegesít már,hadd ne kelljen felgyújtanom az egész autót... :) Először a kinyomó csapágyra tippeltem,de azt mondták az okosok,hogy nem az,vegyek egy másik váltót a bontóban... :o :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október31, 2010 Megoszt Elküldve Október31, 2010 Akkor lehet, hogy emiatt van másabb (kevesebb) fogyasztásom mint másoknak? (nem mintha annyira zavarna, csak idegesít, hogy nem jól mutat a fordulatszámmérő :o ) A fordszámérőnek nincs köze a váltóhoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október31, 2010 Megoszt Elküldve Október31, 2010 Reggelt... Alaphelyzetben irdalmatlan zörgő hangja van a váltómnak,ha kinyomom a kuplungot,megszűnik,ha felengedem,újra kezdi.... Mi lehet vele? Halálra idegesít már,hadd ne kelljen felgyújtanom az egész autót... :) Először a kinyomó csapágyra tippeltem,de azt mondták az okosok,hogy nem az,vegyek egy másik váltót a bontóban... :o :D Pedig az a zaj valszeg kinyomócsapágy lesz, vagy a kuplungszerkezet zörög. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október31, 2010 Megoszt Elküldve Október31, 2010 Pedig az a zaj valszeg kinyomócsapágy lesz, vagy a kuplungszerkezet zörög. Vagy nyelestengely-csapágy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október31, 2010 Megoszt Elküldve Október31, 2010 Vagy nyelestengely-csapágy. Így van... :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Reggelt... Alaphelyzetben irdalmatlan zörgő hangja van a váltómnak,ha kinyomom a kuplungot,megszűnik,ha felengedem,újra kezdi.... Mi lehet vele? Halálra idegesít már,hadd ne kelljen felgyújtanom az egész autót... :( Először a kinyomó csapágyra tippeltem,de azt mondták az okosok,hogy nem az,vegyek egy másik váltót a bontóban... :o :( Ugyanez van nekem is.... :D Nekem cserélni kell kinyomó csapágyat is, meg kuplungot is... :) Igazán jól jön ez most így fűtésszezonban... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Ugyanez van nekem is.... :o Nekem cserélni kell kinyomó csapágyat is, meg kuplungot is... :D Igazán jól jön ez most így fűtésszezonban... :) Nekem a kuplungot nem mondta a szerelő,hanem komplett váltót akar cserélni....de nekem nem nagyon van hozzá kedvem... :( Egyébként szerintem ha felengedett kuplungnál van zörgős hang,nem biztos,hogy a kinyomócsapágy a ludas,hisz akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,akkor pedig normális hangja van. Véletlenül nem létezik a váltóhoz valamiféle javító szett,hogy ne kelljen az egészet kicserélnem? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Nekem a kuplungot nem mondta a szerelő,hanem komplett váltót akar cserélni....de nekem nem nagyon van hozzá kedvem... :D Egyébként szerintem ha felengedett kuplungnál van zörgős hang,nem biztos,hogy a kinyomócsapágy a ludas,hisz akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,akkor pedig normális hangja van. Véletlenül nem létezik a váltóhoz valamiféle javító szett,hogy ne kelljen az egészet kicserélnem? :o Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:) Szóval a legtöbb opelban így zörög....ugyan már... :D Biztos nagyon jó szakik vannak abban a szervízben... :) Biztos van egyébként rá gyógymód,a héten utána járok,nem bírom már sokáig hallgatni ezt a kerepelést,berázza az egész autó elejét,a pedálokat,kormányt... :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:) Persze... gyárilag építették bele rádió helyett... :o :) Válassz másik szervízt... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Szóval a legtöbb opelban így zörög....ugyan már... :D Biztos nagyon jó szakik vannak abban a szervízben... :) Biztos van egyébként rá gyógymód,a héten utána járok,nem bírom már sokáig hallgatni ezt a kerepelést,berázza az egész autó elejét,a pedálokat,kormányt... :o Nekem nem ráz, csak kerepel alapjáraton(klímával mégjobban) Amúgy kuplungcsere óta csinálja ezt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November2, 2010 Megoszt Elküldve November2, 2010 Szóval a legtöbb opelban így zörög....ugyan már... :) Biztos nagyon jó szakik vannak abban a szervízben... :( Biztos van egyébként rá gyógymód,a héten utána járok,nem bírom már sokáig hallgatni ezt a kerepelést,berázza az egész autó elejét,a pedálokat,kormányt... :o Nekem nemrég kezdte csinálni, de a kuplungom már igazán megérett a cserére... :D Csak eddig még rávaló nem volt! Haver egyszer ránézett (jó szaki, az biztos :( ) és azt mondta, hogy a kuplung csinálja, már nem egyszer találkozott ilyennel a pályafutása alatt... Ha meglesz az új kuplungom, szétszedjük, és ha már le lesz szedve cserélünk ezt-azt (pl kinyomócsapágyat is..) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve November2, 2010 Megoszt Elküldve November2, 2010 Nekem nemrég kezdte csinálni, de a kuplungom már igazán megérett a cserére... :o Csak eddig még rávaló nem volt! Haver egyszer ránézett (jó szaki, az biztos :) ) és azt mondta, hogy a kuplung csinálja, már nem egyszer találkozott ilyennel a pályafutása alatt... Ha meglesz az új kuplungom, szétszedjük, és ha már le lesz szedve cserélünk ezt-azt (pl kinyomócsapágyat is..) :D Ha megkérdezhetem,nagy vonalakban mennyibe fog ez kerülni,mármint a kuplung/kinyomócsapágy csere? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November2, 2010 Megoszt Elküldve November2, 2010 Nekem a kuplungot nem mondta a szerelő,hanem komplett váltót akar cserélni....de nekem nem nagyon van hozzá kedvem... :) Egyébként szerintem ha felengedett kuplungnál van zörgős hang,nem biztos,hogy a kinyomócsapágy a ludas,hisz akkor dolgozik,ha kinyomom a kuplungot,akkor pedig normális hangja van. Véletlenül nem létezik a váltóhoz valamiféle javító szett,hogy ne kelljen az egészet kicserélnem? :o Ez így igaz. Ha kinyomócsapágy akkor pont benyomott kuplungpedálnál szólna jobban. Neked ha berázza az autót akkor lehet már nagyon szét van a nyelestengely csapágyad (vagy egyéb csapágyak) Ezért aztán a kuplungtárcsak kis kiegyensúlyozatlansága csak úgy rángatja. Enyém is ugyanígy zörög.. Rohadtul idegesít, de a szervizben azt mondták ne foglalkozzak vele, mert a legtöbb opelban így zörög kiengedett kuplungnál. Azt mondták még, a váltó csapágyazása a ludas, és benyomott kuplungnál azért nem zörög, mert a nyelestengely megfeszíti a csapágyat, és akkor nem lóg:D Vagy inkább azért mert benyomott kuplungnál nem forog a nyelestengely és a fogaskerekek. Ha felengeded a kuplungot akkor forog a nyelestengely és az összes fogaskerék, csak épp a szinkrongyűrűk nem kapcsolnak semmit a kimenő tengelyre ha üresben van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 A kocsi kezelési útmutatójában azt írják, hogy 19 40 750 vagy 19 40 759 cikkszámú hajtóműolajat kell használni. Az üzletek polcain pedig 19 40 182 cikkszámú van. 15 év alatt változott a helyzet? A boltban kapható olaj dobozára ugyan nincs ráírva -legalábbis én nem láttam- de állítólag 75W-90-es. Most ez azért lenne fontos, mert nem csak Astrába tenném, hanem az asszony régi Swift-jébe is, mivel suzukis fórumokon ódákat zengenek a GM hajtóműolajról. Ott az előírt viszkozitás 75W-90, csereperiódus pedig 40 ezer km. GM olajjal örökéletű - no jó, longlife- lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 A kocsi kezelési útmutatójában azt írják, hogy 19 40 750 vagy 19 40 759 cikkszámú hajtóműolajat kell használni. Az üzletek polcain pedig 19 40 182 cikkszámú van. 15 év alatt változott a helyzet? A boltban kapható olaj dobozára ugyan nincs ráírva -legalábbis én nem láttam- de állítólag 75W-90-es. Most ez azért lenne fontos, mert nem csak Astrába tenném, hanem az asszony régi Swift-jébe is, mivel suzukis fórumokon ódákat zengenek a GM hajtóműolajról. Ott az előírt viszkozitás 75W-90, csereperiódus pedig 40 ezer km. GM olajjal örökéletű - no jó, longlife- lenne. Nem tudom h menyit számit de egy haverom buszokat - teherautókat szerel és azoknáll van olyan h egyben van a motorolaj a válto olajal egy olajhütön mennek át,tehát keveredik.Ugyvélem ha akkora terhelésnek kitett 15w -40-es olaj 30-40 000km csereperiodusokat kibir a 40 millio ft értékü gépben gyárilag akkor egy igénytelen szuzi is szeretheti. A mazda 121-em féltengelyhibás volt ,sok olajat kifolyatott ezért kapott tescos olajat 600ft/liter nem pedig 2000-6000ft-os válto olajat Legalább 40 000-beleraktam és nem lett baja az olaj is tiszta maradt nem gatyásodott le a szuzi elnyühetetlen simán elmegy vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 A kocsi kezelési útmutatójában azt írják, hogy 19 40 750 vagy 19 40 759 cikkszámú hajtóműolajat kell használni. Az üzletek polcain pedig 19 40 182 cikkszámú van. 15 év alatt változott a helyzet? A boltban kapható olaj dobozára ugyan nincs ráírva -legalábbis én nem láttam- de állítólag 75W-90-es. Most ez azért lenne fontos, mert nem csak Astrába tenném, hanem az asszony régi Swift-jébe is, mivel suzukis fórumokon ódákat zengenek a GM hajtóműolajról. Ott az előírt viszkozitás 75W-90, csereperiódus pedig 40 ezer km. GM olajjal örökéletű - no jó, longlife- lenne. Igazából az EPC már 19 40 764-t ír a 19 40 750 helyett (19 40 759-et nem ismeri), a 19 40 182-t pedig Opel Agilához írja (WagonR+). A 19 40 764 (750 helyett) számút Astra F-hez írja, úgyhogy szerintem jó lesz az is neki. Igaz, én 80W90-t öntöttem a váltóba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 Igazából az EPC már 19 40 764-t ír a 19 40 750 helyett (19 40 759-et nem ismeri), a 19 40 182-t pedig Opel Agilához írja (WagonR+). A 19 40 764 (750 helyett) számút Astra F-hez írja, úgyhogy szerintem jó lesz az is neki. Igaz, én 80W90-t öntöttem a váltóba. Suzuki váltóba a 19 40 182 való. A 19 40 704 = 19 40 757 = 19 40 768 -> 19 40 182 (új számot kapott csak), ezek 75W80-asok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 Nem tudom h menyit számit de egy haverom buszokat - teherautókat szerel és azoknáll van olyan h egyben van a motorolaj a válto olajal egy olajhütön mennek át,tehát keveredik.Ugyvélem ha akkora terhelésnek kitett 15w -40-es olaj 30-40 000km csereperiodusokat kibir a 40 millio ft értékü gépben gyárilag akkor egy igénytelen szuzi is szeretheti. A mazda 121-em féltengelyhibás volt ,sok olajat kifolyatott ezért kapott tescos olajat 600ft/liter nem pedig 2000-6000ft-os válto olajat Legalább 40 000-beleraktam és nem lett baja az olaj is tiszta maradt nem gatyásodott le a szuzi elnyühetetlen simán elmegy vele. Csak annyi, hogy ezekben a 40mFt értékü nagy dögökbe sokkal nagyobb mennyiségű olaj megy és sokkal komolyabb szűrőrendszere van az olajnak (az olajhűtő is sokat dob az aolaj élettertamán). Amugy vannak kamionok amik 100ekm-t is ellmennek egy olajcserével. Ha lenne az opel alatt egy 15l-es olajdekni akkor azt sem kellene 15ezrenként cserélni :excl: Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 Suzuki váltóba a 19 40 182 való. A 19 40 704 = 19 40 757 = 19 40 768 -> 19 40 182 (új számot kapott csak), ezek 75W80-asok. Hát ez az. A Swift-be 75W-90 az előírás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 Csak annyi, hogy ezekben a 40mFt értékü nagy dögökbe sokkal nagyobb mennyiségű olaj megy és sokkal komolyabb szűrőrendszere van az olajnak (az olajhűtő is sokat dob az aolaj élettertamán). Amugy vannak kamionok amik 100ekm-t is ellmennek egy olajcserével. Ha lenne az opel alatt egy 15l-es olajdekni akkor azt sem kellene 15ezrenként cserélni :excl: Hát igen egy személyautót a garancia idelye alatt szakszervizbe kell hordani , lehetöleg minnél gyakrabban a gyártó érdekében , nemde? Persze azok a gépek nem lehetnek ilyen szük szervizintervallummal amik éppanapi 1000 km -erüket tekerik és a másogik héten az új trakita bakonybaszási kőbánya közepén kelleneolajcserézni :( nem lenne olyan hülye hogy egy ilyen munkagépért pénzt adjon , itt másépp beszél a gyártó. Az a gép ami 40 tonnát hurcol , 2x annyi fogaskerékkel és 300 pacival töri az olajat annak miért van 6 x hosszabb szervizideje? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 Hát igen egy személyautót a garancia idelye alatt szakszervizbe kell hordani , lehetöleg minnél gyakrabban a gyártó érdekében , nemde? Persze azok a gépek nem lehetnek ilyen szük szervizintervallummal amik éppanapi 1000 km -erüket tekerik és a másogik héten az új trakita bakonybaszási kőbánya közepén kelleneolajcserézni :excl: nem lenne olyan hülye hogy egy ilyen munkagépért pénzt adjon , itt másépp beszél a gyártó. Az a gép ami 40 tonnát hurcol , 2x annyi fogaskerékkel és 300 pacival töri az olajat annak miért van 6 x hosszabb szervizideje? IdeJe lenne megtanulni írni talán! :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve November24, 2010 Megoszt Elküldve November24, 2010 IdeJe lenne megtanulni írni talán! :excl: oKey Link to comment Megosztás: More sharing options...
kadett-c Elküldve November25, 2010 Megoszt Elküldve November25, 2010 Sziasztok 9 napja vásároltam egy 1.7 td DTL Astrát. A váltóra F-15 van írva és ebben is zörög a nyelestengely csapágy. Találtam egy bontott F-16 os váltót nekem megfelelő áron. De van e külömbség az áttételben vagy bármi másban. Vagy inkább javíttassam az eredetit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts