Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Két kérdésem lenne váltóval kapcsolatban:

1. Az enyémben F13-as váltó van, ha szemben állok az autóval akkor előlről megy a váltóba egy kétvezetékes csatlakozó, az miaz?

2. A váltóm eléggé zörgős (belül a váltókarnál) a GYIK-ban leírt váltórudazat beállítással orvosolható ez a probléma. Egyébként a rázkódástól zörög, mert ha megfogom a váltókart akkor nem rázkódik--> nem zörög.

Gondolom az a gumikarika amit ma vettem Csergőéknél aranyért, neked is ki van már pusztulva a váltókaron :) (én már a harmadikat fogyasztom holnaptól :D :D :D )

Link to comment
Megosztás:

Gondolom az a gumikarika amit ma vettem Csergőéknél aranyért, neked is ki van már pusztulva a váltókaron :) (én már a harmadikat fogyasztom holnaptól :D :D :D )

Köszi az infót, majd a napokban leszedem a szoknyát és megvizsgálom a dolgokat. Már persze, ha ott kell keresnem a hibát, de mivel a zörgés onnan jön, így gondolom ott van vmi kilazulva/elkopva. Hány aranyat adtál érte, ha megkérdezhetem?

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót, majd a napokban leszedem a szoknyát és megvizsgálom a dolgokat. Már persze, ha ott kell keresnem a hibát, de mivel a zörgés onnan jön, így gondolom ott van vmi kilazulva/elkopva. Hány aranyat adtál érte, ha megkérdezhetem?

1300-at <_<

Viszont azóta kicsit jobb váltani :) (szinte már furcsa hogy elsőre be tudom húzni kettőbe, és nem kell ráhúzni mégegyszer :icon13: :lol: ) Meg volt nyúlva a karika, és becsípődött pont a kettesnél. Így elég sokszor nem sikerül behúzni kettőbe, mert megakadt a kar :D

Link to comment
Megosztás:

1300-at <_<

Viszont azóta kicsit jobb váltani :) (szinte már furcsa hogy elsőre be tudom húzni kettőbe, és nem kell ráhúzni mégegyszer :icon13: :lol: ) Meg volt nyúlva a karika, és becsípődött pont a kettesnél. Így elég sokszor nem sikerül behúzni kettőbe, mert megakadt a kar :D

Köszi az infót. Tegnap leszedtem a szoknyát és belekuksiztam, de nem tudtam eldönteni milyen gumi bizbaszról írtál. Tudnál segíteni, esetleg fotó+piros karika kombó? -_-

És némi leírás a csere menetéről? Mivel elég hűvös volt odakint, ezért hamar elment a kedvem a nézelődéstől, így azt sem néztem meg, hogyan lehet ott lebontani/szétszedni az egységeket...

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót. Tegnap leszedtem a szoknyát és belekuksiztam, de nem tudtam eldönteni milyen gumi bizbaszról írtál. Tudnál segíteni, esetleg fotó+piros karika kombó? :)

És némi leírás a csere menetéről? Mivel elég hűvös volt odakint, ezért hamar elment a kedvem a nézelődéstől, így azt sem néztem meg, hogyan lehet ott lebontani/szétszedni az egységeket...

Végülis nincs ott olyan sok dolog. Egyszerűen ahol a műanyag váltórúd átmegy a motortérből jövő fém rúd karikáján ott van egy gumigyűrű. Legallul van egy stift azt kihúzod, és kivehető az egész. Onnan már látni fogod. Nagyjából itt:

0ea_1_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Csak ez egy Corsa váltórúd.

Link to comment
Megosztás:

Végülis nincs ott olyan sok dolog. Egyszerűen ahol a műanyag váltórúd átmegy a motortérből jövő fém rúd karikáján ott van egy gumigyűrű. Legallul van egy stift azt kihúzod, és kivehető az egész. Onnan már látni fogod. Nagyjából itt:

Csak ez egy Corsa váltórúd.

Köszi Zotya!

Hétvégén megnézem, és remélem Unixék is tudnak ilyen baszomfittyet beszerezni. Csergőék nekem messze vannak, és mostanság nincs más dolgom Pesten.

Link to comment
Megosztás:

Köszi Zotya!

Hétvégén megnézem, és remélem Unixék is tudnak ilyen baszomfittyet beszerezni. Csergőék nekem messze vannak, és mostanság nincs más dolgom Pesten.

Pedig október van <_< :D Alul, a váltókar alján van egy csap, aminek a füle föl van pattintva a váltórúdra. A patentos részt elnyomod balra, akkor leugrik és utána ki tudod húzni a csapot hátrafelé. Ha kihúztad, akkor fölfelé ki tudod húzni az egész kart. :icon13: Ha már a kezedben van, akkor már elég jól látszik hogy, hogyan és mit kell lehúzni :)

szerk.:

106593-20101014-Mbo15z.jpg

Itt is látni.

Link to comment
Megosztás:

:) Ennél pontosabban lehetne-e??

A váltóházon belül van, az egyik csőnél -egyébként egy kis fém kosárról van szó. Egy haverom akarta betenni a kadettjébe és azt nézegettem meg hogyan is néz ki :icon13:

Ne sértegesd :D :lol: :D

Ott a pont -_- eszem ágában sincs ótómatikot szerezni B) sokkal több a hibalehetőség vele, ráadásul télen nagy szívás az olajat is melengetni benne, elég ha a motor bemelegszik.. <_<

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
......

Nézd meg a váltó teljes számát az oldalán (bal első keréktől benézve látható), lehet benzinesé van benne.

Alig találtam meg a sok trutyitól. :o

.....

Végül is letakarítottam a váltót, és a legalján találtam ezeket a számokat.

A30041 W3 55

Mint ahogy ezen a képen is van a számsor legalul a kép alján.

Erre gondoltál? :)

F15-re az opel-infos ezt hozza. De ebbe nemigazán látok bele. :D

Link to comment
Megosztás:

Alig találtam meg a sok trutyitól. :o

.....

Végül is letakarítottam a váltót, és a legalján találtam ezeket a számokat.

A30041 W3 55

Mint ahogy ezen a képen is van a számsor legalul a kép alján.

Erre gondoltál? :D

Hát... igazából úgy kéne ahogy a képen. Nekem is így van, hogy az eleje A-val kezdődik, majd a végén az utolsó hét karakter: F15W374. Neked csak a W355 van rajta ezekszerint? Mert ez amúgy azt jelenti, hogy a leghosszabb váltó és a legnagyobb végáttétellel rendelkezik (1 a 3.55-höz), amit opelbe raktak, enyém egy számmal rövidebb. Mégis majdnem 130-cal megyek 3000-s fordulatnál.

Link to comment
Megosztás:

Hát... igazából úgy kéne ahogy a képen. Nekem is így van, hogy az eleje A-val kezdődik, majd a végén az utolsó hét karakter: F15W374. Neked csak a W355 van rajta ezekszerint? Mert ez amúgy azt jelenti, hogy a leghosszabb váltó és a legnagyobb végáttétellel rendelkezik (1 a 3.55-höz), amit opelbe raktak, enyém egy számmal rövidebb. Mégis majdnem 130-cal megyek 3000-s fordulatnál.

Fotót sajna nem tudok csinálni, nincs itthol a gépem, de igen csak ennyit ír rajta sajna :o

A30041 W3 55

Link to comment
Megosztás:

Fotót sajna nem tudok csinálni, nincs itthol a gépem, de igen csak ennyit ír rajta sajna :o

A30041 W3 55

Aham, az F szám akkor is kéne, bár 15-ös lesz, mivel a 13-ast hamarabb kinyírná a motor, mivel 132Nm-t tud gyári megadás szerint az X17DTL. Enyém csak 125Nm, de F15-ös váltó, amit furcsálok két dolog miatt is. Egyik, hogy minek kell ekkora, másrészt spzoli egykori x16szr-én f13-as volt (ugye szériatesók a kocsijaink (karosszéria, motor, felszereltség)). Régebbi váltókon van felül még az F15-ös szám.

Link to comment
Megosztás:

Akkor elvileg szerinted is ilyen kéne legyen az eredetije nem? :o

Vagy mégiscsak a generátortól kaphat rossz értéket a fordulatszámmérő? :D

Elvileg valami gebasz van. Mert mint említettem ugye, hogy nekem 125kmh körüli értéket mutat, ha pontosan 3000-t pörög a motor, neked meg épphogy 100-at. GPS-szel mérted ha jól tudom és ott csak 10kmh-s eltérés volt, tehát vagy a váltó nem olyan, mint kéne vagy a generátorról érkező jel. Bár utóbbi esetében nem szabadna "jól" működnie szerintem. W=1102-es órám van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.