Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki,hogy 97-es X17DTL 50kw-os caravanba gyárilag milyen váltó van?

F15 vagy F17?

Nincs rajta kuplung-szerelőablak az alján.

Sajna nem látom a váltóházon,viszont tudnom kellene,mert folyik a váltóolaj és szimmeringeket kell vennem.

A gyári EPC katalógus sem hozza a kódot alvázszámra sem. :wacko:

Nekem ferdehátúba F15 van. :D

Nekem sincs kuplung-ablakocska.

De nézd meg te is, írja rajta, csak felülről nézve pont eltakarja a váltó rudazat, pont ott van, ahol összekapcsolódik a rúd a stift-el!

Kép1 kép2 kép3 kép4

Az a biztos ha meglesed a tieden is! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Meg tudná mondani valaki,hogy 97-es X17DTL 50kw-os caravanba gyárilag milyen váltó van? F15 vagy F17?

Ezeket a mocikat F13 és F15 váltóval szerelték :wacko: mikor újíttattam fel voltunk is bajban milyen legyen az a B tengely :D a szembetűnő különbség, hogy az F15 5-ik fokozatánál a B tengely végén egy persely van és azon fut a csapágysor míg az F13-é simán maga a felcementált anyag :wacko: ha leszeded a bal keréknél a deknit róla egyből meglátod, hogy perselyes-e vagy sem.. :wacko:

F13 - F15

Link to comment
Megosztás:

Ezeket a mocikat F13 és F15 váltóval szerelték :wacko: mikor újíttattam fel voltunk is bajban milyen legyen az a B tengely :D a szembetűnő különbség, hogy az F15 5-ik fokozatánál a B tengely végén egy persely van és azon fut a csapágysor míg az F13-é simán maga a felcementált anyag :wacko: ha leszeded a bal keréknél a deknit róla egyből meglátod, hogy perselyes-e vagy sem.. :wacko:

F13 - F15

De felirat csak van rajta szerintem, az egy dolog, hogy nem találta meg, kicsit tüzetesebben kell keresni! :D

Neked milyen van? F15?

Link to comment
Megosztás:

De felirat csak van rajta szerintem, az egy dolog, hogy nem találta meg, kicsit tüzetesebben kell keresni! :wacko:

Neked milyen van? F15?

F13 :wacko: azért hányta szét a nyomaték.. :D :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Mai nap megnéztem az oldalát,ezt láttam:

IMG_0903_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_0904_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az opel-infos.de alapján ez F13+ lenne?

De az F13 kuplungablakos,az enyém meg nem.

Felhívtam a szegedi opel márkaszalont,ott F15-re tippelnek,ami szerintem is az.

Na mindegy,ha lekerül a váltó szanaszét fogom keresni rajta az F kódot,hátha rajta van csak én nem láttam. :D

Link to comment
Megosztás:

Mai nap megnéztem az oldalát,ezt láttam:

Az opel-infos.de alapján ez F13+ lenne?

De az F13 kuplungablakos,az enyém meg nem.

Felhívtam a szegedi opel márkaszalont,ott F15-re tippelnek,ami szerintem is az.

Na mindegy,ha lekerül a váltó szanaszét fogom keresni rajta az F kódot,hátha rajta van csak én nem láttam. :D

A kuplungablak még az évjárattól is függhet, nekem pölö van, a későbbiekben meg nincs.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Teljesen normális az ha felemelve az egyik kereket pörgetve, a másik is pörög ellenkező irányba. Ez nem jelent hibát.

Na nekem felemelve motorral meghajtva az egyik ment, de a másiknak nem nagyon volt kedve, csak ugy imitálta a pörgést ^_^ Ja és valami nagyon zörög terhelés alatt... erre azt mondták első hallásra hogy sanszos hogy a váltó avgy a difi lesz a ludas... Majd holnap viszem szervízbe...

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nagyszabású szerelésbe vágok a héten, a motor lesz megbontva, akkor már a váltót is kicserélem, F15 menne F13 helyére. A féltengelyeket hogyan kell kihúzni a váltóból? Olvastam az így csináld-at meg másik szervízkönyvet is, de az agyból nem nagyon akarom kiszedni. Meg a belső végét valami villás szerszámmal kellene kipattintani. Nem nagyon tudom elképzelni hogyan. Milyen hétköznapi szerszámmal lehet megcsinálni?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nagyszabású szerelésbe vágok a héten, a motor lesz megbontva, akkor már a váltót is kicserélem, F15 menne F13 helyére. A féltengelyeket hogyan kell kihúzni a váltóból? Olvastam az így csináld-at meg másik szervízkönyvet is, de az agyból nem nagyon akarom kiszedni. Meg a belső végét valami villás szerszámmal kellene kipattintani. Nem nagyon tudom elképzelni hogyan. Milyen hétköznapi szerszámmal lehet megcsinálni?

Köszi!

A kerékagyból? :D Pedig kénytelen leszel.. ^_^

Jaja, a váltóból meg egyszerűen kirántja.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nagyszabású szerelésbe vágok a héten, a motor lesz megbontva, akkor már a váltót is kicserélem, F15 menne F13 helyére. A féltengelyeket hogyan kell kihúzni a váltóból? Olvastam az így csináld-at meg másik szervízkönyvet is, de az agyból nem nagyon akarom kiszedni. Meg a belső végét valami villás szerszámmal kellene kipattintani. Nem nagyon tudom elképzelni hogyan. Milyen hétköznapi szerszámmal lehet megcsinálni?

Köszi!

Arra figyelj, hogy 30-as hosszított dugókulcsal tekerd le az anyát a féltengely végéről, mert a korona miatt a sima nem ér be, és lenyal-hatja a sarkát. Én simán kirántottam a váltóból, csak valamit tegyél alájja, hogy ne essen a porba, meg elméletileg folyhat ki olaj. Van némi kotyogása, azzal lendületet lehet venni a kirántáshoz. Először én is a könyv szerinti villás kiemelést akatam , de úgy nem jött, nagyot kell ám rántani! A rugóstagról meg stab-bekötés, kormányösszekötő, talpas leold, és félre lehet fordítani, annyit enged fent. A talpasnál magát a rugostagot kopogtattam ahol átmegy a talpas, és lefele kipattant. Ja és a koronás anyát a féltengelyen ugyanúgy mint a kerékcsavarokat addíg kell meglazítani, amíg a kerék a földön van. Tudom-tudom mindenkinek egyértelmű, nekem azért nem volt az. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Arra figyelj, hogy 30-as hosszított dugókulcsal tekerd le az anyát a féltengely végéről, mert a korona miatt a sima nem ér be, és lenyal-hatja a sarkát.

És egyszerűen megkér valakit, hogy taposson már bele rendesen a fékbe -úgy legalább kíméli a váltót is.. ^_^

Link to comment
Megosztás:

És egyszerűen megkér valakit, hogy taposson már bele rendesen a fékbe -úgy legalább kíméli a váltót is.. :D

Jó, de én egyedül voltam, és vagy a lábam volt rövid, vagy én voltam túl lassú. :D Amikor meg kihívtam az asszonyt, 5 percig a kuplungot nyomkodta, közben esküdözött, hogy féken lép, én meg anyáztam, hogy akkor mi a facért forog a kerék, a hatodik percben meg bejelentette, hogy fázik, és bemegy, miközben én már vagy 2 órája a hóban üldögéltem a kerék alatt. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Jó, de én egyedül voltam, és vagy a lábam volt rövid, vagy én voltam túl lassú. :D Amikor meg kihívtam az asszonyt, 5 percig a kuplungot nyomkodta, közben esküdözött, hogy féken lép, én meg anyáztam, hogy akkor mi a facért forog a kerék, a hatodik percben meg bejelentette, hogy fázik, és bemegy, miközben én már vagy 2 órája a hóban üldögéltem a kerék alatt. ^_^

Oszt mire van elakadásjelző 3cög a csomitartóban, ha nem arra, hogy a dobozával kitámaszd a fékpedált az üléshez? :D

Link to comment
Megosztás:

Arra figyelj, hogy 30-as hosszított dugókulcsal tekerd le az anyát a féltengely végéről, mert a korona miatt a sima nem ér be, és lenyal-hatja a sarkát. Én simán kirántottam a váltóból, csak valamit tegyél alájja, hogy ne essen a porba, meg elméletileg folyhat ki olaj. Van némi kotyogása, azzal lendületet lehet venni a kirántáshoz. Először én is a könyv szerinti villás kiemelést akatam , de úgy nem jött, nagyot kell ám rántani! A rugóstagról meg stab-bekötés, kormányösszekötő, talpas leold, és félre lehet fordítani, annyit enged fent. A talpasnál magát a rugostagot kopogtattam ahol átmegy a talpas, és lefele kipattant. Ja és a koronás anyát a féltengelyen ugyanúgy mint a kerékcsavarokat addíg kell meglazítani, amíg a kerék a földön van. Tudom-tudom mindenkinek egyértelmű, nekem azért nem volt az. ^_^

Hasonló művelet vár rám is a jövő hétvégén mindkét oldalon féltengely csukló csere miatt, ez után újra vinni kell futóműállításra? Csak azért gondolom, mivel a kormányösszekötőt is le kell venni a rugóstagról...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.