astrásgyerek Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Sziasztok! Meg tudná mondani valaki,hogy 97-es X17DTL 50kw-os caravanba gyárilag milyen váltó van? F15 vagy F17? Nincs rajta kuplung-szerelőablak az alján. Sajna nem látom a váltóházon,viszont tudnom kellene,mert folyik a váltóolaj és szimmeringeket kell vennem. A gyári EPC katalógus sem hozza a kódot alvázszámra sem. :wacko: Nekem ferdehátúba F15 van. :D Nekem sincs kuplung-ablakocska. De nézd meg te is, írja rajta, csak felülről nézve pont eltakarja a váltó rudazat, pont ott van, ahol összekapcsolódik a rúd a stift-el! Kép1 kép2 kép3 kép4 Az a biztos ha meglesed a tieden is! :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Sziasztok! Meg tudná mondani valaki,hogy 97-es X17DTL 50kw-os caravanba gyárilag milyen váltó van? F15 vagy F17? Ezeket a mocikat F13 és F15 váltóval szerelték :wacko: mikor újíttattam fel voltunk is bajban milyen legyen az a B tengely :D a szembetűnő különbség, hogy az F15 5-ik fokozatánál a B tengely végén egy persely van és azon fut a csapágysor míg az F13-é simán maga a felcementált anyag :wacko: ha leszeded a bal keréknél a deknit róla egyből meglátod, hogy perselyes-e vagy sem.. :wacko: F13 - F15 Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Ezeket a mocikat F13 és F15 váltóval szerelték :wacko: mikor újíttattam fel voltunk is bajban milyen legyen az a B tengely :D a szembetűnő különbség, hogy az F15 5-ik fokozatánál a B tengely végén egy persely van és azon fut a csapágysor míg az F13-é simán maga a felcementált anyag :wacko: ha leszeded a bal keréknél a deknit róla egyből meglátod, hogy perselyes-e vagy sem.. :wacko: F13 - F15 De felirat csak van rajta szerintem, az egy dolog, hogy nem találta meg, kicsit tüzetesebben kell keresni! :D Neked milyen van? F15? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 De felirat csak van rajta szerintem, az egy dolog, hogy nem találta meg, kicsit tüzetesebben kell keresni! :wacko: Neked milyen van? F15? F13 :wacko: azért hányta szét a nyomaték.. :D :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bee Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Én is ott kerestem,ahol a képen mutattátok,de komolyan nincs ott semmilyen jelölés. :D Az lehet,hogy a 98-as modellévtől máshol jelölik? Alvázszámom: X17DTL0TFF35W2007903 Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Én is ott kerestem,ahol a képen mutattátok,de komolyan nincs ott semmilyen jelölés. :wacko: Az lehet,hogy a 98-as modellévtől máshol jelölik? Alvázszámom: X17DTL0TFF35W2007903 Sajna ezt nem tudom. :D Valahol ottkörül kéne legyen szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bee Elküldve Augusztus3, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2010 Sajna ezt nem tudom. :D Valahol ottkörül kéne legyen szerintem. Itt nincs,majd az oldalán a bal kerékjárat felől megnézem,de ott meg a kartervédőtől nem látom.... http://kepfeltoltes.hu/view/100803/IMG_089...ltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Augusztus3, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2010 Itt nincs,majd az oldalán a bal kerékjárat felől megnézem,de ott meg a kartervédőtől nem látom.... http://kepfeltoltes.hu/view/100803/IMG_089...ltoltes.hu_.jpg Onnan kell látnod 1 sárga alapon 2 karakteres kódot(matrica) és abból tudod visszakeresni a váltó típusát. A váltó oldalán inkább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Augusztus3, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2010 Itt nincs,majd az oldalán a bal kerékjárat felől megnézem,de ott meg a kartervédőtől nem látom.... http://kepfeltoltes.hu/view/100803/IMG_089...ltoltes.hu_.jpg Az isuzu astrámon pl itt van (F16) (Kis takarítás után találtam én is csak meg...) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus3, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2010 Az isuzu astrámon pl itt van (F16) (Kis takarítás után találtam én is csak meg...) :D Én meg nagy takarítás után találtam meg, pont takarja a rúd. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Augusztus3, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2010 Én meg nagy takarítás után találtam meg, pont takarja a rúd. http://kep.psharing.com/401908.jpg Ja-ja, a legtöbb váltótípuson itt található. De Bee váltóján sem ott van, és az én Isuzu astrámon sem (azon ott van, ahol nekünk az a sok szám, a levehető rész tövében.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bee Elküldve Augusztus4, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2010 Mai nap megnéztem az oldalát,ezt láttam: Az opel-infos.de alapján ez F13+ lenne? De az F13 kuplungablakos,az enyém meg nem. Felhívtam a szegedi opel márkaszalont,ott F15-re tippelnek,ami szerintem is az. Na mindegy,ha lekerül a váltó szanaszét fogom keresni rajta az F kódot,hátha rajta van csak én nem láttam. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus4, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2010 Mai nap megnéztem az oldalát,ezt láttam: Az opel-infos.de alapján ez F13+ lenne? De az F13 kuplungablakos,az enyém meg nem. Felhívtam a szegedi opel márkaszalont,ott F15-re tippelnek,ami szerintem is az. Na mindegy,ha lekerül a váltó szanaszét fogom keresni rajta az F kódot,hátha rajta van csak én nem láttam. :D A kuplungablak még az évjárattól is függhet, nekem pölö van, a későbbiekben meg nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bee Elküldve Augusztus13, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2010 Úgy néz ki,sikerült megszüntetni a folyást, a jobboldali kihajtásnál kellett kicserélni a szimmeringet és jól tippeltünk,ugyanis F15-ös a váltó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Augusztus22, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2010 Teljesen normális az ha felemelve az egyik kereket pörgetve, a másik is pörög ellenkező irányba. Ez nem jelent hibát. Na nekem felemelve motorral meghajtva az egyik ment, de a másiknak nem nagyon volt kedve, csak ugy imitálta a pörgést ^_^ Ja és valami nagyon zörög terhelés alatt... erre azt mondták első hallásra hogy sanszos hogy a váltó avgy a difi lesz a ludas... Majd holnap viszem szervízbe... Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Augusztus24, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2010 Hello! Nagyszabású szerelésbe vágok a héten, a motor lesz megbontva, akkor már a váltót is kicserélem, F15 menne F13 helyére. A féltengelyeket hogyan kell kihúzni a váltóból? Olvastam az így csináld-at meg másik szervízkönyvet is, de az agyból nem nagyon akarom kiszedni. Meg a belső végét valami villás szerszámmal kellene kipattintani. Nem nagyon tudom elképzelni hogyan. Milyen hétköznapi szerszámmal lehet megcsinálni? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Augusztus24, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2010 ...de az agyból nem nagyon akarom kiszedni... A kerékagyból? :D Pedig kénytelen leszel.. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus24, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2010 Hello! Nagyszabású szerelésbe vágok a héten, a motor lesz megbontva, akkor már a váltót is kicserélem, F15 menne F13 helyére. A féltengelyeket hogyan kell kihúzni a váltóból? Olvastam az így csináld-at meg másik szervízkönyvet is, de az agyból nem nagyon akarom kiszedni. Meg a belső végét valami villás szerszámmal kellene kipattintani. Nem nagyon tudom elképzelni hogyan. Milyen hétköznapi szerszámmal lehet megcsinálni? Köszi! A kerékagyból? :D Pedig kénytelen leszel.. ^_^ Jaja, a váltóból meg egyszerűen kirántja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Augusztus24, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2010 hali lehet kirántani is és azt is hogy kétoldalrol alányulsz és apránként feszegeted amig ki nem ugrik a rugo egyoldalrol feszitve nem szeret kijönni a rángatástol pedig esett már szét féltengely a kezemben Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus24, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2010 Hello! Nagyszabású szerelésbe vágok a héten, a motor lesz megbontva, akkor már a váltót is kicserélem, F15 menne F13 helyére. A féltengelyeket hogyan kell kihúzni a váltóból? Olvastam az így csináld-at meg másik szervízkönyvet is, de az agyból nem nagyon akarom kiszedni. Meg a belső végét valami villás szerszámmal kellene kipattintani. Nem nagyon tudom elképzelni hogyan. Milyen hétköznapi szerszámmal lehet megcsinálni? Köszi! Arra figyelj, hogy 30-as hosszított dugókulcsal tekerd le az anyát a féltengely végéről, mert a korona miatt a sima nem ér be, és lenyal-hatja a sarkát. Én simán kirántottam a váltóból, csak valamit tegyél alájja, hogy ne essen a porba, meg elméletileg folyhat ki olaj. Van némi kotyogása, azzal lendületet lehet venni a kirántáshoz. Először én is a könyv szerinti villás kiemelést akatam , de úgy nem jött, nagyot kell ám rántani! A rugóstagról meg stab-bekötés, kormányösszekötő, talpas leold, és félre lehet fordítani, annyit enged fent. A talpasnál magát a rugostagot kopogtattam ahol átmegy a talpas, és lefele kipattant. Ja és a koronás anyát a féltengelyen ugyanúgy mint a kerékcsavarokat addíg kell meglazítani, amíg a kerék a földön van. Tudom-tudom mindenkinek egyértelmű, nekem azért nem volt az. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Augusztus24, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2010 Arra figyelj, hogy 30-as hosszított dugókulcsal tekerd le az anyát a féltengely végéről, mert a korona miatt a sima nem ér be, és lenyal-hatja a sarkát. És egyszerűen megkér valakit, hogy taposson már bele rendesen a fékbe -úgy legalább kíméli a váltót is.. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus24, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2010 És egyszerűen megkér valakit, hogy taposson már bele rendesen a fékbe -úgy legalább kíméli a váltót is.. :D Jó, de én egyedül voltam, és vagy a lábam volt rövid, vagy én voltam túl lassú. :D Amikor meg kihívtam az asszonyt, 5 percig a kuplungot nyomkodta, közben esküdözött, hogy féken lép, én meg anyáztam, hogy akkor mi a facért forog a kerék, a hatodik percben meg bejelentette, hogy fázik, és bemegy, miközben én már vagy 2 órája a hóban üldögéltem a kerék alatt. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus24, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2010 Jó, de én egyedül voltam, és vagy a lábam volt rövid, vagy én voltam túl lassú. :D Amikor meg kihívtam az asszonyt, 5 percig a kuplungot nyomkodta, közben esküdözött, hogy féken lép, én meg anyáztam, hogy akkor mi a facért forog a kerék, a hatodik percben meg bejelentette, hogy fázik, és bemegy, miközben én már vagy 2 órája a hóban üldögéltem a kerék alatt. ^_^ Oszt mire van elakadásjelző 3cög a csomitartóban, ha nem arra, hogy a dobozával kitámaszd a fékpedált az üléshez? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus24, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2010 Oszt mire van elakadásjelző 3cög a csomitartóban, ha nem arra, hogy a dobozával kitámaszd a fékpedált az üléshez? ^_^ Az enyémnek nincs doboza, meg aztán akkor minek nősültem? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Augusztus25, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2010 Arra figyelj, hogy 30-as hosszított dugókulcsal tekerd le az anyát a féltengely végéről, mert a korona miatt a sima nem ér be, és lenyal-hatja a sarkát. Én simán kirántottam a váltóból, csak valamit tegyél alájja, hogy ne essen a porba, meg elméletileg folyhat ki olaj. Van némi kotyogása, azzal lendületet lehet venni a kirántáshoz. Először én is a könyv szerinti villás kiemelést akatam , de úgy nem jött, nagyot kell ám rántani! A rugóstagról meg stab-bekötés, kormányösszekötő, talpas leold, és félre lehet fordítani, annyit enged fent. A talpasnál magát a rugostagot kopogtattam ahol átmegy a talpas, és lefele kipattant. Ja és a koronás anyát a féltengelyen ugyanúgy mint a kerékcsavarokat addíg kell meglazítani, amíg a kerék a földön van. Tudom-tudom mindenkinek egyértelmű, nekem azért nem volt az. ^_^ Hasonló művelet vár rám is a jövő hétvégén mindkét oldalon féltengely csukló csere miatt, ez után újra vinni kell futóműállításra? Csak azért gondolom, mivel a kormányösszekötőt is le kell venni a rugóstagról... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts