Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Dáwid írta:
Kézzel pörgetve nem búgott ^_^ :P ;)

Pontosabban kézzel NAGYON megpörgetve nem búgott. :D

  Tiv. írta:
Teljesen normális az ha felemelve az egyik kereket pörgetve, a másik is pörög ellenkező irányba. Ez nem jelent hibát.

Jobb első-bal hátsó összeállításban is? :D ;)

Elküldve
  m_petya írta:
Az hagyján. Mivan akkor, ha megtekeri a bal első kereket és a pótkerék is nekiáll forogni a helyén? :D ;)

Még hülyébb. ;) ^_^ :P

Elküldve

szép napot,érdeklödnék hogy astra f autómata válton hol van a tolatólámpa kapcsoló,mert nálam nem világit ,izzok jok,sebességet veszi rendesen.esetleg tanácsot kaphatnék hogy mitöl lehet, válaszukat elöre is köszönöm Pali

Elküldve
  palimaci írta:
szép napot,érdeklödnék hogy astra f autómata válton hol van a tolatólámpa kapcsoló,mert nálam nem világit ,izzok jok,sebességet veszi rendesen.esetleg tanácsot kaphatnék hogy mitöl lehet, válaszukat elöre is köszönöm Pali

Azon is mindenképpen valahol a váltóházon, lehet kontakthiba, vagy maga a kapcsoló rossz. Ha megtalálod a csatit, lehúzod, gyujtáson összezárod a kábelt világítania kell a visszajelzőnek, hacsak nem kábelszakadás, a kapcsolón meg próbalámpával, multiméterrel lehet nézni rüki kapcsolásakor záródik-e két pólus.

Elküldve
  zotya975 írta:
Azon is mindenképpen valahol a váltóházon, lehet kontakthiba, vagy maga a kapcsoló rossz. Ha megtalálod a csatit, lehúzod, gyujtáson összezárod a kábelt világítania kell a visszajelzőnek, hacsak nem kábelszakadás, a kapcsolón meg próbalámpával, multiméterrel lehet nézni rüki kapcsolásakor záródik-e két pólus.

Bár astra automataváltót még nem szereltem, más típusoknál nincs a váltóházon semmilyen tolatólámpa kapcsoló, teljesen más megoldással működtetik a tolatólámpákat mint a manuálisok. Olyanokat láttam idáig, ahol a választókar kapcsolta, vagy pedig az automataváltó vezérlőelektronikája működtette a pilácsot.

Elküldve
  gorbi írta:
Bár astra automataváltót még nem szereltem, más típusoknál nincs a váltóházon semmilyen tolatólámpa kapcsoló, teljesen más megoldással működtetik a tolatólámpákat mint a manuálisok. Olyanokat láttam idáig, ahol a választókar kapcsolta, vagy pedig az automataváltó vezérlőelektronikája működtette a pilácsot.

Hmm..erre nem is gondoltam, de hamar kiderült volna, ha körbenézi a váltót. Akkor viszont a kardánbox alá kell belesni.

Elküldve

Valaki találkozott már olyannal, hogy a váltórúdon, ami az utastérből a váltókartól megy a motortérbe, az a műanyag fej, amibe a váltókar megy, az lötyög a fémtengelyen :D Kerestem, mitől lötyög annyira a váltókar haver Astrájában, kicseréltem elöl a stifteket, meg a fehér műanyag "keresztet" is, és még mindig... nézem a váltókar gumigyűrűjét, de az jó, mégis lötyög vmi... és ahogy megmozgattam azt a műanyagot, akkor láttam, hogy az lötyög a tengelyen, oldalra is, meg le-fel is ^_^ Most kereshetek másikat hozzá.

Elküldve
  FPepe írta:
Valaki találkozott már olyannal, hogy a váltórúdon, ami az utastérből a váltókartól megy a motortérbe, az a műanyag fej, amibe a váltókar megy, az lötyög a fémtengelyen :D Kerestem, mitől lötyög annyira a váltókar haver Astrájában, kicseréltem elöl a stifteket, meg a fehér műanyag "keresztet" is, és még mindig... nézem a váltókar gumigyűrűjét, de az jó, mégis lötyög vmi... és ahogy megmozgattam azt a műanyagot, akkor láttam, hogy az lötyög a tengelyen, oldalra is, meg le-fel is ^_^ Most kereshetek másikat hozzá.

Hát ugye...kopó alkatrész.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Szerintetk mi okozhatja h. a rükit nehezen veszi a verda. 10-ből kb. 3szor veszi be csendesen, 7szer recseg (számolja a fogakat) :rolleyes: Nem emel ki rendesen a kuplung? Most cseréltem kinyomócsapágyat és nem láttunk egyéb problémát. Ötletek?

Elküldve
  szepnorbee írta:
Szerintetk mi okozhatja h. a rükit nehezen veszi a verda. 10-ből kb. 3szor veszi be csendesen, 7szer recseg (számolja a fogakat) :rolleyes: Nem emel ki rendesen a kuplung? Most cseréltem kinyomócsapágyat és nem láttunk egyéb problémát. Ötletek?

Ugye tudod, ha a rükit ha nem veszi elsőre akkor duplakuplung . Ez gyárilag ilyen.

Elküldve
  szepnorbee írta:
Szerintetk mi okozhatja h. a rükit nehezen veszi a verda. 10-ből kb. 3szor veszi be csendesen, 7szer recseg (számolja a fogakat) :rolleyes: Nem emel ki rendesen a kuplung? Most cseréltem kinyomócsapágyat és nem láttunk egyéb problémát. Ötletek?

sztem nem szinkronizál, nekem is ha rükit kapcsoltam reccsent, azóta mielőtt kapcsolnám berakom egyesbe és utána rüki, akkor simán veszi. de lehet a motortérbe van valami műanyag a rudazatba és az van kikopva, havernak az volt de neki az 1est nem vette.

Elküldve
  zotya975 írta:
Ugye tudod, ha a rükit ha nem veszi elsőre akkor duplakuplung . Ez gyárilag ilyen.

Én nem tudom, de nekem még sohasem számolgatta a fogakat, és nem is csinál olyat, hogy nem akarná bevenni... :rolleyes: Simán veszi! -_- Tuti valahogy lehet azon is állítani! <_<

Elküldve
  isi írta:
sztem nem szinkronizál, nekem is ha rükit kapcsoltam reccsent, azóta mielőtt kapcsolnám berakom egyesbe és utána rüki, akkor simán veszi. de lehet a motortérbe van valami műanyag a rudazatba és az van kikopva, havernak az volt de neki az 1est nem vette.

Biztos hogy nem szinkronizált, mert amikor lemerült az akku, és előre betoltam, kétszer sem vette be a rükit, csak recsegett mint állat. :rolleyes:

Elküldve
  astrásgyerek írta:
Én nem tudom, de nekem még sohasem számolgatta a fogakat, és nem is csinál olyat, hogy nem akarná bevenni... :rolleyes: Simán veszi! :D Tuti valahogy lehet azon is állítani! <_<

A gyári kezelési utasításban van benne, hogyha nem kapcsolható, akkor kuplung ki-majd újra be, a fogak együtt állásával magyarázza. Neked eddíg mindíg jól álltak a fogaid. -_-

Elküldve
  zotya975 írta:
A gyári kezelési utasításban van benne, hogyha nem kapcsolható, akkor kuplung ki-majd újra be, a fogak együtt állásával magyarázza. Neked eddíg mindíg jól álltak a fogaid. :D

Hmm, ezt nem is tudtam eddig! <_< Erre nem figyeltem fel...

De tényleg még nem volt olyan, hogy ne vette volna be, vagy recsegett volna. -_-

De hamarosan kuplungcsere, kinyomócsapágy csere lesz. Csak nem tudom miből... :rolleyes:

Elküldve
  astrásgyerek írta:
Hmm, ezt nem is tudtam eddig! <_< Erre nem figyeltem fel...

De tényleg még nem volt olyan, hogy ne vette volna be, vagy recsegett volna. -_-

De hamarosan kuplungcsere, kinyomócsapágy csere lesz. Csak nem tudom miből... :rolleyes:

Gond van vele?

Elküldve
  zotya975 írta:
Gond van vele?

Még nincs, de hosszú utakon használom, és nem szeretnék meglepetést...

Sajna nem "ablakos a váltóm" <_< nem tudok belenézni milyen állapotban lehet a kuplung.

De haverom szerint (jó kis autószerelő) elmegy még így sokáig, de a kinyomócsapágynak van egy kis hangja már. -_-

Jobb megelőzni a bajt, minthogy egyszer otthagyjon az úton! :rolleyes:

Elküldve
  astrásgyerek írta:
Még nincs, de hosszú utakon használom, és nem szeretnék meglepetést...

Sajna nem "ablakos a váltóm" <_< nem tudok belenézni milyen állapotban lehet a kuplung.

De haverom szerint (jó kis autószerelő) elmegy még így sokáig, de a kinyomócsapágynak van egy kis hangja már. -_-

Jobb megelőzni a bajt, minthogy egyszer otthagyjon az úton! :rolleyes:

Hát azért kuplung nélkül még haza lehet jönni, kinyomócsapágy nélkül nem tudom. Én majd akkor cserélem ha megadja magát.

Elküldve
  zotya975 írta:
Hát azért kuplung nélkül még haza lehet jönni, kinyomócsapágy nélkül nem tudom. Én majd akkor cserélem ha megadja magát.

A tavaly elszakadt a kuplungbowdenem, volt benne részem, 70 km-t jöttem haza, ráadásul Nagyváradon teljesen keresztül... :rolleyes: Szerencsére (vagy épp szerencsétlenségemre) éjjel volt, nem volt legalább nagy forgalom.

Csak arra gondoltam, ha már úgyis bontjuk a kinyomócsapágy miatt, akkor már egyúttal (ha kell) cseréljük a kuplungot is. <_<

Elküldve
  astrásgyerek írta:
Csak arra gondoltam, ha már úgyis bontjuk a kinyomócsapágy miatt, akkor már egyúttal (ha kell) cseréljük a kuplungot is. :rolleyes:

Célszerű <_<

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki,hogy 97-es X17DTL 50kw-os caravanba gyárilag milyen váltó van?

F15 vagy F17?

Nincs rajta kuplung-szerelőablak az alján.

Sajna nem látom a váltóházon,viszont tudnom kellene,mert folyik a váltóolaj és szimmeringeket kell vennem.

A gyári EPC katalógus sem hozza a kódot alvázszámra sem. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.