Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Sziasztok

az autómataváltóm eddig jó volt. az volt régen a mániája hogy meg a motor hideg volt nemengedte elindulni a kocsit hanem villogot a sport lámpája. ez valamilyen módon megszűnt nem is tudom hogy, váltóolaj lett benne cserélve (szervízben) és megint előjött a probléma.

Annyi hogy dexron II helyett dexron III került bele nem GM olaj hanem castrol.

ez lenne a probléma?

Csak egy ötlet:

Nem lehet, hogy valami kábel kontakthiba? Olajcserekor megpiszkálták azt ismét előjött. A Betöltő és leeresztő környékén ha vannak elektromos vezetékek azokat esetleg mozgasd meg hátha megjavul.

Vagy gurítsd vissza a szevízbe, hogy mióta hozzányúltak azóta... Hátha megkeresik a hibát :D

Link to comment
Megosztás:

A múlt héten kicseréltem a váltó rudazat szimeringjét.Nem ment nehezen és jó is lett,azóta szobatiszta.A napokban viszont észre vettem,hogy nem megy a tolató lámpám.Lehet e kettő között valami összefüggés?Esetleg nem raktam vissza jól a kulisszát?Vagy máshol keressem a dolog titkait? :D

Lehet elmozdult a csati, ott van valahol a kapcsoló betekerve a váltó tetejébe-oldalába.

Link to comment
Megosztás:

Megnézem,ha eláll az eső.Azt hittem rosszul raktam össze,bár elég egyszerű szerkezet

Köszi

Sanszosabb, hogy vagy a kapcsoló adta meg magát, vagy mind2 izzód egyszerre ment ki. De nagyobb a valószínűsége a kapcsolóhibának. Húzd le a csatit, zárd össze a két lábat, indítsd el a kocsit. Ha a lámpa világítani kezd, akkor ott a gond. A másik eshetőség a kapcsolóhibájának kizárása. Csatit lehúzod, beteszed a szekeret rettenetesbe, és multiteszterrel mérsz egy szakadásvizsgálatot a csati két lábán. Ha azt mutatja, hogy zárt az áramkör, akkor valami más a gond.

Link to comment
Megosztás:

Sanszosabb, hogy vagy a kapcsoló adta meg magát, vagy mind2 izzód egyszerre ment ki. De nagyobb a valószínűsége a kapcsolóhibának. Húzd le a csatit, zárd össze a két lábat, indítsd el a kocsit. Ha a lámpa világítani kezd, akkor ott a gond. A másik eshetőség a kapcsolóhibájának kizárása. Csatit lehúzod, beteszed a szekeret rettenetesbe, és multiteszterrel mérsz egy szakadásvizsgálatot a csati két lábán. Ha azt mutatja, hogy zárt az áramkör, akkor valami más a gond.

villanyszerelő vagyok,köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Sanszosabb, hogy vagy a kapcsoló adta meg magát, vagy mind2 izzód egyszerre ment ki. De nagyobb a valószínűsége a kapcsolóhibának. Húzd le a csatit, zárd össze a két lábat, indítsd el a kocsit. Ha a lámpa világítani kezd, akkor ott a gond. A másik eshetőség a kapcsolóhibájának kizárása. Csatit lehúzod, beteszed a szekeret rettenetesbe, és multiteszterrel mérsz egy szakadásvizsgálatot a csati két lábán. Ha azt mutatja, hogy zárt az áramkör, akkor valami más a gond.

Mind két izzó? :D

Link to comment
Megosztás:

Kérdem én, mennyire pontos a TID-nek a sebességmérője? Van egy olyan megérzésem, hogy dobhatom a kukába a km orámat. Tegnap mentem siófokra, és azt vettem észre, hogy 2-ben eddig úgy 40 alatt már kapcsoltam a 3-at, most meg elment egészen 5ig, mire annyira kipörgött mint szokott. Hang után vezetek általában, és most is annyira nyomtam neki mint szoktam, és az óra mutatott 110-et olyan 90es tempo környékén. Lakott területen visszavettem 70-re, megnyomtam a két gombot, és a TID pedig 51 km/h-t írt. Arról nem is beszélve, hogy ha elindulok álló helyből és épp hogy gurulok, már fel is ugrik a mutató 30ig. A másik poén, hogy 50 felett úgy hullámzik a mutató amikor rájön a dili, hogy tengeribeteg leszek tőle. Eddig néha néha csinálta azt, hogy 70 környékén picit remegett, de most ezt elhagyta és egy 20-assal többet mutat, és rájött a hullámozhatnék.

Link to comment
Megosztás:

Kérdem én, mennyire pontos a TID-nek a sebességmérője? Van egy olyan megérzésem, hogy dobhatom a kukába a km orámat. Tegnap mentem siófokra, és azt vettem észre, hogy 2-ben eddig úgy 40 alatt már kapcsoltam a 3-at, most meg elment egészen 5ig, mire annyira kipörgött mint szokott. Hang után vezetek általában, és most is annyira nyomtam neki mint szoktam, és az óra mutatott 110-et olyan 90es tempo környékén. Lakott területen visszavettem 70-re, megnyomtam a két gombot, és a TID pedig 51 km/h-t írt. Arról nem is beszélve, hogy ha elindulok álló helyből és épp hogy gurulok, már fel is ugrik a mutató 30ig. A másik poén, hogy 50 felett úgy hullámzik a mutató amikor rájön a dili, hogy tengeribeteg leszek tőle. Eddig néha néha csinálta azt, hogy 70 környékén picit remegett, de most ezt elhagyta és egy 20-assal többet mutat, és rájött a hullámozhatnék.

A TID ötven valamennyi (asszem 53 fölött nem mér) Kérjél kölcsön egy GPS-t valakitől, és akkor látod mi történik. Ha remeg a mutató akkor valszeg a km-spirálod adta meg magát. Ha gebac van, akkor szólj, és vedd meg az egyik km-órámat :P :D ^_^

Link to comment
Megosztás:

A TID ötven valamennyi (asszem 53 fölött nem mér) Kérjél kölcsön egy GPS-t valakitől, és akkor látod mi történik. Ha remeg a mutató akkor valszeg a km-spirálod adta meg magát. Ha gebac van, akkor szólj, és vedd meg az egyik km-órámat ;) :D ^_^

53-ig mér a TID. Nem hinném, hogy a spirál adta meg magát, mert többet mutat az óra mint kéne, nem kevesebbet, hogy csúszna a spirál. Azt tudom, hogy nem gyári a spirál benne, mert akkor nem szabadna remegnie. Ha km órat akarok venni akkor meg fordulatszámmérőset fogok venni, szóval buktál. :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kicsit más.

Előző c14nz-mben a váltókar pontos és határozott úton járt.Új(számomra)járgányomban viszont "nyúlós" az érzés.

Tipp?

Köszi.

Váltókaron van egy gumi-gyűrű amit lehet cserélni. Ha ez elkopik lötyögősebb lesz a váltókar. Aztán szépen végig lehet menni a rudazaton, és ha stiftet, vagy gumialkatrészt látsz rajta cseréld ki és menj tovább :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv all! Kérdés: Váltóolaj szintnek a szintjelző nyílás alatt kell lenni 2 centivel ugye? Namármost én most ellenőríztem mióta megvettem a sast, de nekem pont szintig van töltve. Miért kéne a szintjelző alá menni 2 centivel? A gyárban rossz helyre tervezték a lyukat? Vagy a lyukfúró pasas fordítva nézte a műszakirajzot? :D Nagy gondot okoz ha nekem szintig van pont? Semmi bajom a váltóval (vagyis nem érzem), max. a lükit nem veszi elsőre néha.

Link to comment
Megosztás:

Üdv all! Kérdés: Váltóolaj szintnek a szintjelző nyílás alatt kell lenni 2 centivel ugye? Namármost én most ellenőríztem mióta megvettem a sast, de nekem pont szintig van töltve. Miért kéne a szintjelző alá menni 2 centivel? A gyárban rossz helyre tervezték a lyukat? Vagy a lyukfúró pasas fordítva nézte a műszakirajzot? ^_^ Nagy gondot okoz ha nekem szintig van pont? Semmi bajom a váltóval (vagyis nem érzem), max. a lükit nem veszi elsőre néha.

Hivatalosan az nem szint-mérő nyílásnak van kitalálva, hanem csak a "reszelékgyűjtő" - mágnes furata. Viszont külön szintjelző nyílás nincs, tehát a felhasználónak ez az egy esélye van megnézni hogy mennyi a lötty benne. A nagyok nem ellenőrzik, csak leszedik az alját, kiömlik belőle, aztán feltöltik annyival amennyi kell bele, és kész. Ha annyit önt bele, akkor annyi van benne. Ha addig a szintig van töltve az nem szokott gondot okozni, úgy emlékszem többeknek van addig, és nem volt belőle probléma :D

Link to comment
Megosztás:

Hivatalosan az nem szint-mérő nyílásnak van kitalálva, hanem csak a "reszelékgyűjtő" - mágnes furata. Viszont külön szintjelző nyílás nincs, tehát a felhasználónak ez az egy esélye van megnézni hogy mennyi a lötty benne. A nagyok nem ellenőrzik, csak leszedik az alját, kiömlik belőle, aztán feltöltik annyival amennyi kell bele, és kész. Ha annyit önt bele, akkor annyi van benne. Ha addig a szintig van töltve az nem szokott gondot okozni, úgy emlékszem többeknek van addig, és nem volt belőle probléma :D

Nekem ís addig van, igaz én nem szedtem le az alját, csak kihúztam a féltengelyt, és nem jött ki semmi. Kitekertem a csavart, elkezdtem önteni, aztán folyt le a földre a nyíláson mire észrevettem. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma elvitettem a kocsimat egy szerelőhöz, hogy cserélje ki a kerékcsapágyat és kis idő múlva visszakérdezett, hogy "miért kellene ezt a csapágyat kicserélni?" hiszen jó. Ellenben, amikor felemelte a kocsit és megpörgette a kereket, akkor a másik kerék is forgott. Azt mondta, hogy a váltóban lesz a gond. Részletesen nem ecsetelte, de azt mondta, hogy az is okozhat olyan problémát, hogy morog az autó és bizonyos sebességnél olyan érzetet, mintha ütne a kerék)

SZerintetek mi lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma elvitettem a kocsimat egy szerelőhöz, hogy cserélje ki a kerékcsapágyat és kis idő múlva visszakérdezett, hogy "miért kellene ezt a csapágyat kicserélni?" hiszen jó. Ellenben, amikor felemelte a kocsit és megpörgette a kereket, akkor a másik kerék is forgott. Azt mondta, hogy a váltóban lesz a gond. Részletesen nem ecsetelte, de azt mondta, hogy az is okozhat olyan problémát, hogy morog az autó és bizonyos sebességnél olyan érzetet, mintha ütne a kerék)

SZerintetek mi lehet a probléma?

Ez kicsit röhejesen hangzik. Ha mindkét kerék fel van emelve és forgatod az egyik oldalt (és ha a másikon nem szorul a fék) akkor az is forogni kezd egy kicsit, de azt könnyem meg lehet állítani. Ha viszont nem lehet megállítani és erősen együtt akar forogni a két oldal, akkor lehet a váltóban a difivel van gond.

Kerékcsapágyról hogyan állapította meg, hogy jó?

Link to comment
Megosztás:

Ez kicsit röhejesen hangzik. Ha mindkét kerék fel van emelve és forgatod az egyik oldalt (és ha a másikon nem szorul a fék) akkor az is forogni kezd egy kicsit, de azt könnyem meg lehet állítani. Ha viszont nem lehet megállítani és erősen együtt akar forogni a két oldal, akkor lehet a váltóban a difivel van gond.

Kerékcsapágyról hogyan állapította meg, hogy jó?

Kézzel pörgetve nem búgott :D ^_^ :P

Link to comment
Megosztás:

Kézzel pörgetve nem búgott :D ^_^ :P

Kb.

Nem voltam a helyszínen és egy barátomon keresztül ment az üzengetés részemre, hogy mi a probléma.

Egyébként a szerelő is a difit említette, de nekem ez egyelőre kínai.

Tudtok valami laikusok számára is érthető leírást erről?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.