Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Arra még mindig nem válaszoltál, hogy váltások között ropog e a váltó? Ha a kuplung nem emel ki rendesen, amire te gyanakszol, akkor feszülnie kéne a váltónak, és ropognia kéne a fogaskerekeknek. Megnézheted még a motortérben azt is, hogy ahova becsatlakozik a váltóba a kuplung bovden, azt a kis kart el tudod e tolni magad felől. Magyarul megnézed, hogy mekkora a holtjátéka a kuplungodnak. Ha nagyon nagy akkor a bovden csavarján tekerj befelé, de ne húzd meg teljesen feszülőre, akkor meg a kinyomócsapágy fog folyton a tárcsához érni, és szétégeted.

Link to comment
Megosztás:

Perfektül vált véleményem szerint, semmi ropogás, kattogás, stb...

Ha szemben állok vele akkor eltolni nem tudom, csak annyira hogy ne legyen túl feszes a bowden, de a vas amit tolok az látszólag nem mozdul. Ha húzom akkor a vas mozdul 4-5 centit, gondolom az az amit a kuplungpedállal is mozdítok rajta.

Link to comment
Megosztás:

Jójó de... kinyomott kuplungnál nem kellene motorféknek lennie. :D Ezért gyanakszok kuplungra, meg azért, mert ez a kocsi sokszor megy földúton, szal 1es, maximum 2es, gyakran csak csúsztatva ha rossz az út, így jobban kopik, stb...

Természetesen. Plusz még azért is jó, hogy ha sebességben hagyod, mert akkor nem kell a motornak forgatnia magát, és nem nagyon fogyaszt... Motorfék összességében. :D

Haverom vezet úgy egy dízelt (120 ló) hogy kiveszi 60nál üresbe körforgalom előtt jó sokkal (150 méter) és gurul... Nem értem hogy ez mire jó így, de így is 5 literes a fogyasztása. ;)

DE szerintem 15-20 méterrel a stop előtt felesleges visszarakni 2esbe csak a motorfék miatt 20-25ös tempónál, mert a váltás ideje alatt még gurulsz 3 métert... Nagyobb sebességről úgy van értelme ahogy te mondod. :D

:D A dízel más :D

Arra még mindig nem válaszoltál, hogy váltások között ropog e a váltó? Ha a kuplung nem emel ki rendesen, amire te gyanakszol, akkor feszülnie kéne a váltónak, és ropognia kéne a fogaskerekeknek. Megnézheted még a motortérben azt is, hogy ahova becsatlakozik a váltóba a kuplung bovden, azt a kis kart el tudod e tolni magad felől. Magyarul megnézed, hogy mekkora a holtjátéka a kuplungodnak. Ha nagyon nagy akkor a bovden csavarján tekerj befelé, de ne húzd meg teljesen feszülőre, akkor meg a kinyomócsapágy fog folyton a tárcsához érni, és szétégeted.

Ne küzdjél, nincs annak baja, csak türelmetlen a felhasználó :P :D Ha később (kisebb sebességnél tolja az egyet, akkor megeszi :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

:D A dízel más ;)

Ne küzdjél, nincs annak baja, csak türelmetlen a felhasználó :D :D Ha később (kisebb sebességnél tolja az egyet, akkor megeszi :rolleyes: )

Tudom, de jó segítőhöz méltóan felhívom a figyelmét arra, hogy mik lehetnek a lehetséges hibák. Ez amúgy olyan lenne, hogy 5-ből 90-nél visszarakom 2-be

nemmegy, recseg ropog, ha sikerül akkor meg kiesik a motor a helyéről.

amúgy amit a kolega mond, hogy meghúzza maga felé a kart és elmozdul 4-5 centit, az semmi, az a pedál felfelé mozdulását eredményezi. Ha kézzel tudná a kuplungot oldani, akkor el lehetne dobni a szerkezetet tárcsástól :D

Link to comment
Megosztás:

Tudom, de jó segítőhöz méltóan felhívom a figyelmét arra, hogy mik lehetnek a lehetséges hibák. Ez amúgy olyan lenne, hogy 5-ből 90-nél visszarakom 2-be

nemmegy, recseg ropog, ha sikerül akkor meg kiesik a motor a helyéről.

amúgy amit a kolega mond, hogy meghúzza maga felé a kart és elmozdul 4-5 centit, az semmi, az a pedál felfelé mozdulását eredményezi. Ha kézzel tudná a kuplungot oldani, akkor el lehetne dobni a szerkezetet tárcsástól :D

;) Tudom... Nekem vas-csővel is nehezen sikerült odébbtenni :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ha kézzel tudná a kuplungot oldani, akkor el lehetne dobni a szerkezetet tárcsástól :D

Jó mondjuk van benne valami, nem véletlenül van teli rugókkal, meg egyebekkel... ;)

90nél nem szabad 2est váltani. Ez bizony tény. :D Úgy tudom 85nél szabályoz 2esben, szal a 90 az meredek kicsit.

De elvileg az 1es 45 körül szabályoz, a 25öt bírnia kellene, főleg kinyomott kuplunggal, szóval a motornak nem illene terhelést kapni attól hogy én hova tologatom a váltót. :D Ez a 25 1esben elvileg olyan, mintha 48nál kapcsolnál vissza 2esbe.

Összegezve akkor nincs nagy gond a kocsival, el fog még gurulni pár kilométert, csak később toljam neki az egyest. :rolleyes:

Értem én. :D Köszi a segítséget, most irány vissza a törikönyv mellé...

Link to comment
Megosztás:

Jó mondjuk van benne valami, nem véletlenül van teli rugókkal, meg egyebekkel... :D

90nél nem szabad 2est váltani. Ez bizony tény. :D Úgy tudom 85nél szabályoz 2esben, szal a 90 az meredek kicsit.

De elvileg az 1es 45 körül szabályoz, a 25öt bírnia kellene, főleg kinyomott kuplunggal, szóval a motornak nem illene terhelést kapni attól hogy én hova tologatom a váltót. :D Ez a 25 1esben elvileg olyan, mintha 48nál kapcsolnál vissza 2esbe.

Összegezve akkor nincs nagy gond a kocsival, el fog még gurulni pár kilométert, csak később toljam neki az egyest. :rolleyes:

Értem én. :D Köszi a segítséget, most irány vissza a törikönyv mellé...

Azt se szereti :D Ha minden vágyad egyébként 25-30 körül 1-est tolni akkor állj rá a gázra és fröccsőd' meg rendesen ;) Majd Zotya elmeséli hogy kell úgy járni hogy a piros tartományból ne essen ki a fordulatszámmérő mutatója, még véletlenül sem :D :P

Link to comment
Megosztás:

Azt se szereti :D Ha minden vágyad egyébként 25-30 körül 1-est tolni akkor állj rá a gázra és fröccsőd' meg rendesen :rolleyes: Majd Zotya elmeséli hogy kell úgy járni hogy a piros tartományból ne essen ki a fordulatszámmérő mutatója, még véletlenül sem :D :D

Az a Zotya barátunk, aki azt mondta hogy a tiltás az egy védekezőfunkció, és nem azt jelenti hogy épp gyilkolod a motort? ;) :D

Link to comment
Megosztás:

....Ha minden vágyad egyébként 25-30 körül 1-est tolni akkor állj rá a gázra és fröccsőd' meg rendesen :rolleyes: Majd Zotya elmeséli hogy kell úgy járni hogy a piros tartományból ne essen ki a fordulatszámmérő mutatója, még véletlenül sem :D :D....

Mondjuk ennek egy STOP tábal előtt sok értelme van, ahol úgyis meg kell állni ;) :D

Link to comment
Megosztás:

Az a Zotya barátunk, aki azt mondta hogy a tiltás az egy védekezőfunkció, és nem azt jelenti hogy épp gyilkolod a motort? :rolleyes: ;)

Miért? ismersz még valakit aki ilyen rendszerességgel ellenőrzi hogy a tiltás működik -e még? :D

Mondjuk ennek egy STOP tábal előtt sok értelme van, ahol úgyis meg kell állni :D :D

Nemééérdekel (páá-páá-páá-páá-páá) :D Akkor is megoldom hogy be tudja tolni 1-be, ha van értelme, ha nincs :D :D

Link to comment
Megosztás:

Nemééérdekel (páá-páá-páá-páá-páá) :rolleyes: Akkor is megoldom hogy be tudja tolni 1-be, ha van értelme, ha nincs :D ;)

Először is: :D :D

Majd egyeztetek Zotyával.

Másodszor meg nem fér a fejembe hogy kinyomott kuplungnál az 1esnek miért sok a 25 :D Úgyis csak akkor engedem fel ha megálltam teljesen. De itt ebben az esetben a váltó pörög fel egy olyan fordulatra, mint amit akkor csinál, ha 25tel megy 1esben, a motor meg pöfög tovább alapjáraton. Ugye hogy ugye? :D

Szabályozásig meg nem illik pörgetni. A nyomaték és teljesítmény esik, a fogyasztás meg nő kisebb fordulathoz viszonyítva.

De nem érdekel mostmár. Nem váltok 1est ezek után, indul az szépen 2.ban is. :D

Link to comment
Megosztás:

Először is: ;) :D

Majd egyeztetek Zotyával.

Másodszor meg nem fér a fejembe hogy kinyomott kuplungnál az 1esnek miért sok a 25 :D Úgyis csak akkor engedem fel ha megálltam teljesen. De itt ebben az esetben a váltó pörög fel egy olyan fordulatra, mint amit akkor csinál, ha 25tel megy 1esben, a motor meg pöfög tovább alapjáraton. Ugye hogy ugye? :D

Szabályozásig meg nem illik pörgetni. A nyomaték és teljesítmény esik, a fogyasztás meg nő kisebb fordulathoz viszonyítva.

De nem érdekel mostmár. Nem váltok 1est ezek után, indul az szépen 2.ban is. :D

Figyu.. a lényeg, akkor válts 1est hogyha áll az autó vagy éppen csak nagyon nagyon lassan gurul. Úgy hogy a mutató még a kimozdulástól (!) is messze van. ha már annyira gurul, hogy a mutató kimozdult akkor tolj neki 2est. Nem 1 ismerősöm panaszkodott már hogy az F astra nehezen veszi az 1est ha megy 1 bizonyos tempóval még.. Enyém is ilyen. Ez van. :rolleyes:

Akkor is ha ki van nyomva a kuplung. Ez ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Ez van. :D Feldolgozom nagy nehezen. MTZhez képest nagyon jó a váltója, majdnem olyan mint az Oktáviának. Bár mondjuk ez 3 jelentősen különböző kategória :D

Hja, csak az Octáviák szériahibások, kimegy a szinkron belőllük ... ;) (tesómnak is ez van 1.6-os 102 pacis)

Astrát meg ehhez képest elég keveset hallani, hogy ilyen gondokkal küszködne. :D

1-est meg csak álló autónál nyomunk! :rolleyes: Amúgy meg ez legyen a legnagyobb gondunk az autónkkal! :D

Link to comment
Megosztás:

Az a Zotya barátunk, aki azt mondta hogy a tiltás az egy védekezőfunkció, és nem azt jelenti hogy épp gyilkolod a motort? :rolleyes: ;)

Ezt nem csak én mondom, ez tény. :D Másként miért lenne benne ez a funkció. Az egyest nekem sem veszi, csak álló helyzetben, vagy nagyon lassú guruláskor, 25-nél meg csak izomból, de minek?

Hali most vettem egy 1.6-os 75 lovas kombit rosz volt a kilométerorája sajnos nem tudom beállitani a sebesség értéket nem tudná valaki megmondani hogy pl

2000- fordulatnál menyi a sebesség ?

2000-es fordulatnál hányasban? 1-2-3-4-5, Rüki? :D Amúgy ha átugrasztot a mutatót a kezdőpöckön akkor a számláló ablakocska felső sarkát érinti alapból, nagyjából akkor jó. Vagy kérsz kölcsön GPS-t, vagy számolod az út szélén a póznákat. Asszem 50 méterenként vannak, tehát ha percenként 20-at számolsz az 1 kilóméter , óránként meg 60. Persze egyenletes tempónál, forgalommentes úton, és lehetőleg segítővel.

Link to comment
Megosztás:

Hali most vettem egy 1.6-os 75 lovas kombit rosz volt a kilométerorája sajnos nem tudom beállitani a sebesség értéket nem tudná valaki megmondani hogy pl

2000- fordulatnál menyi a sebesség ?

50 km/ó-ig a középső kijelző két gombját egyszerre nyomva tartva, néhány másodperc után mutatja a sebességet a kijelzőn. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

2000-es fordulatnál hányasban? 1-2-3-4-5, Rüki? :D Amúgy ha átugrasztot a mutatót a kezdőpöckön akkor a számláló ablakocska felső sarkát érinti alapból, nagyjából akkor jó. Vagy kérsz kölcsön GPS-t, vagy számolod az út szélén a póznákat. Asszem 50 méterenként vannak, tehát ha percenként 20-at számolsz az 1 kilóméter , óránként meg 60. Persze egyenletes tempónál, forgalommentes úton, és lehetőleg segítővel.

Ez a megoldás. :D A másik kb. annyira pntos, mint a kilóméteróra. :rolleyes: ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

az autómataváltóm eddig jó volt. az volt régen a mániája hogy meg a motor hideg volt nemengedte elindulni a kocsit hanem villogot a sport lámpája. ez valamilyen módon megszűnt nem is tudom hogy, váltóolaj lett benne cserélve (szervízben) és megint előjött a probléma.

Annyi hogy dexron II helyett dexron III került bele nem GM olaj hanem castrol.

ez lenne a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

az autómataváltóm eddig jó volt. az volt régen a mániája hogy meg a motor hideg volt nemengedte elindulni a kocsit hanem villogot a sport lámpája. ez valamilyen módon megszűnt nem is tudom hogy, váltóolaj lett benne cserélve (szervízben) és megint előjött a probléma.

Annyi hogy dexron II helyett dexron III került bele nem GM olaj hanem castrol.

ez lenne a probléma?

Nem értek az autómatához, de manuálisnál mindenki a GM-et ajánlja-használja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.