Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Végig olvastam a GYIK-et ot vagy mit :lol: de nem találtam arról semmit hogy a váltóban milyen időközönként ajánlatos cserélni az olajat astra F 94 1.4i .

meg hol kell leengedni :devlish:

Elküldve
Végig olvastam a GYIK-et ot vagy mit :lol: de nem találtam arról semmit hogy a váltóban milyen időközönként ajánlatos cserélni az olajat astra F 94 1.4i .

meg hol kell leengedni :devlish:

Mert normál esetben nem kell cserélni. Ha valami miatt, elfolyik, vagy történik valami akkor igen, gyárival lehet feltölteni, de egyébként nem kell cserélni.

Elküldve
Végig olvastam a GYIK-et ot vagy mit :lol: de nem találtam arról semmit hogy a váltóban milyen időközönként ajánlatos cserélni az olajat astra F 94 1.4i .

meg hol kell leengedni :devlish:

Leengedni csak a váltó aljának a leszedésével lehet, feltölteni fent a műanyag kupak alatt szuszogón kell, mennyiség, ahogy előttem írták 1.5 liter, csakis GM. És akkor kell cserélni ha gondoldod, mert gyárilag nincs előírva. Szintellenőrző csavar a rövid féltengely mögött, a lyuk pereme alatt 2 cm-re legyen az olajszint.

Elküldve
17D szívódieselben (opel motoros) lehet diffi olajszintet nézni ha igen akkor hol?

Azért kérdezem mert olyan jelenség van alacsony fodulatszámon bármelyik fokozatban ha gázt adok akkor ilyen morgó hang jön elő, arra gondoltam nem-e okozhatja a diffi vagy a váltómű olaj hiánya esetleg cserélni kellene.

A képen a féltengely mögött láthatod a nívó csavart (szerintem mindegyiken ott van :lol: )

Nekem mikor megvettem szinte nem is volt benne olyaj, de semmi sem hallatszott / érződött. :lol:

A tegnap meg kicseréltem a kis szimeringet, meg a stiftet a váltónál, nekem ott szökött az olaj... mostmár megoldódott ez a probléma is. :devlish:

Elküldve

Lassacskán kellene kuplungot újítanom, nem nagyon akarom halogatni!

Milyet kellene vegyek? :devlish:

unixéknál néztem , de van több féle méret/számozás. ilyet hozott ki

Ezek mit jelentenek?:

fogszám: 24 O:215

fogszám: 24 O:200

fogszám: 14 O:200

fogszám: 14 O:190

nemigazán látok bele milyet is kellene vennem...

A Hans-Pries elfogadható márka? :lol:

Mit célszerű még cserélni, ha már meg lesz bontva? :lol:

Elküldve
Lassacskán kellene kuplungot újítanom, nem nagyon akarom halogatni!

Milyet kellene vegyek? :devlish:

unixéknál néztem , de van több féle méret/számozás. ilyet hozott ki

Ezek mit jelentenek?:

fogszám: 24 O:215

fogszám: 24 O:200

fogszám: 14 O:200

fogszám: 14 O:190

nemigazán látok bele milyet is kellene vennem...

A Hans-Pries elfogadható márka? :lol:

Mit célszerű még cserélni, ha már meg lesz bontva? :lol:

A fogszám a nyelestengely bordáinak számát jelenti, a 3jegyű meg a tárcsa átmérőjét mm-ben

Elküldve
Lassacskán kellene kuplungot újítanom, nem nagyon akarom halogatni!

Milyet kellene vegyek? :devlish:

unixéknál néztem , de van több féle méret/számozás. ilyet hozott ki

Ezek mit jelentenek?:

fogszám: 24 O:215

fogszám: 24 O:200

fogszám: 14 O:200

fogszám: 14 O:190

nemigazán látok bele milyet is kellene vennem...

A Hans-Pries elfogadható márka? :lol:

Mit célszerű még cserélni, ha már meg lesz bontva? :lol:

Inkább a Sachs. Lehet, hogy drágább de többet is bír mint a többi.

Elküldve
Mert normál esetben nem kell cserélni. Ha valami miatt, elfolyik, vagy történik valami akkor igen, gyárival lehet feltölteni, de egyébként nem kell cserélni.

Köszönöm a választ, user manualban sem találtam erre vonatkozóan információt, gond nincs vele úgyhogy akkor nem cserélem :devlish:

Csak gondoltam 230.000 km után érdemes utánajárni hogy kell-e egyáltalán.

Egy észrevétel:

Évente egyszer megcsinálja azt egy napig hogy a megszokottnál 10x könnyebben működik a váltó , aztán helyreáll.

Ez a dolog nagyon ritka és rövid ideig áll fenn. Találkozott már valaki ilyennel? (A váltó tökéletesen működik.)

Elküldve
Inkább a Sachs. Lehet, hogy drágább de többet is bír mint a többi.

Én benyaltam belőle egy hamisat. Csak óvatosan :lol:

Egy nem olyan nagyon húha márka, amiből eredetit kapsz, még mindig jobb mint a kamu szépnevű :lol:

Köszönöm a választ, user manualban sem találtam erre vonatkozóan információt, gond nincs vele úgyhogy akkor nem cserélem :lol:

Csak gondoltam 230.000 km után érdemes utánajárni hogy kell-e egyáltalán.

Egy észrevétel:

Évente egyszer megcsinálja azt egy napig hogy a megszokottnál 10x könnyebben működik a váltó , aztán helyreáll.

Ez a dolog nagyon ritka és rövid ideig áll fenn. Találkozott már valaki ilyennel? (A váltó tökéletesen működik.)

Nekem havonta többször is, de csak pár órára. Meg ne kérdezd hogy miért, én a hőmérsékletre fogtam egy darabig, de azóta volt már hidegben is, melegben is ilyen úgyhogy nemtudom :devlish:

Elküldve
A fogszám a nyelestengely bordáinak számát jelenti, a 3jegyű meg a tárcsa átmérőjét mm-ben

Akkor ezt úgy kell venni, hogy előtte lebontom, és megszámolom a fogakat, és megmérem a tárcsaátmérőt?

Inkább a Sachs. Lehet, hogy drágább de többet is bír mint a többi.

Én benyaltam belőle egy hamisat. Csak óvatosan :lol:

Egy nem olyan nagyon húha márka, amiből eredetit kapsz, még mindig jobb mint a kamu szépnevű :lol:

Sokszor tapasztaltam már ilyet én is, hogy szép, jó név, de rossz minőség.

Nem biztos, hogy 2x annyit fizetnék érte... Szerintem a Hans-Pries is kibír 100.000 km-t, az meg soká megy bele (ha egyáltalán megy majd még annyit :devlish: )

Csak félek, hogy már nagyon kopott lehet a tárcsa, és egyszercsak megadja magát! :lol:

Apropó: csak akkor lehet ezt ellenőrizni ugye, ha leszedem? vagy másképp is? :lol:

Elküldve
Akkor ezt úgy kell venni, hogy előtte lebontom, és megszámolom a fogakat, és megmérem a tárcsaátmérőt?

Sokszor tapasztaltam már ilyet én is, hogy szép, jó név, de rossz minőség.

Nem biztos, hogy 2x annyit fizetnék érte... Szerintem a Hans-Pries is kibír 100.000 km-t, az meg soká megy bele (ha egyáltalán megy majd még annyit :devlish: )

Csak félek, hogy már nagyon kopott lehet a tárcsa, és egyszercsak megadja magát! :lol:

Apropó: csak akkor lehet ezt ellenőrizni ugye, ha leszedem? vagy másképp is? :lol:

Ha ablakos a váltód akkor csak ki kell nyitni és belesni :lol:

Elküldve
Ha ablakos a váltód akkor csak ki kell nyitni és belesni :devlish:

Azt mondjuk megnézném, hogy hogyan mérsz tárcsa átmérőt az "ablakon" keresztül.

Ha ennyiféle van akkor marad a szétszed és visz mintát. Legalábbis mi így szoktuk és akkor kevés a csalódás meg a súrlódás meg a mérgelődés meg az időhúzás meg a....meg a...

Vagy ha nincs idő a javításra (csak nagyon szűkös) akkor megvesz minden félét, majd ami nem kell azt vissza visz. Ez persze előzetes megegyezés kérdése.

Elküldve
Azt mondjuk megnézném, hogy hogyan mérsz tárcsa átmérőt az "ablakon" keresztül.

Ha ennyiféle van akkor marad a szétszed és visz mintát. Legalábbis mi így szoktuk és akkor kevés a csalódás meg a súrlódás meg a mérgelődés meg az időhúzás meg a....meg a...

Vagy ha nincs idő a javításra (csak nagyon szűkös) akkor megvesz minden félét, majd ami nem kell azt vissza visz. Ez persze előzetes megegyezés kérdése.

Áh, szétkapjuk, és viszek, mérek! :lol: Úgy a biztos!

(habár most még kap a jövő héten 2500 km-t, remélem kibírja! :devlish:)

Elküldve
Sziasztok! Azt szeretném megtudni,hol vannak a váltóolaj leengedő és betöltő nyílásai.A motor c14se. Köszi.

Szia!

Nagyon sokszor volt szó róla, olvasgass egy kicsit vissza.

Pl. Zotya hozzászólása: 2010-03-26 - 13:53

Elküldve

sziasztok!

télen tapasztaltam hogy nagy hidegben alig vette a sebességi fokozatokat nagyon nehezen lehetett váltani meg betenni sebességbe úgy gondolom hogy a hajtómű olaj dermedhetett le. Az lenne a kérdésem hogy gyárilag milyen viszkozitású olaj kell bele? És Milyet ajánlatok hozzá ?

Elküldve
sziasztok!

télen tapasztaltam hogy nagy hidegben alig vette a sebességi fokozatokat nagyon nehezen lehetett váltani meg betenni sebességbe úgy gondolom hogy a hajtómű olaj dermedhetett le. Az lenne a kérdésem hogy gyárilag milyen viszkozitású olaj kell bele? És Milyet ajánlatok hozzá ?

80W90 és gyári GM a javasolt.

Elküldve
sziasztok!

télen tapasztaltam hogy nagy hidegben alig vette a sebességi fokozatokat nagyon nehezen lehetett váltani meg betenni sebességbe úgy gondolom hogy a hajtómű olaj dermedhetett le. Az lenne a kérdésem hogy gyárilag milyen viszkozitású olaj kell bele? És Milyet ajánlatok hozzá ?

Persze az olaj is megdermedt de van még 2 lehetőség. Váltórudazat beállítás és stift csere. GYIK-ban megtalálsz mindent de olvasgass bele a sebváltó topicba is, mert oldalakon keresztül veséztük a témát.

Elküldve

Sziasztok,

Lenne egy kérdésem a sebességváltóval kapcsolatban. 50-es sebességgel haladva hármasban 2000 fordulaton vagyok, négyesben pedig 2000 alatt. Lehet, hogy a műszerek rosszak? Van aki azt mondja, hogy ne menjek 2000 alatt, akkor pedig hármasban kellene menjek 50-nel ha a műszerek jól mutatnak? Opel Astra F Caravan, x16xel motor. Nem értek a sebességváltóhoz. Ez lehetséges vagy hibás eredményeket kapok? Köszönöm.

Elküldve
Sziasztok,

Lenne egy kérdésem a sebességváltóval kapcsolatban. 50-es sebességgel haladva hármasban 2000 fordulaton vagyok, négyesben pedig 2000 alatt. Lehet, hogy a műszerek rosszak? Van aki azt mondja, hogy ne menjek 2000 alatt, akkor pedig hármasban kellene menjek 50-nel ha a műszerek jól mutatnak? Opel Astra F Caravan, x16xel motor. Nem értek a sebességváltóhoz. Ez lehetséges vagy hibás eredményeket kapok? Köszönöm.

Nah akkor mi is a probléma? ;) :rolleyes:

Elküldve
Sziasztok,

Lenne egy kérdésem a sebességváltóval kapcsolatban. 50-es sebességgel haladva hármasban 2000 fordulaton vagyok, négyesben pedig 2000 alatt. Lehet, hogy a műszerek rosszak? Van aki azt mondja, hogy ne menjek 2000 alatt, akkor pedig hármasban kellene menjek 50-nel ha a műszerek jól mutatnak? Opel Astra F Caravan, x16xel motor. Nem értek a sebességváltóhoz. Ez lehetséges vagy hibás eredményeket kapok? Köszönöm.

Szerintem meg függ attól, hogy milyen terepen mész. Ha vízszintes útfelület, akkor lehet alacsonyabb fordulat is magasabb fokozatban (5-öst azért ne), amivel kényelmesen utazol városban és haladsz.

Amúgy szerintem nem rosszak a műszereid. Hasonlókat alkot az enyém is.

Elküldve
Sziasztok,

Lenne egy kérdésem a sebességváltóval kapcsolatban. 50-es sebességgel haladva hármasban 2000 fordulaton vagyok, négyesben pedig 2000 alatt. Lehet, hogy a műszerek rosszak? Van aki azt mondja, hogy ne menjek 2000 alatt, akkor pedig hármasban kellene menjek 50-nel ha a műszerek jól mutatnak? Opel Astra F Caravan, x16xel motor. Nem értek a sebességváltóhoz. Ez lehetséges vagy hibás eredményeket kapok? Köszönöm.

Sztem sincsen a műszereidnek semmi baja. Ha egyenes az út és nem kell gyorsítgatni, csak egyenletesen haladni épp érintet gázpedállal akkor nyugodtan mehetsz 2000 alatt is.

Én van hogy városban 5-el araszolgatásnál alapjáraton közlekedek. Lehet nem olyan jó a motrnak, de kisebb bajt csinálok vele mintha 2ezres fordulaton kuplung csúsztatással, meg elindul-megáll módszerrel koptatnám feleslegesen a kuplungot meg a fékeket.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.