Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Sziasztok,

Egy gyors kérdésem lenne, egy ismerősöm C14NZ Corsája most volt nagy felújitáson, elvileg olajozták a váltót neki, de most elkezdett csöpögni az olaj a váltóból egészen elől van valami tippetek mi mehetet tönkre benne, vagy lehetséges, hogy valamit nem húztak meg rendesen?

Tudom ez igy nagyon kevés info:), de hátha tudtok segiteni,

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy gyors kérdésem lenne, egy ismerősöm C14NZ Corsája most volt nagy felújitáson, elvileg olajozták a váltót neki, de most elkezdett csöpögni az olaj a váltóból egészen elől van valami tippetek mi mehetet tönkre benne, vagy lehetséges, hogy valamit nem húztak meg rendesen?

Tudom ez igy nagyon kevés info:), de hátha tudtok segiteni,

Köszi

Mit takar, hogy olajozták a váltót? Van benne váltóolaj, az vagy fent szivárog, vagy lent a tömítésnél, vagy a váltókulissza szimeringnél ereszt, vagy a motor felől a szimeringnél. Több lehetőség nincs, meg kell keresni a szivárgás helyét, és meg kell szüntetni. Hol látszik olajfolyás?

Link to comment
Megosztás:

Mit takar, hogy olajozták a váltót? Van benne váltóolaj, az vagy fent szivárog, vagy lent a tömítésnél, vagy a váltókulissza szimeringnél ereszt, vagy a motor felől a szimeringnél. Több lehetőség nincs, meg kell keresni a szivárgás helyét, és meg kell szüntetni. Hol látszik olajfolyás?

Vagy a féltengely szimeringnél. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne! NEm tom másnál fordul már elő nálam 2 év alatt most másodszor gyorsan akartam váltani és hát hírtelen nem tom de szerintem kuplung kimaradt történt egy nagy reccs hogy raktam 1-ből 2-be maradandó károsodás lehetséges vagy most csak hogy ez történt bebeszélem magamnak hogy most nehezebben veszi a 2-est. :devlish: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne! NEm tom másnál fordul már elő nálam 2 év alatt most másodszor gyorsan akartam váltani és hát hírtelen nem tom de szerintem kuplung kimaradt történt egy nagy reccs hogy raktam 1-ből 2-be maradandó károsodás lehetséges vagy most csak hogy ez történt bebeszélem magamnak hogy most nehezebben veszi a 2-est. :devlish: :lol:

Nem valószínő, hogy tört valami, én is szoktam "fogakat számolni". Esetleg ellenőrizheted a váltókulissza beállítást, a GYík-ben van leírás.

Link to comment
Megosztás:

AZ most volt beállítva mert váltó kulissza felújitás volt perselyek stb........

Az lehet, de amikor én megrángattam-recsegtettem utánna szinte mindíg állítani kellett. Annyi ott a mozgó alaktrész, mindegyiknek van egy kis kotyogása, és azok összeadódnak.

Link to comment
Megosztás:

tegnap megnézettem az autót a pesti Bártfai automataváltó szervizben

egy próbakörre elmentünk a szerelővel akinek az a megállapítása

hogy a váltó tökéletes ,de a motor teljesítménye gyenge, ezért rángat váltás közben ,és ezért fogyaszt sokat a kocsi

1.6 -16V motor van a kocsiban

van ötlet arra ,hogy mi okozhat jelentős teljesítmény csökkenést ?

autópályán olyan döglött a motor , hogy 100-as tempónál gyakorlatilag lendületből gyorsul csak a kocsi

és 140-es tempó mellett 10 litert fogyasztott

Link to comment
Megosztás:

tegnap megnézettem az autót a pesti Bártfai automataváltó szervizben

egy próbakörre elmentünk a szerelővel akinek az a megállapítása

hogy a váltó tökéletes ,de a motor teljesítménye gyenge, ezért rángat váltás közben ,és ezért fogyaszt sokat a kocsi

1.6 -16V motor van a kocsiban

van ötlet arra ,hogy mi okozhat jelentős teljesítmény csökkenést ?

autópályán olyan döglött a motor , hogy 100-as tempónál gyakorlatilag lendületből gyorsul csak a kocsi

és 140-es tempó mellett 10 litert fogyasztott

Sok autómata 1.6 16 szelepes astrával mehetett a szerelő, ha meg tudta állapítani egy próbakörből, hogy gyenge a motor. :devlish: Ez pontosan hány lovas?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

A napokban azt tapasztaltam, hogy a tartósabb városi araszolgatásokban, mikor már a motor is fölhevült, nem tudtam hátramenetbe kapcsolni. Mikor probáltam előretolni a sebváltókart az csak kerregett. Az 1-est és 2-est is nehezebben vette, de azt lágalább bevette.Ha megálítottam a motort és hátramenetbe raktam a kart akkor be tudtam tenni, utánna meg begyújtottam és tolattam.

Mit szólltok mi lehet a probléma???

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

A napokban azt tapasztaltam, hogy a tartósabb városi araszolgatásokban, mikor már a motor is fölhevült, nem tudtam hátramenetbe kapcsolni. Mikor probáltam előretolni a sebváltókart az csak kerregett. Az 1-est és 2-est is nehezebben vette, de azt lágalább bevette.Ha megálítottam a motort és hátramenetbe raktam a kart akkor be tudtam tenni, utánna meg begyújtottam és tolattam.

Mit szólltok mi lehet a probléma???

Próbáltad duplakuplungal?

Link to comment
Megosztás:

Volt egy kis időm, szétkaptam a donor váltóját (csak felül a kicsi részt szedtem le).

-Az enyémen ki kell cserélni a váltórúdnál a szimeringet. EZT

-Kíváncsi voltam a számára is, hogy tudjak újat venni! :devlish: (íme a szám)

De amint rájöttem ez nem is szimering, mindösszesen egy kis gumigyűrű, amin van két porvédő: egy ami befele nem engedi a koszt, és egy, ami kifele nem engedi az olajat. (én eddig azt hittem ez szimering, de nem) kép 1 kép 2

-Gondoltam a kis stiftet is kiszedem mintának, arra számítottam, hogy nem lehet majd kiszedni egykönnyen! Azonban pofonegyszerű volt a dolog: alul a kis visszahajló kicsúszásgátlókat összenyomtam, és óvatosan mozgatva hosszú vékony csípőfogóval benyúlva, és felfelé húzva kijött sérülésmentesen: kép 1 kép 2

(ez megy is bele az enyémbe, teljesen jó állapotban van, szerintem már volt cserélve!)

Kicsit filóztam, amíg rájöttem, hogy hogyan is jön ki a kis rúd, hogy ki tudjam venni a kis tömítőgyűrűt.

(zégelygyűrűt levenni innen, ekkor kiszabadul a váltórúd, és a rá fogatott gömb(csukló?)féleség. ekkor már elfordul a váltórúd, és ki lehet ütni a stiftet, ezután már ki is jön a rúd.

Íme a cucc szétszedve.

Képek az egész munkálatról.

Amúgy ezt a kis gumi tömítőgyűrűt elég gyengécskének látom... Tett már be valaki ide rendes szimeringet? nagyon visszafogná a rudat, érezhető lenne a váltásoknál?? (szintén 2 ajkas szimeringre gondolnék! ha lesz, holnap veszek is!)

Link to comment
Megosztás:

Triplával is, de semmi.

Próbálj meg egy váltórudazat beállítást. Ha elmászik, akkor nehezebben vesz egyes sebességeket. Váltószoknya fölszed, alatta valami pöcökkel, vagy vékonyabb csavarhúzóval rögzít (ki van neki alakítva hely) aztán elöl a váltórudazat fellazít, pozícióba állít, meghúz, örül. (vagy anyázik, és csinálja még vagy 6x mire sikerül belőni mint én :lol: :lol: )

GyíKban találsz róla leírást :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

A napokban azt tapasztaltam, hogy a tartósabb városi araszolgatásokban, mikor már a motor is fölhevült, nem tudtam hátramenetbe kapcsolni. Mikor probáltam előretolni a sebváltókart az csak kerregett. Az 1-est és 2-est is nehezebben vette, de azt lágalább bevette.Ha megálítottam a motort és hátramenetbe raktam a kart akkor be tudtam tenni, utánna meg begyújtottam és tolattam.

Mit szólltok mi lehet a probléma???

Váltórudazat beállitással is próbálkozhatsz, de azért ez inkább kuplung hiba lehet, szerintem, nem választ szét rendesen. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.