Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Kotsog :) :D

Akkor javítok: ...legközelebb megnézem, mielőtt kicserélek anyós autóján bármit is... Amúgy mondta, hogy megint 3 napig tanulnia kell vezetni, mert megint hozzá kell szoknia a kuplunghoz, mint amikor megvette- akkor a szamara után fulladt le állandóan :D

Nincsmit! :D :)

tegyél be neki egy plus rugót az uj bowden mellé, oszt ugyanolyan kemény lesz mint vót. Had izmosodjon a balja :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Amúgy nem lett jó a bowden, mert amikor ki akartam akasztani a pedálból, akkor láttam, hogy a réginek a vége kampós, az újé meg egyenes végű... :) :) Holnap viszem vissza a Lánghoz, azt mondták ha nem jó kicserélik, csak ne nagyon koszoljam össze. Néztem a neten, a kampós végű ezer-valamennyivel olcsóbb... Hát evvan, legközelebb megnézem, mielőtt kicserélek anyósnak vmit :D De azért befújtam neki a WD40-et, most meg rohadt puha lett- de ha 1 évig úgy ment vele, képzelem milyen lehet az a bowden (ja és még nem görnyedtem annyit autó mellett mint tegnap, mikor behajoltam a pedálhoz :D kanyarba voltam hajolva, majdnem kérdőjel lettem... :D )

Ja jó móka a lábtérben fetrengés, sokszor úgy vagyok vele inkább kiveszem az elsőülést, és befekszem hosszában, minthogy a küszöb miatt 2 hétig lila legyen a gerincem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsimon szeretnék úgy váltóolajatcserélni, hogy alul leveszem a váltóról a fém boritást ahol leengedem az olajat, majd pedig felül a komplett kulisszát venném le, ahol beöntöm az 1.6L olajat. Eddig még nem is lenne probléma, a kérdésem az lenne, hogy kicserélném azt a kulisszában levő kis szimeringet amin keresztül csúszkál a váltórudazat, mert eléggé engedi ott az olajat. Azt milyen módon lehet cserélni? Kell e valamire figyelni miközben szétszedi az ember(pl. össze kell e valamit jelölni valamivel), hogy visszarakásnál ne szivjon vele az ember?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsimon szeretnék úgy váltóolajatcserélni, hogy alul leveszem a váltóról a fém boritást ahol leengedem az olajat, majd pedig felül a komplett kulisszát venném le, ahol beöntöm az 1.6L olajat. Eddig még nem is lenne probléma, a kérdésem az lenne, hogy kicserélném azt a kulisszában levő kis szimeringet amin keresztül csúszkál a váltórudazat, mert eléggé engedi ott az olajat. Azt milyen módon lehet cserélni? Kell e valamire figyelni miközben szétszedi az ember(pl. össze kell e valamit jelölni valamivel), hogy visszarakásnál ne szivjon vele az ember?

Nem kell megjelölni semmit, csak egy csapszeget (vagy mit) kell kiütni a helyéről, és csak azután tudod kicsrélni azt kis szimeringet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsimon szeretnék úgy váltóolajatcserélni, hogy alul leveszem a váltóról a fém boritást ahol leengedem az olajat, majd pedig felül a komplett kulisszát venném le, ahol beöntöm az 1.6L olajat. Eddig még nem is lenne probléma, a kérdésem az lenne, hogy kicserélném azt a kulisszában levő kis szimeringet amin keresztül csúszkál a váltórudazat, mert eléggé engedi ott az olajat. Azt milyen módon lehet cserélni? Kell e valamire figyelni miközben szétszedi az ember(pl. össze kell e valamit jelölni valamivel), hogy visszarakásnál ne szivjon vele az ember?

Nem kell megjelölni semmit, csak egy csapszeget (vagy mit) kell kiütni a helyéről, és csak azután tudod kicsrélni azt kis szimeringet.

Még azt az alumínium stiftet érdemes beszerezni és kicserélni, amivel a váltórudazat csatlakozik. :)

Általában nehezen jön ki roncsolás nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Most ugye erről van szó?

A szimeringnek tudja valaki a számát? nekem is cserélnem kellene, meg a stiftet is, mert már a fele le van kopva, és igencsak lötyög. :)

(írtam az OPPÁ-nak, remélem majd holnap válaszolnak van-e most ilyen nekik, és hogy mennyi most)

Arról. Van akinek kettő van, nekem csak egy. De amúgy a villa egyik fele 6-os, a másik 8-as, volt aki felfúrta mindegyiket 8-as ra, és tett bele egy csavart. Én mondjuk egy 6-os kapupántcsavarral mentem egy hétig, semmi gondom nem volt vele.

Cikkszám...FPepe? :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Amúgy nem lett jó a bowden, mert amikor ki akartam akasztani a pedálból, akkor láttam, hogy a réginek a vége kampós, az újé meg egyenes végű... :D :) Holnap viszem vissza a Lánghoz, azt mondták ha nem jó kicserélik, csak ne nagyon koszoljam össze. Néztem a neten, a kampós végű ezer-valamennyivel olcsóbb...

Na ma végre kicseréltem azt a fránya bowdent... :lol: Előszőr a pedál visszatartó rugóját kellett kiakasztani, azzal szívtam vagy 5 percet, utána a többi ment könnyen. Visszarakni a rugót már kicsit nehezebb volt, mert a másik oldalát is ki kellett iktatni és a bowden végét csak egy hajlított drót segítségével sikerült beakasztani. Végül csak a beállítás maradt. Azt meg úgy tekertem be, mint ahogy a régi volt, mert meghalt az ottani számítógép és már elfelejtettem az adtokat. De lemértem hogy állt a régi és úgy csavartam be az újat.

Csak kiváncsiságból levágtam a régi bowden végét, hogy megnézzem milyen állapotban volt- tökéletesen jól nézett ki, sehol egy szálszakadás vagy ilyesmi :D Ha ezt tudtam volna... :D :)

Link to comment
Megosztás:

Arról. Van akinek kettő van, nekem csak egy. De amúgy a villa egyik fele 6-os, a másik 8-as, volt aki felfúrta mindegyiket 8-as ra, és tett bele egy csavart. Én mondjuk egy 6-os kapupántcsavarral mentem egy hétig, semmi gondom nem volt vele.

Cikkszám...FPepe? :)

Igenis!

Katalógusszám: 90523189

Cikkszám: 07 58 915

Link to comment
Megosztás:

Arról. Van akinek kettő van, nekem csak egy. De amúgy a villa egyik fele 6-os, a másik 8-as, volt aki felfúrta mindegyiket 8-as ra, és tett bele egy csavart. Én mondjuk egy 6-os kapupántcsavarral mentem egy hétig, semmi gondom nem volt vele.

Cikkszám...FPepe? :)

Nekem az egyik fele a villának 8,5re van furva a másik fele meg 8-ra :)

Link to comment
Megosztás:

Na és mi ennek az oka? :)

Bemozdult a fúró :D Haverom is csinált már kb. 8-as furatot, 4-es fúróval, csak nem szándékos volt és nem is túl pontos :) (az állványos kikapta a kezéből a lemezt, a b.rom meg nem leállította, hanem beugrott az asztal alá és várt a csodát :D :D )

Link to comment
Megosztás:

Enyémbe még mindig kapupánt csavar van. Pontos mint a svájci óra. :D

És még én suftnituningolok az átmenőcsavarral! :lol:

Bemozdult a fúró :D Haverom is csinált már kb. 8-as furatot, 4-es fúróval, csak nem szándékos volt és nem is túl pontos :) (az állványos kikapta a kezéből a lemezt, a b.rom meg nem leállította, hanem beugrott az asztal alá és várt a csodát :D :) )

Ennél jobb, amikor felborult a betonkeverő, elkezdett körbe menni, feltekerte a hosszabbítót, és leszabta a villanyórát a póznáról. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.