wzsolt_1.6_16V Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 GM. :) Meta beletöltése után ha jól tudom még Gábor is visszacserélte GM olajra a váltóolajat, pedig ő árulja is a meta olajokat. Pedig minőségi szintje megfelelő, de mégsem volt olyan jó mint a gyári GM. De motorolajban viszont pont fordítva igaz :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
a_lajos Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 És miért pont GM-et??? Én is azt halottam, hogy nem valami a Metabond. A forgalmazók meg azt is mondták, hogy nem lehet tudni a származási helyét. Én GM- re szavaznék, a váltóm is azt kapott. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Én is azt halottam, hogy nem valami a Metabond. A forgalmazók meg azt is mondták, hogy nem lehet tudni a származási helyét. Én GM- re szavaznék, a váltóm is azt kapott. :) A Meta nagyon jó olaj, de a váltó az rá van szokva a GM-re, ha nem azt kap akkor reklamál :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tompecs Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 A Meta nagyon jó olaj, de a váltó az rá van szokva a GM-re, ha nem azt kap akkor reklamál :) Az enyémben ATF van és nem reklamál. Megelőzöm a kérdést: azé' mee' ingyé' vót :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Johnny82 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Jóvan, akkor GM. Holnapra meg is jön a tömítésekkel együtt, a kinyomócsapágy is megvan. Ha minden igaz akkor a kinyomócsapágy volt a ludas. De majd kiderül, ha össze lesz rakva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SzTomi Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Hali! Lendkerékkel van probléma! Vagy szabályozni kell, vagy cserélni! Az a baj vele, hogy bármi kis szutyok ráég a felszínére elkezdi ezt a rángatást. Nálam kb. évente előjön ez a probléma. A szabályzás mindig megoldotta! :) És jobb minél előbb megcsináltatni, mert szétveri a kinyomócsapágyat is! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
a_lajos Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Hali! Lendkerékkel van probléma! Vagy szabályozni kell, vagy cserélni! Az a baj vele, hogy bármi kis szutyok ráég a felszínére elkezdi ezt a rángatást. Nálam kb. évente előjön ez a probléma. A szabályzás mindig megoldotta! :) És jobb minél előbb megcsináltatni, mert szétveri a kinyomócsapágyat is! :D És neked meleg motorral is csinálta, mert nekem csak hideg motorral csinálja kb. 5 percig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Sziasztok. Milyen váltó van az autómban? X14NZ, F10-es vagy F13as? ... Na akor rosszul gondolta köff. Azt tudtam, hogy az oldalán le lehet olvasni. De nem sikerült megtalálnom a számot. Itt nézz körül! Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Én nemsokára kuplungot cseréltetek, már meg is vettem a szettet. Sachs-ot vettem, remélem az jó lesz. Viszont egy valamit nem tudok: a pedálerőt mi határozza meg? A tárcsán levő 4 rugó, vagy van egy másik rugó is valahol? :) A most ugyanis baromi erősen kell nyomni a kuplungpedált, és már meguntam a vádliedzést vezetés közben. :D Szóval, ha cserélem a szettet, ez a probléma megoldódik, vagy kell egy gyengébb másik rugó is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Én nemsokára kuplungot cseréltetek, már meg is vettem a szettet. Sachs-ot vettem, remélem az jó lesz. Viszont egy valamit nem tudok: a pedálerőt mi határozza meg? A tárcsán levő 4 rugó, vagy van egy másik rugó is valahol? :) A most ugyanis baromi erősen kell nyomni a kuplungpedált, és már meguntam a vádliedzést vezetés közben. :D Szóval, ha cserélem a szettet, ez a probléma megoldódik, vagy kell egy gyengébb másik rugó is? A kuplungon kívül még a bowden állapota szólhat bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Én nemsokára kuplungot cseréltetek, már meg is vettem a szettet. Sachs-ot vettem, remélem az jó lesz. Viszont egy valamit nem tudok: a pedálerőt mi határozza meg? A tárcsán levő 4 rugó, vagy van egy másik rugó is valahol? :) A most ugyanis baromi erősen kell nyomni a kuplungpedált, és már meguntam a vádliedzést vezetés közben. :D Szóval, ha cserélem a szettet, ez a probléma megoldódik, vagy kell egy gyengébb másik rugó is? A pedálnál található rugó "rásegítt" a benyomásához, tehát nem húzza vissza a pedált mint pölö a gázpedálnál, hanem lenyomja. Nézd meg nincs -e eltörve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 A pedálnál található rugó "rásegítt" a benyomásához, tehát nem húzza vissza a pedált mint pölö a gázpedálnál, hanem lenyomja. Nézd meg nincs -e eltörve. Az előző tulaj magyarázott valamit anno rugócseréről, meg erősebb rugóról, de nem nagyon értettem. Most kezdek megvilágosodni. Ezek szerint a pedálnak is van külön rugója. Na az hol van? És hol találok oda egy lazább/gyengébb rugót? Bontó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Az előző tulaj magyarázott valamit anno rugócseréről, meg erősebb rugóról, de nem nagyon értettem. Most kezdek megvilágosodni. Ezek szerint a pedálnak is van külön rugója. Na az hol van? És hol találok oda egy lazább/gyengébb rugót? Bontó? Itt van. Szerintem nincs erősebb-gyengébb, esetleg el van törve, vagy ki van nyúlva a régi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Itt van. Szerintem nincs erősebb-gyengébb, esetleg el van törve, vagy ki van nyúlva a régi. Köszi. Holnap meg is nézem, mi van vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tompecs Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 Én nemsokára kuplungot cseréltetek, már meg is vettem a szettet. Sachs-ot vettem, remélem az jó lesz. Viszont egy valamit nem tudok: a pedálerőt mi határozza meg? A tárcsán levő 4 rugó, vagy van egy másik rugó is valahol? :) A most ugyanis baromi erősen kell nyomni a kuplungpedált, és már meguntam a vádliedzést vezetés közben. :D Szóval, ha cserélem a szettet, ez a probléma megoldódik, vagy kell egy gyengébb másik rugó is? A pedálnál lévő rugó nem rásegít, a pedál benyomására, hanem csak a holtjátékot veszi el, azért, hogy ne tudjon kiakadni a bowden! A pedálerő probléma meg fog szűnni a szett cseréjével, vagy ha mégsem akkor már csak a bowden szorul és azt kell cserélni, vagy kenni! A tárcsában lévő négy rugó a főtengely szög gyorsulását hivatott ki egyenlíteni, amit a lábaddal nyomkodsz az maga szerkezet, mert az egy nagy rugólap. Ez szorítja össze a tárcsát a lendkerékkel, a nyomólap (szerkezet) segítségével. A "csillag" alakúra vágott kis lemezek a közepén, na az maga a rugó amit a pedállal nyomsz. Remélem érthető volt. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 Én nemsokára kuplungot cseréltetek, már meg is vettem a szettet. Sachs-ot vettem, remélem az jó lesz. Viszont egy valamit nem tudok: a pedálerőt mi határozza meg? A tárcsán levő 4 rugó, vagy van egy másik rugó is valahol? :) A most ugyanis baromi erősen kell nyomni a kuplungpedált, és már meguntam a vádliedzést vezetés közben. :D Szóval, ha cserélem a szettet, ez a probléma megoldódik, vagy kell egy gyengébb másik rugó is? Nekem mikor belekerült a Sachs-szett vaj puha lett az egész ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocee Elküldve Március22, 2010 Megoszt Elküldve Március22, 2010 Hali A héten lettem boldog tulajdonosa egy 96-os x17dtl motorkódú f Astranak. Viszont minél többet használom, úgy jönnek ki a hibák rajta. A leggázosabb, hogy amikor visszaváltok 4-ből 3-ba és ha kicsit pörgetem 2esben és rakom a 3-at, akkor recseg a váltó. Mi lehet az oka? Óra szerint 170 van benne. Előre is köszi a válaszokat Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március22, 2010 Megoszt Elküldve Március22, 2010 Hali A héten lettem boldog tulajdonosa egy 96-os x17dtl motorkódú f Astranak. Viszont minél többet használom, úgy jönnek ki a hibák rajta. A leggázosabb, hogy amikor visszaváltok 4-ből 3-ba és ha kicsit pörgetem 2esben és rakom a 3-at, akkor recseg a váltó. Mi lehet az oka? Óra szerint 170 van benne. Előre is köszi a válaszokat Első körben talán a kuplungot ellenőrizném, hogy old-e rendesen. Pontosan majd a nagyok megmondják, mert nem emléxem a menetére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Március23, 2010 Megoszt Elküldve Március23, 2010 Hali A héten lettem boldog tulajdonosa egy 96-os x17dtl motorkódú f Astranak. Viszont minél többet használom, úgy jönnek ki a hibák rajta. A leggázosabb, hogy amikor visszaváltok 4-ből 3-ba és ha kicsit pörgetem 2esben és rakom a 3-at, akkor recseg a váltó. Mi lehet az oka? Óra szerint 170 van benne. Előre is köszi a válaszokat Legegyszerűbb lehetőség valóban a kuplung bowden beállítás. Pedálok hogy állnak? kuplung pedál a fékhez viszonyítva lejjebb vagy feljebb van? Aztán rosszabb esetben kuplunkgszerkezet, mégroszabb esetben akár szinkrongyűrűk is lehetnek ludasak. Ezek szerint csak 3asba rakáskor ha 2ből ha 4 ből rakod akkor reccsen? Pedál beállítás: megméred centivel mennyit mozdul a pedál alaphelyzet és benyomott helyzet között. Ennek 125-135mm között kell lennie. Ha nem ennyi akkor a váltó tetején látható bowden állítóval utána kell állítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Március23, 2010 Megoszt Elküldve Március23, 2010 Hali A héten lettem boldog tulajdonosa egy 96-os x17dtl motorkódú f Astranak. Viszont minél többet használom, úgy jönnek ki a hibák rajta. A leggázosabb, hogy amikor visszaváltok 4-ből 3-ba és ha kicsit pörgetem 2esben és rakom a 3-at, akkor recseg a váltó. Mi lehet az oka? Óra szerint 170 van benne. Előre is köszi a válaszokat Legegyszerűbb lehetőség valóban a kuplung bowden beállítás. Pedálok hogy állnak? kuplung pedál a fékhez viszonyítva lejjebb vagy feljebb van? Aztán rosszabb esetben kuplunkgszerkezet, mégroszabb esetben akár szinkrongyűrűk is lehetnek ludasak. Ezek szerint csak 3asba rakáskor ha 2ből ha 4 ből rakod akkor reccsen? Pedál beállítás: megméred centivel mennyit mozdul a pedál alaphelyzet és benyomott helyzet között. Ennek 125-135mm között kell lennie. Ha nem ennyi akkor a váltó tetején látható bowden állítóval utána kell állítani. Nem ártana még váltóolaj szintet is ellenőrizni. Biztos ami zicher. A menete ezerszer le lett írva, olvasson vissza! Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocee Elküldve Március23, 2010 Megoszt Elküldve Március23, 2010 Legegyszerűbb lehetőség valóban a kuplung bowden beállítás. Pedálok hogy állnak? kuplung pedál a fékhez viszonyítva lejjebb vagy feljebb van? Aztán rosszabb esetben kuplunkgszerkezet, mégroszabb esetben akár szinkrongyűrűk is lehetnek ludasak. Ezek szerint csak 3asba rakáskor ha 2ből ha 4 ből rakod akkor reccsen? Pedál beállítás: megméred centivel mennyit mozdul a pedál alaphelyzet és benyomott helyzet között. Ennek 125-135mm között kell lennie. Ha nem ennyi akkor a váltó tetején látható bowden állítóval utána kell állítani. Hali A kuplung pedál feljebb van, mint a fék alaphelyzetben, a probléma csak akkor jelentkezik, ha 3-ba rakom. Felfelé váltásnál nem mindig, visszaváltásnál minden esetben ropog. Ha nem jár a motor akkor mindegyik fokozatot simán veszi, kivéve a 3-at, de azt nagyon erőltetni kell. Az előbb megpróbáltam járó motor mellett is, úgy nem tudtam 3-ba beerőltetni. Köszönöm az eddigi válaszokat, a mérést + olaj töltést hévégén elvégzem Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Március24, 2010 Megoszt Elküldve Március24, 2010 Hali A kuplung pedál feljebb van, mint a fék alaphelyzetben, a probléma csak akkor jelentkezik, ha 3-ba rakom. Felfelé váltásnál nem mindig, visszaváltásnál minden esetben ropog. Ha nem jár a motor akkor mindegyik fokozatot simán veszi, kivéve a 3-at, de azt nagyon erőltetni kell. Az előbb megpróbáltam járó motor mellett is, úgy nem tudtam 3-ba beerőltetni. Köszönöm az eddigi válaszokat, a mérést + olaj töltést hévégén elvégzem Azt jól teszed. De ahogy most leírtad, lehet, hogy nem ártana beállítani a váltórudazatot sem. Leírást a GyIK-ban találsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Március24, 2010 Megoszt Elküldve Március24, 2010 Itt nézz körül! Igaz nem nekem jött, de nagy köszönet a link-ért :) Végre megtudtam, hogy F18 váltó van a Vekiben :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
amavisca Elküldve Március25, 2010 Megoszt Elküldve Március25, 2010 Váltóolaj csere menetével valaki ki tudna segíteni?GYIKben nem volt :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március25, 2010 Megoszt Elküldve Március25, 2010 Váltóolaj csere menetével valaki ki tudna segíteni?GYIKben nem volt :) Váltó alja leszed, olaj kiereszt, tömítőpasztával, vagy ha van hozzá tömítéssel visszarak. A rövid féltengely mögötti csavar kiteker. Fentről a műanyag dugó leszed, ott kell betölteni a váltóolajt, ami GM-legyen. Asszem 1.5-liter megy bele. Igazából a féltengely mögötti lyukon kell nézni a szintet, a nyílás alatt 1-centire legyen. Nem elfelejteni visszatekerni, meg fent a műanyag kupakot visszatenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts