astrásgyerek Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Egyesbe berak, ráindítt, beugrál. Gyorsíttasz, visszengeded a gázt, és amikor úgy érzed, már nem húz, de még nem is motorfékez akkor áttolod kettőbe. És így tovább. Nem nehéz, csak sokat kell gyakorolni. :P Az a baj a kuplungbowden cserével, hogy én pölö csak a pedál kiszedése után tudtam cserélni, mert abban a lyukban ahova be van akasztva a vége van a rugó vége is, és nem engedni kiakasztani a pöcköt. Tehát először a pedált szereltem le, kivettem a rugót, és csak utánna tudtam kiakasztani a végét. Ez meg olyan háttal-behasalás a lábtérbe móka, közben szétvégja a gerinced a küszöb. Már ha érthető voltam. :lol: Simán a rugót kell kiakasztani lentről, aztán elengedi fentről is :P beakasztani a bowdent, majd a fenti rugót, és csak ezután a lentit... rém egyszerű ;) Viszont az a gerinctörős téma az nagyon gáz, én 1 napig éreztem utánna... ;) És menni is lehet vele, habár nekem csak nagy recsegés közepette volt hajlandó váltani... (150 Km-t mentem így vele egyszer, ráadásul éjjel, dombos vidéken. ;) Mit ne mondjak... Emlékezetes volt! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
egykuty Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Egyesbe berak, ráindítt, beugrál. ... Ezt az alsó rakparton, sőt budapesten sem ajánlom. 3XXXforint reális egy bowdenért, 10 perc a csere egy káromkodós cigiszünettel. váltót a lefogazott kerekek és szinkronok miatt drágább és nehezebb cserélni. sőt az önindító sem olcsó ha nagyon nem bírsz vele, arra kerülök 06 70 huszonnyolc hatvanhét 314 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 ha nagyon nem bírsz vele, arra kerülök 06 70... Ez nagyon nagyon derék dolog skacok! respect ON Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Simán a rugót kell kiakasztani lentről, aztán elengedi fentről is :P beakasztani a bowdent, majd a fenti rugót, és csak ezután a lentit... rém egyszerű ;) Viszont az a gerinctörős téma az nagyon gáz, én 1 napig éreztem utánna... ;) És menni is lehet vele, habár nekem csak nagy recsegés közepette volt hajlandó váltani... (150 Km-t mentem így vele egyszer, ráadásul éjjel, dombos vidéken. ;) Mit ne mondjak... Emlékezetes volt! :lol: Jó hát mindenhez én sem érthetek.... csak a féltengelyhez, meg az átmenő csavarhoz. :P Ezt az alsó rakparton, sőt budapesten sem ajánlom. 3XXXforint reális egy bowdenért, 10 perc a csere egy káromkodós cigiszünettel. váltót a lefogazott kerekek és szinkronok miatt drágább és nehezebb cserélni. sőt az önindító sem olcsó ha nagyon nem bírsz vele, arra kerülök 06 70 huszonnyolc hatvanhét 314 Nem is úgy értettem, hogy csak így jöhet haza, csak úgy megemlítettem, vagy végszükség, vagy mittudomén. :) Az ember jó ha tudja ha tudja ilyen lehetőség is van. :cry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
cortx Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Üdv! Van egy 1.8 16V C18XEL (ha ez számít) F astrám és újabban elég nehezen lehet betenni sebességbe. Annyira taposni kell a kuplungot, hogy lassan már egy vájat képződik a pedál mögött :lol:. Nem tudja valaki hogy mitől lehet ez, és hogyan lehet orvosolni (és mennyi pénzből)? Kuplungszerkezet??? A válaszokat előre is köszönöm! Üdv, Márk Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Üdv! Van egy 1.8 16V C18XEL (ha ez számít) F astrám és újabban elég nehezen lehet betenni sebességbe. Annyira taposni kell a kuplungot, hogy lassan már egy vájat képződik a pedál mögött :). Nem tudja valaki hogy mitől lehet ez, és hogyan lehet orvosolni (és mennyi pénzből)? Kuplungszerkezet??? A válaszokat előre is köszönöm! Üdv, Márk Inkább kinyúlhatott a bowdened. A motortérben a váltón, ahol kapcsólódik a kuplung bowdened ott van egy kis tekerős csavar. Azon tekerj beljebb. Akkor majd hamarabb fog kiemelni aztán elvileg megjavul. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Inkább kinyúlhatott a bowdened. A motortérben a váltón, ahol kapcsólódik a kuplung bowdened ott van egy kis tekerős csavar. Azon tekerj beljebb. Akkor majd hamarabb fog kiemelni aztán elvileg megjavul. :) Vagy úgy jár mint Zoller (vagy én), és egyszercsak elszakad... :lol: De ne legyen igazam... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Vagy úgy jár mint Zoller (vagy én), és egyszercsak elszakad... :lol: De ne legyen igazam... ;) Tudodmit? Egyszer az életben önző leszek, és nekem legyen igazam. Akkor megússza 5 hideg sörrel a tanácsért és nem kell x ezret kiadni a bowdenre meg a szerelőre ;) szerk.: Talán kapsz két üveggel :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
cortx Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Inkább kinyúlhatott a bowdened. A motortérben a váltón, ahol kapcsólódik a kuplung bowdened ott van egy kis tekerős csavar. Azon tekerj beljebb. Akkor majd hamarabb fog kiemelni aztán elvileg megjavul. :lol: vááá köszi! Azt hiszem tudom melyikről van szó!!!! Akár most is kimehetek meghúzni? sokat kell rajta tekerni? hogy állítsam be hogy ideális legyen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Tudodmit? Egyszer az életben önző leszek, és nekem legyen igazam. Akkor megússza 5 hideg sörrel a tanácsért és nem kell x ezret kiadni a bowdenre meg a szerelőre ;) Persze, inkább neked legyen igazad! :P Az az első lépés, utánállít, és ha javul, akkor örül! ;) (én csak arra az esetre írtam, ha már sokszor eljátszotta ezt... Gyanítom, hogy már próbálgatta, vagy nem? :) nah mindegy.) vááá köszi! Azt hiszem tudom melyikről van szó!!!! Akár most is kimehetek meghúzni? sokat kell rajta tekerni? hogy állítsam be hogy ideális legyen? Szerk.: ezek szerint még nem tekergette.... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
cortx Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 ja meg eléggé húz balra, ... a nyomás jó mind a négy gumiban... Futóműveállítást kell ilyenkor csinálni? vagy mit? És nem utolsósorban mennyibe kerül? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 ja meg eléggé húz balra, ... a nyomás jó mind a négy gumiban... Futóműveállítást kell ilyenkor csinálni? vagy mit? És nem utolsósorban mennyibe kerül? :lol: kb 5-6 ezer környéke. Műhelye válogatja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
cortx Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Szerk.: ezek szerint még nem tekergette.... :lol: nem én, de angliában már tekergették mikor ugyanez volt a hiba és "megjavult". De azóta telt már el párezer MÉRFÖLD :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 vááá köszi! Azt hiszem tudom melyikről van szó!!!! Akár most is kimehetek meghúzni? sokat kell rajta tekerni? hogy állítsam be hogy ideális legyen? Fogsz egy mérőszalagot, megméred a kormánykerék és a kuplungpedál távolságát padlóig nyomott állapotban, ebből kivonsz 130mm-t, és úgy állítod be a csavarral a bowdent, hogy felengedett pedállal ezt az értéket mérd. Ez a hivatalos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 ja meg eléggé húz balra, ... a nyomás jó mind a négy gumiban... Futóműveállítást kell ilyenkor csinálni? vagy mit? És nem utolsósorban mennyibe kerül? :lol: Futóműállítás nem sok (max 4-5000), de előtte érdemes ellenőriztetni a talpasokat, kormányösszekötőket... Mióta cserélte őket, azóta szépen tartja az úton magát :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 vááá köszi! Azt hiszem tudom melyikről van szó!!!! Akár most is kimehetek meghúzni? sokat kell rajta tekerni? hogy állítsam be hogy ideális legyen? Hát nagyon egyszerű Első sorban ajánlanék 3 fordulatot. Aztán kocsi indít és kinyomod a kuplungot, oszt megpróbálod berakni sebességbe. Ha nem megy tekersz még befelé ha megy akkor meg örülsz. Jah nem felejtsd el megjelölni, hogy hol állt eredetileg a csavar, mert ha netán mégse jönne be akkor illik visszaállítani, nehogy szakadjon. Ha sikerült beállítani akkor kicsit tekerj visszább, annak függvényében, hogy kb a pedál teljes útjának a felétől felfelé kezdjen el fogni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 nem én, de angliában már tekergették mikor ugyanez volt a hiba és "megjavult". De azóta telt már el párezer MÉRFÖLD :lol: Ha már sok lett rajta tekerve és kopott a kuplung akkor inkább csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Ha már sok lett rajta tekerve és kopott a kuplung akkor inkább csere. Najah! Kb ugy 30 matyikirály + a szerelési költség :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
cortx Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 köszönöm a sok segítőkész választ! Lehet kinézek ebben a ######a kis -5°C-ban. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zoller Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Egyesbe berak, ráindítt, beugrál. Gyorsíttasz, visszengeded a gázt, és amikor úgy érzed, már nem húz, de még nem is motorfékez akkor áttolod kettőbe. És így tovább. Nem nehéz, csak sokat kell gyakorolni. :) Az a baj a kuplungbowden cserével, hogy én pölö csak a pedál kiszedése után tudtam cserélni, mert abban a lyukban ahova be van akasztva a vége van a rugó vége is, és nem engedni kiakasztani a pöcköt. Tehát először a pedált szereltem le, kivettem a rugót, és csak utánna tudtam kiakasztani a végét. Ez meg olyan háttal-behasalás a lábtérbe móka, közben szétvégja a gerinced a küszöb. Már ha érthető voltam. :lol: Hi, kösz:-) Legnagyobb meglepetésemre összeraktam, a pedálnál szakadt el, simán kivettem a pözköt, csak az úja volt nehéz először behúzni a pedál 'nutjába' és beakasztani. Most megy a gép, d mintha megint kicsit nyúlna, még utána kell állítanom. Leht nem jól illeszkedik a pedálnál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zoller Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Ezt az alsó rakparton, sőt budapesten sem ajánlom. 3XXXforint reális egy bowdenért, 10 perc a csere egy káromkodós cigiszünettel. váltót a lefogazott kerekek és szinkronok miatt drágább és nehezebb cserélni. sőt az önindító sem olcsó ha nagyon nem bírsz vele, arra kerülök 06 70 huszonnyolc hatvanhét 314 Szia Egykuty! Nagyon szépen köszönöm, pont elindultam munkából, mire írtad a fentieket. Sikerült megcsinálnom végül, kb 20 perc. de még nem túl pontos a váltó. Mégegyszer kösz a segítséget! Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Hi, kösz:-) Legnagyobb meglepetésemre összeraktam, a pedálnál szakadt el, simán kivettem a pöcköt, csak az újat volt nehéz először behúzni a pedál 'nutjába' és beakasztani. Most megy a gép, de mintha megint kicsit nyúlna, még utána kell állítanom. Lehet nem jól illeszkedik a pedálnál? A váltón bement a helyére a bowden műanyag része? Arra is ügyelni kell ... :) A pedálnál ha beakasztottad, az első feszítésnél a helyére ugrik. :lol: (nekem legalábbis így volt) Az után állítás ilyenkor természetes, ki kell tapasztalni, mennyire kell megfeszíteni, hogy pont jó legyen. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zoller Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 A váltón bement a helyére a bowden műanyag része? Arra is ügyelni kell ... :) A pedálnál ha beakasztottad, az első feszítésnél a helyére ugrik. :lol: (nekem legalábbis így volt) Az után állítás ilyenkor természetes, ki kell tapasztalni, mennyire kell megfeszíteni, hogy pont jó legyen. ;) igen, a váltónál bement a helyére a műanyag. Azért holnap lecsekkolom mégegyszer. @ Dáwidnak lógok egy jófajta hideg sörrel, jött segíteni, csak mpont befejeztem addigra:-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 igen, a váltónál bement a helyére a műanyag. Azért holnap lecsekkolom mégegyszer. @ Dáwidnak lógok egy jófajta hideg sörrel, jött segíteni, csak mpont befejeztem addigra:-) Hát igen. Ilyen jó vagyok. Már attól megjavul valami ha csak elindulok felé :) ;) Örülök hogy sikerült, :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
cortx Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Ha már sok lett rajta tekerve és kopott a kuplung akkor inkább csere. nos, kimente, húztam azon a csavaron (ez a váltórudazat egyébként?) és sokkal jobb lett, de lehet még kell rajta holnap húznom, nem igazán lehet hozzáférni. De eléggé könnyen ment a húzás, elég sokat tudtam rajta tekerni csak simán az ujjammal is, aztán persze kellett a fogó is. Jól ki lehet nyúlva... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts