Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Sziasztok!

Ma regisztráltam,kérdésem lenne,hogy az opel astra f 1993 as autómon hogyan kell váltó olajat cserélni?Valamint honann tudom hogy hány szelepes a motorja?Amugy jó kis autó csak még kezdő vagyok.Közönöm a válaszokat előre is.

Hát ha fellülről ránézel a motorra, és ha ilyet látsz akkor 8 szelepes.

321349.jpg

Ugye ha 8 szelep van akkor keskenyebb a szelepfedél, mitha 16 szelep lenne. De amúgy ha beírod a motorkódod amit a motorszám tartalmaz pölö c14nz, vagy c16nz, abból is meg lehet tudni. Miért akarsz váltóólajat cserélni? A váltó aljának a leszedésével lehet leengedni pölö az enyémen, és fent van egy levegőző nyílás, ott lehet feltölteni. Ha szembeállsz a motorral akkor a jobb első kerékmeghajtás mögöt van egy szintellenőrző csavar, ha kitekered az alatt kellene lennie 1.5 centire az olajszintnek. De elméletileg soha nem kell cserélni.

Ui.: a számok már nincsenek a szelepfedélen! :lol:

Link to comment
Megosztás:

mihez, a szelepek számához?:lol:

ránézésre, ha nagy batár a hf akkor 16 szelepes, de ha csak egy 8-10cm keskeny dekni van a motor tetején akkor az 8 szelepes

vagy az egész hengerfejet:D ha 16 v akkor két vezérműtengelyes , biztos nagyobb darab a hf.

igen 1.8ból volt 16v-s 93' ban

Link to comment
Megosztás:

nemtudom

Ezek szerint igen.:

"Opel Astra GSI kicsit hosszabban:

Akit már akkor is érdekelt a téma, hallhatott egy élő legendáról, a GSI Kadettről, ami - sajátos szemszögünkből - minden képzeletet felülmúlt. Mind gyorsaságra, mind kinézetre. Akkoriban nem sokan furikáztak ilyen komoly géppel. Aztán jöttek az új szelek, a Kadett GSI - ahogy a szocializmus is - a múlté lett, de egyik sem tűnt el nyomtalanul. A jó öreg Opel használható kis darabkát hagyott itt magából: kétliteres, 150 lóerős, soros, négyhengeres, 16 szelepes motort, amit egy ideig változatlan formában építettek bele utódjába, az 1991-ben napvilágot látó Opel Astra GSI-be."

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint igen.:

"Opel Astra GSI kicsit hosszabban:

Akit már akkor is érdekelt a téma, hallhatott egy élő legendáról, a GSI Kadettről, ami - sajátos szemszögünkből - minden képzeletet felülmúlt. Mind gyorsaságra, mind kinézetre. Akkoriban nem sokan furikáztak ilyen komoly géppel. Aztán jöttek az új szelek, a Kadett GSI - ahogy a szocializmus is - a múlté lett, de egyik sem tűnt el nyomtalanul. A jó öreg Opel használható kis darabkát hagyott itt magából: kétliteres, 150 lóerős, soros, négyhengeres, 16 szelepes motort, amit egy ideig változatlan formában építettek bele utódjába, az 1991-ben napvilágot látó Opel Astra GSI-be."

ezért az álmom egy Kadett GSI:D:D

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint igen.:

"Opel Astra GSI kicsit hosszabban:

Akit már akkor is érdekelt a téma, hallhatott egy élő legendáról, a GSI Kadettről, ami - sajátos szemszögünkből - minden képzeletet felülmúlt. Mind gyorsaságra, mind kinézetre. Akkoriban nem sokan furikáztak ilyen komoly géppel. Aztán jöttek az új szelek, a Kadett GSI - ahogy a szocializmus is - a múlté lett, de egyik sem tűnt el nyomtalanul. A jó öreg Opel használható kis darabkát hagyott itt magából: kétliteres, 150 lóerős, soros, négyhengeres, 16 szelepes motort, amit egy ideig változatlan formában építettek bele utódjába, az 1991-ben napvilágot látó Opel Astra GSI-be."

Jah ezt akartam írni,hogy pl. GSi 16v is volt már,de 1.6 nem biztos.

Link to comment
Megosztás:

Hát ha fellülről ránézel a motorra, és ha ilyet látsz akkor 8 szelepes.

http://kep.ivpicture.hu/321349.jpg

Ugye ha 8 szelep van akkor keskenyebb a szelepfedél, mitha 16 szelep lenne. De amúgy ha beírod a motorkódod amit a motorszám tartalmaz pölö c14nz, vagy c16nz, abból is meg lehet tudni. Miért akarsz váltóólajat cserélni? A váltó aljának a leszedésével lehet leengedni pölö az enyémen, és fent van egy levegőző nyílás, ott lehet feltölteni. Ha szembeállsz a motorral akkor a jobb első kerékmeghajtás mögöt van egy szintellenőrző csavar, ha kitekered az alatt kellene lennie 1.5 centire az olajszintnek. De elméletileg soha nem kell cserélni.

Ui.: a számok már nincsenek a szelepfedélen! :lol:

Nem, tudom,hogy kell e váltó olajat cserélni,csak most vettem és a motrolajat valamint az olajszűtőt le illetve kicseréltem ,gondoltam ezt is megnézem,néha hidegen mikor kettesbe rakom korcog ezért gondoltam ha bemelegszik semmi gond amugy O Astra 1.6I és C16NZ 1993 as szép állapotban van és erősnek is tűni a motorja,de hidegen reggel rángat ha jártatom egy kicsit akkor semmi gond vele mit tudsz esetleg az átlagfogyasztásáról?Az ilyen asztráknak gyári adatot néztem 6-8 ig irta ez való a tapasztalatok alapján?Esetleg valaki nem tudna egy kézikönyvet ehhez a típushoz?Kösz zotya a választ

Link to comment
Megosztás:

Nem, tudom,hogy kell e váltó olajat cserélni,csak most vettem és a motrolajat valamint az olajszűtőt le illetve kicseréltem ,gondoltam ezt is megnézem,néha hidegen mikor kettesbe rakom korcog ezért gondoltam ha bemelegszik semmi gond amugy O Astra 1.6I és C16NZ 1993 as szép állapotban van és erősnek is tűni a motorja,de hidegen reggel rángat ha jártatom egy kicsit akkor semmi gond vele mit tudsz esetleg az átlagfogyasztásáról?Az ilyen asztráknak gyári adatot néztem 6-8 ig irta ez való a tapasztalatok alapján?Esetleg valaki nem tudna egy kézikönyvet ehhez a típushoz?Kösz zotya a választ

Az idézetből az "img /img" tagokat töröld ki légyszíves :lol: Normál esetben nem kell váltóolajat cserélni, tehát nem egy olyan rendszeresen cserélendő dolog mint a motorolaj, meg a légszűrő. Rángatás szerintem nem valószínű hogy váltóolajjal orvosolható, ha nehezen venne sebességeket, érezhetően sz.rul használható lenne a váltó, azon inkább segítene szerintem. :) Fogyasztásról pedig olvashatsz jópár oldalnyi tapasztalatot a "Fogyasztás" topicban. ;)

Link to comment
Megosztás:

Az idézetből az "img /img" tagokat töröld ki légyszíves :lol: Normál esetben nem kell váltóolajat cserélni, tehát nem egy olyan rendszeresen cserélendő dolog mint a motorolaj, meg a légszűrő. Rángatás szerintem nem valószínű hogy váltóolajjal orvosolható, ha nehezen venne sebességeket, érezhetően sz.rul használható lenne a váltó, azon inkább segítene szerintem. :) Fogyasztásról pedig olvashatsz jópár oldalnyi tapasztalatot a "Fogyasztás" topicban. ;)

Lehed ,hogy nagyon H vagyok de nem találom az olajszint jelző csavart/VÁLTÓ/,másik gondom az lenne a meleeg levegőt csak a két szélén fújja középen hideget fúj,lehet ez normális?

Link to comment
Megosztás:

Lehed ,hogy nagyon H vagyok de nem találom az olajszint jelző csavart/VÁLTÓ/,másik gondom az lenne a meleeg levegőt csak a két szélén fújja középen hideget fúj,lehet ez normális?

általában középen hideget tol mindegyik, én úgy tudom ez azért van mert opelék úgy gondolták, hogy ezzel éberen lehet tartani az embert:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Valamiért alapjáraton rángat a kormányom ,eddig nem csinálta,valami ötlet?Hengerek mennek gyertyák őzbarnák,Ja IGEN Létezik az,hogy 1 liter váltóolajat bevegyen ?mert annyit öntöttem bele,remélem jó helyre,a vátó tetején kicsavartam a csavart és oda öntöttem ,hol látom az OLAJSZINTET ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Valamiért alapjáraton rángat a kormányom ,eddig nem csinálta,valami ötlet?Hengerek mennek gyertyák őzbarnák,Ja IGEN Létezik az,hogy 1 liter váltóolajat bevegyen ?mert annyit öntöttem bele,remélem jó helyre,a vátó tetején kicsavartam a csavart és oda öntöttem ,hol látom az OLAJSZINTET ?

Lehet besokaltál, a szintet oldalt látni, ha szembeállsz a motorral akkor a jobb oldali féltengely mögött van egy csavar, ha kitekered, az alatt kell lennie a szintnek 1.5-centire. Rángat a kormány... a kasztni is mocorog?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Valamiért alapjáraton rángat a kormányom ,eddig nem csinálta,valami ötlet?Hengerek mennek gyertyák őzbarnák,Ja IGEN Létezik az,hogy 1 liter váltóolajat bevegyen ?mert annyit öntöttem bele,remélem jó helyre,a vátó tetején kicsavartam a csavart és oda öntöttem ,hol látom az OLAJSZINTET ?

a betöltő nyílás alsó széle (de F16/5 -CR 1.6-2.0 motoroknál és F20/5-CR-nél 15 mm-re kell lennie a furat alatt). hát 1 lityi elég sok, de 1,6 L megy bele. kormányrángatás ha szervós, akkor lehet szervó szivattyú v. nincs benn elég szervóolaj

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.