J0hnny Elküldve Január17, 2010 Megoszt Elküldve Január17, 2010 a dieseleknél ugye másabb a féltengely :lol: (úgy hallottam erősítettebb) meg ugye a válótól függ, hogy milyen a belső része. :lol: Kívül nagy,belül kicsi! Ezért jó tuning alap corsa C20NE/XE-hez! :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
walker Elküldve Január21, 2010 Megoszt Elküldve Január21, 2010 Sziasztok! Ma reggel arra lettem figyelmes, hogy járó motornál üresben, ha felengedem a kuplungot a végén kattan egyet vmi a váltóban. Ha nem jár a motor a hang sem jelentkezik. Problémáim nincsenek a váltóval, eddig :lol: . Mi lehet az a hang? Találkozott már valaki ilyesmivel? Isuzu diesel amúgy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Sziasztok! Ma reggel arra lettem figyelmes, hogy járó motornál üresben, ha felengedem a kuplungot a végén kattan egyet vmi a váltóban. Ha nem jár a motor a hang sem jelentkezik. Problémáim nincsenek a váltóval, eddig :rolleyes: . Mi lehet az a hang? Találkozott már valaki ilyesmivel? Isuzu diesel amúgy. Valami a váltószerkezettel lehet, rugó törött esetleg a tárcsán, vagy valami hasonló. Neked nincs nyílás az alján? Ott be lehet lesni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
walker Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Valami a váltószerkezettel lehet, rugó törött esetleg a tárcsán, vagy valami hasonló. Neked nincs nyílás az alján? Ott be lehet lesni. Hát a volt tulaj nemrég cserélte a tárcsát, szerkezetet, bowdent állítólag. 30e km-el ezelőtt. Arra kis lemezre gondolsz, ami kb. valahol itt helyezkedik el? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Hát a volt tulaj nemrég cserélte a tárcsát, szerkezetet, bowdent állítólag. 30e km-el ezelőtt. Arra kis lemezre gondolsz, ami kb. valahol itt helyezkedik el? Igazából mivel csak működés közben hallod, én arra gondolok, hogy magán a szerkezeten vannak körben olyan kis rugós lapok, esetleg azok közül tört el valamelyik, és az kattan. Klikk ide. A bal oldalon vannak körben azok a rugószeletek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
walker Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Igazából mivel csak működés közben hallod, én arra gondolok, hogy magán a szerkezeten vannak körben olyan kis rugós lapok, esetleg azok közül tört el valamelyik, és az kattan. Klikk ide. A bal oldalon vannak körben azok a rugószeletek. Értem, köszi szépen. Érdemes ezzel foglalkozni? Mert végül is most még minden megfelelően működik. Nem tudom mi történik ha szétesik a kuplungtárcsa. Hál istennek még nincs ilyen tapasztalatom. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Értem, köszi szépen. Érdemes ezzel foglalkozni? Mert végül is most még minden megfelelően működik. Nem tudom mi történik ha szétesik a kuplungtárcsa. Hál istennek még nincs ilyen tapasztalatom. :rolleyes: Hát szerencsére még nekem sincs. Ha szétesik, és mákod van , akkor max. nem tudsz kuplungolni, ha nincs szerencséd, akkor megszorul valami, és szétdarálja a váltót. Érdemes lenne megnézni-nézetni. Lehet, hogy csak valami apróság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Értem, köszi szépen. Érdemes ezzel foglalkozni? Mert végül is most még minden megfelelően működik. Nem tudom mi történik ha szétesik a kuplungtárcsa. Hál istennek még nincs ilyen tapasztalatom. :rolleyes: Elmondom! Bár ez a szerkezetről szól inkább.. De a lényegen nem változtat. Szóval először sűrűn rá kellett állítani a bowdent, hetente, mert mindig lejjebb fogott. Aztán egyszer csak kuplungoláskor kezdett hangja lenni. Ha hozzáértem a pedálhoz, nyikkant. Egyre nagyobbakat nyikkant. Reméltem kibír még egy hetet, két hetet. A fenéket, még aznap totál szétment a kinyomócsapágy. Közvetlenül a szerkezet lamellái nyomódtak. Ha megyek még egy fél napot, a lamellák leolvadnak.. Még megvan a régi, csúnya látvány. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Hellotok! Ma reggel hallottam furcsa nyikorgást váltás közben: 2ből ahogy vettem ki sebességből, furcsán nyikorog vmi a váltókar alja felől, de csak ha 2ből rakom 3ba, más fokozatnál nem csinálja. Ezt eljátszotta ma 2x, asszony mondta, h. nála is csinálta már 2x. Mi a franc lehet? Szerk: Ja és nincs feszegetve, nem akad, nem szorul. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Hellotok! Ma reggel hallottam furcsa nyikorgást váltás közben: 2ből ahogy vettem ki sebességből, furcsán nyikorog vmi a váltókar alja felől, de csak ha 2ből rakom 3ba, más fokozatnál nem csinálja. Ezt eljátszotta ma 2x, asszony mondta, h. nála is csinálta már 2x. Mi a franc lehet? Szerk: Ja és nincs feszegetve, nem akad, nem szorul. :D Ha a váltószoknyát felemeled (a műanyag keretét föl tudod pattintani, elöl, és hátul vannak a patentjai) Akkor alatta látsz egy pár dolgot, aminek nem árt ha van rendes kenése. Ha száraz akkor tud nyekeregni, nekem speciel minden reggel nyikorog, de csak amíg hideg. 10 perc után már elhallgat, és egész nap kussol is, de reggel, ha hidege van akkor van hangja. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Ptoblémám, hogy már mikor megvettem az autót akkor is néha picit nehezen akarta bevenni a sebeséget főként 1-est guruló helyzetben. De mostanság már a kettessel is bajlódik, néha ma meg már ott tartok hogy kétszer is kidobta a 2-esböl. Illetve álló helyzetben parkoláskor van 1-2vel állok be és R-be alig engedi be van hogy kihúzom újra próbálom és csak utána, de van hogy egybe teszemés utána R-be és csak úgy engedi. Mivel lehet a probléma? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Ptoblémám, hogy már mikor megvettem az autót akkor is néha picit nehezen akarta bevenni a sebeséget főként 1-est guruló helyzetben. De mostanság már a kettessel is bajlódik, néha ma meg már ott tartok hogy kétszer is kidobta a 2-esböl. Illetve álló helyzetben parkoláskor van 1-2vel állok be és R-be alig engedi be van hogy kihúzom újra próbálom és csak utána, de van hogy egybe teszemés utána R-be és csak úgy engedi. Mivel lehet a probléma? Gurulás közben ez mindenkinél így van,hogy nem tudsz 1-et váltani.Csak ha nagyon lassan gurulsz.(vagy állsz) Ha kidobja a 2-t,az már nem túl jó.Majd a többiek mondanak rá valami okosat. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Ptoblémám, hogy már mikor megvettem az autót akkor is néha picit nehezen akarta bevenni a sebeséget főként 1-est guruló helyzetben. De mostanság már a kettessel is bajlódik, néha ma meg már ott tartok hogy kétszer is kidobta a 2-esböl. Illetve álló helyzetben parkoláskor van 1-2vel állok be és R-be alig engedi be van hogy kihúzom újra próbálom és csak utána, de van hogy egybe teszemés utána R-be és csak úgy engedi. Mivel lehet a probléma? Guruló helyzetben gyárilag nem lehet az egyest kapcsolni, mert nem szinkronizált. Be lehet persze erőltetni, de minek. A rükinek szintán gyári kapcsolási módja a duplakuplung, tehát kuplung be, rükit kapcsol-nád, de nem veszi be, ekkor kuplung ki, újra be, és rükit kapcsolsz. Ez meg azért van, mert ilyenkor a fogaskerekek foghegyei találkoznak, ezért kell újra felengedni. Ezt amúgy a kezelési kézikönyv is írja, tehát normális állapot, mint ahogy az is, hogy csak álló, vagy majdnem álló autónál lehet egyest kapcsolni. Ha nem veszi be a sebességet, vagy kidobja azt, akkor el lehet végezni a váltórudazat beállítást, leírást találsz róla a GYÍK-ben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Január27, 2010 Megoszt Elküldve Január27, 2010 Guruló helyzetben gyárilag nem lehet az egyest kapcsolni, mert nem szinkronizált. Be lehet persze erőltetni, de minek. A rükinek szintán gyári kapcsolási módja a duplakuplung, tehát kuplung be, rükit kapcsol-nád, de nem veszi be, ekkor kuplung ki, újra be, és rükit kapcsolsz. Ez meg azért van, mert ilyenkor a fogaskerekek foghegyei találkoznak, ezért kell újra felengedni. Ezt amúgy a kezelési kézikönyv is írja, tehát normális állapot, mint ahogy az is, hogy csak álló, vagy majdnem álló autónál lehet egyest kapcsolni. Ha nem veszi be a sebességet, vagy kidobja azt, akkor el lehet végezni a váltórudazat beállítást, leírást találsz róla a GYÍK-ben. Köszönöm a részletes leírást!!! Az eggyesröl hallottam már valami hasonlót de nem ilyen szépen :rolleyes:! Csak olyankor zavaró amikor már 2be alig bír indulni mert szinte áll az autó, és 1be csak olyan eröltetve lehet átrakni. A R-et kifogom próbálni ezt a duplakuplungost nem is halottam még :D A GYIK-est megfogom keresni de csak hétvégén mert most is dolgozni roghanok, illetve még sűrű ez a két napom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január27, 2010 Megoszt Elküldve Január27, 2010 Köszönöm a részletes leírást!!! Az eggyesröl hallottam már valami hasonlót de nem ilyen szépen :rolleyes:! Csak olyankor zavaró amikor már 2be alig bír indulni mert szinte áll az autó, és 1be csak olyan eröltetve lehet átrakni. A R-et kifogom próbálni ezt a duplakuplungost nem is halottam még :D A GYIK-est megfogom keresni de csak hétvégén mert most is dolgozni roghanok, illetve még sűrű ez a két napom... ha éppcsak gurul, nekem simán beveszi az 1-est :P a 2-est meg probléma nélkül, valami el lehet állítódva neked (szerintem) A kuplungod rendesen kiemel?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január27, 2010 Megoszt Elküldve Január27, 2010 Köszönöm a részletes leírást!!! Az eggyesröl hallottam már valami hasonlót de nem ilyen szépen :D ! Csak olyankor zavaró amikor már 2be alig bír indulni mert szinte áll az autó, és 1be csak olyan eröltetve lehet átrakni. A R-et kifogom próbálni ezt a duplakuplungost nem is halottam még :P A GYIK-est megfogom keresni de csak hétvégén mert most is dolgozni roghanok, illetve még sűrű ez a két napom... Olyankor ajánlott közgáz használata. Kettesben lelassulva kuplung kinyom - üresbe teszed - kuplung fel - kis gázfröccs - kuplung és tolod az egyest. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Január27, 2010 Megoszt Elküldve Január27, 2010 ha éppcsak gurul, nekem simán beveszi az 1-est :rolleyes: a 2-est meg probléma nélkül, valami el lehet állítódva neked (szerintem) A kuplungod rendesen kiemel?? Nah és ezt hogyan tudopm megállapítani? Aközgázos téma mecerásnak tűnik, nem nagyon tetszik állandó megoldásként! Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Január28, 2010 Megoszt Elküldve Január28, 2010 Sziasztok! Nagyon úgyfest a dolog, hogy kupluncserére érett az autó. A nyomcsapágynak hangja van, beinditom jár alapjáraton az autó a kuplungot felengedem és az alapjárat egy picit leesik. Beinditás után hidegen az első pár elindulásnál rángat az autó. Nézegettem az "opel bibliát", és egy két dolog nem egyértelmű: 121. oldal "jelöljük festékkel a hajtómű-meghajtótengely helyzetét a fogaskerékblokkhoz képest", na most itt mi is van? Azt a fogaskereket, amibe az a csavar van, azt kell a váltóblokkhoz jelölni, hogy majd ugyan oda kerüljön vissza? szintén 121. oldal: " Feszitsük meg a tengelykapcsolóegységet és rögzitsük 3 db kapocsal. Nyomjuk hátra a tengelykapcsolót a szerelővassal". Én ebből olyasmit veszek ki, hogy a tárcsát a szerkezethez kell feszíteni, és ezt a kettőt összekapcsozni? Remélem nem voltam túl bonyolult, és tudtok segiteni Előre is köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tompecs Elküldve Január28, 2010 Megoszt Elküldve Január28, 2010 Sziasztok! Nagyon úgyfest a dolog, hogy kupluncserére érett az autó. A nyomcsapágynak hangja van, beinditom jár alapjáraton az autó a kuplungot felengedem és az alapjárat egy picit leesik. Beinditás után hidegen az első pár elindulásnál rángat az autó. Nézegettem az "opel bibliát", és egy két dolog nem egyértelmű: 121. oldal "jelöljük festékkel a hajtómű-meghajtótengely helyzetét a fogaskerékblokkhoz képest", na most itt mi is van? Azt a fogaskereket, amibe az a csavar van, azt kell a váltóblokkhoz jelölni, hogy majd ugyan oda kerüljön vissza? szintén 121. oldal: " Feszitsük meg a tengelykapcsolóegységet és rögzitsük 3 db kapocsal. Nyomjuk hátra a tengelykapcsolót a szerelővassal". Én ebből olyasmit veszek ki, hogy a tárcsát a szerkezethez kell feszíteni, és ezt a kettőt összekapcsozni? Remélem nem voltam túl bonyolult, és tudtok segiteni Előre is köszönöm Mikor van hangja? ha nyomod ,vagy ha fel engeded a kuplungot? ha nyomod akkor kinyomó csapágy , ha felengeded akkor nyeles tengely csapágy Nekem is kicsit lejjebb esik a fordulat hide váltónál ez szerintem még nem problem Biztos a kuplung miatt rángat? Még nem találkoztam olyannal, hogy számítana a hideg meg meleg állapot a kuplungnak! Igaz még ufót sem láttam, pedig van:) (ez csak vicc vót) A három kapoccsal a szerkezethez kell rögzíteni a nyomólapot benyomott állapotban, különben nem fér ki a kuplung harangból Ezt az "opel bibliát" meg nem is értem micsoda:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január28, 2010 Megoszt Elküldve Január28, 2010 Sziasztok! Nagyon úgyfest a dolog, hogy kupluncserére érett az autó. A nyomcsapágynak hangja van, beinditom jár alapjáraton az autó a kuplungot felengedem és az alapjárat egy picit leesik. Beinditás után hidegen az első pár elindulásnál rángat az autó. Ezek egyáltalán nem kinyomócsapágy hibattünetek. Ránagtás meg pláne nem kinyomócsapágy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Január28, 2010 Megoszt Elküldve Január28, 2010 Mikor van hangja? ha nyomod ,vagy ha fel engeded a kuplungot? ha nyomod akkor kinyomó csapágy , ha felengeded akkor nyeles tengely csapágy Nekem is kicsit lejjebb esik a fordulat hide váltónál ez szerintem még nem problem Biztos a kuplung miatt rángat? Még nem találkoztam olyannal, hogy számítana a hideg meg meleg állapot a kuplungnak! Igaz még ufót sem láttam, pedig van:) (ez csak vicc vót) A három kapoccsal a szerkezethez kell rögzíteni a nyomólapot benyomott állapotban, különben nem fér ki a kuplung harangból Ezt az "opel bibliát" meg nem is értem micsoda:) amikor a pedált benyomom. Az opel biblia , az így csináld című könyv. Gondolom hogy a kuplung miatt rángat, mert ahogy engedem fel akkor rángat, vagyis inkább mintha rázna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Január28, 2010 Megoszt Elküldve Január28, 2010 Ezek egyáltalán nem kinyomócsapágy hibattünetek. Ránagtás meg pláne nem kinyomócsapágy. A rángatást"rázást" a kuplungszerkezetre gyanakodom. A multkor zöldkártyán is amikor a srác beállt a műhelybe, megjegyezte, hogy a szerkezet cserés lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január28, 2010 Megoszt Elküldve Január28, 2010 A rángatást"rázást" a kuplungszerkezetre gyanakodom. A multkor zöldkártyán is amikor a srác beállt a műhelybe, megjegyezte, hogy a szerkezet cserés lesz. Gyakrabban kuplungtárcsa, ritkábban a nyomószerkezet hibája is okozhat ilyet. De nem csak ez okozhatja. (Lehet pl. szegény keverék miatt hidegen erőtlen motor, vagy hibás gázpedál-mechanika, stb..) Link to comment Megosztás: More sharing options...
sskopel Elküldve Január29, 2010 Megoszt Elküldve Január29, 2010 Üdv Opelesek! Szeretnék infót kérni, szerelt-e már valaki1.6 astrába autómata váltó helyett manuált ? Köszönet Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január29, 2010 Megoszt Elküldve Január29, 2010 Üdv Opelesek! Szeretnék infót kérni, szerelt-e már valaki1.6 astrába autómata váltó helyett manuált ? Köszönet egy haverom 1.8-ast vett, amibe azelőtt nemrég szereltek át manuális váltót (gyárilag autómata volt) jól műxik neki :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts